Of de vlucht gaat wel gewoon, maar je mag Amerika nog niet in vanwege de travel ban ... Dan is er dus geen cancellation vanuit de maatschappij, en krijg je dus geen geld terug ...
Dat was bij mij dus het geval, het enige wat ik kon doen was daarom zelf bij BA annuleren en een voucher krijgen. Dat kon tot sluiten inchecken, anders kreeg ik ook geen voucher meer.
Hoeveel zouden erop ingaan als Amerika deze voorwaarden zou stellen? Denk meer dan je denkt.
Roland
Dat denk ik niet, wij zouden afhaken, ik heb dan wel geboekt, maar ik zie er nog steeds erg tegenop om zo lang met een mondkapje op te moeten zitten, als er dan nog allerlei ander gedoe bijkomt blijven we wel in Europa.
Natuurlijk is het een groot verschil of je naar de VS gaat voor je plezier, of voor familie bezoek. Ik zou het er voor mijn plezier niet voor over hebben, maar als ik familie in de VS zou hebben, die ik nu al zolang niet heb kunnen zien, dan zou het een heel ander verhaal zijn.
Tickets geboekt via vliegtickets.NL (United) naar New Orleans. Vlucht zou 13 aug vertrekken, dag ervoor gecancelde en gisteren (20 augustus) stond geld weer op rekening.
Ik weet dat er veel commentaar is op de brokers, maar toch wilde ik dit verhaal en snelle afhandeling ook even melden (overigens heb ik er een mailtje aan gewaagd toen ik in eerste instantie te horen kreeg dat een refund 3-6 maanden zou gaan duren. In de mail vermeld dat ik united had gesproken, en dat het binnen een week gerestitueerd zou zijn aan de broker).
Dat is toch wel bijzonder. WTC is zelfde bedrijf als Vliegtickets. je krijgt ook het zelfde callcenter (na uren in de wacht staan waarbij tussendoor ook nog regelmatig de verbinding wordt verbroken).
Ik heb ze (voor specifiek de refund) 4 keer aan de lijn gehad (aardige en behulpzame front office overigens maar die mogen niets regelen) en een keer of 6 gemaild. En nog bleef de backoffice volhouden dat ik geen recht had op een refund. En dat terwijl Lufthansa dit al had bevestigd aan mij en dit in mijn dossier/ boeking had gezet. WTC bleef volhouden dat Lufthansa niet akkoord ging.
WTC stuurde zelfs 10 dagen NA de geplande vlucht een mail dat ze mijn vlucht niet gingen annuleren tenzij ik akkoord ging met de (zeer slechte) voorwaarden. Gelukkig heeft Lufthansa het nu opgelost.
Maar fijn dat jij een goede ervaring hebt.
Ik had eerder dit jaar (bij een geannuleerde vlucht) ook al de nodige problemen met de backoffice die mij dubbel in hun systeem had gezet met rare gevolgen.
Probleem is dat de backoffice en frontoffice niet goed samenwerken waardoor het ene na het andere misverstand ontstaat.
Bij Budgetair/Cheaptickets gaat het net iets anders.
Van de annulering vorig jaar had ik van KLM 6 vouchers van €500 gekregen (geboekt bij Budgetair). 5 vouchers gebruik voor de alternatieve reis van afgelopen maand (ook geanulleerd en binnen 3 dagen het geld van KLM op m'n credit card retour).
De laatste voucher had ik aangehouden met de hoop die nog ergens anders voor te kunnen gebruiken. Uiteindelijk toch niet dus op 20 april restitutie aangevraagd bij Budgetair. Op 13 juli wordt ik door Budgetair gevraagd naar mijn bankgegevens omdat mijn cc niet meer in hun database stond. KLM had uitbetaald en na ontvangst van de gegevens zou ik met 3 werkdagen mijn geld retour hebben. Nu 6 weken later nog steeds niets. Al verschillende keren contact gehad en de bevestiging dat ze er achteraan gaan. Maar nog cent gezien. Ga ze maar weer eens achter de broek zitten .
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
ik zou 7 oktober naar Denver vliegen en 21-10 terug naar Amsterdam via Las Vegas. Deze laatste vlucht is nu geannuleerd en KLM heeft ons op een vlucht vanaf Atlanta gezet
We kunnen ons geld terugvragen, iig voor de terugvlucht. Maar ik kan nergens terugvinden of ik nu ook voor de eerste vlucht ons geld terugkrijg, daar (vooralsnog) alleen de terugvlucht geannuleerd is. Het is wel 1 boeking.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Dat is toch wel bijzonder. WTC is zelfde bedrijf als Vliegtickets. je krijgt ook het zelfde callcenter (na uren in de wacht staan waarbij tussendoor ook nog regelmatig de verbinding wordt verbroken).
Ik heb ze (voor specifiek de refund) 4 keer aan de lijn gehad (aardige en behulpzame front office overigens umaar die mogen niets regelen) en een keer of 6 gemaild. En nog bleef de backoffice volhouden dat ik geen recht had op een refund. En dat terwijl Lufthansa dit al had bevestigd aan mij en dit in mijn dossier/ boeking had gezet. WTC bleef volhouden dat Lufthansa niet akkoord ging.
WTC stuurde zelfs 10 dagen NA de geplande vlucht een mail dat ze mijn vlucht niet gingen annuleren tenzij ik akkoord ging met de (zeer slechte) voorwaarden. Gelukkig heeft Lufthansa het nu opgelost.
Maar fijn dat jij een goede ervaring hebt.
Ik had eerder dit jaar (bij een geannuleerde vlucht) ook al de nodige problemen met de backoffice die mij dubbel in hun systeem had gezet met rare gevolgen.
Probleem is dat de backoffice en frontoffice niet goed samenwerken waardoor het ene na het andere misverstand ontstaat.
Ik kreeg een mail dat restitutie 3 tot 6 maanden kon duren. Heb vriendelijk geantwoord en binnen een week op de rekening. Dus het kan wel
Maar KLM heeft toch geannuleerd? Ze kunnen niet verwachten dat jij ipv uit Las Vegas nu ineens op tijd in Atlanta bent voor de terugvlucht die zij gekozen hebben. Het is 1 boeking dus je kunt annuleren maar ik denk wel dat het beter is om even te bellen.
Bellen met klm lukt de afgelopen dagen niet. Totaal overbezet en ze melden dat je later moet bellen en verbreken dan het contact.
Inmiddels na apps en 2 1/2 week wel mijn vouchers gekregen.
Ik kreeg er 10!. Voor elke koffer, stoel en ticket.
En je kunt er maar 3 gebruiken voor een nieuwe boeking. Lekker klantvriendelijk en ze dwingen zo om teruggave te vragen terwijl ik de voucher eigenlijk gewoon wilde gebruiken.
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Maar KLM heeft toch geannuleerd? Ze kunnen niet verwachten dat jij ipv uit Las Vegas nu ineens op tijd in Atlanta bent voor de terugvlucht die zij gekozen hebben. Het is 1 boeking dus je kunt annuleren maar ik denk wel dat het beter is om even te bellen.
Ik had dit ook, bleek een foutje te zijn dat ze er geen vlucht vanuit Vegas naar Atlanta bij hadden geboekt. Na contact te hebben gehad hebben ze dat alsnog gedaan. Maar goed ik zou 6 september vliegen, binnenkort maar de boel annuleren/verplaatsen gok ik zo.
Ik kreeg vandaag ook een mail dat mijn KLM vlucht LAS-AMS op 23 Nov is omgeboekt. Ook bij mij staat er nu alleen een vlucht vanaf ATL in.
Denk dat ze de rechtstreekse vlucht LAS-AMS eruit hebben gehaald. Wel slordig dat ze de vlucht LAS-ATL dan vergeten.
Ik heb precies hetzelfde, de vluchten van en naar Las Vegas zijn eruit op resp. 11 en 25 november.
Heen nu omgeboekt naar LA, terug vanaf ATL, dat lijkt een standaard vliegveld te zijn bij wijzigingen.
Ik ga eens kijken wat we doen, ik wil absoluut geen tussenstop, dus dan zou het een retour LA moeten worden, hmmmmmm of gewoon naar zuid Spanje, minder gedoe en ook lekker weer.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.