Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Ja, alle landen die niet onder de travel ban vallen. Onder de 14-dagen entry ban vallen de EU Schengen landen, plus Iran, China, UK, Ierland, Brazilië, India en Zuid-Afrika.
Laatst gewijzigd door MattRob op 30 aug 2021, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Als Canada op 7 september de grenzen opent voor gevaccineerde vakantiegangers uit (o.a.) Europa, dan kun je inderdaad ook via Canada. Wel moet je dan net als bij de andere opties eerst twee weken in Canada blijven. En van Canada naar de VS moet je vliegen, want de grens over land is nog gesloten.
De openstelling van de Canadese grens op 7 september is naar mijn weten nog steeds onder voorbehoud van de corona-situatie in Canada. Ik heb nog niet gelezen dat deze datum 100% definitief is.
De openstelling van de Canadese grens op 7 september is naar mijn weten nog steeds onder voorbehoud van de corona-situatie in Canada. Ik heb nog niet gelezen dat deze datum 100% definitief is.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Op de covidpagina van Canada staat nu:
September 7 (intended start date): All other foreign nationals who qualify for the fully vaccinated traveller exemption
Het kan inderdaad nog verplaatst worden, maar aangezien dit reeds volgende week is zie ik dit niet meer gebeuren. (Je weet natuurlijk nooit). Maar de grens van de VS naar Canada is ook open gewoon open gegaan op de geplande datum (9/8)
En alles wat we boeken is refundable, dus als die datum toch nog zou wijzigen, kunnen we het alsnog verplaatsen.
Maar ik ga er vanuit dat alles gewoon doorgaat zoals gepland. Ze hebben het ook wel goed geregeld nu daar vind ik met die arrivecan app waar je vaccinatiebewijs etc kan uploaden.
Kijk, mijn vrouw en ik hebben dit virus serieus genomen. Wij zijn dertigers, hebben meer dan een jaar thuisgewerkt en onze contacten beperkt volgens alle geldende regels. Maar wij zijn beide gevaccineerd en zien volle voetbalstadions, winkelstraten die terug vol mensen lopen, mensen die reizen.
Als het nu nog niet kan, vrees ik dat je binnen een jaar of 2 nog niet zal kunnen reizen zoals vroeger. Wij zullen ook steeds voorzichtig zijn in canada en drukke plaatsen vermijden.
Er is maar 1 ding dat ik vrees en dat is een eventuele positieve test voor de vlucht naar de VS. Dan zal ons verblijf in canada verlengd moeten worden.
September 7 (intended start date): All other foreign nationals who qualify for the fully vaccinated traveller exemption
Het kan inderdaad nog verplaatst worden, maar aangezien dit reeds volgende week is zie ik dit niet meer gebeuren. (Je weet natuurlijk nooit). Maar de grens van de VS naar Canada is ook open gewoon open gegaan op de geplande datum (9/8)
En alles wat we boeken is refundable, dus als die datum toch nog zou wijzigen, kunnen we het alsnog verplaatsen.
Maar ik ga er vanuit dat alles gewoon doorgaat zoals gepland. Ze hebben het ook wel goed geregeld nu daar vind ik met die arrivecan app waar je vaccinatiebewijs etc kan uploaden.
Kijk, mijn vrouw en ik hebben dit virus serieus genomen. Wij zijn dertigers, hebben meer dan een jaar thuisgewerkt en onze contacten beperkt volgens alle geldende regels. Maar wij zijn beide gevaccineerd en zien volle voetbalstadions, winkelstraten die terug vol mensen lopen, mensen die reizen.
Als het nu nog niet kan, vrees ik dat je binnen een jaar of 2 nog niet zal kunnen reizen zoals vroeger. Wij zullen ook steeds voorzichtig zijn in canada en drukke plaatsen vermijden.
Er is maar 1 ding dat ik vrees en dat is een eventuele positieve test voor de vlucht naar de VS. Dan zal ons verblijf in canada verlengd moeten worden.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... t-vs-weren
De Europese Unie staat op het punt om de Verenigde Staten van de zogeheten veilige landen-lijst te halen, zo meldden internationale media afgelopen weekend. Dat betekent dat niet-essentiële reizigers uit de VS, zoals toeristen, niet meer welkom zijn.
De Europese Unie staat op het punt om de Verenigde Staten van de zogeheten veilige landen-lijst te halen, zo meldden internationale media afgelopen weekend. Dat betekent dat niet-essentiële reizigers uit de VS, zoals toeristen, niet meer welkom zijn.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik lees toch wat genuanceerdere artikels.
Volgens mij zal men niet-gevaccineerde Amerikanen gaan verbannen.
Volgens mij zal men niet-gevaccineerde Amerikanen gaan verbannen.
-
- Amerika-expert
Afwachten wat het gaat worden dan, het artikel sluit af met:
"Naar verwachting volgt er later vandaag een officiële bekendmaking."
"Naar verwachting volgt er later vandaag een officiële bekendmaking."
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die officiële bekendmaking vanuit de EU betekent niet zoveel. Het gaat vooral over wat de lidstaten hier vervolgens mee doen. Maar inderdaad, we zullen het zien.
Canada als bestemming voor de volledige reis zie ik nog wel zitten, maar met de oplopende cijfers daar zou het me niet verbazen als er weer strengere maatregelen worden ingevoerd. Canada was tot nu toe altijd vrij streng, denk aan het langdurig sluiten van de horeca, het opleggen van binnenlandse reisbeperkingen, etc. Het zit me toch ook niet helemaal lekker om op vakantie te gaan naar een land waarin dat soort maatregelen op tafel liggen.
Dat is voor ons ook een reden geweest niet de optie via een derde land (zoals Canada) te verkiezen. Uiteindelijk ben je toch niet zo ‘relaxt’ op vakantie als je weet dat je halverwege je reis nog een test moet ondergaan. Volledig gevaccineerd zijn is immers geen garantie dat die test negatief is.
Canada als bestemming voor de volledige reis zie ik nog wel zitten, maar met de oplopende cijfers daar zou het me niet verbazen als er weer strengere maatregelen worden ingevoerd. Canada was tot nu toe altijd vrij streng, denk aan het langdurig sluiten van de horeca, het opleggen van binnenlandse reisbeperkingen, etc. Het zit me toch ook niet helemaal lekker om op vakantie te gaan naar een land waarin dat soort maatregelen op tafel liggen.
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
De medische acceptatie procedure gaat vooral om eventuele medische kwalen die je al hebt en deze worden gewoon standaard uitgesloten door OOM als je op korte termijn de verzekering aanvraagt. Ik heb inmiddels meermalen de verzekering van Oom gebruikt voor reizen naar o.a. de USA tijdens de corona pandemie en heb er gelukkig geen gebruik van hoeven te maken.
Gezien de wijziging voor inreizen zal de USA wel weer oranje of rood gaan worden voor Europeanen en dan heb je niets aan je gewone reisverzekering qua dekking tegen Corona.
En ja, je moet hem langer afsluiten dan je reis voor als je langer moet verblijven in het land waar je de verzekering voor afsluit om dekking te behouden.
Gezien de wijziging voor inreizen zal de USA wel weer oranje of rood gaan worden voor Europeanen en dan heb je niets aan je gewone reisverzekering qua dekking tegen Corona.
En ja, je moet hem langer afsluiten dan je reis voor als je langer moet verblijven in het land waar je de verzekering voor afsluit om dekking te behouden.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
- Almere vak V
- Amerika-expert
Zou mooi zijn als Amerika meeleest en hetzelfde gaat doen...Timothy555 schreef: ↑30 aug 2021, 12:03Volgens mij zal men niet-gevaccineerde Amerikanen gaan verbannen.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Amerika zou niet-gevaccineerde Amerikanen moeten gaan verbannen?
Waarheen dan? Mars?

-
- Amerika-expert
De maan lijkt me veel haalbaarder!

Ik denk dat hij bedoelt dat USA gevaccineerde Europeanders moet toelaten

Ik denk dat hij bedoelt dat USA gevaccineerde Europeanders moet toelaten

- Almere vak V
- Amerika-expert
Dat lijkt me in ieder geval een oplossing die wat minder commotie teweeg zal brengen...Timothy555 schreef: ↑30 aug 2021, 16:53Ik denk dat hij bedoelt dat USA gevaccineerde Europeanders moet toelaten

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Dit werkt niet mee;
baha news[08/30/2021] 18:05:00
EU recommends removing US from safe to travel list
The European Union has recommended on Monday its members halt non-essential travel with the United States due to a renewed surge in COVID-19 cases.
More to come...
Breaking the News / MD
baha news[08/30/2021] 18:05:00
EU recommends removing US from safe to travel list
The European Union has recommended on Monday its members halt non-essential travel with the United States due to a renewed surge in COVID-19 cases.
More to come...
Breaking the News / MD
Reisverslag Zuid West Amerika
Alleen WA en OR nog te gaan.
Alleen WA en OR nog te gaan.
-
- Amerika-expert
Weer een halfbakken oplossing van de EU: Geen ban voor Amerikanen, alleen dit: "EU-lidstaten worden opgeroepen om strengere reisregels, zoals een verplichte quarantaine en extra testen bij aankomst, in te voeren voor Amerikanen en Israëliërs die naar Europa reizen.
De Europese Unie (EU) heeft maandag onder andere de Verenigde Staten en Israël geschrapt van de lijst met landen waarvoor geen reisrestricties gelden. Voor beide landen gelden de verslechterde coronacijfers van de afgelopen tijd als reden."
Bron https://www.nu.nl/coronavirus/6154157/e ... srael.html
Luchtvaartnieuws zat er idd naast @Timothy555
De Europese Unie (EU) heeft maandag onder andere de Verenigde Staten en Israël geschrapt van de lijst met landen waarvoor geen reisrestricties gelden. Voor beide landen gelden de verslechterde coronacijfers van de afgelopen tijd als reden."
Bron https://www.nu.nl/coronavirus/6154157/e ... srael.html
Luchtvaartnieuws zat er idd naast @Timothy555
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tsja, het is alles dat de EU kan. De EU heeft niet de bevoegdheid om een ban op niet-gevaccineerde Amerikanen uit te spreken.
Het staat EU-lidstaten vrij om niet-gevaccineerde Amerikanen niet toe te laten. En zelfs ‘alleen maar’ quarantaine zou al vrij effectief zijn in het tegenhouden van Amerikaanse toeristen. Maar het blijft iets dat ieder land voor zichzelf kan besluiten. En met de relatief open grenzen tussen EU-lidstaten onderling kun je als Amerikaan dus alsnog vrij eenvoudig binnen Europa reizen.
Ik kan er niet mee zitten hoor. Dat Amerika de grenzen stug gesloten houdt voor (gevaccineerde) reizigers, hoeft wat mij betreft niet te betekenen dat we dat andersom ook doen. Dat levert alleen maar extra menselijk leed op, zeker als het gaat om familiebezoeken enzo (dat kan nu in ieder geval nog in één richting).
Het staat EU-lidstaten vrij om niet-gevaccineerde Amerikanen niet toe te laten. En zelfs ‘alleen maar’ quarantaine zou al vrij effectief zijn in het tegenhouden van Amerikaanse toeristen. Maar het blijft iets dat ieder land voor zichzelf kan besluiten. En met de relatief open grenzen tussen EU-lidstaten onderling kun je als Amerikaan dus alsnog vrij eenvoudig binnen Europa reizen.
Ik kan er niet mee zitten hoor. Dat Amerika de grenzen stug gesloten houdt voor (gevaccineerde) reizigers, hoeft wat mij betreft niet te betekenen dat we dat andersom ook doen. Dat levert alleen maar extra menselijk leed op, zeker als het gaat om familiebezoeken enzo (dat kan nu in ieder geval nog in één richting).
-
- Amerika-expert
En dat is nu precies het probleem. We gaan gewoon weer terug naar dat bepaalde landen in de EU geen maatregelen nemen, waardoor alle Amerikanen via die landen toch de EU in kunnen en gewoon naar bv NL vliegen als ze de buitengrens gepasseerd zijn. Pfff. En weer geen reciprociteits principe.
-
- Amerika-expert
Helemaal eens @Galapogos
Dat kleine-kindjes-gedoe “wij niet, dus jullie ook niet”
is te gek voor woorden.
Ik geef mijn opgroeiende tienerdochters soms een andere beloning voor krak hetzelfde werkje, om ze net te leren hoe de wereld werkt.
Ik zou liever hebben dat Europa het voorbeeld geeft en alles gewoon open gooit, voor iedereen.
Met de karrevracht aan vaccins die we hebben en een campagne die op z’n eind loopt, zou ik ook elke toerist of buitenlander een prikje aanbieden van J&J. Op de luchthaven en in grote treinstations. Nog geen gehad? Wil je er een? Prik, klaar.
Dat kleine-kindjes-gedoe “wij niet, dus jullie ook niet”
is te gek voor woorden.
Ik geef mijn opgroeiende tienerdochters soms een andere beloning voor krak hetzelfde werkje, om ze net te leren hoe de wereld werkt.
Ik zou liever hebben dat Europa het voorbeeld geeft en alles gewoon open gooit, voor iedereen.
Met de karrevracht aan vaccins die we hebben en een campagne die op z’n eind loopt, zou ik ook elke toerist of buitenlander een prikje aanbieden van J&J. Op de luchthaven en in grote treinstations. Nog geen gehad? Wil je er een? Prik, klaar.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Zo zijn wij dus gevaccineerd in Oregon. Gewoon op Washington Square, de shopping mall. Geen enkel probleem...Timothy555 schreef: ↑30 aug 2021, 19:19Met de karrevracht aan vaccins die we hebben en een campagne die op z’n eind loopt, zou ik ook elke toerist of buitenlander een prikje aanbieden van J&J. Op de luchthaven en in grote treinstations. Nog geen gehad? Wil je er een? Prik, klaar.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Met nog een maand te gaan heb ik er ook steeds minder vertrouwen in dat Amerika voor 1 oktober de travelban opheft.
Dus toen ik Jozs' bericht las, dacht ik ook ineens: What about Canada?

Nu het er op lijkt dat we vanaf 7 september redelijk probleemloos naar Canada kunnen reizen lijkt mij dat ook wel wat. Ik heb zelfs 3 dagen extra tot mijn beschikking dus zou van 1 okt - 19 okt ook naar Canada kunnen gaan. Bijv. heen op Vancouver en terug vanaf Calgary. De autohuur is even slikken maar ook ik ben al 2 jaar lang niet op vakantie geweest (okt '19 voor het laatst naar Amerika) en heb wel weer eens zin in een mooie reis.

Wordt (misschien) vervolgd...

Roland
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16

Normaal huur ik steeds bij Hertz en National omwille van status, maar dat was onbetaalbaar of zelfs niet beschikbaar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht