Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Allard »

Ebelix schreef:
26 aug 2021, 01:43
Er was nog een andere Nederlander die ook naar Atlanta vloog na 15 dagen Aruba en die werd helemaal doorgezaagd. Uiteindelijk mog hij toch mee. Hij reisde alleen.
Kwestie van wel of niet in de steekproef vallen lijkt me. Voor het overige bedankt voor je verslag. Al met al begint door dit bericht (en vele andere) het besef te bestaan dat het reizen naar en in de VS wellicht nooit meer zal worden zoals we het gewend waren.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

@Allard Waarom denk je dat?

Denk je dat ze werkelijk nooit meer de grenzen zullen openen voor ons Europeanen, of doel je ergens anders op?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Niet onmogelijk maar wel moeizamer.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

hemmie schreef:
24 aug 2021, 21:57
Die reactie heb ik al vaker gehad, inmiddels een jaar verder en nog niet aangepast, dus ik hoop dat je geen hoge verwachtingen hebt😂
Haha, wat betreft BuZa zijn mijn verwachtingen zeer laag! Maar, al ons geklaag over de CDC vaccinatiebewijzen heeft uiteindelijk toch resultaat gehad! Dus af en toe lukt het wel. :lol:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

@Timothy555 Zo pessimistisch ben ik nu ook weer niet. Maar het is inmiddels wel duidelijk dat de huidige president niet veel druk voelt haast te maken. En zodra de grenzen weer open zijn is er denk ik niet heel veel nodig om de grens weer dicht te gooien.

Dan off topic:

Waar ik op doel is een verandering in algehele zin. Onze eerste reis was in 1992. We waren toen verrast door de rust, ruimte en bijkans ongekende mogelijkheden. En, indien je de reis een beetje oppassend indeelde, de relatief geringe kosten waarvoor al dit moois te realiseren was.

Tijden veranderen. Wereldwijd groeit de middenklasse. En die willen allemaal op reis naar de mooie plekjes. Dat betekent meer drukte bij hogere prijzen. In Amerika was het nog een geluk dat Amerikanen zichzelf niet zoveel vakantie gunden (of kregen?) Maar dat lijkt ook definitief verleden tijd. Dat zou een covid gerelateerd gegeven kunnen zijn. Dat amerikanen nu niet makkelijk even naar het buitenland zouden kunnen. Naar mijn idee hebben Amerikanen, gerelateerd aan de omvang van de bevolking en de relatief hoge koopkracht, nooit een grote groep rondtrekkende reizigers gevormd. Resort- en cruisebestemmingen daargelaten. Daar weet ik niets van. Maar het zou dan ook wel eens kunnen zijn dat er een mentaliteitsverandering heeft plaatsgevonden. De Amerikaan gunt zichzelf meer vakantie en wil die ook wel op een meer avontuurlijke wijze invullen. Dit gevoegd bij alle niet Amerikanen die daar ook wel graag op vakantie willen, betekent dit dat we tegen een limiet aan opname capaciteit gaan lopen.

Ik meen begrepen te hebben dat jij vooral voor LV gaat. Daar kan de markt het nog prima aan denk ik. Meer vraag betekent gewoon meer hotels bij bouwen. Misschien niet op de strip maar ze vinden altijd wel ergens ruimte. De limiting factor is daar in het bijzonder de beschikbare hoeveelheid water. Ze hebben de nieuwe intake/oppomp plaats nu op de bedding van de oorspronkelijke Colorado gelegd. Technisch betekent dat ze pas hoeven te stoppen indien Lake Mead zo goed als leeg is. Maar de vraag is nu hoeveel ze er jaarlijks uit mogen pompen. Nu de water tekorten structureel oplopen moet er een nieuwe verdeling komen. Dat wordt een hele belangen strijd tussen de rechthebbende staten. En het ziet er niet naar uit dat Las Vegas/Nevada daar bij voorbaat aan het langste eind gaat trekken.
Timothy555
Amerika-expert

@Allard interessante reply, bedankt daarvoor. Las Vegas op zich heeft momenteel een groot en acuter probleem dan het watertekort: personeelstekort. Net zoals zoveel andere plaatsen in de US momenteel.

De huidige president lijkt inderdaad een non-beleid te voeren (hoewel niets doen ook een keuze is). Het lijkt me echter dat die ban er toch ooit wel een keer af moet…

Wat betreft drukte en Amerikanen die hun eigen land ontdekken, geef ik je gelijk: ik zie het alleen maar drukker worden…
ricktachtig
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ricktachtig »

Virgin Atlantic has delayed the return of hundreds of cabin crew by at least a month after hopes of the U.S. travel ban being lifted in September were left in tatters.
Leisure carrier TUI also wiped almost its entire U.S. inventory until the end of October and other major carriers are continuing to adjust transatlantic schedules on a rolling basis.

https://www.paddleyourownkanoo.com/2021 ... es-dashed/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ebelix schreef:
26 aug 2021, 01:43
en dat bijvoorbeeld bij de fastfoodketens alleen de drive through open was en dat je in het restaurant zelf niet geholpen werd of zelfs gesloten was. Er zitten teveel arbeidskrachten thuis met ondersteuning door de overheid. Het incentive om te werken is weg. Ook in hotels is de housekeeping nog maar 1 keer in de 3 tot 4 dagen.
Enkel drive-through open en minder housekeeping: hier in Canada (waar mensen ook ondersteuning krijgen als ze hun job verloren hebben), is dat omdat, in de fast food restaurants, als mensen steeds in-en-uit lopen, je extra personeel nodig hebt die constant moeten poetsen omdat alles covid-vrij te houden. Je hebt ook iemand nodig om te voorkomen dat teveel mensen tegelijkertijd in het restaurant willen lopen om hun burger of koffie te bestellen. Enkel drive-through lost dat op.
En minder housekeeping, omdat jij, als hotelgast, ook niet bezorgd moet zijn om te gaan kuisen nadat 'vreemden' in je kamer zijn geweest. Je gaat dus niet elk oppervlakte dat zij mogelijk hebben aangeraakt dagelijks met lysol wipes moeten gaan poetsen.
Ik heb gereisd in de afgelopen 18 maanden, en daar waar ze toch housekeeping aanboden, heb ik dat zelf geweigerd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Met alle respect, ik ben zelf ook nog altijd voorzichtiger dan de gemiddelde persoon, maar dat verhaal van housekeeping in de hotels vind ik de grootst mogelijke onzin. Ze dragen handschoenen, een mondkapje en komen nauwelijks direct in contact met hotelgasten of het materiaal in je kamer (er zit doorgaans een poetsdoek of stofzuiger tussen). Het is niet zo dat er verhalen bekend zijn dat bijv. een geïnfecteerde postbezorger, kassière of schoonmaakster d.m.v. contact met voorwerpen een bron van nieuwe besmettingen bleek te zijn, of dat een toiletjuffrouw Covid kreeg na het schoonmaken van een WC.

Het lijkt mij meer een fraai excuus om met een zo laag mogelijke bezetting te draaien, omdat de toekomst (en daarmee de bezettingsgraad) voor hotels nog altijd zeer onduidelijk is.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Carolien123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Carolien123 »

Maar is het niet een kwestie van moeite met het krijgen van personeel. Tijdens de lockdown zijn hier ook de nodige mensen ontslagen en na de lockdown is het voor veel horeca bedrijven niet meer gemakkelijk om personeel te krijgen?

Dan kun je wel open willen, maar zonder genoeg mensen is dat moeilijk.

Wij hebben het geloof in een vakantie eind september inmiddels verloren en zijn nu aan het kijken naar het binnenland van Spanje en dat ziet er ook erg mooi uit. En onze voucher gaan we gebruiken als het weer echt open is.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Volgens mij is ook veruit het grootste probleem het personeelstekort. En dan niet door de werkeloosheidsuitkering (die in veel staten al gestopt is en ook echt niet zo veel voorstelde), maar doordat veel mensen die dat soort banen hadden door alles rond covid hun leven anders zijn gaan inrichten, en vaak passen dit soort banen daar niet bij. Lastig is het soms wel, maar hopelijk komen er hogere salarissen en betere secundaire arbeidsvoorwaarden uit voort.
Terug in Texas!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Volgens dit bericht wil de IATA het Europese corona paspoort tot standaard maken als vaccinatie bewijs, dit zou het voor ons weer iets makkelijker maken om straks te kunnen reizen.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -verheffen
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Weer een Forbes artikel (van gisteren), voor wat het waard is ... (volgens mij nog niet gezien hier):

https://www.forbes.com/sites/alexledsom ... ember-open
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Vlinder72
Amerika-ontdekker

Bericht door Vlinder72 »

Vanmiddag mijn vluchten geannuleerd. Ik had nu zowel op de heen- als terugreis een overstap van ruim 8 uur. Ook klopte er geen hout meer van het vluchtschema. Bij de klm stond er een loze vlucht tussen. Bij Delta stonden andere vluchten ingeboekt als bij de KLM. Of te wel; een grote puinhoop.

Mochten de grenzen toch nog openen voor 16 oktober dan boek ik wel opnieuw. En zo niet dan gaan wij naar IJsland. Ook leuk. Ik heb nog wel mijn hotels en autohuur gehouden. Dat kan ik op het laatste moment nog wel annuleren.

Oh, en wij zouden een excursie gaan maken. Ik heb regelmatig contact met degene die ons zou rondleiden in Yellowstone. Ze begrijpen er daar niks van en ze balen heel erg dat Europeanen niet mogen komen. Maar ja, het is wat het is. Een datum waarop wel zou inmiddels wel heel fijn zijn want dan weet tenminste iedereen waar ze aan toe zijn.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Er is geen datum aan te wijzen, daar komt het op neer. Waar het vandaag goed gaat qua besmettingen, kan het morgen weer helemaal fout gaan, zeker zolang best grote groepen mensen nog niet gevaccineerd zijn. Ik geef de US geen ongelijk dat ze de grenzen dichthouden, misschien zou dat zlfs gewoon de norm moeten zijn wereldwijd zodat het verspreiden van het virus gestopt kan worden….
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@Vlinder72 dat was bij mij ook. Je kunt voor te annuleren ook proberen om te wijzigen naar vluchten die gunstiger zijn.

Wij hadden Delta vluchten voor november met 1x overstap geboekt, intussen waren daar al 5 wijzigingen op, de laatste werd het 2x overstappen en lang wachten. Maar sins kort is er voor onze bestemming een rechtstreekse vlucht in het winterschema van KLM op een andere luchthaven (mco ipv tpa).

Even KLM gebeld om te kijken of ze die wijziging wilden doen, het werden ook nog andere data, weekend ipv door de week. Bleek geen enkel probleem om die wijziging door te voeren, nu rechtstreekse vluchten en op zaterdag :)
Laatst gewijzigd door harryh op 28 aug 2021, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

@Pete.Z

Denk niet dat emand nog de illusie heeft dat het virus gestopt kan worden.
We zullen er mee moeten leren leven en onszelf door vaccinatie zo goed mogelijk moeten beschermen.
Als het uitbannen van het virus een vereiste zou zijn, dan zou de grens nooit meer open gaan.
Timothy555
Amerika-expert

Pete.Z schreef:
28 aug 2021, 17:58
Er is geen datum aan te wijzen, daar komt het op neer. Waar het vandaag goed gaat qua besmettingen, kan het morgen weer helemaal fout gaan, zeker zolang best grote groepen mensen nog niet gevaccineerd zijn. Ik geef de US geen ongelijk dat ze de grenzen dichthouden, misschien zou dat zlfs gewoon de norm moeten zijn wereldwijd zodat het verspreiden van het virus gestopt kan worden….
Volledig oneens hiermee. De wereld zou allang terug volledig open moeten zijn. Het verspreiden tegenhouden is een utopie.
Vlinder72
Amerika-ontdekker

Bericht door Vlinder72 »

Pete.Z schreef:
28 aug 2021, 17:58
Ik geef de US geen ongelijk dat ze de grenzen dichthouden, misschien zou dat zlfs gewoon de norm moeten zijn wereldwijd zodat het verspreiden van het virus gestopt kan worden….
Ik zou er begrip voor hebben als de grenzen ook echt dicht zouden zijn zoals in Australië en Nieuw Zeeland. Of een bepaald m8n of meer eenduidig beleid zoals in Aziatische landen maar de USA heeft een x aantal landen al ruim 1,5 jaar buitengesloten en daar verandert niks aan. Landen met meer besmettingen en een veel lagere vaccinatiegraad mogen wel. Mensen met heel veel vakantiedagen en veel geld vliegen gewoon via een ander land. En juist dat beleid vind ik zelf heel bijzonder.
ricktachtig
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ricktachtig »

Zolang slechts 27% van de volledige wereldbevolking is gevaccineerd is alles natuurlijk mogelijk. 27% is net niks. Consistentie in beleid zou inderdaad heel erg prettig zijn. Maar ik vraag mij af hoeveel het hier fijn zouden vinden om een bericht te krijgen dat tot voorjaar 2022 alles dicht blijft.
EU to Reimpose Entry Ban on Travellers From US & 5 Other Third Countries on Monday, Sources Say
https://www.schengenvisainfo.com/news/e ... urces-say/

Bovenstaande zal het vast ook niet makkelijker maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer