Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Ik denk dat iedereen graag duidelijkheid wil en dus een datum wil weten.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Die reden is hoogstwaarschijnlijk vanwege de aantallen. Vrijwel alle landen met veel toeristen hebben een blokkade en zo beperken ze het aantal mensen dat binnen komt, dat gaat om miljoenen toeristen. Het blijft natuurlijk dubbel maar als dat echt de reden is dan is dat ook weer niet heel vreemd vind ik.Vlinder72 schreef: ↑28 aug 2021, 18:22Ik zou er begrip voor hebben als de grenzen ook echt dicht zouden zijn zoals in Australië en Nieuw Zeeland. Of een bepaald m8n of meer eenduidig beleid zoals in Aziatische landen maar de USA heeft een x aantal landen al ruim 1,5 jaar buitengesloten en daar verandert niks aan. Landen met meer besmettingen en een veel lagere vaccinatiegraad mogen wel. Mensen met heel veel vakantiedagen en veel geld vliegen gewoon via een ander land. En juist dat beleid vind ik zelf heel bijzonder.
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Pete, het virus is niet te stoppen, tis al verspreid over de hele wereld en gaat nooit meer weg. We moeten er mee leren leven, net zoals de griep en andere corona-verkoudheidsvirussen. Sommige landen, zoals U.K., Singapore, IJsland, Zweden etc begrijpen dit al en passen zich hierop aan. Rest van Europa en ook Amerika zal volgen.
Huidige modellen werken inderdaad met aantallen mensen, hoeveelheid verplaatsingen en de kans op contacten. Maar dubbel gevaccineerde toeristen uit Europa met een PCR-test kunnen toch geen hoge bijdrage hebben in deze modellen. Daarnaast wat zijn miljoenen (extra) toeristen verspreid over zon groot land/staten nou eigenlijk in absolute aantallen per km2? Toch niet anders dan hier in Europa waar alleen al miljoenen Nederlanders naar Frankrijk, Griekenland en Spanje op vakantie zijn (geweest)ADE01 schreef: ↑28 aug 2021, 21:44Die reden is hoogstwaarschijnlijk vanwege de aantallen. Vrijwel alle landen met veel toeristen hebben een blokkade en zo beperken ze het aantal mensen dat binnen komt, dat gaat om miljoenen toeristen. Het blijft natuurlijk dubbel maar als dat echt de reden is dan is dat ook weer niet heel vreemd vind ik.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik ben er ook klaar mee. Het is ondertussen krom, scheef en totale onzin allemaal geworden zo met landsgrenzen omgaan.
En niet vergeten dat Amerikanen wel naar Europa mogen reizen en de regering van de US dit wel gewoon toelaat. Zij kunnen juist het virus mee terug nemen en in hun nabije omgeving doorgeven aan familie en vrienden.
Als Europa de grenzen nu vlak na de vakantie periode weer dicht gooit is helemaal een lachertje. Besmettingen zijn al langer hoog en nu pas dicht gooien? Even geld binnen gehaald van de Amerikaanse toeristen en nu weer sluiten!
En niet vergeten dat Amerikanen wel naar Europa mogen reizen en de regering van de US dit wel gewoon toelaat. Zij kunnen juist het virus mee terug nemen en in hun nabije omgeving doorgeven aan familie en vrienden.
Als Europa de grenzen nu vlak na de vakantie periode weer dicht gooit is helemaal een lachertje. Besmettingen zijn al langer hoog en nu pas dicht gooien? Even geld binnen gehaald van de Amerikaanse toeristen en nu weer sluiten!
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet mee eens.Timothy555 schreef: ↑28 aug 2021, 18:19Volledig oneens hiermee. De wereld zou allang terug volledig open moeten zijn. Het verspreiden tegenhouden is een utopie.Pete.Z schreef: ↑28 aug 2021, 17:58Er is geen datum aan te wijzen, daar komt het op neer. Waar het vandaag goed gaat qua besmettingen, kan het morgen weer helemaal fout gaan, zeker zolang best grote groepen mensen nog niet gevaccineerd zijn. Ik geef de US geen ongelijk dat ze de grenzen dichthouden, misschien zou dat zlfs gewoon de norm moeten zijn wereldwijd zodat het verspreiden van het virus gestopt kan worden….
Verspreiden tegenhouden is misschien wat straf gezegd, maar beperken is wel degelijk mogelijk.
Vaccinatiegraad wereldwijd zal omhoog moeten, pas dan kan je praten over vrij reizen.
Kijk naar Nieuw-Zeeland, superstreng beleid qua grenzen, en weinig tot geen last van Covid.
Waarom zou je als land risico nemen met je eigen mensen, voor een paar toeristen, tenzij je compleet moet rondkomen van die toeristen?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Omdat ik het ongelofelijk egoïstisch vind. Australië en Nieuw-Zeeland zijn bij mij voor het leven geschrapt als reisbestemming. Deze pandemie had wereldwijd aangepakt moeten worden.
Een schrikreactie in maart vorig jaar kan je kaderen. 18 maanden verder had dat allang geen issue meer mogen zijn.
Een schrikreactie in maart vorig jaar kan je kaderen. 18 maanden verder had dat allang geen issue meer mogen zijn.
Alsof het nog niet vervelend genoeg is, gaan we vanaf volgende week zeer waarschijnlijk een stap terug i.p.v. een stap voorwaarts:
EU to Reimpose Entry Ban on Travellers From US & 5 Other Third Countries on Monday, Sources Say
https://www.schengenvisainfo.com/news/e ... urces-say/
"Two officials within the European Union institutions have confirmed for Reuters that the EU Council will on Monday announce its decision to remove from the list of epidemiologically safe third countries a total of six countries, including the United States. The removal from the list means that the Member States are advised to reimpose the entry ban on travellers from these countries so that the same are no longer eligible to enter restriction-free for non-essential purposes like tourism and business."
EU to Reimpose Entry Ban on Travellers From US & 5 Other Third Countries on Monday, Sources Say
https://www.schengenvisainfo.com/news/e ... urces-say/
"Two officials within the European Union institutions have confirmed for Reuters that the EU Council will on Monday announce its decision to remove from the list of epidemiologically safe third countries a total of six countries, including the United States. The removal from the list means that the Member States are advised to reimpose the entry ban on travellers from these countries so that the same are no longer eligible to enter restriction-free for non-essential purposes like tourism and business."
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
-
- Amerika-expert
Je reinste ***** vind ik het.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Eenmaal in het land merk je er weinig van maar die miljoenen komen binnen via grote vliegvelden, daar ligt het pijnpunt. Op vakantie binnen Europa kun je beter vergelijken met op vakantie binnen de VS.Daarnaast wat zijn miljoenen (extra) toeristen verspreid over zon groot land/staten nou eigenlijk in absolute aantallen per km2? Toch niet anders dan hier in Europa waar alleen al miljoenen Nederlanders naar Frankrijk, Griekenland en Spanje op vakantie zijn (geweest)
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zeker, maar wereldwijd aanpakken is blijkbaar een utopie, dus is het begrijpelijk dat landen voor zichzelf zorgen.Timothy555 schreef: ↑29 aug 2021, 10:15Omdat ik het ongelofelijk egoïstisch vind. Australië en Nieuw-Zeeland zijn bij mij voor het leven geschrapt als reisbestemming. Deze pandemie had wereldwijd aangepakt moeten worden.
Gelukkig is er nog veel meer te zien dan alleen Amerika, denk ik maar.
-
- Amerika-expert
Het is, en ik ben maar een stomme burger die denkt wat gezond boerenverstand te hebben, nochtans heel simpel:
- vereis een vaccinatie —> enorm kleine kans dat je ter plaatse het zorgsysteem onder druk gaat zetten
+
- vereis een test voor vertrek —> enorm kleine kans dat je ter plaatse ongevaccineerde mensen gaat besmetten.
Vereis desnoods een test in de luchthaven bij aankomst + quarantaine tot het resultaat er is.
Allemaal doenbaar. Wie wil kan dan gaan. Wie dat teveel gedoe vindt, kan dan wachten.
Deze travel ban is vooral een politieke kwestie geworden.
- vereis een vaccinatie —> enorm kleine kans dat je ter plaatse het zorgsysteem onder druk gaat zetten
+
- vereis een test voor vertrek —> enorm kleine kans dat je ter plaatse ongevaccineerde mensen gaat besmetten.
Vereis desnoods een test in de luchthaven bij aankomst + quarantaine tot het resultaat er is.
Allemaal doenbaar. Wie wil kan dan gaan. Wie dat teveel gedoe vindt, kan dan wachten.
Deze travel ban is vooral een politieke kwestie geworden.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Beslissing gemaakt. Na 2 jaar geen buitenlandse reizen hadden we echt gehad met het wachten tot de VS beslist om een einde te maken aan de ban.
Normaal vertrok ik 18 september naar Las Vegas voor 3 weken westkust. Dit was al 3x verplaatst.
De vlucht was echter al zo vaak omgeboekt dat Delta er zelf niet meer aan uit kon
(er stond letterlijk iets van: 'we can't find a flight for you, you can cancel here' in mn reisschema dat eigenlijk geen schema meer was) dus heb ik een refund aangevraagd.
We vertrekken vrijdag 17 september naar westkust Canada (Calgary, Banff, Vancouver) en vliegen dan zaterdag 2 oktober (15 dagen later) nog voor een weekje naar Vegas.
Dat wordt testen voor vertrek, testen in Canada voor afreis naar VS en wellicht ook bij terugkomst testen door die nieuwe maatregel van de EU om de VS te verwijderen van de 'witte lijst', mondmasker op het vliegtuig...Maar ik ben al blij dat het kan.
Ik denk trouwens stilaan dat de US niet meer opengaat voor november en mogelijks gewoon niet meer dit jaar.
Normaal vertrok ik 18 september naar Las Vegas voor 3 weken westkust. Dit was al 3x verplaatst.
De vlucht was echter al zo vaak omgeboekt dat Delta er zelf niet meer aan uit kon

We vertrekken vrijdag 17 september naar westkust Canada (Calgary, Banff, Vancouver) en vliegen dan zaterdag 2 oktober (15 dagen later) nog voor een weekje naar Vegas.
Dat wordt testen voor vertrek, testen in Canada voor afreis naar VS en wellicht ook bij terugkomst testen door die nieuwe maatregel van de EU om de VS te verwijderen van de 'witte lijst', mondmasker op het vliegtuig...Maar ik ben al blij dat het kan.
Ik denk trouwens stilaan dat de US niet meer opengaat voor november en mogelijks gewoon niet meer dit jaar.

Ik hoop nog steeds met kerst te kunnen gaan maar maak me nog altijd wat zorgen om de reisverzekering. Deze vergoedr geen corona gerelateerde zaken . En de zorgverzekering vergoed max hetzelfde als wat het in nederland kost. We zijn allemaal gevaccineerd maar er is altijd een kans natuurlijk, en de kosten in usa liggen veel hoger. Jullie maken zich daar geen zorgen over? Weet iemand van een aanvullende covid verzekering?
Laatst gewijzigd door ONYX666 op 30 aug 2021, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat zou je moeten vragen aan diegene bij wie je jouw verzekering hebt afgesloten.
- asv60
- Amerika-expert
https://www.oomverzekeringen.nlONYX666 schreef: ↑30 aug 2021, 07:32Ik hoop nog steeds met kerst te kunnen gaan maar maak me nog altijd wat zorgen om de reisverzekering. Deze vergoedr geen corona gerelateerde zaken . En de zorgversekering vergoed max hetzelde als wat het in nederland kost. We zijn allemaal gevaccineerd maar er is altijd een kans natuurlijk, en de kosten in usa liggen veel hoger. Jullie maken zich daar geen zorgen over? Weet iemand van een aanvullende covid verzekering?
geen enkele "normale" reisverzekering vergoedt covid gerelateerde zaken en sommige zelfs ook geen niet covid gerelateerde zaken bij geel of oranje reisadvies
Laatst gewijzigd door ONYX666 op 30 aug 2021, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
deze had ik gevonden inderdaad, heb je hier ervaring mee ? zou op zo'n 300 euro komen voor 2 wekenasv60 schreef: ↑30 aug 2021, 08:42https://www.oomverzekeringen.nlONYX666 schreef: ↑30 aug 2021, 07:32Ik hoop nog steeds met kerst te kunnen gaan maar maak me nog altijd wat zorgen om de reisverzekering. Deze vergoedr geen corona gerelateerde zaken . En de zorgversekering vergoed max hetzelde als wat het in nederland kost. We zijn allemaal gevaccineerd maar er is altijd een kans natuurlijk, en de kosten in usa liggen veel hoger. Jullie maken zich daar geen zorgen over? Weet iemand van een aanvullende covid verzekering?
- asv60
- Amerika-expert
Nee, geen ervaring mee.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Een beetje
, maar:
Ik heb zelf ook geen ervaring met OOM, maar twee dingen waar je rekening mee moet houden:
- Omdat ze een medische acceptatieprocedure hebben moet je niet tot het laatste moment wachten met aanvragen, anders bestaat er een kans dat de verzekering niet tijdig wordt goedgekeurd.
- De dekking van de verzekering is per definitie kortdurend, en houdt op op het laatste moment dat de verzekering geldig is. Stel dat je écht iets overkomt en in het ziekenhuis terecht komt, dan wil je niet dat de dekking van de verzekering stopt terwijl je nog in het ziekenhuis ligt. Ze adviseren daarom zelf om de verzekering voor een (veel) langere periode dan de periode waarin je van plan bent op reis te gaan af te sluiten. Je kunt je verzekering altijd weer opzeggen (opzegtermijn van één dag) zodra je weer in Nederland bent.
Tegenwoordig zijn de polissen van veel 'normale' reisverzekeraars (niet OOM) aangepast op de corona-situatie, en zijn medische kosten wanneer je zelf Covid oploopt vaak gewoon meeverzekerd. Kijk bijvoorbeeld naar de doorlopende reisverzekering van Global Assistance. Die dekken medische Covid-kosten gewoon, zolang het reisadvies op de dag van vertrek maar groen of geel is. Dat lijkt me een eenvoudigere en goedkopere optie dan de verzekering van OOM. Die laatste blijft wél nuttig als je medische Covid-kosten graag gedekt hebt bij een oranje reisadvies.
Er zijn meer reisverzekeraars die medische Covid-kosten bij groen/geel reisadvies dekken. Ik noem Global Assistance omdat ik daar zelf al jaren verzekerd ben, en goede ervaringen met hen heb (ook als er uitbetaald moet worden).

Ik heb zelf ook geen ervaring met OOM, maar twee dingen waar je rekening mee moet houden:
- Omdat ze een medische acceptatieprocedure hebben moet je niet tot het laatste moment wachten met aanvragen, anders bestaat er een kans dat de verzekering niet tijdig wordt goedgekeurd.
- De dekking van de verzekering is per definitie kortdurend, en houdt op op het laatste moment dat de verzekering geldig is. Stel dat je écht iets overkomt en in het ziekenhuis terecht komt, dan wil je niet dat de dekking van de verzekering stopt terwijl je nog in het ziekenhuis ligt. Ze adviseren daarom zelf om de verzekering voor een (veel) langere periode dan de periode waarin je van plan bent op reis te gaan af te sluiten. Je kunt je verzekering altijd weer opzeggen (opzegtermijn van één dag) zodra je weer in Nederland bent.
Tegenwoordig zijn de polissen van veel 'normale' reisverzekeraars (niet OOM) aangepast op de corona-situatie, en zijn medische kosten wanneer je zelf Covid oploopt vaak gewoon meeverzekerd. Kijk bijvoorbeeld naar de doorlopende reisverzekering van Global Assistance. Die dekken medische Covid-kosten gewoon, zolang het reisadvies op de dag van vertrek maar groen of geel is. Dat lijkt me een eenvoudigere en goedkopere optie dan de verzekering van OOM. Die laatste blijft wél nuttig als je medische Covid-kosten graag gedekt hebt bij een oranje reisadvies.
Er zijn meer reisverzekeraars die medische Covid-kosten bij groen/geel reisadvies dekken. Ik noem Global Assistance omdat ik daar zelf al jaren verzekerd ben, en goede ervaringen met hen heb (ook als er uitbetaald moet worden).
Die situatie klopt dus niet helemaal meer. Het gaat er maar net om welke coronagerelateerde schade je bedoelt. Medische schade is bij een deel van de reisverzekeraars inmiddels wél gedekt (mits reisadvies groen/geel).
- Janbren
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Je ziet veel mensen via Mexico, Aruba etc gaan... Maar je kan dus ook via Canada?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht