Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Division »

hemmie schreef:
14 aug 2021, 16:19
Niet helemaal waar dat je voor werk wel gewoon de VS in zou mogen,
Nou, het is momenteel Monterey Car Week en ik zie me daar toch een hoop Europeanen van bekende automerken waarvan ik me niet kan voorstellen dat die allemaal eerst twee weken in Mexico of een ander niet-Schengenland hebben doorgebracht. Dus ergens is er een maas in de wet. :lol:
Afbeelding
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Trom »

@Diederik52
Helemaal eens dat dit moet stoppen. Alleen is het niet de discussie die onsmakelijk is maar is het afschuwelijke uit zijn verband trekken van zaken. En dat mag niet zomaar gebeuren. Daarom begrijp ik de reactie van @ricktachtig helemaal.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Division schreef:
14 aug 2021, 22:36
Dus ergens is er een maas in de wet. :lol:
Als je economisch belangrijk genoeg bent voor de V.S. is het geen enkel probleem om een N.I.E. te krijgen en daarmee kun je een heel jaar binnen en buiten de V.S. reizen.
Dit is geen maas in de wet maar gewoon "de wet" :wink: :thumbup:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Disney-Golf schreef:
14 aug 2021, 23:21
Als je economisch belangrijk genoeg bent voor de V.S. is het geen enkel probleem om een N.I.E. te krijgen
Nou, het is wel ff een gedoe. Het is niet alsof ze die gratis weggeven. Maar als je iets doet, hebt of kunt wat ze in Amerika niet kunnen of lastig vinden dan zijn er inderdaad mogelijkheden.
Brigit
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Brigit »

Division schreef:
14 aug 2021, 22:36
hemmie schreef:
14 aug 2021, 16:19
Niet helemaal waar dat je voor werk wel gewoon de VS in zou mogen,
Nou, het is momenteel Monterey Car Week en ik zie me daar toch een hoop Europeanen van bekende automerken waarvan ik me niet kan voorstellen dat die allemaal eerst twee weken in Mexico of een ander niet-Schengenland hebben doorgebracht. Dus ergens is er een maas in de wet. :lol:
Dat is geen Maas in de wet maar simpelweg hoe de regels werken; bij een substantieel economisch of humanitair belang zijn er mogelijkheden. Mijn man is afgelopen juli ook (na tips van dit forum) naar de VS kunnen reizen zonder eerst 14 dgn in een ander niet-Schengen land te zijn, dat ging over een fusie met een Amerikaans bedrijf.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jebus4life »

Ik denk dat we de komende 2-4 weken weinig tot niets moeten verwachten over de travel ban...
Afghanistan zal de komende tijd alles beheersen in de VS (en mochten in de komende weken/maanden de grenzen openen zie ik het frame al voorbijkomen op Fox: Talibanstrijders komen massaal de VS binnen via Europese vluchten ^^)

Mijn reis in november: ik begon al wat te twijfelen, maar op dit moment geloof ik er eigenlijk niet meer in...
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@Jebus4life

Ik geloof er ook totaal niet meer in.
Ik heb een reis gepland voor December 2021, en toen ik deze in mei dit jaar boekte was ik ervan overtuigd dat we dan alle restricties al lang achter ons zouden hebben gelaten. Iedereen zou immers gevaccineerd zijn.

Wat een tegenvaller is die vaccinatiegraad in verschillende landen. Amerika maar 50%, Nieuw Zeeland b.v. 21%.
Ik zie die vaccinatiegraad echt niet verbeteren (en dat is de leidraad voor versoepelingen), en dientengevolge ook niet de grenzen weer openen. Dit wordt nog een belachelijk drama.
Wie weet welke varianten nog gaan opduiken, hoeveel golven er nog komen, hoe lang het vaccin beschermd ........

Ik denk dat we pas omstreeks september 2022 moeten denken aan versoepelingen voor het reizen naar Amerika.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Jebus4life schreef:
17 aug 2021, 10:22
Ik denk dat we de komende 2-4 weken weinig tot niets moeten verwachten over de travel ban...
Ik vrees voor de mensen die binnenkort willen reizen je gelijk hebt. Helaas...
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Vlinder72 »

Ik begin ook te vrezen voor onze reis half oktober. Er komt geen enkele informatie over het openen van de grenzen.

Mijn vluchten gaan nog wel. Ik heb wel al tig wijzigingen gezien maar er wordt nog steeds vanaf Amsterdam naar Salt Lake City gevlogen.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Jebus4life schreef:
17 aug 2021, 10:22
Mijn reis in november: ik begon al wat te twijfelen, maar op dit moment geloof ik er eigenlijk niet meer in...
Dito! Wij hebben een vlucht op 4 nov maar ik ben al Europese alternatieven aan het zoeken. Ik zie het niet meer gebeuren. Mijn vluchten gaan nog steeds wel en als we niet mogen krijg ik vouchers (geldig tot 30 april 2023) die ik kan gebruiken. Tenzij mijn vlucht wordt geannuleerd dan krijg ik mijn geld terug (zou kunnen want ze vliegen nog niet met de A380 LHR-SFO). Maar ook ik heb er geen geloof meer in inderdaad. Mijn broertje en vriendin in Eugene (OR) zijn nog hoopvol dat we komen.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@Inges
Mijn vluchten gaan nog steeds wel en als we niet mogen krijg ik vouchers (geldig tot 30 april 2023) die ik kan gebruiken.
Boeking bij British Airways dan waarschijnlijk? Heb ik ook.

Volgens mij zijn de vouchers nu geldig t/m Augustus 2023. Iets meer tijd dus.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Coyote Buttes schreef:
17 aug 2021, 12:48
Volgens mij zijn de vouchers nu geldig t/m Augustus 2023. Iets meer tijd dus.
Oh dat heb ik nog niet gelezen. Ik zal eens zoeken. 2 weken terug was het nog voor 30 april 2023 terug zijn. Ik zou wel blij zijn met verlengen want ik heb er een hard hoofd in dat het binnenkort gaat veranderen en we weer kunnen reizen.

@Coyote Buttes het is inderdaad zo:

If you booked via a travel agent, please contact them directly to discuss cancelling your booking.

You can claim a voucher to the value of your booking, valid for travel until 30 September 2023, if:

You booked prior to 3 March 2020 for travel due to have started by 28 February 2021
You booked from 3 March 2020 onwards for travel due to be completed by 31 August 2022

Vouchers can be used as payment, or part payment, for a future booking. Your new trip booked with your voucher must be fully completed by 30 September 2023 (departure and return). You will receive your voucher by email within seven days of your application.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Coyote Buttes en @Inges Dat is mooi dat het met 5 maanden verlengd is, kan de voucher eventueel mooi voor de zomerperiode 2023 ingezet worden. :D

Ook ik heb er een hard hoofd in dat de travelban voor 1 oktober (de dag dat ik naar Amerika reis) opgeheven zal zijn. Het duurt nog ruim 6 weken maar als er al een aankondiging gaat komen, dan zal de travelban niet van de één op de andere dag opgeheven zijn. Dat zal vast ruim van te voren aangekondigd worden. Gisteren nog mijn terugvlucht gewijzigd omdat die 'vervallen' was maar zou mij niets verbazen als er nog meer wijzigingen vanuit BA komen de komende weken, ik had er ook al meerdere ontvangen de afgelopen maanden. Dat is ook wat de medewerker van BA gisteren liet doorschemeren.

De autohuur via US Carhire had ik eigenlijk al moeten voldoen, maar ik wacht mooi nog even. Ik heb bovendien nog 2 backup boekingen lopen die ik tot op het laatst kan annuleren. Ik zal zo lang mogelijk wachten met annuleren, ben flexibel genoeg om op het allerlaatste moment nog te vertrekken maar zal toch voorzichtig eens kijken naar een tripje binnen Europa.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Inges schreef:
17 aug 2021, 12:51
If you booked via a travel agent, please contact them directly to discuss cancelling your booking.
Tsja, dat heb ik dus gedaan via eDreams...probeer daar maar eens mee in contact te komen... :roll: :roll:
En ja, ik weet dat ik beter rechtstreeks bij de airline had kunnen boeken, maar het prijsverschil was deze keer echt wel significant.

Zal wel een langdurige zaak gaan worden nu, helaas ook nog via gewone bankoverschrijving betaald, dus de creditcard-manier kan ook niet.
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door T_Erkens »

@Coyote

Wij zitten in het zelfde schuitje, wij vertrekken op 7 oktober voor 4 weken richting het Westen. Wij wachten ook tot op het allerlaatste moment om te annuleren en alles te verplaatsen naar Maart 2022. Hebben heel lang de hoop gehad dat het per 1 oktober open zou zijn, maar die hoop is langzaam aan het vervliegen. Biden is al niet te snelste in het maken van beslissingen, en nu het Afghanistan verhaal speelt, zal dat niet in het voordeel werken op een snelle opheffing van de Ban. Extra frustrerend alle berichten van de laatste dagen die verschijnen gerelateerd aan de Ban.

Het onbegrip, en het door niemand meer begrijpen dat iig gevaccineerde nog steeds Amerika niet in mogen blijft groeien en groeien. Zeker nu reizen tussen UK - EU - Canada wel op gang komt, elke Amerikaan tegenwoordig weer kan gaan, en staan op de wereld waar hij/zij maar wilt en een hogere vaccinatie graad in Europa, en gelijke cijfers qua besmettingen in EU/US . Ons alternatief is nu een rondreis van 3 weken met de auto in Mexico (Gebied Yucatán).

https://www.connexionfrance.com/French- ... rs-to-open

https://www.forbes.com/sites/alexledsom ... 5a46c76004

https://www.forbes.com/sites/alexledsom ... 6a47724d26

En toch ondanks alles, blijf ik de hoop hebben dat uit het niets een bericht naar buiten komt dat de Ban ergens de komende weken wordt opgeheven.
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Nu, in alle eerlijkheid geloof ik niet dat er nog veel gaat gebeuren in de komende maanden.

Maar ik wou deze toch met jullie delen:

Een Ierse journalist beweert (met veel zekerheid) dat de travel ban er af gaat rond labor day in een radio interview.

Restrictions on US-Europe travel could be eased in the coming weeks

Nog een beetje laatste hoop.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nou, we wachten af! :wink:
Belgske64
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Belgske64 »

@Jozs we hebben de laatste idd al veel van dergerlijke berichtjes mogen lezen. Ook ik denk dat de besluitenloosheid van meneerke Biden ons nog wel enige tijd parten zal spelen...
maar als die Ierse reporter nu toch eens zijn oortje goed te luisteren gelegd heeft.... dan denk ik zo met zekerheid te mogen zeggen dat dit in heel veel huiskamers gevolgd zal worden met een luidkeelse 'YES' :wink:
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Als dat klopt, dan spuit ik een fles champagne leeg in de tuin.

Gewoon omdat het kan :D
Carolien123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Carolien123 »

Wij hebben tickets voor 28 september voor Atlanta om daar een rondje te maken richting Washington, maar ondertussen vraag ik me wel meer en meer af of als de grenzen open zijn, we wel moeten gaan. Berichten over Mississippi waar parkeergarages worden omgebouwd, ic's die helemaal vol liggen. Meet dan 100.000 mensen ziek per dag. Wij zijn helemaal gevaccineerd, dus daarom hoeven we het niet te laten.

Weet iemand of je op dit moment nog dingen merkt van corona in de US?
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer