Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Hoeveel zouden erop ingaan als Amerika deze voorwaarden zou stellen? Denk meer dan je denkt. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

MattRob schreef:
19 aug 2021, 15:51
Of de vlucht gaat wel gewoon, maar je mag Amerika nog niet in vanwege de travel ban ... Dan is er dus geen cancellation vanuit de maatschappij, en krijg je dus geen geld terug ...
Dat was bij mij dus het geval, het enige wat ik kon doen was daarom zelf bij BA annuleren en een voucher krijgen. Dat kon tot sluiten inchecken, anders kreeg ik ook geen voucher meer.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Coyote schreef:
19 aug 2021, 21:13
Hoeveel zouden erop ingaan als Amerika deze voorwaarden zou stellen? Denk meer dan je denkt. :wink:

Roland
Dat denk ik niet, wij zouden afhaken, ik heb dan wel geboekt, maar ik zie er nog steeds erg tegenop om zo lang met een mondkapje op te moeten zitten, als er dan nog allerlei ander gedoe bijkomt blijven we wel in Europa.
Gast

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
19 aug 2021, 21:13
Ik zou zeker gaan als dit voor de US zou gelden! Maar ik heb iets andere redenen om naar de US te willen dan alleen vakantie...
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Natuurlijk is het een groot verschil of je naar de VS gaat voor je plezier, of voor familie bezoek. Ik zou het er voor mijn plezier niet voor over hebben, maar als ik familie in de VS zou hebben, die ik nu al zolang niet heb kunnen zien, dan zou het een heel ander verhaal zijn.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ar-florida

Wist niet eens dat ze dit deden. Dacht dat alleen Tui dit soort constructies had. Wel een interessante optie erbij!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Nog wat nieuws over het vliegen naar Amerika.

British Airways start in september met route London - Phoenix
https://www.businesstraveller.com/busin ... nix-route/

En..

Langer een mondkapje in het vliegtuig, tenminste tot medio januari 2022.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rd-vliegen
Gast

Bericht door Gast »

Tickets geboekt via vliegtickets.NL (United) naar New Orleans. Vlucht zou 13 aug vertrekken, dag ervoor gecancelde en gisteren (20 augustus) stond geld weer op rekening.
Ik weet dat er veel commentaar is op de brokers, maar toch wilde ik dit verhaal en snelle afhandeling ook even melden (overigens heb ik er een mailtje aan gewaagd toen ik in eerste instantie te horen kreeg dat een refund 3-6 maanden zou gaan duren. In de mail vermeld dat ik united had gesproken, en dat het binnen een week gerestitueerd zou zijn aan de broker).
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Dat is toch wel bijzonder. WTC is zelfde bedrijf als Vliegtickets. je krijgt ook het zelfde callcenter (na uren in de wacht staan waarbij tussendoor ook nog regelmatig de verbinding wordt verbroken).
Ik heb ze (voor specifiek de refund) 4 keer aan de lijn gehad (aardige en behulpzame front office overigens maar die mogen niets regelen) en een keer of 6 gemaild. En nog bleef de backoffice volhouden dat ik geen recht had op een refund. En dat terwijl Lufthansa dit al had bevestigd aan mij en dit in mijn dossier/ boeking had gezet. WTC bleef volhouden dat Lufthansa niet akkoord ging.
WTC stuurde zelfs 10 dagen NA de geplande vlucht een mail dat ze mijn vlucht niet gingen annuleren tenzij ik akkoord ging met de (zeer slechte) voorwaarden. Gelukkig heeft Lufthansa het nu opgelost.
Maar fijn dat jij een goede ervaring hebt.
Ik had eerder dit jaar (bij een geannuleerde vlucht) ook al de nodige problemen met de backoffice die mij dubbel in hun systeem had gezet met rare gevolgen.
Probleem is dat de backoffice en frontoffice niet goed samenwerken waardoor het ene na het andere misverstand ontstaat.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Bij Budgetair/Cheaptickets gaat het net iets anders.
Van de annulering vorig jaar had ik van KLM 6 vouchers van €500 gekregen (geboekt bij Budgetair). 5 vouchers gebruik voor de alternatieve reis van afgelopen maand (ook geanulleerd en binnen 3 dagen het geld van KLM op m'n credit card retour).
De laatste voucher had ik aangehouden met de hoop die nog ergens anders voor te kunnen gebruiken. Uiteindelijk toch niet dus op 20 april restitutie aangevraagd bij Budgetair. Op 13 juli wordt ik door Budgetair gevraagd naar mijn bankgegevens omdat mijn cc niet meer in hun database stond. KLM had uitbetaald en na ontvangst van de gegevens zou ik met 3 werkdagen mijn geld retour hebben. Nu 6 weken later nog steeds niets. Al verschillende keren contact gehad en de bevestiging dat ze er achteraan gaan. Maar nog cent gezien. Ga ze maar weer eens achter de broek zitten :evil: .
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Martine1979
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Martine1979 »

Hallo allen,

ik zou 7 oktober naar Denver vliegen en 21-10 terug naar Amsterdam via Las Vegas. Deze laatste vlucht is nu geannuleerd en KLM heeft ons op een vlucht vanaf Atlanta gezet :shock:
We kunnen ons geld terugvragen, iig voor de terugvlucht. Maar ik kan nergens terugvinden of ik nu ook voor de eerste vlucht ons geld terugkrijg, daar (vooralsnog) alleen de terugvlucht geannuleerd is. Het is wel 1 boeking.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Thanks.
Groet, Martine
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Als je geboekt hebt bij bij KLM zelf dan kun je vluchten die geheel plaatsvinden in 2021 sowieso kostenloos annuleren, ongeacht de reden.
Gast

Bericht door Gast »

RuthdeLange schreef:
23 aug 2021, 14:58
Dat is toch wel bijzonder. WTC is zelfde bedrijf als Vliegtickets. je krijgt ook het zelfde callcenter (na uren in de wacht staan waarbij tussendoor ook nog regelmatig de verbinding wordt verbroken).
Ik heb ze (voor specifiek de refund) 4 keer aan de lijn gehad (aardige en behulpzame front office overigens umaar die mogen niets regelen) en een keer of 6 gemaild. En nog bleef de backoffice volhouden dat ik geen recht had op een refund. En dat terwijl Lufthansa dit al had bevestigd aan mij en dit in mijn dossier/ boeking had gezet. WTC bleef volhouden dat Lufthansa niet akkoord ging.
WTC stuurde zelfs 10 dagen NA de geplande vlucht een mail dat ze mijn vlucht niet gingen annuleren tenzij ik akkoord ging met de (zeer slechte) voorwaarden. Gelukkig heeft Lufthansa het nu opgelost.
Maar fijn dat jij een goede ervaring hebt.
Ik had eerder dit jaar (bij een geannuleerde vlucht) ook al de nodige problemen met de backoffice die mij dubbel in hun systeem had gezet met rare gevolgen.
Probleem is dat de backoffice en frontoffice niet goed samenwerken waardoor het ene na het andere misverstand ontstaat.
Ik kreeg een mail dat restitutie 3 tot 6 maanden kon duren. Heb vriendelijk geantwoord en binnen een week op de rekening. Dus het kan wel :thumbup:
Martine1979
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Martine1979 »

Galapogos schreef:
23 aug 2021, 20:10
Als je geboekt hebt bij bij KLM zelf dan kun je vluchten die geheel plaatsvinden in 2021 sowieso kostenloos annuleren, ongeacht de reden.
Is dat zo? In mijn ticketvoorwaarden staat dat ik wel kosteloos kan omboeken maar alleen mijn geld terug kan vragen/krijg als KLM zelf annuleert.

Zou wel fijn zijn!
Groet, Martine
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Maar KLM heeft toch geannuleerd? Ze kunnen niet verwachten dat jij ipv uit Las Vegas nu ineens op tijd in Atlanta bent voor de terugvlucht die zij gekozen hebben. Het is 1 boeking dus je kunt annuleren maar ik denk wel dat het beter is om even te bellen.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Bellen met klm lukt de afgelopen dagen niet. Totaal overbezet en ze melden dat je later moet bellen en verbreken dan het contact.
Inmiddels na apps en 2 1/2 week wel mijn vouchers gekregen.
Ik kreeg er 10!. Voor elke koffer, stoel en ticket.
En je kunt er maar 3 gebruiken voor een nieuwe boeking. Lekker klantvriendelijk en ze dwingen zo om teruggave te vragen terwijl ik de voucher eigenlijk gewoon wilde gebruiken.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Trom: Sinds Corona is het gebruik van vouchers veranderd bij KLM.

U kunt een ongelimiteerd aantal vouchers gebruiken als betaling voor een nieuw ticket en/of extra opties. U betaalt geen boekingskosten.
https://www.klm.nl/information/faq/refu ... l-vouchers
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

Inges schreef:
24 aug 2021, 10:10
Maar KLM heeft toch geannuleerd? Ze kunnen niet verwachten dat jij ipv uit Las Vegas nu ineens op tijd in Atlanta bent voor de terugvlucht die zij gekozen hebben. Het is 1 boeking dus je kunt annuleren maar ik denk wel dat het beter is om even te bellen.
Ik had dit ook, bleek een foutje te zijn dat ze er geen vlucht vanuit Vegas naar Atlanta bij hadden geboekt. Na contact te hebben gehad hebben ze dat alsnog gedaan. Maar goed ik zou 6 september vliegen, binnenkort maar de boel annuleren/verplaatsen gok ik zo.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik kreeg vandaag ook een mail dat mijn KLM vlucht LAS-AMS op 23 Nov is omgeboekt. Ook bij mij staat er nu alleen een vlucht vanaf ATL in.
Denk dat ze de rechtstreekse vlucht LAS-AMS eruit hebben gehaald. Wel slordig dat ze de vlucht LAS-ATL dan vergeten.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik heb precies hetzelfde, de vluchten van en naar Las Vegas zijn eruit op resp. 11 en 25 november.
Heen nu omgeboekt naar LA, terug vanaf ATL, dat lijkt een standaard vliegveld te zijn bij wijzigingen. :D

Ik ga eens kijken wat we doen, ik wil absoluut geen tussenstop, dus dan zou het een retour LA moeten worden, hmmmmmm of gewoon naar zuid Spanje, minder gedoe en ook lekker weer. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer