Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mtl
Amerika-expert

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door mtl »

De Verenigde Staten hebben altijd al gedaan wat hun het beste uitkwam en wat anderen ervan vonden interesseerde hun niks.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Mrvanilla »

Ik snap helemaal wat je zegt hoor @boonens en ik deel je mening. Maar het is wat Almere hierboven ook al aangeeft. Dat de helft van de wereldbevolking de VS niet kan bezoeken wil niet zeggen dat die allemaal die kant op willen. In die zin gaat het maar om een fractie van de mensen, dat is denk ik ook wat @Almere vak V in zijn vorige bericht bedoelde. Ik heb niet het gevoel dat een Macron of Rutte nu elke dag denkt; goh, ik gun onze bevolking toch zo erg een tripje naar de Grand Canyon, hier ga ik stampij om maken. De maatregel is niet erg genoeg in het grote plaatje om met restricties of dreigementen aan te komen, zeker niet tegen een groot land als de VS.

We moeten gewoon hopen dat de luchtvaartindustrie blijft lobbyen en druk uitoefenen en dat ze dan gaan zeggen; de economische schade voor die industrie is dusdanig groot, we gooien de grenzen (beperkt) weer open om die druk van de ketel te halen.

Ik ben er echter bang voor dat dat dit jaar wellicht nog niet het geval zal zijn.
Groetjes,
Daniel
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Natuurlijk, de werkelijkheid is dat de EU geen slagkracht heeft t.o.v. de VS en waarschijnlijk andere prioriteiten heeft dan stampei maken over deze travel ban. Maar dat is in mijn ogen totaal onterecht, ook al is de groep mensen die het raakt nog zo klein.

Een travel ban is, net als bijv. een avondklok, een vrijheidsbeperking. Die mag ter bescherming van de volksgezondheid (tijdelijk) worden opgelegd, maar Amerika kan momenteel toch lastig hardmaken dat daar in dit geval nog sprake van is als het om gevaccineerde reizigers gaat, er middels testen mogelijkheden zijn om de risico's te beperken en je je eigen bevolking geen reisbeperking oplegt voor dezelfde gebieden. Als er geen goede argumentatie is voor een vrijheidsbeperking, kom je op het gebied van het schenden van mensenrechten, helemaal als de maatregel voorkomt dat families en geliefden al anderhalf jaar lang niet bij elkaar kunnen zijn. En als het om mensenrechten gaat, heeft de EU zich in het verleden veel feller uitgesproken over kleinere zaken dan een travel ban voor haar bevolking naar een van haar belangrijkste handelspartners.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wow, niet op vakantie kunnen naar de US is een schending van de mensenrechten ?

Nog een keer: ook gevaccineerde personen kunnen besmet worden, anderen besmetten. Reizen betekent verspreiden, en toeristen reizen meestal naar meerdere bestemmingen.
In 2019 kwamen er ruim 186 miljoen mensen de US binnen (bron: USCIS Yearbook of I. Statistics).
Het overgrote deel van die mensen komt binnen via terminals, staat in hallen te wachten, heeft kontakt met een CBP ambtenaar. En dat is nog maar het begin.

Uitzonderingen moet alleen mogelijk zijn voor buitenlandse studenten, DV winnaars, non-immigrants work-related, andere speciale uitzonderingen - en dat is al een paar miljoen binnenkomers.

De US is het tweede land ter wereld qua toerisme*. In die industrie wordt behoorlijk financieel pijn geleden dus de grenzen dicht is een beslissing niet snel genomen vanwege de economische gevolgen. Maar de kosten die de US samenleving oploopt door besmettingen/behandelingen/testen, ziekenhuisopnames in ICU's, enz. zijn mogelijk hoger. Om over de menselijke ellende daarmee gepaard maar te zwijgen. Ook zijn er de long-term COVID patiënten waarvan een groot aantal nooit meer (volledig) zal kunnen werken.
*Ik kom zelden een USer tegen die in Europa op vakantie is geweest.

Wij leven al ruim anderhalf jaar in bijna-quarantaine, gaan alleen op pad voor (noodzakelijke) boodschappen - double masked, afstand houdend, voortdurend ontsmettend. Mijn man werkt van huis en zal dat zeker tot begin volgend jaar doen. Wij zijn beiden gevaccineerd.

Kortom, ik zou het op prijs stellen als je mijn gezondheid/veiligheid niet in de waagschaal stelt voor jouw uitstapje. Zo te lezen ben je aan US vakanties niet bepaald tekort gekomen. Je hebt meer van de US gezien dan de meeste inwoners. Het overgrote deel ervan kan zich zulke vakanties niet permitteren.

Als het geld je in de hand brandt, er zijn genoeg instanties die zich inzetten voor "echte" mensenrechten zoals gezondheidszorg, onderdak, voedsel, onderwijs. Met ruim 82 miljoen vluchtelingen over de hele wereld is de nood hoog en je bijdrage zal zeer op prijs worden gesteld.
Laatst gewijzigd door USInsider op 01 sep 2021, 21:52, 3 keer totaal gewijzigd.
ribruijn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door ribruijn »

Prima vanuit USA oogpunt beredeneerd en niets tegenin te brengen. Het eigenaardige (en dat klopt gewoonweg niet) is dat de Amerikanen wel vrij deze kant op kunnen komen. Terwijl de vaccinatiegraad in de USA inmiddels lager is dan in de EU. En alle mooie verhalen ten harte nemend, dat is volkomen onlogisch.

Edit: het zijn overigens niet zozeer de gevaccineerde Europeanen, maar vooral de onwillende Amerikanen in jouw directe omgeving die jouw gezondheid in de waagschaal stellen - zoals je dat zo mooi stelt.
Laatst gewijzigd door ribruijn op 01 sep 2021, 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zoals al gezegd: logica is er niet echt. Als Canadees mag ik naar de US VLIEGEN, maar ik mag niet met mijn auto de grens over rijden. Terwijl ik met minder mensen in contact kom als ik rij ipv vliegen.
De Amerikanen mogen -spijtig genoeg- wel vrij Canada in-en-uit. Maar Biden roept op om niet naar Canada te gaan (terwijl we hier misschien 90% minder besmettingen hebben dan wat ze in de US hebben).
Logica is zoek. Maar ondanks dat blijf ik voorstander van een travel ban, zodat het verspreiden (en dus de mogelijke mutatie) van het virus afgeremd kan worden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Nogmaals, het aantal USers dat in Europa op vakantie gaat is vele malen kleiner dan de aantallen die in Europa staan te stuiteren hier over de grens te komen en een stevige road trip te maken.
Voor 2019 was het aantal Amerikanen dat naar Europa ging - business/pleasure - 36 million en voor 2020 was het ong. 6,5 miljoen. (bron: European Travel Cie.)

Wat jij onlogisch vindt, maakt me niet uit. Ik tob met long term COVID-19, ben half maart 2020 besmet geraakt - waarschijnlijk dankzij mijn man die voor zijn werk alle weken twee keer door O'Hare of Midway ging plus een ander druk vliegveld. (Mogelijk is hijzelf eind Dec. 2019 ziek geweest, gebaseerd op symptomen.)

Dat Amerikanen (en anderen) naar Europa mogen komen onder bepaalde voorwaarden - dat is een keuze aan jouw kant van de grote plas gemaakt. Misschien moet je je daar druk over maken.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Almere vak V schreef:
01 sep 2021, 12:24
On ze dochter begint 27 september aan de U of O.
:offtopic: GO BUCKS!

https://www.espn.com/college-football/g ... /401282809
boonens
Amerikakenner

Bericht door boonens »

USInsider schreef:
01 sep 2021, 19:53
Wow, niet op vakantie kunnen naar de US is een schending van de mensenrechten ?
Is het teveel gevraagd om even een stapje terug te doen en na te denken wat een travel ban precies is (nl. mensen de toegang tot een deel van de wereld ontzeggen)? De vorige president kwam met een travel ban voor een aantal islamitische landen en toen was de wereld te klein. De boodschap toen: Trump's travel ban is discriminatie en schendt de mensenrechten! Zijn argument was toen ook 'veiligheid' en 'het Amerikaanse volk beschermen'. Inmiddels zitten we met de huidige travel ban op hetzelfde punt dat de argumenten de zeer zware maatregel niet langer meer kunnen verantwoorden. De ban duurt nu 18 maanden en is simpelweg achterhaald. Waarom mag een Bulgaar uit het 'rode' Bulgarije wel naar Amerika vliegen, maar een Hongaar uit het 'groene' Hongarije niet? Waarom Ieren (bijna 75% gevaccineerd) niet, maar Kameroeners (1,3% gevaccineerd) wel?
Daarbij heb ik het toch expliciet over families en geliefden die elkaar niet kunnen zien. Ook in eerdere berichten in dit topic heb ik telkens gezegd dat het mij niet om mijn vakantietje gaat, maar dat ik het heel naar vind voor deze specifieke (#LoveIsNotTourism) groep.
USInsider schreef:
Kortom, ik zou het op prijs stellen als je mijn gezondheid/veiligheid niet in de waagschaal stelt voor jouw uitstapje.

Ik kom zelden een USer tegen die in Europa op vakantie is geweest.
Oh, je maakt het persoonlijk begrijp ik? Allereerst; kijkend naar de verschillen in besmetting- en vaccinatiegraad tussen de VS en Nederland ligt het risico eerder aan onze kant van de plas, niet bij jou. Daarbij kan ik niet meer tellen hoe vaak vrienden & collega's, die wisten dat ik deze zomer eigenlijk weer naar de VS zou gaan, verbaasd waren als ik ze vertel dat ik een alternatief heb moeten zoeken. Ze waren immers zelf veel Amerikanen op hun Europese vakantie tegengekomen. En dat is overigens ook mijn eigen ervaring.

De rest van je bericht betrek je het nog persoonlijker op mij en vind ik nogal kinderachtig, dus laat ik even schieten.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

USInsider schreef:
01 sep 2021, 20:33
Nogmaals, het aantal USers dat in Europa op vakantie gaat is vele malen kleiner dan de aantallen die in Europa staan te stuiteren hier over de grens te komen en een stevige road trip te maken.
Voor 2019 was het aantal Amerikanen dat naar Europa ging - business/pleasure - 36 million en voor 2020 was het ong. 6,5 miljoen. (bron: European Travel Cie.)

Wat jij onlogisch vindt, maakt me niet uit. Ik tob met long term COVID-19, ben half maart 2020 besmet geraakt - waarschijnlijk dankzij mijn man die voor zijn werk alle weken twee keer door O'Hare of Midway ging plus een ander druk vliegveld. (Mogelijk is hijzelf eind Dec. 2019 ziek geweest, gebaseerd op symptomen.)

Dat Amerikanen (en anderen) naar Europa mogen komen onder bepaalde voorwaarden - dat is een keuze aan jouw kant van de grote plas gemaakt. Misschien moet je je daar druk over maken.
Wat een ongelofelijk lage, persoonlijke reactie…

Sorry, maar dit is echt je reinste BS. Misschien moet je je in de kelder opsluiten.

We hebben de grenzen nooit gesloten om eender welke ziekte. Een paniekreactie in maart 2020 kan ik nog enigszins begrijpen, maar nu is het de grootste onzin die ooit bestaan heeft. Voor de duidelijkheid: ook Europa heeft fout gedaan met z’n buitengrenzen te sluiten. Alles open is het enige juiste. Maar aan onze kant van de plas is het tenminste ERGENS op gebaseerd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

USInsider schreef:
Kortom, ik zou het op prijs stellen als je mijn gezondheid/veiligheid niet in de waagschaal stelt voor jouw uitstapje.
Nou, nou, zo hoeft er natuurlijk ook niet gereageerd te worden.

Ik denk dat de Amerikanen zelf jouw gezondheid/veiligheid meer in de weegschaal stellen...

Laten we wel wezen, al 18 maanden lang is er geen plan hoe de Travelban ooit opgeheven wordt en houdt de Amerikaanse regering zich stil en wordt het onderwerp bij persmomenten beantwoord met ontwijkende antwoorden. Ik denk dat iedereen wel toe is aan een beetje perspectief. Dus ik snap heel goed dat men het wachten beu wordt. En dan maakt het niet uit of je voor je familie naar Amerika wil of op vakantie. Iedereen heeft zijn/haar eigen redenen die voor iedereen even belangrijk (kunnen) zijn.

Maar voorlopig zal de boel nog wel gesloten blijven want ik denk nog steeds dat men (Amerika) eerst een vaccinatiegraad van 70% wil halen voor de Travelban eraf gaat. En aangezien Amerika nu pas op 53% volledig gevaccineerd zit en op 62,5% met minimaal 1 dosis zit (cijfers 31/8/21) gaat dat nog wel even duren. Ter vergelijking: 1 juli waren die cijfers resp. 47,5% en 55,2%. Tel daarbij de afnemende vaccinatiebereidheid bij op en je kunt wel op je vingers natellen dat het nog wel even duurt. Al gaan die cijfers misschien iets sneller omhoog de komende tijd omdat steeds meer bedrijven vaccinatie verplicht stellen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

In de eerste vaccinaties zagen we de voorbije maand ofzo een klein sprongetje, naar aanleiding van enkele grote bedrijven die het vaccin verplichtten voor hun personeel.

En er volgen er nog. Hopelijk komen we er zo.
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door NettyJoosten »

Er zijn mensen die niet op vakantie gaan naar de US om gewoon vakantie te vieren.
Er zijn ook mensen die familie of een geliefde hebben in JOU geliefde Amerika,
En dan kan je wel zeggen die kunnen ook naar Europa gaan, maar sommige kunnen dat niet ivm gezondheid.
Ik mag het misschien niet zeggen, maar kruip aub onder die steen en kom er niet meer onderuit, want covid blijft,
en er komen diverse variaties terug.

Fijne avond!!

Opmerking moderator

Graag geen persoonlijke aanvallen, bericht aangepast
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

@GoBucks

:offtopic: GO BUCKS!

Zit in het stadion met mn dochter!!
Go Ducks!!
💚💛
boonens
Amerikakenner

Bericht door boonens »

USInsider schreef:
01 sep 2021, 20:33
Nogmaals, het aantal USers dat in Europa op vakantie gaat is vele malen kleiner dan de aantallen die in Europa staan te stuiteren hier over de grens te
Eerder in dit topic werd nog het omgekeerde beweerd en ik vond dit interessant genoeg om er even een kwartiertje naar te Googlen, maar trof geen cijfers aan die 1:1 met elkaar zijn te vergelijken. Het lijkt erop dat er in 2019 ruim 17 miljoen Amerikaanse toeristen naar Europa kwamen en dat het omgekeerd ongeveer 14-16 miljoen toeristen betreft (mocht iemand wel goede cijfers vinden, houd ik mij aanbevolen).

Kortom, dat het aantal Amerikaanse toeristen 'vele malen kleiner' is klopt dus niet, het aantal lijkt enigszins in evenwicht.

Bronnen: https://www.condorferries.co.uk/us-tour ... statistics
https://www.statista.com/statistics/254 ... to-the-us/
ovide
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ovide »

asv60 schreef:
26 aug 2021, 09:32
Galapogos schreef:
26 aug 2021, 00:30
Interessant artikel voor mensen die overwegen via Dubrovnik naar de VS te reizen: https://qz.com/2051023/europeans-travel ... n-croatia/

Een ander (minder uitgebreid) artikel over hetzelfde probleem: https://www.schengenvisainfo.com/news/b ... -boarding/

Klaarblijkelijk is het een aantal keren voorgekomen dat reizigers zonder duidelijke reden de toegang tot het vliegtuig werd geweigerd.
Het zal je maar overkomen, echt niet fijn. In dit artikel staat dat je je paspoort goed moet(laten) scannen of een stempel moet vragen zodat je uitreis datum bekend is. Ben benieuwd of ze een stempel zetten op verzoek op Schiphol.
Heb ook al een paar keer gehoord dat Esta's opeens ingetrokken bleken te zijn. Die kon je dan wel weer gelijk opnieuw aanvragen en dan kon je alsnog vliegen. Ergens anders op dit forum heb ik meer gelezen over ingetrokken Esta's. Weet niet meer precies waar.

September geeft volop directe vluchten vanaf DBV naar NYC, maar in oktober niks meer :( natuurlijk net als ik van plan ben deze route te nemen....
Iemand bekend of de directe vluchten van KLM/Delta/United nog worden geupdate en toegevoegd? Of is het seizoen dan over......

Want behalve deze route zou ik alleen nog rechtstreekse vluchten vanaf Istanbul kunnen bedenken, of vergeet ik nog iets?
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Timothy555 schreef:
01 sep 2021, 20:54
Wat een ongelofelijk lage, persoonlijke reactie…

Sorry, maar dit is echt je reinste BS. Misschien moet je je in de kelder opsluiten.

We hebben de grenzen nooit gesloten om eender welke ziekte. Een paniekreactie in maart 2020 kan ik nog enigszins begrijpen, maar nu is het de grootste onzin die ooit bestaan heeft. Voor de duidelijkheid: ook Europa heeft fout gedaan met z’n buitengrenzen te sluiten. Alles open is het enige juiste. Maar aan onze kant van de plas is het tenminste ERGENS op gebaseerd.
Je kunt ook gewoon normaal reageren? Bij een long COVID + herbesmetting kun je tegen flinke medische problemen oplopen.

De VS heeft het moeilijk met COVID, velen geloven (veel meer dan ik dacht in ieder geval) niet in vaccinatie of zelfs helemaal niet in COVID en dat zorgt weer voor enorme pieken. Je kunt waar ik woon al weken niet meer op de IC terecht want alle ziekenhuizen zitten vol. Ik ken een jonge gozer die tijdens het sporten zijn duim open sneed tot op het bot richting zijn hand. Die heeft 18 uur gewacht op de parkeerplaats voor een reconstructie operatie zodat hij geen functie in zijn hand zou verliezen voor de rest van zijn leven. Hij had nog net geluk, maar dat soort reguliere operaties worden uitgesteld met alle gevolgen vandien. Vanuit die optiek is het gewoon logisch dat je niet onbeperkt toeristen toe laat. De landen die op de ban staan zorgen voor de grote aantallen toeristen en er zijn nu weer genoeg problemen in de VS zelf. Het heeft dus wel degelijk een basis, wordt ook constant aangegeven dat het CDC er over gaat, alleen wordt dat niet direct of duidelijk gecommuniceerd.

Ik zie ook liever een oplossing, in ieder geval voor mensen met een tijdelijk visum die niet heen en weer kunnen of familie al 2 jaar niet hebben gezien (ben ik er 1 van) of mensen die voor werk nogal afhankelijk zijn van de VS (uitzondering is er wel maar lastig). En dan een tijdlijn voor de rest. Maar dat is gewoon moeilijk wanneer vaccinatie bereidheid zo laag blijft. Voor jouw toerisme trip naar Las Vegas heb ik in ieder weinig medelijden. Dat is luxe en dat kan best wachten.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Als je gevaccineerd bent zie ik weinig risico op belasting van de lokale zorg en dus geen belemmering voor een toeristische trip.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

NettyJoosten en anderen, wat een vriendelijke reacties ! Mensen gaan over hun nek, wensen me een permanent verblijf in mijn kelder toe, ik kan onder een steen kruipen en daar blijven, enz.
Als aangeef dat ik zelf ziek ben, wordt dat een "ongelofelijk lage" reactie genoemd.

Ik reageerde op mensen die het over vakanties hadden, niet op iemand die aangaf om heel persoonlijke reden naar de US te willen. Zoals ik al aangaf in een eerdere posting, uitzonderingen op de regel zouden mogelijk moeten zijn.
Als je een geliefde of een ziek familielid hebt hier, kan het zwaar zijn dat je niet binnen kunt op dit moment. Maar tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden via het Internet contact te hebben.
Jullie zijn gewend aan ESTA/VWP reizen, gaan en staan waar je wilt. Maar voor veel mensen elders op de wereld bestaat die realiteit niet, die moeten een visum aanvragen en dat wordt vaak niet of te laat toegekend.

Ik ben 25 jaar geleden geëmigreerd, niks niet Internet, internationaal telefoneren duur. Contact met vrienden viel weg, contact met familieleden was spaarzaam. Nu en dan een brief of een kaartje.
Maar dat was een van de consequenties als je de andere kant van de wereld ging wonen. (Yep, een andere zeer persoonlijke en ongelofelijk lage reactie).
Overigens, waarom denk je dat dit mijn "geliefde" Amerika is ? (Misschien eens enkele van mijn andere reacties lezen, in het immigratie deel van dit forum.)

Dat grenzen niet eerder zijn gesloten, is omdat we in de afgelopen bijna 100 jaar zo gezegend zijn geweest dat er geen pandemie was van de omvang die we nu meemaken.

Dat COVID blijft denk ik ook, maar ik denk dat er betere vaccins gaan komen, mogelijk behandelingen, betere/goedkopere/snellere testen. Plus nieuwe varianten zouden minder kwaadaardig kunnen zijn.
De vorige pandemie is na verloop van tijd op een lager pitje gegaan. Al overlijden er ieder jaar nog een behoorlijk aantal mensen door de griep.

Dat de US overheid geen duidelijke policy heeft wat dit betreft hangt samen met de wijziging van de wacht, het voortdurend veranderen van de situatie mn. door de varianten, het feit dat zoveel mensen hier anti-Covid-jab blijken te zijn, en de grote hoeveelheid andere grote problemen waar de US op dit moment mee kampt.

Excuses dat ik niet alle 100+ pagina's van deze discussie heb gelezen en vooral reageerde op degenen die aangaven naar de US te willen voor vakantie. Dat kan ik best begrijpen. Maar als je dan over "rechten" gaat praten in dat verband, is mijn reactie dat jouw rechten eindigen waar onze rechten beginnen.

In 2019 kwamen er ruim 186 miljoen mensen de US binnen (bron: USCIS Yearbook of I. Statistics).
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

USInsider schreef:
01 sep 2021, 22:49
NettyJoosten en anderen, wat een vriendelijke reacties ! Mensen gaan over hun nek, wensen me een permanent verblijf in mijn kelder toe, ik kan onder een steen kruipen en daar blijven, enz.
Ik heb die reactie(s) gemeld. Zijn walgelijk en passen niet bij dit forum.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer