Als het klopt wat ik lees heb je hier gelijk in gehad dat Europa de grenzen dicht gooit voor Amerikanen ik zie nergens welke maatregelenronenivonne schreef: ↑29 aug 2021, 08:53
Als Europa de grenzen nu vlak na de vakantie periode weer dicht gooit is helemaal een lachertje. Besmettingen zijn al langer hoog en nu pas dicht gooien? Even geld binnen gehaald van de Amerikaanse toeristen en nu weer sluiten!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Even 2 dingen:Coyote schreef: ↑30 aug 2021, 21:29Ik heb zelfs 3 dagen extra tot mijn beschikking dus zou van 1 okt - 19 okt ook naar Canada kunnen gaan. Bijv. heen op Vancouver en terug vanaf Calgary. De autohuur is even slikken maar ook ik ben al 2 jaar lang niet op vakantie geweest (okt '19 voor het laatst naar Amerika) en heb wel weer eens zin in een mooie reis.![]()
Wordt (misschien) vervolgd...![]()
- prijzen autohuur met achterlatingskosten kunnen (behoorlijk) verschillen tussen Vancouver - Calgary of Calgary - Vancouver
- als je zo laat in het najaar gaat, is het verstandig om eerst de Rocky Mountains te bezoeken en daarna de kust, dit i.v.m. eventuele sneeuwval en afsluiting wegen. Dus kan reizen van Calgary naar Vancouver beter uitpakken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Niet echt nieuws denk ik. Maar is vannacht geplaatst op Twitter door een White House reporter van Bloomberg.NEWS: Biden admin is weighing new policy on travel from Europe and elsewhere that would strengthen testing protocols,
@PressSec says. US may try to ensure "foreign nationals who come to the United States are fully vaccinated, with limited exceptions," she says. No decision yet.
Link:
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
De grens wordt niet "dicht gegooid", zie mijn bericht hieronder van gisteren:
Forbes zegt er dit over:"EU-lidstaten worden opgeroepen om strengere reisregels, zoals een verplichte quarantaine en extra testen bij aankomst, in te voeren voor Amerikanen en Israëliërs die naar Europa reizen.
https://www.forbes.com/sites/suzannerow ... 56c9307040Despite the E.U.’s recommendation, some countries in the bloc will likely continue to allow fully vaccinated Americans to visit as long as they show proof of their vaccination status. Unvaccinated U.S. travelers will likely be faced with rigorous restrictions including frequent testing and quarantines upon entry, if they are allowed to enter at all.
Oops sorry voor het misverstand er komen soms zoveel berichten binnen dat als ik het forum open dat ik er een heleboel niet zie
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 01 sep 2021, 07:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bovenliggen berichten aub niet citeren
Reden: bovenliggen berichten aub niet citeren
- Almere vak V
- Amerika-expert
Het is verdomde rustig na de mededeling/advies vanuit de EU.
En ik realiseer mezelf eigenlijk het volgende. Wij zijn hier met een klein groepje wat heel graag, regelmatig naar de US wil. Met nadruk op een klein groepje. En dit zal voor de landen om ons heen niet heel veel anders zijn. En daar zal ook meteen het probleem schuilen. Het gaat geen grote groep mensen aan. Het is nou niet bepaald een samenlevingsontwrichtend probleem. Dus hoeveel mensen zullen zich hier nu echt druk om maken??
Tenminste, op feestjes, partijen en in de rij bij de supermarkt is dit nou niet bepaald HET onderwerp om te bespreken. Sterker nog, de meeste mensen weten het niet eens. Of hebben er wel eens van gehoord en dachten dat het al lang opgelost was.
En in de US is het niet anders. Misschien nog wel erger, ik schat in dat 99% er zelfs totaal geen weet van heeft dat er een travelban is vanuit Europa.
Kortom, ben bang dat het nog wel even gaat duren...
En ik realiseer mezelf eigenlijk het volgende. Wij zijn hier met een klein groepje wat heel graag, regelmatig naar de US wil. Met nadruk op een klein groepje. En dit zal voor de landen om ons heen niet heel veel anders zijn. En daar zal ook meteen het probleem schuilen. Het gaat geen grote groep mensen aan. Het is nou niet bepaald een samenlevingsontwrichtend probleem. Dus hoeveel mensen zullen zich hier nu echt druk om maken??
Tenminste, op feestjes, partijen en in de rij bij de supermarkt is dit nou niet bepaald HET onderwerp om te bespreken. Sterker nog, de meeste mensen weten het niet eens. Of hebben er wel eens van gehoord en dachten dat het al lang opgelost was.
En in de US is het niet anders. Misschien nog wel erger, ik schat in dat 99% er zelfs totaal geen weet van heeft dat er een travelban is vanuit Europa.
Kortom, ben bang dat het nog wel even gaat duren...
ik denk dat de groep groter is dan je denkt, kijk maar eens op twitter op #travelban of #liftthetravelban
Er zijn veel mensen die niet naar familie en geliefden kunnen.
Er zijn veel mensen die niet naar familie en geliefden kunnen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Het is zeker geen kleine groep, maar het is ook niet de topprioriteit, duidelijk…
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De dochter van een kennis zou recent vertrekken om een jaar te gaan studeren in Amerika. Visum was al geregeld, het wachten was eerst alleen nog op een gastgezin en afhankelijk daarvan zou ze horen waar en welke school het werd. Die gastgezinnen zijn nauwelijks te vinden. Maar nu is alles afgeblazen omdat schijnbaar scholen geen buitenlandse studenten meer (willen of mogen?) aannemen ivm de ontwikkelingen omtrent Corona.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Dochter van vrienden van ons is twee weken geleden nog gegaan. Geen probleem.
On ze dochter begint 27 september aan de U of O. Heeft toch echt een Nederlands paspoort. En moet aantonen dat ze gevaccineerd is. Dat is gelukkig in Oregon gebeurd. Dus dat scheelt al weer een stuk.
Laten het in Nederland misschien honderdduizend zijn. In Amerika een paar miljoen. Dan heb je het nog steeds maar over hooguit 1% van de bevolking. Dus in mijn optiek niemand.
De mensen hier, direct om ons heen, in Oregon, weten wat voor het gedoe het is. Maar als ik 100 willekeurige mensen hier op straat vraag wat ze vinden van de travelban kijken er 99 me echt stomverbaasd aan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Okee, lokale verschillen dan waarschijnlijk. Wat leuk voor je dochter dat ze in de VS gaat studeren!
- Almere vak V
- Amerika-expert
Op mijn werk vragen ze zich ook af waarom ik niet naar Amerika ga op vakantie. Als ik dan uitleg dat er een travelban is dan kijken ze me raar aan.
-
- Amerika-expert
Ik krijg ook vooral vraagtekens in de ogen van mensen als ik zeg dat we Vegas nu al voor de derde keer zullen annuleren, waarschijnlijk.
"Hoezo? Vinden jullie het onveilig om er heen te gaan misschien?"
Neeeeee
, ik wil zelfs bij 100x meer besmettingen daar nog steeds gaan maar ik KAN niet.
"Hoezo? Vinden jullie het onveilig om er heen te gaan misschien?"
Neeeeee

Zelfs mijn man moest ik overtuigen dat het echt niet kon, iedereen vliegt bijna overal heen, maar Amerika zit voor Europa potdicht 

Ik snap je punt, maar bekijk het toch een beetje anders. De travel ban geldt voor de Schengenlanden, het VK, Ierland, Brazilië, China, India, Zuid-Afrika en Iran. Een snelle rekensom leert mij dat de VS hiermee momenteel de grenzen heeft gesloten voor vrijwel de helft van de wereldbevolking.
Dat zijn ruim 3,5 miljard mensen, waaronder de inwoners van 7 van de top 10 grootste economieën ter wereld en zo'n driekwart van de top 25 rijkste landen ter wereld. In die landen zitten doorgaans de meeste reizigers en het zijn ook nog eens mensen met de sterkste paspoorten, niet gewend om last te hebben van drempels bij het reizen. Ik denk dat het juist een heel grote groep mensen aangaat en vind het daarom bizar dat 'we' het kennelijk zo makkelijk accepteren.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
-
- Amerika-expert
Maar wat kunnen 'we' dan doen, meer dan druk uitoefenen op onze eigen regeringsleiders, die dan druk proberen zetten bij de Biden Administration (wat niet werkt)?
Mijn rechtstreekse vlucht van AMS naar LAX (begin November) is zojuist ook door KLM geannuleerd. Althans, de heenreis; de terugreis staat nog wel in mijn reisoverzicht
Jammer, maar het is niet anders.

Jammer, maar het is niet anders.
Ik ben niet thuis in de materie of wat er wel of niet eerlijk is; mij lijkt het ook gewoon moeten kunnen, zeker voor gevaccineerden. Maar ik denk dat de meeste regeringsleiders (zowel hier als daar) niet hun prioriteit hebben liggen bij het wel of niet openen van grenzen. Dat is voor ons allemaal zeer jammerlijk, met name voor de mensen die niet met familie herenigd kunnen worden. Zoals ik het zie zijn de enige die druk moeten en zullen uitoefenen de luchtvaartindustrie, daar zij het meest te verliezen hebben met dichte grenzen voor toeristen.Timothy555 schreef: ↑01 sep 2021, 15:26Maar wat kunnen 'we' dan doen, meer dan druk uitoefenen op onze eigen regeringsleiders, die dan druk proberen zetten bij de Biden Administration (wat niet werkt)?
Groetjes,
Daniel
Daniel
Met 'we' bedoel ik de regeringsleiders van en de getroffen industrieën van de groep travel ban landen. Wat mij betreft is het na een ban van bijna anderhalf jaar echt wel eens tijd voor stevige woorden en het dreigen met restricties. We hebben het over een land dat 18 maanden lang en inmiddels zonder enige argumentatie of timeline, de halve wereldbevolking de toegang ontzegd.
Even een hyperbool. Zelfs tijdens de donkerste dagen van de Koude Oorlog eind jaren 50 en in de jaren 60 mochten Russen nog gewoon naar Amerika vliegen. Zijn volledig gevaccineerde West-Europese toeristen een grotere bedreiging voor Amerika dan een vijand in oorlogstijd, die bekend stond om zijn vele spionagepraktijken?
Even een hyperbool. Zelfs tijdens de donkerste dagen van de Koude Oorlog eind jaren 50 en in de jaren 60 mochten Russen nog gewoon naar Amerika vliegen. Zijn volledig gevaccineerde West-Europese toeristen een grotere bedreiging voor Amerika dan een vijand in oorlogstijd, die bekend stond om zijn vele spionagepraktijken?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
- Almere vak V
- Amerika-expert
En van die 3,5 miljard mensen weten we dat 3 miljard mensen amper weet waar Amerika uberhaupt ligt. Dan houden we een half miljard mensen over waarvan misschien 1% de intentie heeft om ooit een keer naar Amerika te gaan. En niet die paar enthousiastelingen hier die het liefst elke maand op en neer vliegen.
Ik ben het voor de rest volledig met je eens. Belachelijke, lachwekkend zelfs, maatregel. Zeker als je weet dat ze hun eigen bevolking wel laten afreizen naar die levensgevaarlijke gebieden. Sterker nog, mensen uit landen waar het 100 keer erger is dan Europa mogen vrolijk inreizen. Maar het interesseert ze geen snars. En "wij" durven er hier blijkbaar niks van te zeggen. Of komen niet verder dan een zachte foei...
Amerika voelt geen enkele druk. Laat staan noodzaak om hier wat van te vinden.
Ik ben inmiddels zo ver dat ik durf te zeggen als we voor komend voorjaar niet mogen vliegen. Dat het dan vanaf nu nog minstens een jaar gaat duren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht