Tja als je de docu van Eva Jinek bekijkt wordt de andere kant juist belicht…same country different views, dus dat is een non-argument: het is maar wat je gelooft…ik geloof het over het algemeen pas als ik het zelf gezien, gehoord of geproefd heb…
Als je de Verenigde Staten van Eva bedoelt. Die werd volgens mij uitgezonden in 2016 en 2017. Als ik me niet vergis zat Obama tot 2017 op zijn stoel. Nou wil ik Trump best van veel betichten. Maar dat hij Amerika in een half jaar naar de kloten zou hebben geholpen vind ik toch iets te veel eer.
Almere, dank voor je beste wensen ! Timothy, ook jij dank.
Ik ben mogelijk door een (internationale) reiziger besmet, via mijn man die twee keer per week door O'Hare of Midway ging. Ik had een voorgevoel, had mijn man - vergeefs - gevraagd niet op pad te gaan.
En nu, waar ik alle dagen/nachten doorheen ga, ik gun het niemand.
Ik zou willen dat de US strenger was, verblijf buiten de US zou verbieden (behalve om humanitaire redenen). Omdat het twee kanten uit werkt.
Ik ben ook verbijsterd en boos dat de vaccinatie graad niet sneller omhoog gaat. Dat COVID een politieke speelbal is geworden. Dat fundamenteel-gelovigen niet begrijpen dat hun god degenen helpt die zichzelf helpen(=laten vaccineren).
Ik sprak een jonge vrouw die in een winkel werkt, ze was ervan overtuigd dat de overheid een tracking mechanisme toegevoegde aan de jab. Ze kunnen zien waar ik ben ! riep ze. Waarop ik vroeg: wie ben je en wat doe je dat je zo belangrijk bent dat de overheid je voortdurend in de gaten wil houden ?!
Laatst gewijzigd door USInsider op 02 sep 2021, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik sprak een jonge vrouw die in een winkel werkt, ze was ervan overtuigd was dat de overheid een tracking mechanisme toegevoegde aan de jab. Ze kunnen zien waar ik ben ! riep ze. Waarop ik vroeg: wie ben je en wat doe je dat je zo belangrijk bent dat de overheid je voortdurend in de gaten wil houden ?!
Eens! Uiteindelijk zijn het allemaal drogredenen.
Ik heb niks te verbergen. Dus als ze denken dat het interessant is om mij te volgen. Dan heb ik medelijden met de medewerker die die data mag gaan analyseren.
En heel flauw. De bewuste dame maakte uiteraard geen gebruik van haar smartphone. Anders heb ik al slechts nieuws voor haar ben ik bang voor...
Dat was het tweede deel van het gesprek. Waarin ik haar heb uitgelegd hoe haar cellphone voortdurend haar lokatie bijhoudt. Dus dat ze die maar beter kon thuislaten dus.
Ik heb het daar maar bij gelaten want met dubbel masker op is het lastig je punt goed over te brengen.
@USInsider naar mijn ervaring heb je twee soorten mensen die nog niet gevaccineerd zijn.
- een eerste groep, die razendsnel kleiner geworden is, die zich in het begin vragen stelde, twijfelde,… en dat is zeker niet altijd slecht. Met deze mensen kan je praten, en vaak kan je hen met wetenschappelijke info en eigen ervaringen overtuigen. Een voorbeeld: mijn eigen moeder is hartpatiënt, en twijfelde initieel toen ze de uitnodiging voor AstraZeneca kreeg (je kon niet kiezen in BE). Na een gesprek met de arts heeft ze meteen haar afspraak bevestigd om te laten vaccineren (dit was in mei).
- een tweede groep, waar je mensen in zitten hebt die geloven in de grootste onzin, zich laten informeren door fake news op social media, enz enz. Helaas is er een bevestigde lijn waar te nemen in Europa: de vaccinatiebereidheid daalt met het inkomen, en hoe geloviger, hoe meer weigeraars.
In mensen die duidelijk zelf aangeven in groep 2 zitten (zoals de dame uit jouw voorbeeld), is het nutteloos je tijd te spenderen, is mijn mening…
Ik sprak een jonge vrouw die in een winkel werkt, ze was ervan overtuigd dat de overheid een tracking mechanisme toegevoegde aan de jab. Ze kunnen zien waar ik ben ! riep ze.
Mijn vraag zou dan zijn hoe dat technisch gezien precies werkt. Met haar medische graad va de Universiteit van Facebook en haar Technische graad van de Universiteiten van Instagram en YouTube zou ze dat vast haarfijn kunnen uitleggen.
Dit gaat over een pas gedaan onderzoek hoe de overvolle gevangenissen en huizen van bewaring in de US een enorme motor zijn geweest in het ernstiger worden van de epidemie. Vlgs. dit onderzoek had de groei vanaf het begin ong. 2% kleiner kunnen zijn als de US niet zoveel mensen had opgesloten.
Laatst gewijzigd door USInsider op 03 sep 2021, 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- een eerste groep, die razendsnel kleiner geworden is, die zich in het begin vragen stelde, twijfelde,… [...]
- een tweede groep, waar je mensen in zitten hebt die geloven in de grootste onzin, zich laten informeren door fake news op social media, enz enz. [...]
Groep 3:
de onverschilligen. Ze zijn niet tegen het vaccin, maar hebben het 'te druk' om zich te laten vaccineren, of ze zijn het wel van plan, maar het is er nog niet van gekomen, etc.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
- een eerste groep, die razendsnel kleiner geworden is, die zich in het begin vragen stelde, twijfelde,… [...]
- een tweede groep, waar je mensen in zitten hebt die geloven in de grootste onzin, zich laten informeren door fake news op social media, enz enz. [...]
Groep 3:
de onverschilligen. Ze zijn niet tegen het vaccin, maar hebben het 'te druk' om zich te laten vaccineren, of ze zijn het wel van plan, maar het is er nog niet van gekomen, etc.
Ben wel heel anders tegen Amerika aan gaan kijken de laatste paar jaar.
Men praat altijd over de Verenigde Staten van Amerika waar men zo trots op is. Maar ondertussen wordt het meer en meer een verdeeldheid in het land. Samen het volkslied zingen voor een verenigd Amerika is ook voornamelijk nog maar een opgezette show. De charme is er de laatste jaren wel vanaf gegaan.
Maar goed als we weer veilig mogen en kunnen gaan ga ik voor de mooie landschappen in het Westen en de heerlijke stranden in Florida richting de USA. Niet meer voor het stukje charme wat de “USA” altijd gehad heeft.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Wij zouden 28 september vertrekken, maar hebben ook alles weer geannuleerd. Helaas.
Volgend jaar gaan we opnieuw proberen. En dit jaar met de auto richting het binnenland van Spanje, ik begrijp dat ze daar ook mooie indrukwekkende natuur hebben, we gaan het zien.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Het binnenland van Spanje is prachtig, vooral de Siërra Nevada zeg maar het gebied tussen Granada en Almería doet heel erg denken aan het zuid westen van Amerika.
Ik kreeg er een mail van Delta over.
Test nodig op voorhand als je van US naar NL reist, zelfs voor gevaccineerden.
Ben zonet een rondje aan het annuleren gegaan. KLM gebeld, gaan me vouchers toesturen die ik kan restitueren voor €€. Kon niet online omdat er inmiddels een Delta-segment toegevoegd was.
Verder de 4 hotels in Vegas, 2 cabanas en de rental voor 1 dag geannuleerd.
Ik boek nu niets meer tot het open gaat. En als het open gaat ben ik ASAP weg, solotripje naar Vegas dan.
Ter aanvulling: De VS gaat van geel naar oranje en gelden als zeer hoog risicogebied. Ook Kosovo, Montenegro en de Republiek Noord-Macedonië gaan naar oranje. Vanaf zaterdag geldt voor deze landen dat mensen die in Nederland aankomen tien dagen in quarantaine moeten. Vanaf 6 september moeten reizigers uit deze landen zich verplicht laten testen, ook als ze volledig zijn ingeënt tegen het longvirus.
Alsof we die tien dagen quarantaine gaan controleren...
En ook dit zal uiteraard weer bijdragen aan een versoepeling van de regels aan gene zijde!
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 03 sep 2021, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.