Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis BiaD: graag advies over rondreis voor onervaren Amerika-gangers.
Reis BiaD: graag advies over rondreis voor onervaren Amerika-gangers.
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum en ik heb al een heleboel gelezen. Als het weer mogelijk is, zouden we graag volgend jaar een mooie reis door Amerika maken. We zijn eerder al aan de Noord-Oost kant geweest. Onze gedachten gaan nu uit naar het Zuid-Westen, al twijfelen we nog wel over de hitte. We zitten aan de schoolvakantie in juli-augustus vast. We gaan met ons gezin met 2 tieners van 19 en 17 en mijn moeder van 73.
Ik heb met behulp van de voorbeeldroute op dit forum een reisvoorstel gemaakt. Wat voor ons belangrijk is:
- We hebben 3 weken.
- De kinderen willen graag een aantal “bekende” steden zien, dus in ieder geval LA en Las Vegas;
- Onze zoon wil graag USS Midway Museum bezoeken in San Diego als we daar toch in de buurt zijn;
- Er moet ook voldoende ruimte zijn om te relaxen. Tijdens onze vorige reis bleven we overal steeds 2 nachten en deden we veel activiteiten of zaten lange ritten in de auto. De wens van de kinderen is eigenlijk om overal 3 nachten te blijven, maar dat lijkt me wat veel.
- We houden van actieve dingen zoals raften, ziplinen en kanoën. Ik vrees dat intensieve wandelingen niet mogelijk zullen zijn vanwege de hitte.
Waar ik jullie advies over zou willen hebben is:
1. Wat raden jullie ons als onervaren Amerika-gangers aan: inderdaad het Zuid-Westen in jul/aug of toch liever een ander gebied waar het minder warm is?
2. Welke tips hebben jullie over het reisvoorstel?
3. Ik heb San Francisco en Yosemite eruit gelaten, omdat ik keuzes moest maken ivm de beperkte tijd. Vinden jullie dit een verstandige keuze?
4. Is Moab de moeite waard of dit liever laten vallen om de reis in een lager tempo te kunnen doen?
5. Welke actieve activiteiten kunnen jullie aanbevelen en op welke plaatsen?
6. Eigenlijk zouden we nog wel een dagje langer in LA willen blijven. Waar in de route zouden we tijd kunnen winnen om dat te doen?
Dag 1 Vlucht naar LA
Dag 2 in LA
Dag 3 vanuit LA dagje naar San Diego: i.i.g. USS Midway Museum bezoeken
Dag 4 van LA naar Needles rijden via Joshua Tree NP en Route 66
Dag 5 van Needles naar Grand Canyon rijden
Dag 6 Grand Canyon bezoeken, evt. helikoptervlucht
Dag 7 van Grand Canyon naar Page rijden
Dag 8 Antelope NP bezoeken
Dag 9 Dagje aan Lake Powell
Dag 10 van Page naar Bluff rijden
Dag 11 Monument Valley NP bezoeken
Dag 12 van Bluff naar Moab rijden
Dag 13 Arches NP bezoeken
Dag 14 Raften op Colorado river
Dag 15 van Moab naar Torrey rijden
Dag 16 Capitol Reef NP bezoeken
Dag 17 van Torrey naar Springdale rijden en onderweg Bryce NP bezoeken
Dag 18 Zion NP bezoeken
Dag 19 van Springdale naar Las Vegas rijden via Valley of Fire
Dag 20 in Las Vegas
Dag 21 Vlucht naar huis
Dag 22 Thuiskomst
Bedankt alvast!
Groeten, Bianca.
Ik ben nieuw hier op het forum en ik heb al een heleboel gelezen. Als het weer mogelijk is, zouden we graag volgend jaar een mooie reis door Amerika maken. We zijn eerder al aan de Noord-Oost kant geweest. Onze gedachten gaan nu uit naar het Zuid-Westen, al twijfelen we nog wel over de hitte. We zitten aan de schoolvakantie in juli-augustus vast. We gaan met ons gezin met 2 tieners van 19 en 17 en mijn moeder van 73.
Ik heb met behulp van de voorbeeldroute op dit forum een reisvoorstel gemaakt. Wat voor ons belangrijk is:
- We hebben 3 weken.
- De kinderen willen graag een aantal “bekende” steden zien, dus in ieder geval LA en Las Vegas;
- Onze zoon wil graag USS Midway Museum bezoeken in San Diego als we daar toch in de buurt zijn;
- Er moet ook voldoende ruimte zijn om te relaxen. Tijdens onze vorige reis bleven we overal steeds 2 nachten en deden we veel activiteiten of zaten lange ritten in de auto. De wens van de kinderen is eigenlijk om overal 3 nachten te blijven, maar dat lijkt me wat veel.
- We houden van actieve dingen zoals raften, ziplinen en kanoën. Ik vrees dat intensieve wandelingen niet mogelijk zullen zijn vanwege de hitte.
Waar ik jullie advies over zou willen hebben is:
1. Wat raden jullie ons als onervaren Amerika-gangers aan: inderdaad het Zuid-Westen in jul/aug of toch liever een ander gebied waar het minder warm is?
2. Welke tips hebben jullie over het reisvoorstel?
3. Ik heb San Francisco en Yosemite eruit gelaten, omdat ik keuzes moest maken ivm de beperkte tijd. Vinden jullie dit een verstandige keuze?
4. Is Moab de moeite waard of dit liever laten vallen om de reis in een lager tempo te kunnen doen?
5. Welke actieve activiteiten kunnen jullie aanbevelen en op welke plaatsen?
6. Eigenlijk zouden we nog wel een dagje langer in LA willen blijven. Waar in de route zouden we tijd kunnen winnen om dat te doen?
Dag 1 Vlucht naar LA
Dag 2 in LA
Dag 3 vanuit LA dagje naar San Diego: i.i.g. USS Midway Museum bezoeken
Dag 4 van LA naar Needles rijden via Joshua Tree NP en Route 66
Dag 5 van Needles naar Grand Canyon rijden
Dag 6 Grand Canyon bezoeken, evt. helikoptervlucht
Dag 7 van Grand Canyon naar Page rijden
Dag 8 Antelope NP bezoeken
Dag 9 Dagje aan Lake Powell
Dag 10 van Page naar Bluff rijden
Dag 11 Monument Valley NP bezoeken
Dag 12 van Bluff naar Moab rijden
Dag 13 Arches NP bezoeken
Dag 14 Raften op Colorado river
Dag 15 van Moab naar Torrey rijden
Dag 16 Capitol Reef NP bezoeken
Dag 17 van Torrey naar Springdale rijden en onderweg Bryce NP bezoeken
Dag 18 Zion NP bezoeken
Dag 19 van Springdale naar Las Vegas rijden via Valley of Fire
Dag 20 in Las Vegas
Dag 21 Vlucht naar huis
Dag 22 Thuiskomst
Bedankt alvast!
Groeten, Bianca.
Re: Graag advies over rondreis voor onervaren Amerika-gangers
Even een vraag. Waarom vanaf San Diego eerst terug naar LA en niet direct naar Joshua Tree rijden (via Salton Sea bijvoorbeeld) ? En ik weet het prijsverschil op LAX of San Diego vliegen niet (heb je vast al uitgezocht) maar waarom niet in San Diego beginnen?
21 States so far...
Dank je wel voor je reactie. Vliegen op San Diego zou zeker ook een goede optie zijn. Ik kan nu de vluchten voor eind juli 2022 nog niet vinden, dus ik kan nog niet zien wat de prijsverschillen zijn en wat de verschillen zijn met directe vlucht/overstappen. Ik zal het in de gaten houden.
Dat ik het als dagtrip vanuit LA had bedacht, is omdat ik een leuke AirBNB in Los Angeles had gezien. Maar vanuit San Diego direct door naar Joshua Tree kan natuurlijk ook heel goed. Bedankt voor de tip.
Dat ik het als dagtrip vanuit LA had bedacht, is omdat ik een leuke AirBNB in Los Angeles had gezien. Maar vanuit San Diego direct door naar Joshua Tree kan natuurlijk ook heel goed. Bedankt voor de tip.

Zij vond het zo fantastisch de USA, vooral Grand Canyon om gezien te hebben, moest ze om huilen omdat ze het zo onrealistisch mooi vond om zelf te kunnen aanschouwen in het echt
21 States so far...
Heel persoonlijk, maar ik vind San Fransisco zoveel leuker dan LA. Het sfeertje daar is zo relaxed en er zijn leuke dingen te zien.
Je hebt verder de top attracties van het Zuid Westen meegenomen. Zion komt er wel een beetje bekaaid af.
Moab zou ik niet skippen. Het is echt prachtig.
Ha, als je een beetje regen de hitte kunt is het hoogseizoen ook gewoon te doen. Hier en daar rekening houden in je planning met de temperatuur.
Onderweg even Bryce meepakken kost toch gauw een halve dag, als je tenminste alle viewpoints wil doen en misschien ook nog een stukje lopen.
Maar verder een heerlijke reis om te maken.
Je hebt verder de top attracties van het Zuid Westen meegenomen. Zion komt er wel een beetje bekaaid af.
Moab zou ik niet skippen. Het is echt prachtig.
Ha, als je een beetje regen de hitte kunt is het hoogseizoen ook gewoon te doen. Hier en daar rekening houden in je planning met de temperatuur.
Onderweg even Bryce meepakken kost toch gauw een halve dag, als je tenminste alle viewpoints wil doen en misschien ook nog een stukje lopen.
Maar verder een heerlijke reis om te maken.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mooie plannen. Ik zou persoonlijk ook niet op en neer rijden van LA naar San Diego. Wij zijn in San Diego geweest en het is een hele mooie stad en zeer de moeite waard om te bezoeken. Als je er overnacht kan je 's avonds ook nog wat van de stad zien. Bijv. Old Town SD (de 1ste nederzetting van SD met Mexicaanse sferen) is 's avonds erg gezellig. Maar op loopafstand van USS Midway zijn nog meer leuke bezienswaardigheden o.a. Seaport Village. Iets verderop heb je Balboa Park. Prachtig park met historische gebouwen en tuinen. Om echt wat van de stad te zien zijn eigenlijk 2 nachten aan te raden.
Na Needles kun je een gedeelte van route 66 rijden via het oude westernstadje Oatman. Leuk om even door te wandelen. Als jullie vooral gaan voor de uitzichtpunten in de Grand Canyon is 1 nacht voldoende. Een helikoptervlucht zou je de volgende ochtend kunnen doen voor vertrek naar Page. De overnachting die je bespaart zou je eventueel kunnen gebruiken voor meer tijd in San Diego.
Dat geldt ook voor Monument Valley. Je hebt daar geen volle dag voor nodig om het park te bekijken. Wil je een betaalbaar hotel kijk dan eens naar de San Juan Inn in Mexican Hat. Wij hadden daar ook een overnachting. Prima hotel, mooi gelegen aan de Colorado rivier, en het ligt veel gunstiger t.o.v. Monument Valley dan Bluff. I.p.v. de extra overnachting voor MV zou ik die gebruiken voor Bryce NP. Het is een prachtig uniek park en daarom jammer om er zo weinig tijd aan te besteden. Met meer tijd kun je een mooie wandeling naar beneden maken tussen de Hoodoo's en de zonsondergang meemaken.
Na Needles kun je een gedeelte van route 66 rijden via het oude westernstadje Oatman. Leuk om even door te wandelen. Als jullie vooral gaan voor de uitzichtpunten in de Grand Canyon is 1 nacht voldoende. Een helikoptervlucht zou je de volgende ochtend kunnen doen voor vertrek naar Page. De overnachting die je bespaart zou je eventueel kunnen gebruiken voor meer tijd in San Diego.
Dat geldt ook voor Monument Valley. Je hebt daar geen volle dag voor nodig om het park te bekijken. Wil je een betaalbaar hotel kijk dan eens naar de San Juan Inn in Mexican Hat. Wij hadden daar ook een overnachting. Prima hotel, mooi gelegen aan de Colorado rivier, en het ligt veel gunstiger t.o.v. Monument Valley dan Bluff. I.p.v. de extra overnachting voor MV zou ik die gebruiken voor Bryce NP. Het is een prachtig uniek park en daarom jammer om er zo weinig tijd aan te besteden. Met meer tijd kun je een mooie wandeling naar beneden maken tussen de Hoodoo's en de zonsondergang meemaken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis BiaD: graag advies over rondreis voor onervaren Amerika-gangers.
Het is een mooie route, zeker als je de twee nachten Bluff vervangt door één nacht Monument Valley of Mexican Hat en een overnachting in Bryce.
Als je in je huidige route meer rus wilt hebben is Moab laten vallen de beste keuze. Je kunt dan van Monument Valley naar Torrey rijden via de mooie ut95.
Marianne
Je kunt ook eens naar het noordwesten kijken, of een rondje Denver met Yellowstone. Maar ook in het zuidwesten is het niet overal erg heet. Je hebt nu de warmste gebieden uitgezocht. Je kunt ook denken aan een rondje Californië met Las Vegas erbij. Dan kun je San Francisco meenemen, de kust, en parken als Yosemite en Sequoia. Je hebt dan ook meer tijd voor LA en San Diego. De oostkant van de sierra's is ook mooi.
Als je in je huidige route meer rus wilt hebben is Moab laten vallen de beste keuze. Je kunt dan van Monument Valley naar Torrey rijden via de mooie ut95.
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik zat hier inderdaad ook aan te denken. Want ondanks dat Moab by far een van onze favorieten is, is het er meestal ook ongenadig warm in juli/augustus (en juni en september).
Nu zou ik dan nog steeds Moab verkiezen boven de kustroute, maar daar is zeker niet iedereen het mee eens.
Verder zou ik inderdaad op dag 3 gewoon naar San Diego gaan, daar 2 nachtjes blijven en vervolgens met de tussenstop ergens in Needles/Bullhead City/Laughlin door rijden voor 1 nacht naar de Grand Canyon. Geeft je echt voldoende tijd, en ik denk dat je die tijd beter in SD gebruikt dan aan de CG. Verder zou ik 1 nacht Bluff skippen en die in Bryce doorbrengen. Of je echt bij Monument Valley 'moet' overnachten is persoonlijk. Wij hebben er niet zoveel mee en zouden geen kapitaal neerleggen voor een overnachting in the View. Maar ook hiervoor geldt: ieder zo z'n mening...
Wij hebben voor volgend jaar ook zo'n soort reis op de planning staan (fingers crossed!) en mij ouders van dan 75 en 74 gaan ook mee. Leuk he, om ze al dat moois te laten zien
Ik kan inderdaad ook niet wacht om hun reactie aan de Grand Canyon te zien!
Nu zou ik dan nog steeds Moab verkiezen boven de kustroute, maar daar is zeker niet iedereen het mee eens.
Verder zou ik inderdaad op dag 3 gewoon naar San Diego gaan, daar 2 nachtjes blijven en vervolgens met de tussenstop ergens in Needles/Bullhead City/Laughlin door rijden voor 1 nacht naar de Grand Canyon. Geeft je echt voldoende tijd, en ik denk dat je die tijd beter in SD gebruikt dan aan de CG. Verder zou ik 1 nacht Bluff skippen en die in Bryce doorbrengen. Of je echt bij Monument Valley 'moet' overnachten is persoonlijk. Wij hebben er niet zoveel mee en zouden geen kapitaal neerleggen voor een overnachting in the View. Maar ook hiervoor geldt: ieder zo z'n mening...
Wij hebben voor volgend jaar ook zo'n soort reis op de planning staan (fingers crossed!) en mij ouders van dan 75 en 74 gaan ook mee. Leuk he, om ze al dat moois te laten zien

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dit hotel zou ik niet doen. Het is oud en der dagen zat, het naastgelegen café serveert slecht eten. Er zijn ook meldingen van bedwantsen...
Vlakbij ook in Mexican Hat heb je (voor ong. EUR 15 per nacht per kamer meer) een veel beter hotel incl. café en zwembad en ook naast de San Juan rivier: Hat Rock Inn. Beste uitzicht vanuit kamer is op de 1e verdieping riverside.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Hat Rock Inn ken ik niet, wij sliepen in 2017 in de San Juan Inn, geen bed bugs gelukkig. We hebben toen gegeten bij Gouldings, maar het is natuurlijk ook mooi om te eten bij The View.
We hebben ook eens overnacht op de camping bij Gouldings, in een cabin. Beviel goed, maar was toen (2008) al oud. De mooiste overnachting hadden we in 2019, op de camping bij The View.
Marianne
We hebben ook eens overnacht op de camping bij Gouldings, in een cabin. Beviel goed, maar was toen (2008) al oud. De mooiste overnachting hadden we in 2019, op de camping bij The View.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben wel goede ervaringen met San Juan Inn en ook geen bedbugs gezien.
Maar Hat Rock heeft inderdaad meer voorzieningen zoals een zwembad en is wat luxer. Als je het extra geld hiervoor over hebt (wel meer dan 15 euro kamer) dan is dat prima. Iedereen zijn keuze. De 1ste keer hebben we overnacht in hotel The View. Dat was onze mooiste overnachting in MV maar wel prijzig.
Nog even terugkomend over de temperatuur in het zuidwesten. Het is op veel plekken inderdaad warm in de zomer, 30 graden of meer is geen uitzondering. Deze zomer schijnt het zelfs extreem warm te zijn. Maar normaal gesproken voelt de warmte toch anders aan als hier omdat de lucht droger is en niet zo drukkend. Kun je echt niet goed tegen de warmte dan is de tip hierboven om de reis te verplaatsen naar het meer midwestelijke en noordelijke gedeelte niet zo gek. Wij hebben in 2015 een rondje Denver gedaan met o.a. Rocky Mountains. South Dakota, Yellowstone, Grand Teton en op het laatst nog een stukje Colorado. Ook dan heb je een prachtige reis en de temperatuur is er aangenaam vanwege de hoogte op veel plaatsen.

Nog even terugkomend over de temperatuur in het zuidwesten. Het is op veel plekken inderdaad warm in de zomer, 30 graden of meer is geen uitzondering. Deze zomer schijnt het zelfs extreem warm te zijn. Maar normaal gesproken voelt de warmte toch anders aan als hier omdat de lucht droger is en niet zo drukkend. Kun je echt niet goed tegen de warmte dan is de tip hierboven om de reis te verplaatsen naar het meer midwestelijke en noordelijke gedeelte niet zo gek. Wij hebben in 2015 een rondje Denver gedaan met o.a. Rocky Mountains. South Dakota, Yellowstone, Grand Teton en op het laatst nog een stukje Colorado. Ook dan heb je een prachtige reis en de temperatuur is er aangenaam vanwege de hoogte op veel plaatsen.
2011: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je naar Arches gaat is de Fiery Furnace walk een aanrader. Wij deden dat in 2008, ook midden in de zomer. Je loopt dan voornamelijk in de schaduw dus goed te doen.
Bij Page kun je varen op Lake Powell. Ook leuk is een tocht op de Colorado River. Zie daarvoor ons 2017-verslag.
Voor Antelope Canyon heb je niet veel tijd nodig, je kunt dat bezoeken op weg naar Monument Valley.
Marianne
Bij Page kun je varen op Lake Powell. Ook leuk is een tocht op de Colorado River. Zie daarvoor ons 2017-verslag.
Voor Antelope Canyon heb je niet veel tijd nodig, je kunt dat bezoeken op weg naar Monument Valley.
Marianne
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ga het reisschema hierop aanpassen.
Wat zouden jullie aanraden als eerste reis naar het Westen: deze route langs de bekende hoogtepunten of een route meer Noordelijk? We hopen later nog eens terug te komen voor bv San Francisco, Yosemite en Yellowstone, maar je weet natuurlijk nooit of dat je gegeven is.
En welke actieve activiteiten (naast wandelen) hebben jullie zelf gedaan en vonden jullie een aanrader?
groeten,
Bianca
Wat zouden jullie aanraden als eerste reis naar het Westen: deze route langs de bekende hoogtepunten of een route meer Noordelijk? We hopen later nog eens terug te komen voor bv San Francisco, Yosemite en Yellowstone, maar je weet natuurlijk nooit of dat je gegeven is.
En welke actieve activiteiten (naast wandelen) hebben jullie zelf gedaan en vonden jullie een aanrader?
groeten,
Bianca
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
In principe zijn alle reizen in de VS mogelijk als eerste reis. Maar in het 'traditionele rondje ZW' (zie ook de voorbeeldroute in het eigen topic) kom je wel echt de iconische hoogtepunten tegen die veel mensen ook van je verwachten als je naar de VS gaat. Niet dat het daarom per se moet, maar het kan wel meespelen.
Je zou de periode waarin je gaat en waarin je toekomstige reizen gaat doen kunnen laten meewegen. Je gaat nu in de zomervakantie. Als je later verwacht eerder voorjaar of najaar te gaan, dan zou je nu het wat noordelijker kunnen zoeken en later zuidelijker, dat past dan weerstechnisch wat beter...
Wandelen en autorijden zijn waarschijnlijk je twee voornaamste bezigheden tijdens een USA roadtrip. Tijdens onze eerste ZW-reis hebben we naast de auto en benenwagen ook veel andere vervoermiddelen gebruikt:
- Met de boot naar Alcatraz in San Fracisisco
- Met de fiets naar Sausolito over de Golden gate Bridge (ook bij San Francisco)
- Een tochtje met de Cable Car (SF)
- Te paard door Monument Valley (en wij zijn compleet onervaren ruiters)
- Met de helicopter over de Grand Canyon
- Met de shuttlebus door Zion
- Met de trein door Cottonwood Canyon (geen aanrader overigens)
Daarnaast kun je nog met kano/kayak/opblaasboot over de Merced river in Yosemite of Lake Powell bij Page, je kunt fietsen in Zion en Vegas kun je natuurlijk alles wat je maar kunt bedenken
In de parken zul je toch vooral uit je vervoermiddel moeten komen en lopen. Dat zijn echter meestal geen hele dagtochten, vaak is het een paar honderd meter van de parkeerplaats naar de bezienswaardigheid. Dat heet dan ook al een hike
Je zou de periode waarin je gaat en waarin je toekomstige reizen gaat doen kunnen laten meewegen. Je gaat nu in de zomervakantie. Als je later verwacht eerder voorjaar of najaar te gaan, dan zou je nu het wat noordelijker kunnen zoeken en later zuidelijker, dat past dan weerstechnisch wat beter...
Wandelen en autorijden zijn waarschijnlijk je twee voornaamste bezigheden tijdens een USA roadtrip. Tijdens onze eerste ZW-reis hebben we naast de auto en benenwagen ook veel andere vervoermiddelen gebruikt:
- Met de boot naar Alcatraz in San Fracisisco
- Met de fiets naar Sausolito over de Golden gate Bridge (ook bij San Francisco)
- Een tochtje met de Cable Car (SF)
- Te paard door Monument Valley (en wij zijn compleet onervaren ruiters)
- Met de helicopter over de Grand Canyon
- Met de shuttlebus door Zion
- Met de trein door Cottonwood Canyon (geen aanrader overigens)
Daarnaast kun je nog met kano/kayak/opblaasboot over de Merced river in Yosemite of Lake Powell bij Page, je kunt fietsen in Zion en Vegas kun je natuurlijk alles wat je maar kunt bedenken

In de parken zul je toch vooral uit je vervoermiddel moeten komen en lopen. Dat zijn echter meestal geen hele dagtochten, vaak is het een paar honderd meter van de parkeerplaats naar de bezienswaardigheid. Dat heet dan ook al een hike

West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor een eerste keer is het standaardrondje natuurlijk niet gek. Je komt dan niet in Moab, maar dat kun je goed combineren met Yellowstone in een volgende reis. Yellowstone combineren met San Francisco en Yosemite is al wat minder logisch, zeker als je niet meer dan 3 weken hebt.
Kijk eens naar onze reizen, misschien kun je daar ideeën uit opdoen. Van 2002 tot 2008 en in 2017 waren wij er in het hoogseizoen.
Als activiteit noemde ik al raften op de Colorado (bij Moab of Page), de Fiery Furnace walk in Arches.
Daarnaast kun je in veel parken paardrijden; ik denk dat Bryce daarvoor niet gek is, het is daar minder heet dan in bijvoorbeeld MV of Zion.
In Zion kun je fietsen huren. De shuttlebus kan fietsen meenemen zodat je met de bus naar het eindpunt kunt, en vandaar terug naar de ingang van het park. Het al wel tijd kosten om met meerdere fietsen bij het eindpunt te komen. Heen en weer fietsen kan natuurlijk ook, dan omzeil je ook de drukte bij de bussen.
In Capitol reef kun je de Sulpher Creek wandeling doen. wij hebben alleen het laatste stuk gedaan, zie daarvoor ons 2019-verslag, of mijn wandelsite.
In Yosemite hebben we al meerdere keren geraft op de Merced River, erg leuk om te doen, maar alleen als er nog voldoende water staat. We hebben daar ook gefietst. Zwemmen kan ook, in de Merced river, of in een van de vele meren. Klimmen is ook een mogelijkheid.
Marianne
Kijk eens naar onze reizen, misschien kun je daar ideeën uit opdoen. Van 2002 tot 2008 en in 2017 waren wij er in het hoogseizoen.
Als activiteit noemde ik al raften op de Colorado (bij Moab of Page), de Fiery Furnace walk in Arches.
Daarnaast kun je in veel parken paardrijden; ik denk dat Bryce daarvoor niet gek is, het is daar minder heet dan in bijvoorbeeld MV of Zion.
In Zion kun je fietsen huren. De shuttlebus kan fietsen meenemen zodat je met de bus naar het eindpunt kunt, en vandaar terug naar de ingang van het park. Het al wel tijd kosten om met meerdere fietsen bij het eindpunt te komen. Heen en weer fietsen kan natuurlijk ook, dan omzeil je ook de drukte bij de bussen.
In Capitol reef kun je de Sulpher Creek wandeling doen. wij hebben alleen het laatste stuk gedaan, zie daarvoor ons 2019-verslag, of mijn wandelsite.
In Yosemite hebben we al meerdere keren geraft op de Merced River, erg leuk om te doen, maar alleen als er nog voldoende water staat. We hebben daar ook gefietst. Zwemmen kan ook, in de Merced river, of in een van de vele meren. Klimmen is ook een mogelijkheid.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1860 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits
-