Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

Janbren schreef:
03 sep 2021, 09:44
Of op dag 5 een test bij de GGD om de periode te verkorten
Ik lees het nog is goed. Je moet jezelf laten testen. Maar ook als dit negatief is moet je dus klaarblijkelijk jezelf in quarantaine plaatsen??

Ik geef het op. Ik ga slapen...
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

Timothy555 schreef:
03 sep 2021, 09:48
Ik vraag me dan trouwens af, hypothetisch, hoe het zou zitten als ik als Belg in Schiphol zou landen, m’n auto oppik en doorrij naar België.

Het lijkt me dat ik geen rekening moet houden met de regels in NL of zie ik dat verkeerd?
Dan ben je minder dan 12 uur in Nederland en ben je inderdaad vrijgesteld van quarantaine. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht

Wel moet je een (zelf ingevulde) verklaring op zak hebben.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Almere vak V schreef:
03 sep 2021, 09:50
Janbren schreef:
03 sep 2021, 09:44
Of op dag 5 een test bij de GGD om de periode te verkorten
Ik lees het nog is goed. Je moet jezelf laten testen. Maar ook als dit negatief is moet je dus klaarblijkelijk jezelf in quarantaine plaatsen??

Ik geef het op. Ik ga slapen...
Het kan zelfs nog gekker. Ik las net een tripreport van een Brit die drie dagen naar Disneyland Parijs was geweest. Britten moeten drie dagen voor thuiskomst een test laten doen (ook al zijn ze volledig gevaccineerd). Die mensen hadden dus op de dag van vertrek thuis de test gedaan die ze voor thuiskomst van hun reis moesten doen, en hadden het (negatieve) testresultaat al voordat ze de shuttle naar Calais in reden.

Op zich handig om van tevoren al te weten dat je niet in het buitenland vast komt te zitten in quarantaine, maar die geldigheidstermijn is wel heel lang, zeker met de Deltavariant. De 40 uur geldigheidsduur van TvT tijdens de Dansen met Janssen-weekends hebben in Nederland al behoorlijk wat schade veroorzaakt; dit is nog eens bijna twee keer zo lang.
Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy »

Dat testen in je eigen land, da's de 'standard operation procedure' voor meer dan een jaar nu :). PCR test in NL, je stapt vervolgens op het vliegtuig en doet je ding in Zwitserland, Frankrijk of waar dan ook, dan weer terug naar NL of naar de volgende klant in Oostenrijk ofzo met dezelfde test in je hand.

Passagiers krijgen trouwens wel netjes en meteen een brief van je met daarin de info;

Dear x,

We look forward to seeing you on your upcoming flight to Amsterdam. As you plan for upcoming travel, we’re committed to providing the information you need to be prepared, safe and secure upon arrival.
The Netherlands has classified the U.S. as a “very high-risk area without a virus variant of concern”. If you are not vaccinated, we recommend that you verify that your reason for travel will continue to allow you to travel to The Netherlands. Fully vaccinated travelers will continue to be allowed to enter; unvaccinated travelers will only be allowed to enter for essential travel.
Effective September 4 (including departures from the US on September 3), all passengers must self-quarantine for 10 days upon arrival into Amsterdam, with a possibility to shorten the quarantine period by providing a negative COVID-19 test result after 5 days. All passengers, regardless of vaccination status, must also complete a Health Declaration Form AND a quarantine form before arrival.
Effective September 6 (including for departures from the US on September 5), all travelers, regardless of vaccination status, will be required to provide a negative COVID-19 NAAT (PCR) test result taken at most 48 hours or negative antigen test result taken at most 24 hours before departure to Amsterdam. Children under 12 years of age are exempt.

<knipperdeknip>

Thank you for choosing Delta.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ja, voor je reis testen is logisch. Maar dat je resultaten zo lang geldig zijn dat je je thuis al kan testen voor de terugreis van je vakantie is wel vrij bizar. Althans, toen ik in juni naar Spanje ging, moet ik toch echt ter plekke een nieuwe test laten doen voor de terugreis.
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

"Lufthansa Does Not Expect U.S. Entry Bans to be Eased Before Christmas"

https://www.aviationpros.com/airlines/n ... -christmas
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
Almere vak V
Amerika-expert

Ga ik toch ff creatief wezen...

Stel je vliegt als Amerikaan naar Amsterdam. Maakt dat je daar binnen 12 uur weg bent. Ik noem maar naar België. Daar laat je een test doen met een negatieve uitslag en vervolgens huppel je weer vrolijk terug naar Nederland! Nothing on the hand?? Of mis ik wat...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

IngridUSA schreef:
03 sep 2021, 09:28
Volgend het reisadvies van buitenlandse zaken wordt de kleurcode voor de VS vanaf morgen oranje ipv nu geel. Voor wat het waard is.
Kreeg het bericht ook binnen via de Reisapp.

Zo langzamerhand kan ik aan het annuleren beginnen voor Amerika. Want al zou de travelban nu opgeheven worden, dan kunnen we vanwege code oranje nog niet naar Amerika... :? Zoiets had ik maanden geleden al voorzien dat dat ook nog wel eens roet in het eten zou kunnen gooien. Niet dat ik de afgelopen weken verwacht had dat de travelban opgeheven zou worden voor 1 oktober maar hoop blijven houden is het enige wat je kunt. Die hoop is nu eigenlijk wel definitief over... :crybaby:

Nu afwachten wat Canada doet de komende dagen. Hopelijk blijft het voornemen om op 7 september de grenzen te openen voor de niet-Amerikanen staan en kan ik dan 1 oktober wel naar Canada. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Alberta en B.C.: niet goed, sterk stijgende infecties. Ontario ook in stijgende lijn, maar minder snel. Maar de grenzen gaan open volgende week, en de scholen ook. Ik denk dat ik in mijn glazen bol kan zien wat er gaat gebeuren. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Natasjava
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Natasjava »

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... wVCkT_He1I

“Het Nederlandse besluit is een forse stap terug voor KLM. Als gevolg hiervan ziet KLM zich genoodzaakt om de voorgenomen nieuwe vluchten van Amsterdam naar Orlando, Miami en Las Vegas deze winter (31 oktober 2021 tot en met 26 maart 2022) tot nader order uit het winterschema te halen. Reizigers zullen worden geïnformeerd”, aldus de luchtvaartmaatschappij."
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ik was overgeboekt op de rechtstreekse KLM vlucht naar Orlando in november, jammer dit :(
Sowieso natuurlijk maar afwachten of we dan wel mogen.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

De grenzen gaan alsnog open op 7 september voor internationale toeristen die naar Canada willen komen. Ik zag het net op de officiele website van de regering van Canada. Hier kan je gaan kijken en zien of je aan de eisen voldoet om het land binnen te komen:
https://travel.gc.ca/travel-covid
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Ok dus als ik het goed begrijp: (ik ben een Belg)
Ik vlieg vanuit Schiphol naar Calgary. Hiervoor heb ik 72u op voorhand een PCR test nodig + vaccinatiebewijs.
Ik vlieg van Vancouver naar Las Vegas. Hiervoor heb ik 72u op voorhand een antigeen test nodig.

Hier had ik me al bij neergelegd en het nodige geregeld. Maar met de nieuwe regels moet ik dus ook in Las Vegas opzoek naar een PCR test (48u) of een antigeen test(24u). Geen quarantaine want na landen op Schiphol rij ik onmiddellijk door naar België. België heeft voorlopig geen bijkomende regels.

Zo, je moet er wat voor over hebben om te kunnen reizen in coronatijd. Kan niet zeggen dat dit geen tegenvaller is. Ik had toch gehoopt dat na vaccinatie dit allemaal iets vlotter zou verlopen.
Laatst gewijzigd door Jozs op 04 sep 2021, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Tinus1955
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tinus1955 »

Hier is de vlucht naar Las Vegas in oktober met BA inmiddels ook gecanceld.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

AnnInBC schreef:
03 sep 2021, 22:52
De grenzen gaan alsnog open op 7 september voor internationale toeristen die naar Canada willen komen.
Dat lijkt erop! :thumbup:

Dan wordt Canada vanaf nu plan A en Amerika plan B (alhoewel, met de code oranje voor Amerika kan plan B gelijk in de ijskast... :sadcry: Nou vooruit, in de koelkast, alle reserveringen voor Amerika kan ik tot eind september nog wel annuleren :wink: ).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Almere vak V
Amerika-expert

Jozs schreef:
03 sep 2021, 23:16

Ik vlieg van Vancouver naar Las Vegas.
Wel even zorgen dat je aantoonbaar kunt maken dat je 14 dagen voor aankomst in Vegas niet in een Schengenland bent geweest…
Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy »

Almere vak V schreef:
03 sep 2021, 16:19
Ga ik toch ff creatief wezen...

Stel je vliegt als Amerikaan naar Amsterdam. Maakt dat je daar binnen 12 uur weg bent. Ik noem maar naar België. Daar laat je een test doen met een negatieve uitslag en vervolgens huppel je weer vrolijk terug naar Nederland! Nothing on the hand?? Of mis ik wat...
Daar moeten ze bij aankomst eerst een test ondergaan en vervolgens in quarantine:
Upon arrival, travelers will have to get tested and stay in quarantine until the negative result comes in. En je verhaal en papierwerk zal ook moeten kloppen.
Natasjava
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Natasjava »

Jozs schreef:
03 sep 2021, 23:16

Hier had ik me al bij neergelegd en het nodige geregeld. Maar met de nieuwe regels moet ik dus ook in Las Vegas opzoek naar een PCR test (48u) of een antigeen test(24u). Geen quarantaine want na landen op Schiphol rij ik onmiddellijk door naar België. België heeft voorlopig geen bijkomende regels.
Goh nee, niet helemaal juist. In België zijn de regels dat je na een reis naar een rode zone buiten de EU in quarantaine moet, gevaccineerd of niet, en je moet op dag 1 en 7 een test doen. Als je gevaccineerd bent, vervalt de quarantaine na de eerste negatieve test, maar de tweede test moet je nog steeds doen. Ik dacht dat de Verenigde Staten momenteel als een rode zone gezien wordt door ons, maar ik ben niet helemaal zeker.
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Natuurlijk zou je in theorie :D op je Belgische PLF kunnen invullen dat je een heerlijke 10-daagse in NL doorgebracht hebt.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Timothy555 schreef:
04 sep 2021, 07:33
Natuurlijk zou je in theorie :D op je Belgische PLF kunnen invullen dat je een heerlijke 10-daagse in NL doorgebracht hebt.
Als ik het goed zie (correct me if I’m wrong) is Canada voor de Belgen oranje en Nederland zelfs rood… 🥴
https://www.info-coronavirus.be/nl/kleurcodes-per-land/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer