Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Als je als gevaccineerde persoon uit de US komt, moet je als Belg momenteel een test ondergaan op dag 1 (of 2) en dag 7 na terugkomst. Geen quarantaine, tenzij positieve test uiteraard. En testen zijn beide gratis, gezien het land dat oplegt op basis van je PLF. Enkel de test voor vertrek is dus betalend, a rato van €44 bij m’n huisarts (of in een testcentrum).
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bron: NOSOostenrijk heeft de regels van het aankomende wintersportseizoen bekendgemaakt. Op alle skipistes gaat de zogeheten 3G-regel gelden. In de praktijk betekent dat mensen alleen in een skilift mogen met een bewijs van vaccinatie of een geldig test- of herstelbewijs. Er hoeft geen afstand te worden gehouden, maar het gebruik van een FFP2-maskers is verplicht.
Het zat er natuurlijk dik in dat het zo zou gaan, maar nu is het officieel (voor zolang het duurt.)

On topic: Ik ben ontzettend blij voor alle forumleden die nu verder kunnen met hun vakantieplannen naar Amerika.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Dat is nog eens leuk thuis komen van mijn werk. Lekker onverwacht nieuws zo in een keer vanuit het Witte Huis.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
@Coyote Buttes
Je tirade heeft geholpen!
Je tirade heeft geholpen!
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@ONYX666
Amerika is nu nog oranje, dan zou ik niet gaan. Bij geel hoef je terug niet te testen zoals Canada nu. Het is al positief dat je tickets eventueel onder de annuleringsverzekering vallen bij een positieve pcr test heen.
Amerika is nu nog oranje, dan zou ik niet gaan. Bij geel hoef je terug niet te testen zoals Canada nu. Het is al positief dat je tickets eventueel onder de annuleringsverzekering vallen bij een positieve pcr test heen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Kijk eens op site van klm.be met vertrek uit Antwerpen centraal station. Daar vind je nog prijzen rond 430 € voor basic economy (of 100€ meer voor Main)Timothy555 schreef: ↑20 sep 2021, 17:42Net wat sites gecontroleerd terwijl ik ingelogd was, kan echt een mooie combinatie van comps & dirt cheap rooms vinden voor de periode die ik zou willen gaan in december. Nu alleen nog even uitmaken of ik 7 of 9 nachten ga.
En de vluchten zijn OF zeer onpraktisch (2 maal overstappen) ofwel zeer duur (richting 800 euro zonder bagage).
Laatst gewijzigd door georgesken op 20 sep 2021, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Eindelijk, wat een goed nieuws. Voor ons helaas net te laat. Zouden 7oktober voor 4 weken naar het westen gaan. Dit weekend alles geannuleerd en nu vliegen we op 1 oktober naar Canada. Meteen voor maart volgend jaar de reis boeken die eigenlijk gepland stand nu alsnog doen!
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen
Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen
Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
ik heb helaas geen allianz anuleringsverzekering en nu de verzekering nemen telt niet meer, eventueel zou de reisverzekering nog wel kunnen, ik zie overigens dat mijn huidige reisverzekering ook annulering geldig is bij corona. Mijn tickets kan ik nog via luchtvaartmaatschappij annuleren maar we hebben een huis gehuurd dat maar tot 14 december te annuleren is.
We hebben tickets voor december zou kunnen dat het dan weer geel is maar durf niet teveel te hopen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Reisverslag Zuid West Amerika
Alleen WA en OR nog te gaan.
Alleen WA en OR nog te gaan.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik hoop m’n reis die ik dit jaar voor begin september had gepland dan volgend jaar te kunnen maken. Binnenkort maar eens in ieder geval de accomodaties boeken, voor zover dat al kan
Met een beetje geluk staan we er qua COVID dan nog wat beter voor.

Laatst gewijzigd door TradeMarkNL83 op 20 sep 2021, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Stream viel even weg, maar ze zei Adult foreign travelers to be vaccinated. Kinderen dus niet, verwacht ik.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Zojuist als een razende met de helpdesk van American Airlines gebeld en een hele vriendelijk Indier heeft mijn vluchten van oktober (retour SFO) omgezet naar november (retour LAX). Vanavond gaan we lekker een tripje bedenken van 10 dagen vanuit LAX. YESSSS!!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
inderdaad: moeten kinderen ook gevaccineerd zijn? nu misschien nog niet, maar tegen die tijd, volgend jaar zomer, misschien wel?dirkmuis schreef: ↑20 sep 2021, 17:31Nu maar hopen dat ze een beetje constant zijn in hun beleid en niet alles weer intrekken net nadat iedereen geboekt heeft.
Wij zelf hebben komende zomer USA of Canada in de planning dus ik kan nog even de kat uit de boom kijken.
Zeker interessant is hoe ze omgaan met kinderen.
Ik ben ook positief maar het blijft afwachten.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik heb binnen de 5 minuten geboekt om op 3 november naar Belgie te vliegen om mijn ouders na 2.5 jaar (!) terug te zien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! EINDELIJK.
Weinig over de travel ban tijdens de persco (meer over submarines en drones), maar voor mij genoeg. Ze zei inderdaad dat alleen ‘adults’ gevaccineerd hoeven te zijn. Dat zou mooi zijn, dan kunnen onze plannen in het voorjaar gewoon doorgaan. En die van jullie allemaal ook hoop ik! 

2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Maar geen exacte datum, wel?
Nee dat niet, de vraagstellers hadden er helaas ook niet veel interesse voor. Zal wel snel meer duidelijkheid volgen denk/hoop ik.
2010: Zuid-Westen
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Nee, ik kan ook nergens nog een datum terugvinden in de nieuwsberichten.
Met 'Early November' kan van alles bedoeld worden, tot zeker wel half november.
Komende dagen zal dat vast wel duidelijk worden. Tot die tijd lijkt mij boeken in de eerste week van november nog wel risicovol.
Roland
Met 'Early November' kan van alles bedoeld worden, tot zeker wel half november.
Komende dagen zal dat vast wel duidelijk worden. Tot die tijd lijkt mij boeken in de eerste week van november nog wel risicovol.
Roland
Vooralsnog erkent de VS het AZ vaccin overigens nog niet, dat kan voor sommige forumleden nog wel belangrijke informatie zijn die de komende dagen duidelijk moet worden.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht