Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Nessiezzz »

Conform verwachting
Bron : NOS / Reuters
Bron : NOS / Reuters
Laatst gewijzigd door Nessiezzz op 05 aug 2021, 17:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Harry »

Ik zie het juist een stuk positiever in voor ons reisje in november, er worden inmiddels voorwaarden benoemd wat het reizen weer mogelijk moet maken. We zijn beide gevaccineerd met een ook door de VS goedgekeurd vaccin en reizen met z’n tweeën.
Bartolome
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Bartolome »

Hallo iedereen, ik ben nieuw hier, hopelijk is dit niet off-topic?
Wij hebben een roadtrip gepland vertrekkende 31/8 naar de westkust.
Omdat we verwachten dat de travelban nog in voege zal zijn, denken we nu aan west-canada.
Mijn vraag: mogen we naar vancouver vliegen met bvb een tussenstop in chicago of seattle?
Dit zonder de transitzone te verlaten. Ik ben benieuwd!
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

Harry schreef:
05 aug 2021, 17:01
Ik zie het juist een stuk positiever in voor ons reisje in november, er worden inmiddels voorwaarden benoemd wat het reizen weer mogelijk moet maken. We zijn beide gevaccineerd met een ook door de VS goedgekeurd vaccin en reizen met z’n tweeën.

Zou het dan gaan uitmaken als je alleen op vakantie zou gaan of met iemand erbij?
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

ronenivonne schreef:
05 aug 2021, 06:57

1) Die 85% en de sterfte onder kinderen is grootste bull-shit en gelijk de vraag onder welke steen jij leeft?
2) Nogmaals, de data die jij noemt wat betreft ziekenhuis opnames en sterfte onder kinderen is hier niet in het nieuws. Juist het tegenovergestelde wordt hier genoemd.
3) Kinderen worden in de meeste gevallen niet zo ziek van het virus op een enkel geval na.
4) Maar daarbij is een ontsteking rond het hart of hartzakje wel een serieuze bijwerking van het vaccin bij in ieder geval 12-17 jarige.
1) Ik leef onder de steen Florida waar jij zo graag naartoe komt…
2) Dus als het bij jou niet in het nieuws komt is het niet waar?
3) Oh excuus, ik wist niet dat je expert terzake was?
4) Eens ze covid-19 krijgen is voor 85% die mogelijke bijwerking meteen opgelost…
Laatst gewijzigd door Disney-Golf op 05 aug 2021, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@Bartolome Een tussenstop in de VS is absoluut geen optie aangezien Amerikaanse luchthavens geen transitzones hebben.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Bartolome schreef:
05 aug 2021, 17:05
Dit zonder de transitzone te verlaten. Ik ben benieuwd!
In de VS bestaat niet zoiets als een ‘transit zone’. Bij je overstap in de VS zul je formeel de VS betreden. En dat mag dus niet.

Er zijn gelukkig voldoende mogelijkheden om naar Canada te vliegen zonder te hoeven overstappen in de VS. Maar op 31 augustus ben je ook daar te vroeg voor. Canada heeft óók een travel ban, en die gaat er naar verwachting pas op 7 september vanaf.
Bartolome
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Bartolome »

Galapogos schreef:
05 aug 2021, 17:16
Er zijn gelukkig voldoende mogelijkheden om naar Canada te vliegen zonder te hoeven overstappen in de VS. Maar op 31 augustus ben je ook daar te vroeg voor. Canada heeft óók een travel ban, en die gaat er naar verwachting pas op 7 september vanaf.
Bedankt voor de info, we zouden pas naar Canada gaan vanaf 8 sept, maar vluchten met tussenstop in de VS zijn veel goedkoper.
Nu snap ik waarom :oops:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Xkim01 schreef:
05 aug 2021, 17:06
Zou het dan gaan uitmaken als je alleen op vakantie zou gaan of met iemand erbij?
Met kinderen die nu nog niet gevaccineerd kunnen worden wel.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

En als we weer mogen. Is er dan personeel genoeg? Begreep dat de piloten inmiddels de bagage laden op Schiphol...
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Omdat ik zelf zooo graag naar mijn familie wil.
Omdat ik meerjarig forum bijdrager @Coyote zijn verjaardagsviering van harte gun....
Alleen daarom meng ik mij in dit onderwerp met bijgaande link;

https://www.reuters.com/world/us/exclus ... 5oOmx_Blwc
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Zie 1e post van pagina 94 :clap:
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 05 aug 2021, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote op voorgaand bericht niet nodig.
Pikachu83
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Pikachu83 »

En dan komt het volgende: stel dat Amerika alleen gevaccineerde reizigers toelaat. Wat wordt dan als vaccinatiebewijs gezien? Want de pdf van CoronaCheck, registratiekaartje GGD en gele paspoort wordt hoogstwaarschijnlijk niet geaccepteerd (buiten EU).
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Nessiezzz schreef:
05 aug 2021, 18:04

Zie 1e post van pagina 94 :clap:
Verandert niets aan mijn tekst laat staan aan mijn link
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
jastsali
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 75
Contacteer:

Bericht door jastsali »

Misschien een beetje :offtopic: , maar ik moet dit toch even kwijt. Het is af en toe erg gezellig hier met alle emoties en frustraties i.v.m. de travel-ban. Veel korte lontjes. Ook wij willen niets liever dan weer terug naar ons geliefde Florida. Vorig jaar zomer onze villa in Clermont FL verkocht, dus logisch dat ook wij het liefst weer zo snel mogelijk op huizenjacht daar willen gaan. Zelfs ondanks de absurd gestegen prijzen. Maar ja, die verrekte travel-ban ........ (De B-route via bijvoorbeeld de Antillen is voor ons geen optie).
Zoals ik al dit voorjaar in een eerdere post meldde zie ik het er dit jaar niet meer van komen. Niemand was dat met me eens, meerdere forum leden reageerden nogal fel, want in de zomer zouden genoeg mensen in de VS gevaccineerd zijn. Well, zie waar we nu staan qua vaccinatiegraad en aantal besmettingen. zowel hier in NL als in de VS. En dan heb ik het er niet eens over hoe deze pandemie inmiddels gepolitiseerd is. Heel veel mensen laten hun ware aard en donkere kant zien. En iedereen wil gelijk hebben en valt anderen aan of af. Gezond verstand en redelijkheid zijn vaak ver weg en soms van een bedenkelijk niveau. Ja het is heel vervelend dat we nu niet naar de VS kunnen, balen voor vakanties die moeten worden verplaatst, triest als je familie een tijd niet niet hebt gezien, knap waardeloos als je je kleinkinderen niet kunt knuffelen, en zo heeft iedereen zijn/haar redenen. Maar bedenk ook eens dat elders op deze wereld heel veel mensen veel grotere problemen hebben. Alles is relatief natuurlijk.
Er zit gewoon niets anders op dan lijdzaam toezien en geduld hebben. Dat men nu in de VS overweegt om alleen volledig gevaccineerden binnen te laten is geen verrassing en is een verstandige keuze. Maar dan nog, wij hebben beide het AZ vaccin gehad. Ik moet nog maar zien of ze die in de VS gaan accepteren. En ja, dan zullen diverse forumleden meteen wijzen op de massa's Engelsen die alleen maar AZ hebben gehad of de vergelijking van AZ met het Jansen vaccin. Neem van mij aan, de Amerikanen laten zich door niemand wat opdringen; als zij het niet veilig achten voor de eigen burgers dan blijft de deur dicht.
Daarom, en dan houd ik er over op, we zitten allemaal in het zelfde schuitje, maar probeer alles in het juiste perspectief te zien. Fingers crossed dat er geen nieuwe varianten roet in het eten gooien en dan kan het niet anders dan dat 2022 weer een prachtig jaar wordt.
"The way to get started is to quit talking and start doing" (W.E. Disney)
Tot 2020 jarenlang eigenaar van een vakantievilla in Clermont FL. Nu fanatieke camperaars. Binnenkort met een eigen RV prachtige roadtrips en overwintering in de VS
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

Galapogos schreef:
05 aug 2021, 13:23
GJ schreef:
05 aug 2021, 13:09
Ik vond het trouwens wel een beetje frustrerend dat testen voor je reis pas vanaf 1 juli gratis was.
Ik zie het inmiddels redelijk somber in voor onze reis begin september, maar desnoods kan ik de reis nog een of twee weken naar achteren verplaatsen.
Jup, zelfde hier. Maar US verplaats ik dan gewoon meteen naar september volgend jaar, geen zin om steeds te moeten blijven verplaatsen. Inmiddels 1,5 week IJsland geboekt, vertrek over 11 dagen hopen dat dat kan doorgaan 🤞
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Bartolome schreef:
05 aug 2021, 17:23
Bedankt voor de info, we zouden pas naar Canada gaan vanaf 8 sept, maar vluchten met tussenstop in de VS zijn veel goedkoper.
Nu snap ik waarom :oops:
Is dat echt zo? Ik zie alleen maar goedkope vluchten via Frankfurt/München/Zürich en Toronto/Montreal.
Afbeelding
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

jastsali schreef:
05 aug 2021, 18:37
we zitten allemaal in het zelfde schuitje, maar probeer alles in het juiste perspectief te zien.
Allemaal goed en wel tot de één gaat vinden dat zijn/haar schuitje groter/kleiner, mooier/lelijker is dan dat van de ander... :roll: :mrgreen:

Grapje @jastsali, mooi geschreven trouwens!
En ook ik kan maar enkel schrijven van wat ik hier in Central Florida zie, hoor en lees maar dan wel vanuit eerste hand.
Als je dan ziet hoe sommigen alsnog reageren en het beter menen te weten op 7.000km afstand... :wink: :clap:
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Harry schreef:
05 aug 2021, 17:01
Precies zoals ik er ook over dacht na dit nieuws; dan moet november (of voor ons: december) toch wel gaan lukken hopelijk :mrgreen: ! Maar goed, ik heb al zo vaak iets gedacht :lol: :lol: :roll:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Disney-Golf schreef:
05 aug 2021, 17:13
ronenivonne schreef:
05 aug 2021, 06:57

1) Die 85% en de sterfte onder kinderen is grootste bull-shit en gelijk de vraag onder welke steen jij leeft?
2) Nogmaals, de data die jij noemt wat betreft ziekenhuis opnames en sterfte onder kinderen is hier niet in het nieuws. Juist het tegenovergestelde wordt hier genoemd.
3) Kinderen worden in de meeste gevallen niet zo ziek van het virus op een enkel geval na.
4) Maar daarbij is een ontsteking rond het hart of hartzakje wel een serieuze bijwerking van het vaccin bij in ieder geval 12-17 jarige.
1) Ik leef onder de steen Florida waar jij zo graag naartoe komt…
2) Dus als het bij jou niet in het nieuws komt is het niet waar?
3) Oh excuus, ik wist niet dat je expert terzake was?
4) Eens ze covid-19 krijgen is voor 85% die mogelijke bijwerking meteen opgelost…
Nu snap ik het. Je bent woonachtig in Florida. Momenteel veel besmettingen en de media doet mee aan de bang maak campagne. Het is zeker geen griep en het is niet niks, maar ook niet iedereen gaat er dood aan hoor. Gelukkig maar!
Absolute onzin die je verkondigd over Covid-19 onder kinderen van 12 jaar en jonger. Niemand weet nog wat de vaccins op de lange termijn gaan doen bij kinderen onder 12 jaar. Onderzoeken hierna lopen nog.

De nieuwszenders in Florida zijn ook gericht op sensatie. Zeker WFTV9. We hebben deze zelf ook, leuk om te kijken. Maar het nieuws is nogal…..tja…..

Ben zeker geen expert maar de reactie van jouw was ronduit belachelijk. Kan ook op een normale manier zeg.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties