Het bizarre is wel dat hoe langer je de tijd hebt om je route te bepalen, je iedere keer weer op een andere route uitkomt. We houden van kilometers maken, geen dagen op dezelfde plek zijn (maar toch genoeg tijd hebben om een goede indruk te krijgen), een combinatie van stad en natuur, lekker shoppen en leuke overnachtingsplekken.
De vliegtickets heb ik nog niet geboekt, wel weten we nu al in welke periode we kunnen gaan, dus heb ik Curry Village in Yosemite park al vast geboekt. Je kan maar op tijd zijn.

Zo ziet de route er nu uit:
1. AMS - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco - Calistoga
4. Calistoga (bezoek aan warm water bronnen)
5. Calistoga - Eureka
6. Eureka - Coos Bay
7. Coos Bay - Woodburn (shoppen)
8. Woodburn - Portland
9. Portland
10. Portland- Painted Hills
11. Painted Hills - Bend
12. Bend (raften)
13. Bend - Crater Lake - Klamath Falls
14. Klamath Falls - Lassen NP
15. Lassen NP
16. Lassen NP - Lake tahoe
17. Lake Tahoe - Yosemite NP
18. Yosemite NP
19. Yosemite - Death Valley
20. Death Valley - Las Vegas
21. Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas - AMS
24. aankomst AMS
Op deze manier denk ik dat we een mooie route hebben. In totaal 3300 km, maar dat lijkt me niet teveel voor 3 weken. 2 volle dagen Las Vegas is misschien voor sommige te veel, maar wat mij betreft hadden het er nog wel meer mogen zijn:).
Ik twijfel nog of het beter is om 2 dagen in Bend te zijn (en van daaruit de Painted Hills te bezoeken), of om het te laten zoals het nu is. Verder is het stuk langs de Oregon kust nu redelijk gehaast, maar op zich lijkt het me wel te doen. Of niet?
Ik ben benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen en nu maar hopen dat we volgend jaar echt kunnen gaan. 3 jaar voorpret is best lang.

Groetjes, Sunny