Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Pete.Z »

Komende drie weken ben ik aan het werk in België, vaccinatiebewijs en PLF invullen is voldoende.
Direct aansluitend door naar Ierland, en dan na 5 dagen door naar Spanje….het is goed dat ik puzzelen wel leuk vind….. :D
hemmie
Amerika-expert

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door hemmie »

Om naar de VS te vliegen mag de test 3 dagen oud zijn, dat is dus soms meer dan 72u.
Terug in Texas!
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

IngridUSA schreef:
04 sep 2021, 08:13
Als ik het goed zie (correct me if I’m wrong) is Canada voor de Belgen oranje en Nederland zelfs rood… 🥴
https://www.info-coronavirus.be/nl/kleurcodes-per-land/
Ik ken de Belgische regels niet zo heel goed, maar als ik deze pagina er op na sla heb je (mits gevaccineerd) helemaal geen last van de oranje code van Canada en rode code van Nederland?
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/

Geen test of quarantaine, mits volledig gevaccineerd. Vanuit Canada (oranje) hoef je zelfs niet gevaccineerd te zijn om naar België te reizen. Maar Canada zelf kom je op basis van de Canadese regels natuurlijk niet in zonder vaccinaties.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Tja…. Als de USA kleurcode oranje heeft dan zit ik ook met een probleem met mijn verzekering. Plus de verplichte quarantaine en alles wat daarbij komt is het mij teveel voor een plezier reisje. Ik ga denk ik de komende week annuleren voor november want ik verwacht voor die tijd geen verbetering in de situatie. Denk dat het Andalusië gaat worden. Of Tuinnesie als het heel slecht gaat overal.

Ik ga maar eens tickets in de gaten houden voor eind mei 2022. :blink:
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Brigit
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Brigit »

De quarantaine bij terugkomst ontkom je als je dat zou willen denk ik heel makkelijk aan in NL door via Brussel of Frankfurt terug te vliegen en met de auto NL weer binnen te komen, wat irritanter is is het feit dat je reisverzekering in een oranje land niet geldig is. Ik had mijn hoop gevestigd om aankomende meivakantie eindelijk weer naar de VS te vliegen maar zelfs dat betwijfel ik inmiddels. We zijn nu maar aan het puzzelen geslagen voor een langere trip met 15 dagen in Canada en Yellowstone etc in de VS.
Laatst gewijzigd door Brigit op 05 sep 2021, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Dat van die reisverzekering zul je bij je verzekeraar moeten checken. Onze reisverzekering(SNS) vergoed alleen corona gerelateerde zaken niet in oranje gebied.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
An_Willems
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door An_Willems »

Ik heb 28 oktober een 14-daagse reis naar Savannah gepland. Indien de grenzen niet op tijd open gaan, zou Canada eventueel een plan B zijn. Alleen hou ik niet van koud weer :D
Is er iemand die Canada goed kent? Zijn er regio's in Canada waar eind oktober, begin november het weer nog redelijk gematigd is (laten we zeggen minstens 18-20°) of is zo laat in het jaar het overal in Canada al vrij koud?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je hebt erg veel mazzel als je rond eind oktober/begin november deze temperaturen treft in Canada.
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

An_Willems schreef:
05 sep 2021, 22:56
Ik heb 28 oktober een 14-daagse reis naar Savannah gepland. Indien de grenzen niet op tijd open gaan, zou Canada eventueel een plan B zijn. Alleen hou ik niet van koud weer :D
Is er iemand die Canada goed kent? Zijn er regio's in Canada waar eind oktober, begin november het weer nog redelijk gematigd is (laten we zeggen minstens 18-20°) of is zo laat in het jaar het overal in Canada al vrij koud?
In de meeste delen van Canada is het tegen dan al redelijk koud en kom je zeker geen 18-20 graden meer tegen. Het is wel zachter in het westen van Canada zoals Vancouver, Vancouver Island en de Sunshine Coast, maar eerder met temperaturen rond de 10 graden en soms ook wel wat warmer of frisser. Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen want elk jaar is niet hetzelfde. Vergelijk het weer in die streken met het weer in NL/BE rond dezelfde periode, het kan mooi en zacht weer zijn, maar het kan ook nat en fris zijn. Sneeuw kom je tegen die tijd nog niet tegen (enkel in de bergen in de omgeving van Vancouver).
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Vlinder72 »

Wij hebben besloten om onze reis naar Yellowstone in de herfstvakantie te annuleren. Teveel onzekerheid, onze vluchten werden continu aangepast (nu met op de heen- en terugreis een overstap van 8 uur). Wij willen niet testen voordat wij terugvliegen naar Nederland (teveel gedoe want waar en wanneer). Een week quarantaine bij thuiskomst kan niet met een schoolgaand kind. Geen de grenzen überhaupt ooit nog open? Voor ons was alle voorpret weg.

Wij krijgen nu ons geld terug van de hotels, tickets en autohuur en wij hebben besloten om dan een week naar IJsland te gaan.

Wel erg jammer maar weer verzetten was geen optie. In de meivakantie is nog heel veel niet open in Yellowstone qua wegen en volgend jaar herfstvakantie is te ver weg.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Ik heb dat gevoel ook al een paar keer gehad, van “gaat het ooit nog wel open…?”
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Timothy555 schreef:
06 sep 2021, 09:09
“gaat het ooit nog wel open…?”
Precies dat dus! Nog een paar weken wachten en we krijgen weer een besmettingspiek. Of zoals we dat een paar jaar geleden de griep noemden. Maar waarschijnlijk nu weer in blinde paniek zullen raken. Met andere woorden, ik geloof niet dat we voor het voorjaar iets gaan zien wat op vliegen lijkt. Dan zal er ongetwijfeld een slimmerik zijn die niet al te veel toeristen het land wil inhebben tijdens het voorjaar/zomerperiode. En voordat je het weet is het september 2022.

En ondertussen gaat het "normale" leven hier gewoon door. Moest van het weekend werken in Virginia. Waar een werkelijk afgeladen stadion helemaal uit zn plaat ging. Zaterdag in Texas hadden ze denk ik 5% vrij gehouden in het stadion. Maar zat er desalniettemin toch gewoon 97.000 toeschouwers op de tribune. Zo langzamerhand krijg ik het gevoel, het zal allemaal wel...
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Ik vraag me af of er op een bepaald punt toch zo’n internationale druk gaat komen dat ze er moeilijk aan gaan kunnen weerstaan? Of blijven ze daar echt blind voor?

Ze zijn zich ook bewust van de ban, anders zouden er geen ‘werkgroepen’ zijn. Ook die moeten toch een keer zeggen “nu kan het”?

Wachten ze op 70% vaccinatie? Wachten ze op iets anders?
ricktachtig
Amerikafan

Bericht door ricktachtig »

Het kan nog maanden duren voordat de meeste landen een vaccinatiegraad van 70% gaan halen ben ik bang. Volgens een aantal websites zijn er maar 11 a 12 landen wereldwijd die de 70% volledig gevaccineerd hebben gehaald. Fauci zei een maand geleden dat hij volgend jaar mei verwacht dat USA een beetje richting normaal kan. Ik hoop het niet, maar zie de grenzen nog best gesloten blijven tot dan.
tombourgui
Amerika-ontdekker

Bericht door tombourgui »

Afghanistan is a bit of a mess (terecht of onterecht is een andere discussie), vaccinatiegraad krijgen ze niet zo hoog als ze zouden willen, abortuswetten ....

Volgens mij ligt er echt niemand wakker van op dit moment in de US dat er wat europeanen niet binnen mogen. Behalve natuurlijk de mensen die familie/geliefden moeten missen. Ik heb ook niet het gevoel dat er van binnen of vanuit de EU echt grote druk komt om hier werk van te maken.

Al hoop ik natuurlijk hartelijk dat binnenkort mijn ongelijk bewezen wordt, liever vandaag dan morgen :)
Cobert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Cobert »

Dat gevoel heb ik ook: dat het totaal geen prioriteit is. Ik deel dat gevoel: gaat het nooit nog open?
Mag hopen van wel, anders wordt het voor de 4e x annuleren
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

politieke druk wordt wel hoger volegsn mij , na het protest vorige week van alla ambassadeurs in de US nu dit
https://www.schengenvisainfo.com/news/e ... vel-rules/
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Naar mijn mening heeft de EU het in juni al verknald, dus of politieke druk nu nog gaat helpen, zeker met de slechte cijfers in de US nu?
Er was in juni een intentie aan beide kanten over die "Reciprocity on Travel Rules". Vanwege de economische belangen van de reisbranche heeft de EU dat toen snel gedaan, Amerikanen waren weer welkom, maar het, toen de US toch niet mee bleek te zijn dat ook andersom te doen, niet meer teruggedraaid. Ben benieuwd wat de EU op dit moment aan politiek wisselgeld in de onderhandelingen denkt te hebben.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

ricktachtig schreef:
06 sep 2021, 10:59
Het kan nog maanden duren voordat de meeste landen een vaccinatiegraad van 70% gaan halen ben ik bang.
En als er nou 1 land in de wereld is waarvan ik 100% overtuigd ben dat ze die 70% niet gaan halen dan is dat de US wel.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

70% is ergens in November met het huidige tempo. Misschien dat ze het tempo niet vast houden maar het is bijna verdubbeld t.o.v. de zomer. Volgens mij vooral vanwege de FDA goedkeuring waardoor werkgevers sterker staan en het kunnen eisen. Hopelijk komt er dan meer nieuws wat betreft de grenzen.

https://www.nytimes.com/interactive/202 ... doses.html

Interessant uit die data is ook hoe de staten het doen t.o.v. het gemiddelde. Je kunt er bijna de verkiezingsuitslag uit terug lezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer