Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@Trom Ik zou nu al kijken naar tickets. Uiteraard wel met flexibele voorwaarden. Of een einde van de travelban hogere ticketprijzen betekent weet ik niet. Je zou verwachten van wel maar het zou ook kunnen dat airlines zoveel mogelijk tickets willen verkopen en dan helpen hogere prijzen niet. Of er werelddeals komen van KLM weet ik niet. Meestal zijn die begin januari.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
KLM heeft ook vaak Werelddealweken gehad in september. Maar ik geloof niet dat die er nu gaan komen in deze situatie.
Wat de prijzen gaan doen zodra de travelban opgeheven wordt? Niemand die het -zeker- weet. Enerzijds kunnen prijzen omhoog gaan vanwege de hogere vraag. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat luchtvaartmaatschappijen gaan stunten om een zo groot mogelijk aandeel van de (te verwachten) golf van boekingen binnen te slepen. Dus marktaandeel boven marge. Maar dat is wellicht meer hoop dan wetenschap...
Wat de prijzen gaan doen zodra de travelban opgeheven wordt? Niemand die het -zeker- weet. Enerzijds kunnen prijzen omhoog gaan vanwege de hogere vraag. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat luchtvaartmaatschappijen gaan stunten om een zo groot mogelijk aandeel van de (te verwachten) golf van boekingen binnen te slepen. Dus marktaandeel boven marge. Maar dat is wellicht meer hoop dan wetenschap...

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wat zijn fatsoenlijke prijzen voor retour Amsterdam <> San Francisco?
- Almere vak V
- Amerika-expert
Er is een verschil tussen fatsoenlijk en acceptabel. En wanneer je wil gaan.
De beste die wij ooit gehad hebben was meivakantie 2019 met SAS. Van Amsterdam naar San Francisco. Overstap van 3 uur in Kopenhagen voor €249 pp. Inclusief koffer en stoelkeuze.
Als ik nu naar bv Ams-Lax kijk (Skyscanner en Lowcostairlines) voor bv 4 juni en terug 28 juni dan kom ik bij 2x overstap op 693, bij 1 overstap op 704 en bij direct op 719 excl.
Dat is nog best aan de prijs, toch?
Heb ook eens naar andere maanden gekeken. Mij valt op dat de prijzen, muv dec en juli, nogal gelijk blijven? Er lijken dus maar kleine verschillen te zitten in de prijzen van de komende 10 maanden. Of kijk ik fout?
Dat is nog best aan de prijs, toch?
Heb ook eens naar andere maanden gekeken. Mij valt op dat de prijzen, muv dec en juli, nogal gelijk blijven? Er lijken dus maar kleine verschillen te zitten in de prijzen van de komende 10 maanden. Of kijk ik fout?
Laatst gewijzigd door Trom op 18 aug 2021, 18:49, 4 keer totaal gewijzigd.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
December is de maand dat (binnen de VS) veel gereisd wordt vanwege Kerstmis. Hogere vraag dus hogere prijzen.Heb ook eens naar andere maanden gekeken. Mij valt op dat de prijzen, muv dec en juli, nogal gelijk blijven? Of kijk ik fout?
Dat juli duurder is kan 2 redenen hebben:
- juli is zomervakantie. Doorgaans is het van ongeveer 15 juni tot de 3e week van augustus hoogseizoen. Dus duurder.
- juli '22 is pas net boekbaar: bij de meeste maatschappijen kan je tot zo'n 330 dagen vooruit zoeken en boeken. Dus nog niet alle vluchten van juli zijn vindbaar. Daarbij heb ik vaker gezien dat de eerste tickets (dus net boekbaar) niet het goedkoopste zijn. Het lijkt dus dat het niet de laagste farebucket is die als eerste open gaat. Kan iemand dat bevestigen of is dat mijn (waan)idee?
Oftewel; niet direct 11 maanden vooruit boeken, maar wacht het even af tot alle airlines in de race zijn en de lagere tarieven open gaan.
Soortgelijk met autohuur.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Tja, wat is het goede moment...
Dat is het moment dat jij tickets ziet voor een prijs die jij ervoor over hebt.

Juni 2022 is nog ver weg. Neemt niet weg dat ik in het verleden meermaals in oktober geboekt heb voor juni het jaar erop. Maar ik heb ook wel slechts enkele maanden van te voren geboekt. Ik kan je maar één tip geven, houd heel actief de prijzen via de verschillende sites in de gaten. En dan bedoel ik ook elke dag voor een langere periode. Vaak zie je dat er een bepaald patroon optreedt t.a.v. de ticketprijzen.
Wat verder handig kan zijn is dat je voor jezelf (vooraf) een prijs afspreekt wat je maximaal voor een ticket wilt betalen. Dan betaal je nooit teveel. Een prijs die ik prima vind, kan een ander wel veel te hoog vinden. En weer een ander is bereid nog meer te betalen. Ik doe dat al jaren en betaal in principe nooit meer dan € 550 voor een ticket (incl. bagage). Dat is de prijs die ik meer dan bereid ben te betalen voor een ticket. Voor mijzelf noem ik dat dan een goede prijs, wat een ander er ook van vindt. In de praktijk zit ik de laatste jaren echter tussen de € 400 - € 450 dus het betekent ook niet dat ik gelijk bij € 550 toehap. Ik kijk bijv. ook wat autohuur doet op de luchthaven waar ik landt. Mijn reizen zijn in de regel zo flexibel dat ik niet aan één aanvlieg- en vertrekstad gebonden ben. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Hoe dit alles uitpakt als we 'vrij' mogen vliegen is natuurlijk koffiedik kijken. Persoonlijk denk ik dat prijzen voor tickets wel eens behoorlijk kunnen gaan stijgen als de grenzen weer geopend worden. Dat is enkel gebaseerd op mijn gevoel, heb de wijsheid ook niet in pacht.

Roland
- Almere vak V
- Amerika-expert
Goeie tip!!
Kijk ook naar autohuur die niet direct op de luchthaven kan worden geregeld. Op SFO heb je een Hertz huurlocatie op 2minuten rijden met de taxi. Het ziet er niet uit. Maar je autohuur is er wel tussen de 50 en 70% goedkoper. En ook daar krijg je de auto mee die je hebt gehuurd. Wij 2 jaar geleden een Expedition met 3 miles op de teller. Of we het erg vonden om zelf het plastic van het interieur af te halen??
Dat is (vrij) duur ja. Wij hebben een aantal weken geleden AMS-LAX geboekt voor € 425 bij BA voor april/mei 2022 (1 overstap, incl bagage). Ik heb die prijs afgelopen tijd vaker voorbij zien komen, hoewel nu al een aantal weken niet meer. Misschien daar toch op wachten/gokken?
Ook ik vind alles tot € 550 acceptabel (incl bagage en 1 overstap). Alles daaronder is mooi meegenomen, en kan ons er soms net wat sneller toe verleiden direct te boeken…
Alles daarboven is pech en kan ons er toe aanzetten een andere bestemming te kiezen (al is ticketprijs maar 1 van de variabelen, ook autohuur, accommodatie, etc speelt mee).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Pfoee American is wel de minst flexibele maatschappij met annuleringen/wijzigingen ben ik nu achter gekomen
. Boek iig nooit meer rechtstreeks bij AA.
In het kort. vlucht AMS-PHL is geannuleerd, binnenlandse vluchten staan nog (zelfde reservering)
Vraag je of je datum paar dagen kunt verzetten omdat vluchten dan iets beter zijn ipv 20+ uur onderweg extra overstap met alternatief op zelfde dag.
Nee niet mogelijk nieuwe vlucht mag 24u voor of na originele vertrek. (KLM/Delta zijn hier stuk flexibeler in met 30 dagen, volgens mij elke andere maatschappij is flexibeler)
Vraag je of je aanmerking komt voor een refund
Uiteraard u vlucht is geannuleerd, volg deze link om refund aan te vragen.
Klik je op link, vul je alles in..... computer says no.. You are not eligible for a refund.
Geef je aan dat je er niet doorkomt met refund aanvragen.
Oh dat klopt meneer niet uw hele reis is geannuleerd, dus u kunt geen refund aanvragen.
Nu de vraag uitstaan of ze een zwembroek kunnen opsturen om naar Philadelphia te zwemmen... Benieuwd naar de reactie
Ga er denk ik met chat/twitter klantenservice niet uitkomen morgen maar eens bellen, misschien dat ze daar schappelijker zijn.

In het kort. vlucht AMS-PHL is geannuleerd, binnenlandse vluchten staan nog (zelfde reservering)
Vraag je of je datum paar dagen kunt verzetten omdat vluchten dan iets beter zijn ipv 20+ uur onderweg extra overstap met alternatief op zelfde dag.
Nee niet mogelijk nieuwe vlucht mag 24u voor of na originele vertrek. (KLM/Delta zijn hier stuk flexibeler in met 30 dagen, volgens mij elke andere maatschappij is flexibeler)
Vraag je of je aanmerking komt voor een refund
Uiteraard u vlucht is geannuleerd, volg deze link om refund aan te vragen.
Klik je op link, vul je alles in..... computer says no.. You are not eligible for a refund.
Geef je aan dat je er niet doorkomt met refund aanvragen.
Oh dat klopt meneer niet uw hele reis is geannuleerd, dus u kunt geen refund aanvragen.
Nu de vraag uitstaan of ze een zwembroek kunnen opsturen om naar Philadelphia te zwemmen... Benieuwd naar de reactie

Ga er denk ik met chat/twitter klantenservice niet uitkomen morgen maar eens bellen, misschien dat ze daar schappelijker zijn.
De enige echte Ticketbaas
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Da's vervelend pfff. Ik had onze intussen door mij geannuleerde AA vluchten vanwege hun slechte voorwaarden daarom bij BA geboekt. Maar daar heb jij nu nix aan 

- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Of de vlucht gaat wel gewoon, maar je mag Amerika nog niet in vanwege de travel ban ... Dan is er dus geen cancellation vanuit de maatschappij, en krijg je dus geen geld terug ... Dat is heel veel voorgekomen in de afgelopen periode. Goed in de gaten houden dus !Almere vak V schreef: ↑16 aug 2021, 18:18Ik heb al tegen m gezegd. Niks zelf doen. Of je gaat n aar Amerika of zij cancellen de vlucht en dan krijg je je geld terug. Anders zit je met een voucher in je maag. Is niet erg als je regelmatig deze kant op wilt komen. Maar als het misschien 1 keer in de paar voorkomt. Rustig wachten...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Almere vak V
- Amerika-expert
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Omdat de vlucht Amerikanen kan vervoeren die na een reis terug naar huis willen?
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Precies; dat is echt heel veel gebeurd de afgelopen tijd. Ook voor onze vluchten vorig jaar zomer, en dit jaar zomer
! Die vliegen gewoon (sterker nog, deze zomer zaten ze helemaal vol met Amerikanen). De vluchten staan gewoon in het schema, en gaan gewoon, zeker als je via de grote hubs vliegt. Dus dan wordt er niet geannuleerd maar je mag niet mee ...

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- Almere vak V
- Amerika-expert
Die gaan meestal niet over IJsland...Timothy555 schreef: ↑19 aug 2021, 15:58Omdat de vlucht Amerikanen kan vervoeren die na een reis terug naar huis willen?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Daar heeft @MattRob wel een punt. Vlucht kan nog gewoon gaan al mogen wij uit de Schengen-landen niet mee. Dan zul je zelf moeten annuleren met vaak minder kans op geld terug.MattRob schreef: ↑19 aug 2021, 15:51Of de vlucht gaat wel gewoon, maar je mag Amerika nog niet in vanwege de travel ban ... Dan is er dus geen cancellation vanuit de maatschappij, en krijg je dus geen geld terug ...Almere vak V schreef: ↑16 aug 2021, 18:18Ik heb al tegen m gezegd. Niks zelf doen. Of je gaat n aar Amerika of zij cancellen de vlucht en dan krijg je je geld terug. Anders zit je met een voucher in je maag. Is niet erg als je regelmatig deze kant op wilt komen. Maar als het misschien 1 keer in de paar voorkomt. Rustig wachten...
Wat zeggen de voorwaarden van het ticket van de door jouw vriend geboekte vlucht?
Roland
Onderstaande een voorbeeld hoe Singapore open wil gaan. Dat zou me toch te ver gaan.
SINGAPORE GAAT HEEL VOORZICHTIG OPEN VOOR TOERISTEN
SIngapore Airlines Boeing 777-300ER
19 augustus 2021 - 16:04 | Door: onze redactie | Foto: Singapore Airlines (archieffoto)
SINGAPORE - Singapore gaat heel voorzichtig open voor Europese toeristen, te beginnen met volledig gevaccineerde reizigers uit Duitsland. Vanaf 8 september zijn zij onder strenge voorwaarden weer welkom om op vakantie te gaan in het Aziatische land. Als de Vaccinated Travel Lane-proef een succes is, kan deze uitgebreid worden naar andere Europese landen.
Wie naar Singapore op vakantie wil, moet minimaal twee weken geleden volledig gevaccineerd zijn en voorafgaand aan het vertrek 21 dagen in Duitsland zijn geweest. Ook moet er een Vaccinated Travel Pass aangevraagd worden, waarbij reizigers direct de verplichte testen na aankomst vooruitbetalen.
Vervolgens kan er een speciale VTL-vlucht geboekt worden bij Lufthansa of Singapore Airlines. Op die vluchten tussen Duitsland en Singapore zijn er geen reizigers welkom die niet meedoen aan dit programma: er zijn dus alleen volledig gevaccineerden aan boord.
Reizigers moeten zich in totaal vier keer laten testen: in de 48 uur voor vertrek, direct na aankomst op Changi Airport en op dag 3 en 7 na aankomst. Om te voorkomen dat zij andere reizigers besmetten, mogen ze na aankomst niet met de bus of de metro reizen, maar moeten ze een taxi naar hun hotel nemen. Daar moeten ze op hun kamer blijven totdat de uitslag van de PCR-aankomsttest bekend is.
Verder dienen reizigers de speciale TraceTogether-app te downloaden, en moeten ze een reisverzekering afsluiten die minimaal 30.000 dollar aan coronagerelateerde zorgkosten dekt. Ook mogen kinderen die te jong zijn om gevaccineerd te worden niet mee.
Singapore Airlines noemt het "een belangrijke stap in de heropening" van het land. Behalve Duitsland doet ook het Aziatische Brunei mee aan de Vaccinated Travel Lane.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@Trom
Inderdaad. Zoek het lekker uit in Maleise / Singapore... Dat gaat echt te ver.
Dan gaan we wel ergens anders naartoe.
Inderdaad. Zoek het lekker uit in Maleise / Singapore... Dat gaat echt te ver.
Dan gaan we wel ergens anders naartoe.
Denken ze echt veel toeristen te trekken op die manier?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20043 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties