Ik lees het nog is goed. Je moet jezelf laten testen. Maar ook als dit negatief is moet je dus klaarblijkelijk jezelf in quarantaine plaatsen??
Ik geef het op. Ik ga slapen...
Dan ben je minder dan 12 uur in Nederland en ben je inderdaad vrijgesteld van quarantaine. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplichtTimothy555 schreef: ↑03 sep 2021, 09:48Ik vraag me dan trouwens af, hypothetisch, hoe het zou zitten als ik als Belg in Schiphol zou landen, m’n auto oppik en doorrij naar België.
Het lijkt me dat ik geen rekening moet houden met de regels in NL of zie ik dat verkeerd?
Het kan zelfs nog gekker. Ik las net een tripreport van een Brit die drie dagen naar Disneyland Parijs was geweest. Britten moeten drie dagen voor thuiskomst een test laten doen (ook al zijn ze volledig gevaccineerd). Die mensen hadden dus op de dag van vertrek thuis de test gedaan die ze voor thuiskomst van hun reis moesten doen, en hadden het (negatieve) testresultaat al voordat ze de shuttle naar Calais in reden.Almere vak V schreef: ↑03 sep 2021, 09:50Ik lees het nog is goed. Je moet jezelf laten testen. Maar ook als dit negatief is moet je dus klaarblijkelijk jezelf in quarantaine plaatsen??
Ik geef het op. Ik ga slapen...
Kreeg het bericht ook binnen via de Reisapp.
Dat lijkt erop!
Daar moeten ze bij aankomst eerst een test ondergaan en vervolgens in quarantine:Almere vak V schreef: ↑03 sep 2021, 16:19Ga ik toch ff creatief wezen...
Stel je vliegt als Amerikaan naar Amsterdam. Maakt dat je daar binnen 12 uur weg bent. Ik noem maar naar België. Daar laat je een test doen met een negatieve uitslag en vervolgens huppel je weer vrolijk terug naar Nederland! Nothing on the hand?? Of mis ik wat...
Goh nee, niet helemaal juist. In België zijn de regels dat je na een reis naar een rode zone buiten de EU in quarantaine moet, gevaccineerd of niet, en je moet op dag 1 en 7 een test doen. Als je gevaccineerd bent, vervalt de quarantaine na de eerste negatieve test, maar de tweede test moet je nog steeds doen. Ik dacht dat de Verenigde Staten momenteel als een rode zone gezien wordt door ons, maar ik ben niet helemaal zeker.Jozs schreef: ↑03 sep 2021, 23:16
Hier had ik me al bij neergelegd en het nodige geregeld. Maar met de nieuwe regels moet ik dus ook in Las Vegas opzoek naar een PCR test (48u) of een antigeen test(24u). Geen quarantaine want na landen op Schiphol rij ik onmiddellijk door naar België. België heeft voorlopig geen bijkomende regels.
Als ik het goed zie (correct me if I’m wrong) is Canada voor de Belgen oranje en Nederland zelfs rood…Timothy555 schreef: ↑04 sep 2021, 07:33Natuurlijk zou je in theorieop je Belgische PLF kunnen invullen dat je een heerlijke 10-daagse in NL doorgebracht hebt.