Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geen refund villa

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
JariLitmanen
Amerika-ontdekker

Geen refund villa

Bericht door JariLitmanen »

Wij hadden een villa gehuurd in 2020 voor 3 weken in april/mei 2019 bij www.kingdomstatevillas.com. (KSV).
Aanbetaling gedaan en 6 weken voor vertrek hele bedrag betaald.
Door Covid-19 kon dit op het laatste moment niet doorgaan.
In overleg met KSV hebben wij toen de villa huur (zelfde vila) verplaatst naar het volgende jaar, april/mei 2021.
Prima geregeld en bevestigd allemaal.
Echter kon dit wederom niet doorgaan vanwege Covid-19.
Onlangs weer contact opgenomen met KSV om weer dezelfde villa te boeken maar dan voor april/mei 2022.
Na verloop van tijd kregen wij bericht dat de eigenaar had besloten om deze villa uit de verhuur te halen.
KSV vroeg of wij naar een andere villa wilden.
Wij hebben het aanbod bekeken en besloten toen om niet bij KSV te boeken, omdat de prijzen erg verhoogd waren. Contact met KSV gezocht voor een refund. Wij kregen toen het bericht dat de villa huur was voldaan aan de eigenaar van de villa en dat wij geen refund konden krijgen.
Ze boden nog wel 10% korting op een volgende boeking.

Uiteraard gaan we hiermee niet akkoord, maar wat zijn nu de beste volgende stappen die we kunnen maken, iemand goeie tips??
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Geen refund villa

Bericht door Timothy555 »

Heb je boekingsvoorwaarden in je bezit die geldig waren ten tijde van de eerste boeking/betaling?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Heb je betaald met een cc @JariLitmanen ?
Dan zou je de verzekering daarvan kunnen benaderen, er is tenslotte betaald voor een dienst die niet geleverd werd/wordt.
JariLitmanen
Amerika-ontdekker

Bericht door JariLitmanen »

Boeking is helemaal via Kingdomstatesvillas.com verlopen, niet via de owner zelf.

Helaas per bankoverschrijving (naar KSV)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

harryh schreef:
24 aug 2021, 12:34
Heb je betaald met een cc @JariLitmanen ?
Dan zou je de verzekering daarvan kunnen benaderen, er is tenslotte betaald voor een dienst die niet geleverd werd/wordt.
Niet gehinderd door enige juridische kennis :wink: stel ik de vraag: Is dat zo? Je kunt ook stellen dat JariLitmanen van de dienst heeft afgezien. Daar werd hij door overmacht toe gedwongen, maar ik vraag me af of dat betekent dat de verhuurder dan maar voor de gehele schade op moet draaien.

Fifty-fifty lijkt mij eerlijker maar dat heeft bij mijn weten geen enkele juridische basis.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Samen voor de kosten opdraaien zou niet gek zijn, ik denk dat je geen recht hebt op een refund, dus je bent afhankelijk van de goodwill van de verhuurder. Deze heeft misschien de villa nog wel kunnen verhuren? Ik neem aan dat er wel op tijd is afgezegd?

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

Een andere situatie, maar toch.
In maart 2020 waren wij in Florida. Onze vakantie zou eindigen met een week in een villa in de buurt van Orlando. Deze villa hadden we geboekt en betaald via Airbnb. De dag voordat wij naar de villa zouden gaan, sloot het luchtruim voor inkomende vluchten. Lang verhaal kort: wij hebben onze terugvlucht gewijzigd en zodoende het verblijf in de villa gecanceld, ondanks dat in de voorwaarden stond dat er niet niet kosteloos geannuleerd kon worden.
Vanwege de hele situatie paste Airbnb de voorwaarden aan: alle boekingen met verblijf vanaf 14 maart werden volledig terugbetaald. ongeacht de annuleringsvoorwaarden van de boeking.
Ons verblijf zou starten op de 13e en daarom vielen wij buiten deze regeling. Ook na contact met de klantenservice en na contact met de eigenares van de villa. Nu snap ik best dat zij niet geheel voor de schade hoeft op te draaien. Maar het was leuk geweest als wij dat ook niet hoefden en we de schade konden delen. Maar daar was niet over te praten.

Dus ook al waren onze omstandigheden anders dan de jouwe, de keuze is niet aan jullie. Je hebt immers betaald voor een boeking waar jij vanaf hebt gezien. Nu had je daarin niet veel keuze, maar toch. Vervolgens is je een alternatief geboden, maar ook daar kon je geen gebruik van maken. Echter dat hoeft natuurlijk niet voor rekening van de verhuurder te komen.

Net als hierboven al genoemd is, denk ook ik dat je volledig afhankelijk bent van coulance van de verhuurder...
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

JariLitmanen schreef:
24 aug 2021, 12:12
Uiteraard gaan we hiermee niet akkoord, maar wat zijn nu de beste volgende stappen die we kunnen maken, iemand goeie tips??
Toch nog een villa huren via Kingdomstatevillas en de opslag betalen.
Nu ga je moeten bijleggen maar anders ben je alles kwijt
Niet leuk maar volgens mij realistisch.
Vergeet de pre-covid prijzen voor het huren van een huis in de Orlando area.
De huizenprijzen zijn hier fors gestegen en een verhuurprijs is de waarde van de woning en daar een percentage van.
Plus doordat Amerikanen, omwille van covid-19, vakantie in eigen land vieren is de verhuur hier echt wel booming dus waarom zouden ze goedkoper verhuren? 🤷‍♂️
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Tantelotje schreef:
24 aug 2021, 15:20
Vanwege de hele situatie paste Airbnb de voorwaarden aan: alle boekingen met verblijf vanaf 14 maart werden volledig terugbetaald. ongeacht de annuleringsvoorwaarden van de boeking.
Even ter aanvulling (wij verhuren onze villa in Orlando immers ook via AirBnB), deze regeling is door AirBnB in het leven geroepen, en AirBnB vergoedde de huurkosten aan de villa-eigenaren. Zij hebben een soort fonds in het leven geroepen om hierbij te ondersteunen. Heel netjes van AirBnB dus, voor zowel huurders (die kosteloos mochten annuleren) als verhuurders (die toch een vergoeding kregen).

Maar goed, over de vraagstelling, ik denk dat het antwoord hier nu wel al duidelijk gegeven is. Het zal afhangen af van de boekingsvoorwaarden. Normaal zie je in Florida dat je tot 6 à 8 weken nog kunt annuleren, maar daarna de kosten kwijt bent. Dus dat jij niet naar de villa kunt komen, is ook niet de schuld van de huis-eigenaar natuurlijk, die ook zijn vaste lasten en kosten heeft tijdens corona. Delen klinkt misschien nog redelijk, maar er zijn ook huurders die verzekerd zijn voor deze kosten, dus dat is geregeld het uitgangspunt van verhuurders geweest.

Ik weet dat op onze community Solterra (waar we in een soort eigenaren forum zitten) bijna iedereen gewoon zich aan de voorwaarden hield, en de kosten niet terugbetaalde. Wij hebben uiteindelijk besloten heel flexibel te zijn; in overleg met de huurders, bij voorkeur verplaatsen, maar anders hebben we ook gewoon de kosten terugbetaald. Wij hebben veel huurders die vaker bij ons komen, dus in dan ook een stukje coulance vanuit ons geweest. Wel gevraagd of ze geen verzekering hiervoor hadden, want dat zou voor ons weer fijner zijn geweest.

Ik ben dus bang dat het op coulance aankomt, maar als de eigenaar zijn villa verkocht heeft, dan heb je denk ik pech ... Wellicht kan je nog iets met een annulerings- of reisverzekering ten tijde van die eerste boeking ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Dank voor de reacties, ik ga er intussen in mee dat dit inderdaad niet onder de cc verzekering valt en op coulance neerkomt ;)
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

MattRob schreef:
24 aug 2021, 16:24
Tantelotje schreef:
24 aug 2021, 15:20
Even ter aanvulling (wij verhuren onze villa in Orlando immers ook via AirBnB), deze regeling is door AirBnB in het leven geroepen, en AirBnB vergoedde de huurkosten aan de villa-eigenaren. Zij hebben een soort fonds in het leven geroepen om hierbij te ondersteunen. Heel netjes van AirBnB dus, voor zowel huurders (die kosteloos mochten annuleren) als verhuurders (die toch een vergoeding kregen).

Eens hoor, dit was een supernette regeling! Alleen voor ons een beetje zuur omdat we er 1 dag buiten vielen. Maar we zijn zonder gedoe met een van de laatste reguliere vluchten van United naar huis gekomen, en dat was ons heel wat waard! :thumbup:
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ja, dat snap ik !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Op de website van KSV lees ik:
BOOK WITH CONFIDENCE
Any bookings made on or after 14th April 2021 will be entitled to a 100% refund of both deposit and balance if your travel arrangements are impacted due to the COVID-19 Virus travel restrictions.

Maar COVID-19 is al een jaar eerder begonnen ! Uiteraard hebben de mensen die toen boekten hun boeking verschoven omdat weinigen zich konden voorstellen dat de pandemie zo ernstig zou worden en zo lang zou duren.
Kortom als je nu adverteert hoe coulant je bent, zou je dat ook in voorkomende gevallen met terugwerkende kracht moeten doen.

1. De eigenaar van de villa heeft het pand uit de verhuur gehaald, kan de beloofde dienst derhalve niet meer leveren. Dan is een refund op zijn plaats. De keuze niet meer te verhuren is door de verhuurder gemaakt.
2. KSV zegt het (hele ?) bedrag al aan de verhuurder gegeven te hebben. Men heeft dus betaald voor de beloofde dienst is geleverd. Dat is dan hun falen en hoort dus hun verlies te zijn.
3. Naar ik heb begrepen, hebben FL verhuur-villa's niet voortdurend leeggestaan, maar zijn verhuurd geweest aan Amerikanen.
4. De huizenprijzen en dus ook de huren zijn bijna overal in de US omhoog gegaan, maar voor degenen die hun villa's enkele jaren geleden hebben gekocht, maakt dat geen verschil in hypotheekkosten. Wel kan de OG belasting omhoog zijn gegaan, of zal omhoog gaan. Wederom iets waar topic starter niet mee van doen heeft.
Timothy555
Amerika-expert

Je gaat natuurlijk helemaal voorbij aan het feit dat het niet de schuld van de verhuurder is dat wij als European niet binnen komen in de US. De dienst kon geleverd worden.
Gast

Bericht door Gast »

@Timothy hetzelfde zou je dus kunnen zeggen van vliegmaatschappijen, en daarvan vinden we het ineens wel vanzelfsprekend dat we geld terug krijgen…. :thumbup:
Timothy555
Amerika-expert

Ik heb dat alleszins nooit gezegd. Tenzij je natuurlijk zoals nu, bij KLM, tickets koopt waar het gewoon in de voorwaarden staat.

Vind het altijd maar ‘raar’, de arme consument dit en dat. En de bedrijven, die moeten dan maar betalen? Hun fout niet dat deze pandemie uitgebroken is.

Kijk, ik heb er een afwijkende mening over, en dat snap ik best. Maar een reis is geen eten, drinken of dak boven je hoofd. Ben je geld kwijt, dan is dat uiteraard enorm jammer, maar ik vind niet per sé dat bedrijven MOETEN terugbetalen.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik ben het met je eens @Timothy555. En volgens mij is dat op dit forum helemaal geen afwijkende mening? Volgens mij snappen de meesten hier wel dat je van bedrijven enkel mag verwachten dat ze zich aan hun eigen voorwaarden houden, en dat de rest mooi meegenomen is.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Timothy, de dienst kon niet meer geleverd worden omdat de verhuurder de villa "uit de verhuur had gehaald".
TS huurde niet van een bedrijf maar (indirect) van een individuele eigenaar.

Hoe weet de gedupeerde dat de villa niet tijdens de door hem oorspronkelijk gereserveerde periode toch verhuurd is geweest - deels of volledig - aan Amerikanen ?
Hoe weet hij dat de eigenaar de periode niet heeft gebruikt om het pand op te knappen van voor tot achter om het te verkopen tegen de beste prijs mogelijk ?
Hoe weet je dat het pand niet van kortdurende periodes naar langdurige verhuur is omgezet - waarbij de diensten van de bemiddelaar niet meer nodig waren.
Heeft de bemiddelaar tijdens de gereserveerde door TS betaalde periode regelmatig gecontroleerd of het pand inderdaad leegstond ?

Niks niet "arme consument", maar jullie blindelingse vertrouwen is bijna ontroerend.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Voor wat het nog waard is; in ieder geval mocht je in april/mei 2020 je vakantiehuis niet verhuren (in ieder geval niet voor korte termijn verhuur) in Florida, die van ons heeft in april/mei 2020 dus ook leeg gestaan. Voor de rest inderdaad eigenlijk alleen maar vol gezeten met Amerikanen. Daarom snap ik de coulance-vraag ook heel goed. Zeker aangezien de kans vrij groot is dat de villa in april/mei 2021 wel aan Amerikanen verhuurd is geweest. Maar goed, als je naar onze voorwaarden kijkt, kan je tot 6 weken voor aankomst niet meer annuleren, en dat geldt voor de meeste villa's in Orlando area. Bij ons staat wel specifiek in de voorwaarden dat als wij (gedeeltelijk) kunnen verhuren in die geannuleerde periode, je ook (gedeeltelijk) je geld terugkrijgt.

Maar goed, de kans dat je als buitenlander hier nog geld gaat krijgen, lijkt me vrij klein ... Hopelijk op je annuleringsverzekering of zo !
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

wij hebben voor deze kerst geboekt via vbro en daar specifiek een villa gezocht met 14 dagen 100% annulerings beleid (zijn er toch nog redelijk wat die dat aanbieden)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer