Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Nessiezzz »

bedeve schreef:
05 aug 2021, 18:30
Nessiezzz schreef:
05 aug 2021, 18:04

Zie 1e post van pagina 94 :clap:
Verandert niets aan mijn tekst laat staan aan mijn link
Dat is de vertaling/samenvatting van jouw link. Heb vaker het idee dat er van alles en nog wordt neergezet zonder dat mensen hier iets lezen. Maar top!
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

GJ schreef:
05 aug 2021, 10:28
ricktachtig schreef:
05 aug 2021, 09:31
Voor zover mijn kennis gaat is er niks bekend of een vaccin tegen covid-19 veilig gebruikt kan worden voor kinderen onder de 12. Totdat zoiets qua onderzoek volledig is afgerond en het hier in Nederland ook goedgekeurd wordt qua gebruik is wel of niet vaccineren van het kind onder de 12 niet eens aan de orde.

Ik ben benieuwd wat de voorwaarden gaan zijn voor kinderen onder de 12 qua inreizen. Verder zijn wij allemaal al dubbel gevaccineerd.
In Duitsland geldt dat niet-gevaccineerden in quarantaine moeten. Mensen boven de 12 tien dagen; kinderen boven de 5 vijf dagen. Dus dat betekent eigenlijk automatisch dat je met kinderen tussen 5 en 12 niet naar Duitsland op vakantie kan kan: ze kunnen nog niet worden ingeënt, dus dat wordt verplichte quarantaine voor vijf dagen. Het zou natuurlijk kunnen dat ze zulke regels ook in de VS gaan toepassen, je weet het niet.
Deze regels in Duitsland gelden wel bij een bepaalde kleurcode van het betreffende land. Als een land voor Duitsland op groen of geel staat vervalt de quarantaine voor kinderen ook dacht ik.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

ronenivonne schreef:
05 aug 2021, 19:45
Nu snap ik het. Je bent woonachtig in Florida.
Nu nog de rest snappen en dan zijn we weer een stapje verder in 100% vaccinatie... :thumbup: :clap:
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Met de meest recente berichtgeving krijg ik toch weer het gevoel dat wanneer ze die Delta variant onder controle krijgen, dat er wel eens eens een datum zou aangekondigd kunnen worden. Ik blijf hopen vanaf (midden) september.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Disney-Golf schreef:
05 aug 2021, 03:34
Als ik je nu zeg dat 85% van de patienten, hier in Florida, kinderen onder de 18 zijn die STERVEN!, zoals in DOOD GAAN!!
Even om de discussie van @ronenivonne en @Disney-Golf hopelijk wat te sturen in de juiste richting... (En dan maar even mijn "kwalificaties": ik ben Neuro-wetenschapper en werk momenteel aan meerdere epidemiologische COVID studies. Zowel met data van de algemene bevolking, als bij de Neurologie afdeling van het ziekenhuis die mij in dienst heeft voor data/epidemiologisch onderzoek. Ik woon/werk ook in Florida maar werk samen met consortiums van andere academische ziekenhuizen over heel Amerika).

Die 85% sterfte lijkt me niet wat DisneyG bedoeld. Dat wordt vast anders bedoeld dan er staat. Een populaire studie van een paar maand geleden (voor Delta weliswaar) concludeerd het volgende: We estimate that the infection fatality ratio is lowest among 5–9-year-old children (infection fatality ratio: <0.001%: https://doi.org/10.1038/s41586-020-2918-0).

De laatste data (29 juli): Children were 0.00%-0.26% of all COVID-19 deaths, and 7 states reported zero child deaths
​In states reporting, 0.00%-0.03% of all child COVID-19 cases resulted in death (https://services.aap.org/en/pages/2019- ... ta-report/). In Florida stond de teller vorige week op 7 (van de 38,670 mensen die overleden zijn, zie Appendix Table 6A van de link hierboven).

Nog verdere informatie om door wat meer data te spitten: https://covid.cdc.gov/covid-data-tracker/#demographics en kijk dan onder "Death by age group".

Nu wat negatiever nieuws; met de delta variant zien we wel meer infecties, ook onder kinderen. Bij de meeste blijven de symptomen mild, maar sommige ziekenhuizen zien nu meer kinderen in het ziekenhuis terecht komen dan in het begin van de pandemie. Daarom blijft het belangrijk om voorzichtig te zijn (en zet ik als gevaccineerde weer gewoon mijn masker op in de supermarkt ook omdat onze 2-jarige dochter natuurlijk nog niet ingeent is).
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

TradeMarkNL83 schreef:
05 aug 2021, 18:46
Jup, zelfde hier. Maar US verplaats ik dan gewoon meteen naar september volgend jaar, geen zin om steeds te moeten blijven verplaatsen. Inmiddels 1,5 week IJsland geboekt, vertrek over 11 dagen hopen dat dat kan doorgaan 🤞
Veel plezier alvast! IJsland is één van onze backupbestemmingen.

Ik ga de VS alleen naar een of twee weken later verplaatsen als we zeker weten dat we dan wél kunnen gaan. Anders wordt het voor ons ook backupbestemming (Canada of IJsland waarschijnlijk.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

SemJes schreef:
05 aug 2021, 21:12
Even om de discussie van @ronenivonne en @Disney-Golf hopelijk wat te sturen in de juiste richting...
Dank je voor je bijdrage @SemJes ! :thumbup:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
05 aug 2021, 18:00
Omdat ik zelf zooo graag naar mijn familie wil.
Omdat ik meerjarig forum bijdrager @Coyote zijn verjaardagsviering van harte gun....
Ik gun het ook iedereen. Of het nou voor familie, vakantie, of je eigen huis in Amerika is, voor iedereen hoop ik dat we snel weer mogen gaan. 8)

Overigens, mijn nichtje is vandaag wel naar Amerika vertrokken. Dat kan omdat ze een jaar High School gaat doen.

Was ik maar 35 jaar jonger... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Graag gedaan @Disney-Golf :) En verder ben ik het helemaal met je eens wat betreft vaccineren. Dat is dan ook het enige goede wat er van die Delta variant komt... hopelijk zorgt het dat meer mensen de ernst ervan inzien en zich laten inenten.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

SemJes schreef:
05 aug 2021, 21:12
Disney-Golf schreef:
05 aug 2021, 03:34
Als ik je nu zeg dat 85% van de patienten, hier in Florida, kinderen onder de 18 zijn die STERVEN!, zoals in DOOD GAAN!!
Even om de discussie van @ronenivonne en @Disney-Golf hopelijk wat te sturen in de juiste richting... (En dan maar even mijn "kwalificaties": ik ben Neuro-wetenschapper en werk momenteel aan meerdere epidemiologische COVID studies. Zowel met data van de algemene bevolking, als bij de Neurologie afdeling van het ziekenhuis die mij in dienst heeft voor data/epidemiologisch onderzoek. Ik woon/werk ook in Florida maar werk samen met consortiums van andere academische ziekenhuizen over heel Amerika).

Die 85% sterfte lijkt me niet wat DisneyG bedoeld. Dat wordt vast anders bedoeld dan er staat. Een populaire studie van een paar maand geleden (voor Delta weliswaar) concludeerd het volgende: We estimate that the infection fatality ratio is lowest among 5–9-year-old children (infection fatality ratio: <0.001%: https://doi.org/10.1038/s41586-020-2918-0).

De laatste data (29 juli): Children were 0.00%-0.26% of all COVID-19 deaths, and 7 states reported zero child deaths
​In states reporting, 0.00%-0.03% of all child COVID-19 cases resulted in death (https://services.aap.org/en/pages/2019- ... ta-report/). In Florida stond de teller vorige week op 7 (van de 38,670 mensen die overleden zijn, zie Appendix Table 6A van de link hierboven).

Nog verdere informatie om door wat meer data te spitten: https://covid.cdc.gov/covid-data-tracker/#demographics en kijk dan onder "Death by age group".

Nu wat negatiever nieuws; met de delta variant zien we wel meer infecties, ook onder kinderen. Bij de meeste blijven de symptomen mild, maar sommige ziekenhuizen zien nu meer kinderen in het ziekenhuis terecht komen dan in het begin van de pandemie. Daarom blijft het belangrijk om voorzichtig te zijn (en zet ik als gevaccineerde weer gewoon mijn masker op in de supermarkt ook omdat onze 2-jarige dochter natuurlijk nog niet ingeent is).
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik baseer me op onderstaand bericht. Het merendeel van de kinderen die ziek zouden worden hebben vaak toch onderliggend lijden.

https://www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuw ... -doorgaan/

Zeker is natuurlijk dat COVID-19 niet geheel ongevaarlijk voor kinderen is, ik wil heel graag dat de studies en de mogelijke gevolgen op de lange termijn naar het vaccin afgerond zijn voor dat ik mijn dochter laat vaccineren.

Begrijp me goed, ik ben helemaal niet tegen vaccinatie. Zowel ik als mijn vrouw zijn gevaccineerd, maar wat meer zekerheid over de vaccins bij kleine kinderen zou wel wenselijk zijn.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Bartolome
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Bartolome »

Division schreef:
05 aug 2021, 18:58
Bartolome schreef:
05 aug 2021, 17:23
Bedankt voor de info, we zouden pas naar Canada gaan vanaf 8 sept, maar vluchten met tussenstop in de VS zijn veel goedkoper.
Nu snap ik waarom :oops:
Is dat echt zo? Ik zie alleen maar goedkope vluchten via Frankfurt/München/Zürich en Toronto/Montreal.
Zijn er dan transitzones in de Canadese luchthavens?
Hoe lang moet de tussentijd zijn als je uit Europa aankomt om over te stappen?
Alvast bedankt!
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

TradeMarkNL83 schreef:
05 aug 2021, 18:46
Inmiddels 1,5 week IJsland geboekt, vertrek over 11 dagen hopen dat dat kan doorgaan 🤞
Ik dacht dat IJsland de regels recent aangepast had en dat zelfs gevaccineerden 5 dagen in quarantaine moeten bij aankomst.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

IJsland heeft onlangs een extra regel ingevoerd: volledig gevaccineerden hebben een recente negatieve testuitslag nodig om het land binnen te komen.

5 dagen quarantaine is alleen van toepassing op mensen die niet volledig gevaccineerd zijn.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

Klopt en IJsland is sinds vandaag ook geel ipv groen dus moet je ook een coronabewijs (vaccinatie of test) laten zien bij aankomst in NL.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Ik ben ff benieuwd voor de mensen die overstappen in IJsland. Volgens mij een veel gebruikte route naar de US met Iceland Air.

Moet je dan als gevaccineerde ook een negatieve test bijhebben? Volgens mij kom je formeel het land niet in.
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Diederik52 »

Ook bij slechts transit door een Schengenland, zoals IJsland, kom je de VS niet in tenzij je tot de uitzonderingen behoort. Op veel amerikaanse websites staat die informatie. "If you were physically present, including transit, in any of these countries [d.w.z. Schengen] in the 14 days prior to your arrival to the United States, you need a national interest exception (NIE) even if you have been fully vaccinated."
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

@Diederik52
Stelde de vraag niet helemaal duidelijk. Stel dat we straks weer naar Amerika mogen en deze regels gelden nog in IJsland. Gelden dan deze regels of kom je formeel IJsland niet in. Waardoor deze regels niet gelden.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik kan zo snel niets vinden over een uitzondering voor transit passengers. Ik zou dus zeggen dat de verplichte negatieve test óók nodig is als je enkel in IJsland overstapt.
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

Harry schreef:
05 aug 2021, 17:25
Xkim01 schreef:
05 aug 2021, 17:06
Zou het dan gaan uitmaken als je alleen op vakantie zou gaan of met iemand erbij?
Met kinderen die nu nog niet gevaccineerd kunnen worden wel.
Ohhh ik schrok al, ik ben na 11 Augustus gelukkig volledig gevaccineerd met wel 2 weken wachttijd maar ga ervan uit dat de travel ban voorlopig (hopelijk natuurlijk niet te lang voor gevaccineerde) in gang is, maar kinderen vaccineren vooral onder de 12 vind ik zelf altijd zo dubbel, ik snap dat sommige landen ervoor kiezen maar kinderen onder de 12 vind ik voorlopig nog niet verplicht moet zijn, één coronatest voordat je bijvoorbeeld met 2 kinderen en 2 volwassen mensen gaat en de ouders zijn volledig gevaccineerd en de kinderen die onder de 12 zijn denk ik ja dan een coronatest ik had gelezen dat je ergens in Nederland kan laten testen met een mondspoeling ofzoiets als ik het goed heb.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Xkim01 schreef:
06 aug 2021, 14:29
maar kinderen vaccineren vooral onder de 12 vind ik zelf altijd zo dubbel
“Altijd zo dubbel”?

Volgens mij krijg je in een gemiddeld mensenleven de meeste vaccinaties onder de leeftijd van 12 jaar, en niet daarboven. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer