Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
- Almere vak V
- Amerika-expert
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Laten we hopen dat ze daar niet meteen in de vlekken schieten als 0,04% van de bevolking in het ziekenhuis ligt...
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Dat is ook niet nodig, maar het gaat links of rechtsom ten koste van de “normale” zorg.
Even een vraagje over "what if"........wat gebeurt er nu als je met een geldig vliegticket voor Amerika naar Schiphol ga? Wij hadden afgelopen dinsdag voor 3 weken naar Seattle gevlogen via IJsland met Icelandair. Die hebben we uiteraard zou je denken gecancelled. Maar nu krijg ik net een appje van mijn bazin. Die zit zelf in Griekenland, maarrrrrr die heeft een kennis waar ze mee zat te appen en die zei het volgende: "Sprak net een kennis over de app; die vieren vakantie in Californië . Net aangekomen. Geen gekkigheid van mondkapjes. Alleen in OV…. Gaan jullie toch daar naartoe? SF, LA … word je echt heul blij van"
Nou.....daar word ik dus niet heul blij van. Mijn bazin dacht vast dat ik nog wel ging.
Maar hoe kan dat nu??????????
Gr Judy
Nou.....daar word ik dus niet heul blij van. Mijn bazin dacht vast dat ik nog wel ging.
Maar hoe kan dat nu??????????
Gr Judy
-
- Amerika-ontdekker
https://nos.nl/artikel/2392361-new-york ... ortscholen
New York begint met vaccinatie plicht. Wie weet als dat in meer steden komt dat er weer gereisd mag worden.
New York begint met vaccinatie plicht. Wie weet als dat in meer steden komt dat er weer gereisd mag worden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Via de "gewone weg" kun je niet vertrekken. Ik had tickets voor begin juli en 24u voor vertrek, toen de checkin open ging, werden onze ESTA's geannuleerd. Ik zou dus niet hebben kunnen inchecken, bagage kunnen inleveren etc. De vliegmij mag je niet meenemen zonder geldige toestemming (ESTA, visum enz).
Die kennis heeft óf een geldige reden en mocht daarmee vanuit Nederland vertrekken (via ambassade proces), óf is via een van de landen die wel naar de VS mogen (Mexico, Aruba enz) gevlogen en heeft daar 2 weken gezeten voor naar de VS door te vliegen.
Laatst gewijzigd door harryh op 03 aug 2021, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
@judy Tja, dat kan dus niet .... tenzij die kennis van je bazin vanuit een niet-Schengenland is vertrokken (en daar minstens 14 dagen is geweest voor vertrek).
Gelukkig.......ik was al bang dat het al die tijd om een advies zou gaan en je, als je gewoon ga, misschien dan toch had gekund. Er zal dus vast wat achter zitten. Ik zei al, misschien hebben ze connecties. Zei ze : "Nee echt niet; gewoon geboekt… en gegaan".
Ik wilde niet al te lang erop in gaan omdat ik het idee had, dat ze er iets te makkelijk over dacht.
Gr Judy
Ik wilde niet al te lang erop in gaan omdat ik het idee had, dat ze er iets te makkelijk over dacht.
Gr Judy
Dat krijg je als veel mensen niet eens weten dat er een travelban is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik vroeg vandeweek aan iemand in Florida wanneer travel ban get lifted.
Antwoord: Owwww I didn't know there was 1"
Dus een hoop amerikanen weten volgens mij nieteens van een travel ban.
(Dit was een 2de vriend trouwens die het niet wist)
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Tuurlijk weten de meeste Amerikanen dat niet!
Elke dag zie je beelden in het nieuws van de grens met Mexico waar er honderden migranten (ongevaccineerd!) de grens overkomen.
Zou je dan denken dat er een travel ban is?

Elke dag zie je beelden in het nieuws van de grens met Mexico waar er honderden migranten (ongevaccineerd!) de grens overkomen.
Zou je dan denken dat er een travel ban is?

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Dat klopt, de meeste Amerikanen weten niet dat er een travelban is. Ik leg hier regelmatig aan collega's mijn frustraties uit en ze zijn oprecht verbaasd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Almere vak V
- Amerika-expert
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Het is en blijft vreemd waarom sommige landen waar de situatie erger is als hier naar Amerika mogen reizen en burgers uit de US ook naar de EU mogen reizen. En wij mogen er niet in!!Timothy555 schreef: ↑04 aug 2021, 08:01https://www.hln.be/buitenland/von-der-l ... ~a0da22b4/
Nog wat extra druk…
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Helemaal eens, zoals al vaak door mezelf en anderen verzucht is…
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Voor ons komt het te laat, wij zijn al gevaccineerd en hoop doet leven, maar normaal zouden we komende zondag vertrekken en als ik tegen morgen niet annuleer kan ik niet alles meer annuleren. Met kinderen die naar school moeten zal het nog een jaar wachten zijn. 
10 dagen Aruba word ons alternatief
10 dagen Aruba word ons alternatief
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Zou er dan toch komende maand iets gaan gebeuren?
Buitenlanders straks alleen nog gevaccineerd welkom in de VS? - https://nos.nl/l/2392440#UPDATE-container-55078341
Buitenlanders straks alleen nog gevaccineerd welkom in de VS? - https://nos.nl/l/2392440#UPDATE-container-55078341
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
EXCLUSIVE U.S. developing plan to require foreign visitors to be vaccinated -official
Laat ons hopen dat ze een beetje voortdoen. Maar het lijkt me eerder een plan van 'maanden' dan van weken of dagen.
Ah Strandje, je was me voor
Laat ons hopen dat ze een beetje voortdoen. Maar het lijkt me eerder een plan van 'maanden' dan van weken of dagen.
Ah Strandje, je was me voor

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Geen plan voor de korte termijn staat er. Hier keihard duimen dat ze daarmee bedoelen 'niet binnen 2 weken'. (Voor ons persoonlijk)
Al gun ik natuurlijk iedereen dat dit zo snel mogelijk zou kunnen.
Al gun ik natuurlijk iedereen dat dit zo snel mogelijk zou kunnen.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Zoals verwacht
Alleen benieuwd wat ze met kinderen onder de 12 gaan doen. De mogelijkheid voor inenting komt voor deze groep in Amerika vanaf september/ oktober volgens Biden. Hier naar verwachting niet.
Wij als ouders zijn ook niet voor inenting voor kinderen onder de 12. Tenminste op het moment. Puur voor het feit dat de voordelen van het vaccin met deze leeftijdsgroep niet opwegen tegen de eventuele nadelen. Maar wie weet veranderd dit nog met eventuele mutaties of iets dergelijks.
Alleen benieuwd wat ze met kinderen onder de 12 gaan doen. De mogelijkheid voor inenting komt voor deze groep in Amerika vanaf september/ oktober volgens Biden. Hier naar verwachting niet.
Wij als ouders zijn ook niet voor inenting voor kinderen onder de 12. Tenminste op het moment. Puur voor het feit dat de voordelen van het vaccin met deze leeftijdsgroep niet opwegen tegen de eventuele nadelen. Maar wie weet veranderd dit nog met eventuele mutaties of iets dergelijks.
2010: Florida