Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
USInsider
Amerika-expert

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door USInsider »

Hockey, dank je !

Maar, ik zit er niet mee, plus ik heb het deels zelf veroorzaakt. Het onderwerp ligt stukken ! gevoeliger dan ik inschatte. Ik heb me ook te emotioneel getoond, had de issue neutraler kunnen beargumenteren.

ADEO - ook dank voor jouw reactie.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

USInsider schreef:
01 sep 2021, 22:49
NettyJoosten en anderen, wat een vriendelijke reacties !
Sorry, maar dat is wel een beetje 'Wie de bal kaatst...'. Maar wellicht had je je eerste koffie nog niet gehad en bedoelde je het niet zo :wink:
USInsider schreef:
Excuses dat ik niet alle 100+ pagina's van deze discussie heb gelezen en vooral reageerde op degenen die aangaven naar de US te willen voor vakantie. Dat kan ik best begrijpen. Maar als je dan over "rechten" gaat praten in dat verband, is mijn reactie dat jouw rechten eindigen waar onze rechten beginnen.
Teruglezen was ook niet nodig, want in het bericht waar jij op reageerde had ik het over het effect van de ban op families en geliefden. Vervolgens doe start jij je reactie alsof ik kleinzielig een verband leg tussen mensenrechtenschendingen en zelf niet op vakantie kunnen.
USInsider schreef:
In 2019 kwamen er ruim 186 miljoen mensen de US binnen (bron: USCIS Yearbook of I. Statistics).
En in Europa ruim 746 miljoen (bron: Statista.com, https://www.statista.com/statistics/186 ... ince-2010/).
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Boonens, ik heb mijn best gedaan, ben echter niet zakelijk genoeg gebleven. Maar ik heb bij mijn weten niemand beledigd. Zoals je hebt kunnen lezen is de issue persoonlijk - in vele opzichten. Als ik reacties teveel op een hoop heb gegooid, nogmaals mijn excuses. Maar ook waar het gaat om bezoeken aan familie/geliefden vind ik de term "schending van mensenrechten" toch te ver gaan.

Dank voor de statistieken. Ik heb inderdaad een fout gemaakt door enerzijds alleen USers te melden en anderzijds internationale bezoekers. Gezien de verhalen die ik de afgelopen jaren heb gelezen over Amsterdam uitpuilend, had ik beter moeten weten.

Ik hoop ook dat we meer mensen hier over de streep kunnen trekken om zich te laten vaccineren, dat we COVID weten te beheersen, en dat jullie volgend jaar hier je geld kunt komen uitgeven. Mocht je reis in de buurt van Chicago brengen dan ben je van harte welkom bij ons langs te komen. Geldt voor jullie allemaal, hoor. Dan kun je meteen onze basement zien !
Laatst gewijzigd door USInsider op 01 sep 2021, 23:51, 2 keer totaal gewijzigd.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik denk dat een travelban best te verdedigen valt, maar dan moet er wel logica achter zitten. Dus bijvoorbeeld een gehele ban zoals Australie (al moet ik daar niet aan denken), of specifiek de landen met veel besmettingen. Maar de travelban die er nu is is niet verdedigbaar. In de afgelopen 18 maanden zijn er landen op die lijst gezet ondat er op dat moment veel besmettingen waren, maar andere landen in een vergelijkbare situatie niet, en vervolgens zijn er nooit landen van die lijst afgehaald. Dat is zo onlogisch, en in mijn ogen onverdedigbaar. En dat je dan toeristen niet toelaat is één ding, maar ik ken zoveel schrijnende verhalen van familieleden die elkaar niet kunnen zien (mensen op werkvisum), dat vind ik echt onmenselijk, zeker nu je de mogelijkheid hebt alleen gevaccineerden toe te laten.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik ken ook mensen die hun familie jarenlang niet kunnen zien om financiële redenen. Is dat minder schrijnend ?
Ik ben met je eens dat er uitzonderingen mogelijk zouden moeten zijn - dat gaf ik in mijn eerste posting al aan.

Nogmaals, een gevaccineerd persoon kan ook besmet raken en de viral load is gelijk aan wat een ongevaccineerd persoon "uitstoot". We hebben betere/snellere testen nodig.

Dat er weinig logica is in de regelgeving, dat ben ik gewend van de US. Maakt ons iedere keer lachwekkend in de ogen van de rest van de wereld.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

@USInsider Dank voor je aanbod, heel vriendelijk! En verder vergeven en vergeten, ik kan 'm zelf ook nog wel eens wat scherper inzetten.

Uiteraard snap ik dat mensenrechten een vrij zwaar begrip is. Ik wilde enkel aangeven dat het toch bijzonder is dat schending ten tijde van de 'muslim ban' voor veel mensen pertinent was, maar met de huidige ban, want Covid, totaal geen issue lijkt te zijn. Terwijl het effect, families die elkaar al lang niet meer hebben kunnen zien, gelijk is. Als mensen elkaar om financiële redenen niet kunnen zijn is dat minstens net zo schrijnend, maar dan zijn er meestal (al dan niet tijdelijke) achterliggende redenen van meer persoonlijke aard. Nu betreft het een verbiedend vingertje van een overheid die aan het belang van zijn burgers behoort te denken.

En inderdaad, fingers crossed dat Covid wereldwijd wordt bedwongen zodat we onszelf snel weer 6-15 uur in een krappe aluminium buis kunnen opsluiten met snurkers, mensen met stinkvoeten en krijsende koters :P
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Natuurlijk is het schrijnend als familieleden elkaar om financiele redenen jarenlang niet kunnen zien, maar ik zie niet helemaal wat dat met deze discussie te maken heeft.

Ja, een gevaccineerde kan ook anderen besmetten, maar de kans is al kleiner. En als het gaat om besmet raken, ik woon in Texas, ons school district mag geen mask mandate instellen en geen online school bieden, en ik heb kinderen op 3 overvolle scholen. Als het gaat om besmet raken dan zijn mensen die vanuit Europa hierheen reizen wel het minst van mijn zorgen.
En veel belangrijker, de kans dat die gevaccineerde echt ziek wordt en in het ziekenhuis belandt is vele malen kleiner, dus die mensen die vanuit Europa (terug) naar de VS reizen zullen als ze gevaccineerd zijn niet de druk op de ziekenhuizen vergroten, en dat is op dit moment in mijn ogen het grootste probleem.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hemmie, touché. Het ging me er meer om hoe de meeste deelnemers hier vanuit een behoorlijk luxe positie schrijven.

Ik kan me voorstellen dat je in TX wonend grotere COVID problemen hebt, vooral met kinderen.
Ik zou niet in TX willen wonen. Maar toen jullie verhuisden jaren geleden kon je je niet voorstellen wat er te gebeuren stond, en dat er zulke ronduit onverantwoordelijke beslissingen genomen zouden worden door de TX overheid.

Mijn zorg was overigens niet dat toeristen hier in een ziekenhuis zouden belanden, die kans lijkt me nogal klein. Maar dat nog meer ongevaccineerden besmet zouden raken en die overbelasten de ziekenhuizen.

Kun je niet voor enige tijd aan home-schooling doen ?
Ik wens jullie sterkte, want al wat er mis is in de US is dubbel mis in TX lijkt het wel.

Boonens dank ! Ik mag graag tegengestelde meningen horen/lezen, dat houdt mijn brein lenig.
Ik wens je overigens een plezieriger overtocht.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Oh, ik maak me persoonlijk geen grote zorgen, hoor. Oudste 2 kinderen zijn gevaccineerd net als man en ik uiteraard. Jongste niet, maar die heeft in januari Covid gehad, dus hopelijk nog wat bescherming. Het stelde toen voor hem ook weinig voor. En gelukkig in onze directe omgeving een grote meerderheid die wel overal een face mask draagt, dus ook op school,en gevaccineerd is zo mogelijk. En kwetsbare familieleden wonen allemaal in Nederland, dus die zien we niet, en verder beperken we ook zo veel mogelijk de kans dat wij het doorgeven aan kwetsbaren in onze omgeving.

Ik betwijfel of mensen die vanuit Europa naar de VS reizen op dit moment serieus zouden bijdragen aan het aantal besmettingen, het gaat daar beter dan hier, en er reizen nu natuurlijk ook al veel amerikanen en permanent residents heen en weer. Zeker als je alleen de mensen met werkvisa weer binnen zou laten denk ik echt dat het een verwaarloosbaar probleem is. Als het er echt om gaat om besmettingen in de VS tegen te gaan, dan kun je beter andere maatregelen nemen (bijvoorbeeld reizigers weren uit die landen waar op dat moment daadwerkelijk heel veel besmettingen zijn).
Terug in Texas!
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Ik post nog maar wat nieuws want dat lees je hier helaas niet meer. :roll:

"White House says it is still examining travel restrictions as European officials say they are damaging relations"

https://edition.cnn.com/2021/09/01/poli ... index.html

Wat een grap die Biden administration. Man man man.
Jammer dat je ook haast geen kritiek leest in de Nederlandse media al was dat natuurlijk wel te verwachten.... :roll:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

USInsider schreef:
02 sep 2021, 00:44
Mijn zorg was overigens niet dat toeristen hier in een ziekenhuis zouden belanden, die kans lijkt me nogal klein. Maar dat nog meer ongevaccineerden besmet zouden raken en die overbelasten de ziekenhuizen.
Maar wordt dat zo langzamerhand niet de omgekeerde wereld?

Hoe lang blijven we de mensen die zich bewust niet laten vaccinerem nog beschermen met alle zware maatregelen die er nu nog zijn? Ik denk dat een gevaccineerde toerist vele malen een lager risico vormt dan de anti-vaxxers in je omgeving. Iedereen heeft nu in Europa en Amerika meer dan genoeg tijd gehad zich te laten vaccineren. Als je nu niet minstens één vaccinatie hebt gehad, hoef je bij mij op weinig begrip te rekenen. Waarom moet ik me na 1,5 jaar nog steeds aanpassen aan jouw (niet jij natuurlijk :wink: ) bekrompenheid om je niet te laten vaccineren?

Misschien moeten we het maar eens anders doen. Gevaccineerd? Dan alle vrijheden terug. Niet gevaccineerd, sorry...voor jou gelden maatregelen. Misschien moeten gevaccineerden maar eens voorrang krijgen in het ziekenhuis boven de niet gevaccineerden. Het is toch van de zotte dat gevaccineerden niet geholpen kunnen worden met hun niet-covid gerelateerde kwalen terwijl niet-gevaccineerden de bedden bezet houden?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

@Coyote helemaal eens!

@USInsider Als mijn bericht harder overkwam dan ik het bedoelde, sorry dan daarvoor. Ik reageerde zelf ook wat emotioneel, ook al gaat het dan ‘maar’ om een vakantie.

Ik wil wel nog toevoegen: ik zou kunnen leven met de verplichting dat je gevaccineerd moet zijn (dan zet je quasi zeker geen druk meer op het ziekenhuissysteem) én negatief getest net voor afreis (zo is de kans dat je ongevaccineerde Amerikanen gaat besmetten ook zeer klein). Als volg ik Coyote wel: ik heb er weinig begrip
voor dat iemand nu (om niet-medische reden) niet gevaccineerd is. In Amerika heb je je al 6 keer kunnen bedenken intussen, het is letterlijk gewoon de supermarkt binnen wandelen…
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

RCRD schreef:
02 sep 2021, 07:20
Ik post nog maar wat nieuws want dat lees je hier helaas niet meer. :roll:

"White House says it is still examining travel restrictions as European officials say they are damaging relations"

https://edition.cnn.com/2021/09/01/poli ... index.html

Jammer dat je ook haast geen kritiek leest in de Nederlandse media al was dat natuurlijk wel te verwachten.... :roll:
Het is echt en lachertje ondertussen idd. Wat een vertoning van het zogenaamde machtigste land van de wereld. Misschien militair wel maar qua beleid is het een kleuterschool. Eerst onder Trump en nu ook onder “Opa Joe” 😆 Als je de afgelopen 5-6 jaar ziet hoe het politiek gegaan is en wat er een verdeeldheid is onder de bevolking……de wereld kijkt en spot ermee. En nu dus ook met de Corona aanpak.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Wij zijn afgelopen maand voor 2 weken in de VS geweest, maar moet zeggen dat ik enorm geschrokken ben van alle daklozen.
Het waren er natuurlijk altijd al veel in vergelijking met Europa, maar nu leek het alsof er in LA en San Diego binna geen plek meer vrij was onder de viaducten. Ik ga er vanuit dat dit ook een gevolg is van de corona pandemie die wat mij betreft even schrijnend is als alle ziekenhuisopnames.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Ja dat is idd net zo erg. Voor de mensen/ complete families die getroffen zijn echt verschrikkelijk. En dan zie je nog niet de mensen die nu momenteel in de motelletjes leven. Vaak komen die uiteindelijk ook op straat terecht. Verschrikkelijk.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

USInsider schreef:
02 sep 2021, 00:44
Allereerst, vervelend om te horen dat je ziek bent geworden. Ik hoop dat het je goed gaat en je volledig zult herstellen. Wat we wel vast kunnen stellen is dat je de besmetting niet opgelopen zult hebben door een toerist uit Europa... :wink:

De kern zit hem vooral in je laatste zin. Ongevaccineerden die besmet raken en in het ziekenhuis belanden. Heel hard gesteld, succes is een keuze. En dit dus ook.

Je moet letterlijk je best doen in Amerika om niet gevaccineerd te raken. Zoals al eerder gemeld. Wij zijn gewoon in de shopping mall gevaccineerd. Wij hebben geen Amerikaans paspoort. Geen Amerikaanse zorgverzekering. Alleen een adres in Amerika. Ons werd gevraagd of we ons wilden laten vaccineren. Ben je over 3 weken nog steeds in het land dan had je de keuze uit een aantal varianten. Ben je dat niet dan hadden ze een andere variant. Helemaal goed weten doe ik het niet meer. Maar dan hebben we het over januari of februari.

Mensen hebben er dus bewust voor gekozen om zich niet te laten vaccineren. Dit kan dus allerlei gevolgen hebben. Die ronduit verschrikkelijk zijn. Je komt in het ziekenhuis, je komt op de IC. In het beste geval kom je misschien wel te overlijden. Maar in het slechtste geval raak je je baan kwijt, kun je de ziekenhuiskosten niet betalen. Omdat je niet, of niet afdoende verzekerd bent. En raak je je huis kwijt en kom je op straat terecht. Verschrikkelijk!!

En met al deze wijsheid in je achterhoofd maak je bewust de keuze om je niet te laten vaccineren?? Nog steeds verschrikkelijk, maar in mijn optiek, hoe verschrikkelijk dom ben je dan?? Naast het feit dat je inmiddels al gemerkt hebt dat je de toegang tot allerlei zaken ontzegd gaan worden. Restaurants, scholen, sportfaciliteiten en ga zo maar door. Breng je dus ook bewust je fysieke en financiele toekomst in gevaar?? Voor mij persoonlijk, ondenkbaar!!

En dan zou een gevaccineerde toerist een gevaar vormen?? Voor mijn part ook nog met een negatieve PCR test/ Ik denk dat we allebei het antwoord wel weten.
hemmie schreef:
02 sep 2021, 01:33
Ik betwijfel of mensen die vanuit Europa naar de VS reizen op dit moment serieus zouden bijdragen aan het aantal besmettingen, het gaat daar beter dan hier, en er reizen nu natuurlijk ook al veel amerikanen en permanent residents heen en weer.
Helemaal correct. De tweedeling in de Amerikaanse samenleving is op elk vlak aantoonbaar. Amerikanen gingen als een razende van start met vaccineren. Binnen no time hadden zich 50% van de Amerikanen gevaccineerd. Toen reden wij in Nederland nog rond met vaccinaties in een frikandellenbusje. Inmiddels is het aantal vaccinaties in Amerika zo goed als tot stilstand gekomen. Ondanks allerlei belachelijk campagnes. Loterijen en weet ik veel wat allemaal niet meer. Is men amper verder gekomen dan de genoemde 50%. En zit het "levensgevaarlijke" Europa ruim boven de 70% en wij in Nederland inmiddels boven de 80%.
Over dubbel moraal gesproken. Waarom laat je in hemelsnaam wel je onderdanen naar dit levensgevaarlijke gebied afreizen?? Dat zou ik dan al eerste verboden hebben.
RCRD schreef:
Jammer dat je ook haast geen kritiek leest in de Nederlandse media al was dat natuurlijk wel te verwachten....
Je hoeft van de (linkse) media hier niks over te verwachten. Als Trump er nog had gezeten dan hadden we hier elke dag over gehoord. Wel allemaal hard lachen toen hij aangaf dat we eind 2020 een vaccin zouden hebben. Hij had er alleen geen rekening mee gehouden dat de helft van de bewoners blijkbaar niet slim genoeg zijn wat dat vaccin voor je kan betekenen. Of voor je medemens...

Over media gesproken. Leuk dat ik elk dag hoor hoeveel mensen er in een ziekenhuis liggen en op de IC liggen. Ik wil weten hoeveel van die mensen gevaccineerd zijn. Ik hoorde dat van alle Covid patienten in Brussselse ziekenhuizen, er geen eentje, ik herhaal, geen ÉÉN er gevaccineerd zou zijn. Dat is wat ik wil horen. Als je niet in het ziekenhuis wilt komen. Dan laat je jezelf vaccineren.

Misschien wil ik nog wel een stap verder. Merkel die gewoon roept tot 11 oktober kan je gratis testen. Daarna heb je voor toegang tot (overheids)gebouwen, restaurants, stadions, evenementen en wat al niet meer of een vaccinatiebewijs nodig of een negatief testbewijs. Een gemiddelde test kost in Duitland €30,-. Mag je gezellig met je gezinnetje voordat je gaat uiteten eerst €120,- neerleggen en testen voordat er iets op je bord ligt. Mijn honger zou al een heel eind over zijn.
Coyote schreef:
02 sep 2021, 07:48
Maar wordt dat zo langzamerhand niet de omgekeerde wereld?
Dat wordt het niet. Dat is het al lang.

Ik ben dan ook heel blij dat Leaseplan de knuppel heeft gegooid. Als je niet gevaccineerd bent dan kom je er niet op kantoor. Sprak op vakantie iemand die inde OR zit van een onderneming in Nederland met 10.000 werknemers. Waarvan de verwachting is dat 95% van hun werknemers rond september gevaccineerd zal zijn. Daar is men al maanden aan het vergaderen hoe ze weer terug naar kantoor zullen gaan om die 5% te beschermen. Ik heb het echt met stomme verbazing aangehoord...
5% heeft de overige 95% in gijzeling.
ronenivonne schreef:
02 sep 2021, 08:36
Eerst onder Trump en nu ook onder “Opa Joe” Als je de afgelopen 5-6 jaar ziet hoe het politiek gegaan is en wat er een verdeeldheid is onder de bevolking
Maak van die 6 jaar maar gerust 10 jaar. De enige reden dat Trump gekozen werd was omdat Obama er een enorme bende van wist te maken. Kijk voor de gein even Droomland Amerika. Docureeks van de VPRO aan het eind van 8 jaar. Probeer die serie nu eens objectief te bekijken. En probeer 1 reden te bedenken waarom je niet op Trump zou stemmen. Ik zou het knap vinden...
ronenivonne schreef:
02 sep 2021, 09:19
Ja dat is idd net zo erg. Voor de mensen/ complete families die getroffen zijn echt verschrikkelijk. En dan zie je nog niet de mensen die nu momenteel in de motelletjes leven. Vaak komen die uiteindelijk ook op straat terecht. Verschrikkelijk.
En dus zijn er nog steeds mensen die met dit alles in hun achterhoofd zich niet laten vaccineren. Zich niet verzekeren voor zorgkosten, arbeidsongeschiktheid of werkeloosheid. Net zo goed als dat er een reden is dat wij ons in Nederland scheel betalen aan belasting. Is er ook een reden in Amerika waarom je dat niet doet.

Natuurlijk hebben we hier al vaker de discussie over ziektekosten voorbij zien komen. Maar kijk hier naar je eigen risico, je premie, de bijdrage die je werkgever betaald en wat je zelf nog een keer betaald in je belastingtarief en je verslikt jezelf ook.

Maar goed, lang verhaal kort. Amerika doet lekker waar ze zin in heeft. En Europa loopt er weer kwispelend achteraan. Ik verbaas me nog steeds als mensen denken dat ze dit virus de wereld uit kunnen helpen. Dat is met nog geen enkel virus gelukt. We zullen ons er tegen moeten wapenen en er mee moeten leren leven.

Doen we dat niet. Zijn we dat niet van plan. Dan zou ik de helft van Schiphol maar vast gaan sluiten. Of er huizen op gaan bouwen of zoiets. Dan doen we tenminste nog iets nuttigs met die grond. Want dan kunnen we net zo goed stoppen met vliegen...
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

ronenivonne schreef:
02 sep 2021, 08:36
Als je de afgelopen 5-6 jaar ziet hoe het politiek gegaan is en wat er een verdeeldheid is onder de bevolking……
:offtopic: dat is al veel langer zo.Kijk maar eens hier bijvoorbeeld: De laatste president die met meer dan 10% verschil de popular vote' won. (in andere woorden die meer dan 60% van alle stemmen kreeg) was Ronald Reagan in 1984. En daarvoor Richard Nixon in 1972.
Dus welke president /. partij ook aan de macht is, gelijk vanaf de start is al bijna de helft van de bevolking het niet met hem eens... En 'social media' maakt het alleen maar erger.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U ... argin#List
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

En om nog maar even aan te geven hoe men hier in de wedstrijd zit.

Zie net een item op FOX Oregon voorbij komen waarin gemeld wordt dat de overheid in Florida boetes van $5.000 gaat opleggen aan bedrijven, scholen en overheidsinstellingen die aan mensen vragen om een vaccinatiebewijs.

En dit is dan zo'n moment dat ik echt even niet meer weet wat ik moet zeggen...
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Er was hier een Ierse journalist die wist te zeggen dat de travel ban er zo vroeg als Labor Day af kon gaan :lol:

Ik zal nog even wachten tot Labor Day, maar volgende eind volgende week trek ik toch een definitieve streep door Las Vegas: september '21 editie.
Kan dan een avondje aan de slag met het spelletje 'rondje annuleren'. Ach, ik word er intussen best behendig in!

Ik weet van de voorbije 2 keer dat je dan een tijdje een zekere 'rust' ervaart, tot je weer ergens 'zogenaamd goed nieuws' opvangt, en dan toch weer iets gaat boeken... Deze keer zal het niet waar zijn, ik boek helemaal NIETS meer tot de ban eraf gaat.
Gast

Bericht door Gast »

Almere vak V schreef:
02 sep 2021, 13:17
RCRD schreef:
Jammer dat je ook haast geen kritiek leest in de Nederlandse media al was dat natuurlijk wel te verwachten....
Je hoeft van de (linkse) media hier niks over te verwachten. Als Trump er nog had gezeten dan hadden we hier elke dag over gehoord. Wel allemaal hard lachen toen hij aangaf dat we eind 2020 een vaccin zouden hebben. Hij had er alleen geen rekening mee gehouden dat de helft van de bewoners blijkbaar niet slim genoeg zijn wat dat vaccin voor je kan betekenen. Of voor je medemens...
Volgens alle gegevens zijn juist de niet gevaccineerde mensen ehhhhh
Over media gesproken. Leuk dat ik elk dag hoor hoeveel mensen er in een ziekenhuis liggen en op de IC liggen. Ik wil weten hoeveel van die mensen gevaccineerd zijn. Ik hoorde dat van alle Covid patienten in Brussselse ziekenhuizen, er geen eentje, ik herhaal, geen ÉÉN er gevaccineerd zou zijn. Dat is wat ik wil horen. Als je niet in het ziekenhuis wilt komen. Dan laat je jezelf vaccineren.
Gisteren op het nieuws en ook al persoonlijk via verschillende mensen die in de zorg werken bevestigd: de patiënten die op Corona afdelingen liggen en COVID gerelateerde IC patiënten zijn vrijwel allemaal niet-gevaccineerden. Onderzoekscijfers gisteren gaven een percentage van 80-90% wat niet gevaccineerd is.
Misschien wil ik nog wel een stap verder. Merkel die gewoon roept tot 11 oktober kan je gratis testen. Daarna heb je voor toegang tot (overheids)gebouwen, restaurants, stadions, evenementen en wat al niet meer of een vaccinatiebewijs nodig of een negatief testbewijs. Een gemiddelde test kost in Duitland €30,-. Mag je gezellig met je gezinnetje voordat je gaat uiteten eerst €120,- neerleggen en testen voordat er iets op je bord ligt. Mijn honger zou al een heel eind over zijn.
Gaat ook in NL gebeuren, let maar op…zeker omdat nu de scholen ingesteld hebben dat iedereen weer naar huis moet als er een positieve test op school/in de klas is wordt het 1 grote chaos. Bij mijn Duitse collega’s worden hun kinderen op school 3x per week verplicht getest.
Maak van die 6 jaar maar gerust 10 jaar. De enige reden dat Trump gekozen werd was omdat Obama er een enorme bende van wist te maken. Kijk voor de gein even Droomland Amerika. Docureeks van de VPRO aan het eind van 8 jaar. Probeer die serie nu eens objectief te bekijken. En probeer 1 reden te bedenken waarom je niet op Trump zou stemmen. Ik zou het knap vinden...
Tja als je de docu van Eva Jinek bekijkt wordt de andere kant juist belicht…same country different views, dus dat is een non-argument: het is maar wat je gelooft…ik geloof het over het algemeen pas als ik het zelf gezien, gehoord of geproefd heb…
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer