Ja, hoor, ik heb een 15-jarige en een 17-jarige en voor beiden hebben we weleens met de politie te maken gehad. Het waren kleine voorvallen van baldadigheid en, al willen ze beiden nadien liever niet meer met de politie te maken hebben, wat me juist goed lijkt, de politie nam meer een rol van onderwijzende, dan van boeman aan. Ik heb niets dan goeds te zeggen over de politie in onze plaats.annemarie2225 schreef:Beste Petra,
Ik weet niet of je kinderen hebt die in tussen de 15 en 20 jr oud zijn?
Vroeger dacht er ook anders over, maar mijn persoonlijk ervaringen (en van kennissen) hebben mijn kijk hierop negatief beinvloed. In ieder geval ben ik blij dat jij ook toegeeft dat het leven hier duur is. Verder zal Florida altijd mijn droomland blijven net zoals Nederland. Er bestaat geen perfekt land in de wereld, dat weet ik ook wel.
Annemarie
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dv-2008 ingeloot......en nu?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
Ik denk dat Annemarie dit verhaal niet verzint en ik heb gezien onder de NL-ers hier gezien dat de toch wat vrijere cultuur van Nederland hier op scholen tot problemen kan zorgen. De kinderen van Petra zijn hier opgegroeid. Maar de kinderen van Annemarie zijn tot hun 10 of 12 jaar in nederland naar school zijn gegaan is dat wel een hele grote verandering voor ze, denk ik. Er zijn gewoon hele andere omgangsvormen en heb het idee dat in Nederland je meer in discussie kunt treden met een leraar en in Amerika is dat minder toelaatbaar. Dat zijn culturele verschillen en die kunnen naar mijn idee best botsen.
Voor wat betreft de kosten denk ik dat wij een stuk goedkoper verzekert zijn voor ziektekosten en auto's. De onroerend goed belastingen liggen rond dat, maar in NL betaalden we ook flink wat. Weliswaar wel minder.
De eigen risico's hebben wij ook, maar heb begrepen dat het in Nederland ook steeds minder wordt.
De ervaring van de politie is hier heel anders. Hier heeft men ontzag voor de politie heel anders dan in NL. In discussie gaan is uit den boze en het Macy's verhaal zou zomaar kunnen gebeuren. Daarom is hier ook veel minder criminaliteit. Men denkt wel twee keer na voor iets te stelen. Uit Nederlands oogpunt is zo'n reactie bij het stelen van een paar oorbellen zwaar overtrokken. Maar hier wordt daar zwaar aan getild. Begrijp heel goed dat je zo maar zwaar in de problemen kan raken van dat soort voorvallen.
Neemt niet weg dat ik Amerika nog steeds een heel leuk land vindt en er graag wil wonen. Maar de cultuur lijkt op de Nederlandse, maar er zijn wezenlijke verschillen en als je die herkent en er mee om kunt gaan is het een mooi land om in te wonen.
Voor wat betreft de kosten denk ik dat wij een stuk goedkoper verzekert zijn voor ziektekosten en auto's. De onroerend goed belastingen liggen rond dat, maar in NL betaalden we ook flink wat. Weliswaar wel minder.
De eigen risico's hebben wij ook, maar heb begrepen dat het in Nederland ook steeds minder wordt.
De ervaring van de politie is hier heel anders. Hier heeft men ontzag voor de politie heel anders dan in NL. In discussie gaan is uit den boze en het Macy's verhaal zou zomaar kunnen gebeuren. Daarom is hier ook veel minder criminaliteit. Men denkt wel twee keer na voor iets te stelen. Uit Nederlands oogpunt is zo'n reactie bij het stelen van een paar oorbellen zwaar overtrokken. Maar hier wordt daar zwaar aan getild. Begrijp heel goed dat je zo maar zwaar in de problemen kan raken van dat soort voorvallen.
Neemt niet weg dat ik Amerika nog steeds een heel leuk land vindt en er graag wil wonen. Maar de cultuur lijkt op de Nederlandse, maar er zijn wezenlijke verschillen en als je die herkent en er mee om kunt gaan is het een mooi land om in te wonen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Culturele verschillen zullen er zeker zijn, maar de high schoolers hier zijn heel mondig, hoor, ook met hun teachers (met hier bedoel ik dus Noord-Virginia). Maar er wordt wel respect voor elkaar verwacht, ik mag hopen, dat dat in Nederland in de relatie leerkracht-leerling ook het geval is. Ik ken een aantal Nederlandse kinderen, die hier aan het begin van of tijdens hun tienerjaren op school zijn begonnen en daarbij zie ik helemaal geen problemen wat dat betreft. Ik vind de high schoolers, die ik ken veel zelfstandiger en "volwassen", dan mijn klasgenoten en ik waren op die leeftijd.Staceybeesie schreef: Er zijn gewoon hele andere omgangsvormen en heb het idee dat in Nederland je meer in discussie kunt treden met een leraar en in Amerika is dat minder toelaatbaar. Dat zijn culturele verschillen en die kunnen naar mijn idee best botsen.
Dat wil niet zeggen, dat wat Annemarie schrijft niet waar is, maar wel, dat het, net als in mijn geval, de ervaringen van een persoon in een bepaalde omgeving zijn. Zoals de Amerikanen zo mooi zeggen YMMV ("Your mileage may vary").
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: dv-2008 ingeloot
Ik stel toch mijn vraagtekens bij sommige van de zaken die je noemt.
In Nederland vinden we het heel gewoon om een jointje op te steken, of protituees te bezoeken. Dat is hier verboden, dus pas je je aan.
Vrij hoog, maar is dit niet het gevolg van de driving record van de zoon die jullie zoon die "streetracing" ten laste is gelegd? Dit is te verduidelijken door hem zijn eigen verzekering te laten afsluiten, en een verklaring af te leggen dat hij niet in jullie auto's mag rijden. Absoluut gezien verminderd dit de kosten niet (worden over twee verzekering verdeeld), maar het laat jou zoon zien wat zijn gedrag voor financiele gevolgen heeft. Ik heb overigens geen minderjarigen op mijn autoverzekering en betaal ongeveer $2000/jaar (heel jaar) voor 3 autos.annemarie2225 schreef:
autoverzekering 3 auto's 4200 per HALF JAAR
Wat jammer dat je blijkbaar de slechtste op dat gebied hebt getroffen. Bij ons houdt de politie hun motto ("to protect and serve") hoog in het vaandel. Met name kinderen tot 12 jaar die vandalisme of erger uitvoeren, krijgen opvallend veel kansen als ik in mijn directe omgeving kijk. Waarschuwingen, extra uren op school, community service voordat er naar zwaardere middelen wordt gegrepen.
Politie agenten gedragen zich alsof ze boven jezus staan. En kunnen met je doen wat ze willen.
Uit deze uitspraak maak ik op dat je het niet zo nauw neemt met US gebruiken? Je bent hiernaartoe verhuisd en er wordt verwacht dat je je aan te past aan de gewoontes van het land. Dat verwacht men in NL ook van de immigranten die lachen om die rare gewoontes van Nederlanders.
...Bij het minste geringste waar wij als Hollanders normaal om lachen krijgen ze straf...
In Nederland vinden we het heel gewoon om een jointje op te steken, of protituees te bezoeken. Dat is hier verboden, dus pas je je aan.
"Waar twee vechten hebben twee schuld".. Volgens mij is dat een NLse uitdrukking
Als jou kind geslagen wordt en het slaat terug dan krijgt jou kind ook straf
Is al eerder gezegd, het verzekeren tegen tandarts kosten is wel een optie. Wij hebben ervoor gekozen deze optie te nemen, anderen niet. Met laat hier die verantwoording over aan het individu.Let wel: je bent alleen voor het ziekenhuis verzekerd geen tandarts, geen medicijnen, geen huisarts. Eigen risico $ 5000 per persoon per jr. Als je opgenomen gooien ze je uit de verzekering en dan moet je maar zien waar je nog geaccepteerd word.
Toevallig heb ik me hier net in verdiept omdat ik een verbouwing wil gaan doen. Met mijn huidige credit score heb ik de optie op een Home Equity Loan tegen 7.49% (10 jaar), of een refinanced hypotheek van 5.75% (30 jaar). De percentages blijven gelijk indien ik een lagere credit rating zou hebben, alleen moet ik zelf een hoger risico dragen, ofwel meer down payment. Dus met een lagere credit rating kan ik minder lenen, hetgeen mij vrij logisch in de oren klinkt (Quote: US bank).Trouwens de rente is heel hoog als je een lage credit score hebt, ook is de rente hier op zijn laagst met een goede credit score! 6.8%
Laatst gewijzigd door Loek op 16 apr 2007, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-newbie
John,
Aan je reacties te zien, zou je een prima cop zijn. Ik hoop niet dat jou kinderen later iets uit zullen vreten, dan wil ik je graag nog eens spreken. Als jij al vind dat je bij hard optrekken bij een stoplicht, wat absoluut niet roekeloos is, hard aan moet pakken, en alleen al daarvoor iemand zijn rijbewijs moet afpakken, pas je hier prima thuis. Helaas zijn er nu eenmaal mensen die met oogkleppen oplopen en niet tegen negatieve ervaringen van andere mensen kunnen. Autoverzekering voor 3 auto's $ 600.00 per jaar is pure onzin. Net zoals voor $ 400.00 8 huizen verwarmen. Dat betekent dus dat jullie electriciteits/gas rekening $ 50.00 is per maand. Leven jullie in een krot van 400 sqft? Ook pure onzin. Het kost geld om een huis te verwarmen of koel te houden. Het gaat mij niet om negatief te doen, julllie moeten goed leren lezen ik ben niet 4 lawsuits begonnen. Ik ga er waarschijnlijk 1 beginnen omdat ik niet 2 keer voor hetzelfde wil betalen. Dat is mijn goed recht. Meer wil ik hier ook niet over kwijt, ik kan als je wilt de kopieen van mijn verzekering en electriciteitskosten en telefoonrekening hier plaatsen want dit is de werkelijkheid. Een hoop mensen willen het leven hier door een roze bril zien, dat mag van mij.
Ook heb je niet goed gelezen dat ik erom zou lachen als mijn kind iemand terugslaat. Ik heb geschreven dat er wel eens situaties zijn waar wij om moeten lachten, kinderen zwaar gestraft worden op school.
Gelukkig heb ik ook positieve reacties ontvangen van mensen die Amerika heel goed kennen en die omdat ze zelf ook tieners hebben zeer huiverig zijn om de grote stap te wagen.
In ieder geval John ben je hier prima thuis, als jij het goed vind dat iemand die dus GEEN supervisie had in een winkel zomaar ook veroordeeld kan worden niet wetende dat iemand iets gestolen heeft en daar ook zo maar 5 jaar gevangenis straf voor kan krijgen dan is er iets goed mis met je. Een 20 jarige heeft geen supervisie over een 17 jarige, iedereen gaat apart naar artikelen kijken maar gaat gezamenlijk de winkel uit, het is zeer triest. Dit is mijn laatste post, ik hoop dat iedereen een gelukkig leven gaat krijgen in de USA.
Nog 1 ding: Misschien kunnen jullie de naam van ALLES AMERIKA veranderen in ALLES IN AMERIKA IS GOED !!!!
Aan je reacties te zien, zou je een prima cop zijn. Ik hoop niet dat jou kinderen later iets uit zullen vreten, dan wil ik je graag nog eens spreken. Als jij al vind dat je bij hard optrekken bij een stoplicht, wat absoluut niet roekeloos is, hard aan moet pakken, en alleen al daarvoor iemand zijn rijbewijs moet afpakken, pas je hier prima thuis. Helaas zijn er nu eenmaal mensen die met oogkleppen oplopen en niet tegen negatieve ervaringen van andere mensen kunnen. Autoverzekering voor 3 auto's $ 600.00 per jaar is pure onzin. Net zoals voor $ 400.00 8 huizen verwarmen. Dat betekent dus dat jullie electriciteits/gas rekening $ 50.00 is per maand. Leven jullie in een krot van 400 sqft? Ook pure onzin. Het kost geld om een huis te verwarmen of koel te houden. Het gaat mij niet om negatief te doen, julllie moeten goed leren lezen ik ben niet 4 lawsuits begonnen. Ik ga er waarschijnlijk 1 beginnen omdat ik niet 2 keer voor hetzelfde wil betalen. Dat is mijn goed recht. Meer wil ik hier ook niet over kwijt, ik kan als je wilt de kopieen van mijn verzekering en electriciteitskosten en telefoonrekening hier plaatsen want dit is de werkelijkheid. Een hoop mensen willen het leven hier door een roze bril zien, dat mag van mij.
Ook heb je niet goed gelezen dat ik erom zou lachen als mijn kind iemand terugslaat. Ik heb geschreven dat er wel eens situaties zijn waar wij om moeten lachten, kinderen zwaar gestraft worden op school.
Gelukkig heb ik ook positieve reacties ontvangen van mensen die Amerika heel goed kennen en die omdat ze zelf ook tieners hebben zeer huiverig zijn om de grote stap te wagen.
In ieder geval John ben je hier prima thuis, als jij het goed vind dat iemand die dus GEEN supervisie had in een winkel zomaar ook veroordeeld kan worden niet wetende dat iemand iets gestolen heeft en daar ook zo maar 5 jaar gevangenis straf voor kan krijgen dan is er iets goed mis met je. Een 20 jarige heeft geen supervisie over een 17 jarige, iedereen gaat apart naar artikelen kijken maar gaat gezamenlijk de winkel uit, het is zeer triest. Dit is mijn laatste post, ik hoop dat iedereen een gelukkig leven gaat krijgen in de USA.
Nog 1 ding: Misschien kunnen jullie de naam van ALLES AMERIKA veranderen in ALLES IN AMERIKA IS GOED !!!!
Ga binnenkort terug naar Nederland/Belgie na een verblijf van bijna 7 jaar
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad ook dikwijls de indruk die wij hier in de grensstreek hebben van de Nederlandse jongeren die hier naar school komen.Staceybeesie schreef:(...) ik heb gezien onder de NL-ers hier gezien dat de toch wat vrijere cultuur van Nederland hier op scholen tot problemen kan zorgen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
Er is gewoon een verschil van denken en de omgangsvormen.kastelke schreef:Dat is inderdaad ook dikwijls de indruk die wij hier in de grensstreek hebben van de Nederlandse jongeren die hier naar school komen.Staceybeesie schreef:(...) ik heb gezien onder de NL-ers hier gezien dat de toch wat vrijere cultuur van Nederland hier op scholen tot problemen kan zorgen.
En om even terug te komen op Annemaries verhaal. Ik denk dat het goed is dat haar verhaal ook verteld wordt. Het is niet altijd rozegeur en manenschijn in Amerika. Het is een ander land ook al lijkt het van buiten af en tijdens vakanties heel erg op het Nederlandse. Als je een greencard wint en je de grote stap neemt, zijn dat ook reacties die je zou moeten horen. Want hoe mooi en fijn ik het hier heb zie ik wel dingen waar ik vraagtekens bij heb. Net zoals ik die plaats bij bepaalde zaken in Nederland.
.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is heel jammer, want ieders ervaring is anders. Ik heb dus een aantal voorbeelden van gezinnen, waarvan de kinderen tieners zijn, die het hier heerlijk vinden. Hopelijk hebben ze niet alleen naar de ervaringen van een persoon geluisterd.annemarie2225 schreef:Gelukkig heb ik ook positieve reacties ontvangen van mensen die Amerika heel goed kennen en die omdat ze zelf ook tieners hebben zeer huiverig zijn om de grote stap te wagen.
Je schrijft jouw ervaringen en het is jammer, dat die zo zijn. Anderen op dit forum, die ook al lang in dit land wonen, reageren dan met hun ervaringen en in mijn geval geniet ik van ons leven hier en herken ik vooral de problemen met tieners, waar je over schrijft niet.Nog 1 ding: Misschien kunnen jullie de naam van ALLES AMERIKA veranderen in ALLES IN AMERIKA IS GOED !!!!
Dat kan zijn, zoals Petra uit NC, schreef, door een cultureel verschil (want er zijn, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, ook culturele verschillen tussen de staten en regio in de VS) of andere factoren. Jij schrijft over jouw ervaringen alsof ze feit zijn voor het hele land en daarom reageren mensen met hun (tegengestelde) eigen ervaringen.
Heel jammer, dat je zo verbitterd bent over je leven hier, dat je de nuances niet meer kunt zien. Iemand, die schrijft, dat ze iets in haar hele leven nog niet mee heeft gemaakt, heeft geen oogkleppen op, die heeft gewoon andere ervaringen op dat gebied.
-
- Amerika-newbie
Lieve mensen helaas is dit de werkelijkheid, of is het ook niet waar?????
CAMPUS OF VIRGINIA TECH
At least 31 people dead in worst shooting incident in U.S. history
Live video coverage
Share your thoughts on the tragedy
Gebeurt toch niet in Nederland !!!!!
CAMPUS OF VIRGINIA TECH
At least 31 people dead in worst shooting incident in U.S. history
Live video coverage
Share your thoughts on the tragedy
Gebeurt toch niet in Nederland !!!!!
Dat zal ook heus niet gebeuren... zoals je zelf al aangaf:annemarie2225 schreef: In ieder geval John ben je hier prima thuis, als jij het goed vind dat iemand die dus GEEN supervisie had in een winkel zomaar ook veroordeeld kan worden niet wetende dat iemand iets gestolen heeft en daar ook zo maar 5 jaar gevangenis straf voor kan krijgen dan is er iets goed mis met je. Een 20 jarige heeft geen supervisie over een 17 jarige, iedereen gaat apart naar artikelen kijken maar gaat gezamenlijk de winkel uit, het is zeer triest.
Als je overtuigt bent van hun onschuld, waarom laat je het dan niet op een rechtzaak aankomen? Geen enkele rechter en al helemaal geen jury zal een onschuldig iemand de gevangenis in gooien.Ik heb aan Macys boetes moeten betalen 2 x $ 475.00 anders gaan ze een civiele procedure tegen mijn dochter en en schoondochter beginnen.
Ook hier: Laat het dan voorkomen als het inderdaad absoluut niet roekeloos is.Als jij al vind dat je bij hard optrekken bij een stoplicht, wat absoluut niet roekeloos is, hard aan moet pakken, en alleen al daarvoor iemand zijn rijbewijs moet afpakken, pas je hier prima thuis.
Autoverzekering voor 3 auto's $ 600.00 per jaar is pure onzin.
Dat is ook niet gezegt... $600 PER auto is mogelijk.
-
- Amerika-newbie
Florida Law kan je opzoeken: als je met iemand bent die een misdaad pleegt, ook al heb je er niks mee te maken, ben je net zo schuldig als de dader. Dus ik kan wel een lawyer nemen a $ 300.00 per uur x 2, alleen zal ik het verlliezen door deze Florida Law, en kan ik ook nog een een schadevergoeding aan Macy's betalen, de gerechtskosten en de lawyers van Macys. Lijkt mij niet zo'n goed idee. Mijn schoondochter wordt het allerzwaarste gestraft en heeft hun alleen maar gebracht en opgehaald en is door dit alles in de ellende gekomen. Dit is het grootste onrecht dat mij in mijn hele leven is aangedaan. Ik heb ook voor alle kosten betaald om het nog een klein beetje voor haar goed te maken. Dus ze heeft een lawyer voor de strafrechtelijke zaak, maar we hebben er voor gekozen om het met Macys the settlen om er maar vanaf te zijn. Rechtvaardig is het niet en in Nederland zou zoiets absoluut niet voorkomen.
-
- Amerika-newbie
Nee, want als je wint counter-sue je voor het bedrag dat je kwijt bent aan lawyers.annemarie2225 schreef:Inderdaad laten wij het voorkomen van mijn zoon. Alweer $ 750.00 voor een lawyer. Omdat ons onrecht is aangedaan. Aan het eind ben je altijd een verliezer, of je bent je geld kwijt aan de staat of aan een lawyer.
Er is geen gedoogbeleid in de U.S., en een aantal dingen wordt nu eenmaal op een andere manier gedaan. Dat kun jij vreemd vinden, maar je zult je er wel bij neer moeten leggen. Als het beleid op de school is dat alle vechtersbazen voor straf een paar dagen naar huis worden gestuurd, zul je dat moeten accepteren, of je gaat op zoek naar een andere school. Je kunt ook samen met andere "Hollanders die overal om moeten lachen" een eigen school oprichten, waar iedereen elkaar zonder problemen de hersens kan inslaan. Na schooltijd kunnen die blagen dan weliswaar geen stenen naar zwervers gaan gooien, maar je kunt natuurlijk niet alles hebben nietwaar?annemarie2225 schreef:Aan je reacties te zien, zou je een prima cop zijn. Ik hoop niet dat jou kinderen later iets uit zullen vreten, dan wil ik je graag nog eens spreken.
Als je het er niet mee eens bent, kun je naar de rechter. In de wet staat precies gedefinieerd wat roekeloos rijgedrag is. Maar daar had je al vier rechtzaken lopen niet?Als jij al vind dat je bij hard optrekken bij een stoplicht, wat absoluut niet roekeloos is, hard aan moet pakken, en alleen al daarvoor iemand zijn rijbewijs moet afpakken, pas je hier prima thuis.
Welnee. Je krijgt dat echter niet wanneer de autoriteiten je rijbewijs willen intrekken wegens roekeloos rijgedrag. Lage verzekeringspremies zijn voorbehouden aan voorzichtige automobilisten die niet worden aangehouden wegens hun rijgedrag, geen schade veroorzaken, en zich een hoog eigen risico kunnen en willen veroorloven.Helaas zijn er nu eenmaal mensen die met oogkleppen oplopen en niet tegen negatieve ervaringen van andere mensen kunnen. utoverzekering voor 3 auto's $ 600.00 per jaar is pure onzin.
Voor het verwarmen hebben wij hier gas of olie. Daar wordt geen electriciteit voor gebruikt, en jij had het over electriciteit. Je zult wel dag en nacht 25 aircons voluit laten draaien om dat landgoed te laten afkoelen.Net zoals voor $ 400.00 8 huizen verwarmen.
Over gas heb jij het niet gehad. Je schreef dat je $400 per maand aan electriciteit uitgaf.Dat betekent dus dat jullie electriciteits/gas rekening $ 50.00 is per maand. Leven jullie in een krot van 400 sqft? Ook pure onzin.
Laat staan een compleet landgoed.Het kost geld om een huis te verwarmen of koel te houden.
Alleen degenen die niet kunnen lezen zullen een nogal negatieve tendens in jouw schrijfsels ontdekken?Het gaat mij niet om negatief te doen, julllie moeten goed leren lezen
Als je tegelijkertijd bij vijf verschillende rechtszaken bent betrokken, is er iets met je aan de hand.ik ben niet 4 lawsuits begonnen. Ik ga er waarschijnlijk 1 beginnen omdat ik niet 2 keer voor hetzelfde wil betalen. Dat is mijn goed recht. Meer wil ik hier ook niet over kwijt, ik kan als je wilt de kopieen van mijn verzekering en electriciteitskosten en telefoonrekening hier plaatsen want dit is de werkelijkheid. Een hoop mensen willen het leven hier door een roze bril zien, dat mag van mij.
Dit schreef je:Ook heb je niet goed gelezen dat ik erom zou lachen als mijn kind iemand terugslaat. Ik heb geschreven dat er wel eens situaties zijn waar wij om moeten lachten, kinderen zwaar gestraft worden op school.
Bij het minste geringste waar wij als Hollanders normaal om lachen krijgen ze straf, dat varieert van zaterdag vroeg naar school komen, tot 3 dagen verwijderd worden of wel zeven dagen. Als jou kind geslagen wordt en het slaat terug dan krijgt jou kind ook straf: 7 dagen verwijdering van school.
Dat moet een hele troost zijn als je straks in Belgie een electriciteitsrekening voor het Belgisch landgoed krijgt. Als je in Florida al $400 betaalde, is de rekening in Belgie zeker 2500 Euro.Gelukkig heb ik ook positieve reacties ontvangen van mensen die Amerika heel goed kennen en die omdat ze zelf ook tieners hebben zeer huiverig zijn om de grote stap te wagen.
Dat had je eerder moeten bedenken. Twee stelende tieners onder begeleiding van een meerderjarige: de meerderjarige wordt dan verantwoordelijk gesteld voor het gedrag van de minderjarigen. Daar is ook niets mis mee.In ieder geval John ben je hier prima thuis, als jij het goed vind dat iemand die dus GEEN supervisie had in een winkel zomaar ook veroordeeld kan worden niet wetende dat iemand iets gestolen heeft en daar ook zo maar 5 jaar gevangenis straf voor kan krijgen dan is er iets goed mis met je. Een 20 jarige heeft geen supervisie over een 17 jarige, iedereen gaat apart naar artikelen kijken maar gaat gezamenlijk de winkel uit, het is zeer triest.
--john
-
- Amerika-newbie
Dit is geen discussie forum maar een persoonlijk aanvalsforum van Amerika meloten waar ik als nuchtere hollander absoluut niet geassocieerd mee wil worden met die nep nederlanders is dit mijn laaste opmerking. JOHN JE MOET JE NA LATEN KIJKEN EN WAT ANTI DEPRESSIVA IN NEMEN EN WEER TERUG NAAR SCHOOL ZODAT JE GOED LEERT LEZEN WAT ER STAAT.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Note Mod:
Hoofdletters betekenen in cybertaal schreeuwen, gaarne gewoon schrijven en het netjes houden. Er is geen reden mensen te gaan uitschelden, omdat ze het niet met je eens zijn. Graag deze discussie weer terug naar het originele topic: Ingeloot voor dv 2008
Hoofdletters betekenen in cybertaal schreeuwen, gaarne gewoon schrijven en het netjes houden. Er is geen reden mensen te gaan uitschelden, omdat ze het niet met je eens zijn. Graag deze discussie weer terug naar het originele topic: Ingeloot voor dv 2008
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nadat we hier twee meldingen hebben van mensen die een NL ontvangen hebben, is het plots weer stil gevallen...Petra/VS schreef:Graag deze discussie weer terug naar het originele topic: Ingeloot voor dv 2008[/color]
Wat ik mij afvraag: je kan dus je Notification Letter verwachten vanaf zowat begin april, tot ergens juni. Maar heb je nog wel een laag case number als je in juni je brief krijgt? Waarschijnlijk niet...
Gaan we hier nu echt maar twee mensen hebben die winnen dit jaar? Verdorie toch, dat zou spijtig zijn.
Elke
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
(Omwille van de originele post heb ik mijn bericht even aangepast)
Ik vind het heel jammer te horen dat de ervaring van Annemarie negatief is uitgevallen en jullie overwegen terug te gaan.
Voor de een zal emigratie naar de VS anders uitpakken dan voor een ander. Het is wat je er zelf van maakt en wat je zelf ervaart. En ja Amerika is een keihard land en dat kan niet makkelijk zijn.
Emigreren is moeilijk en alles werkt op een andere manier in de VS. Zelfs van staat tot staat is het verschillend. Maar het kan zo mooi uitpakken als je je maar goed voorbereidt en informeert zodat je weet wat je zo ongeveer kan verwachten. En bevalt het toch niet...dan kan je altijd nog terug...of beter misschien nog naar een andere staat verhuizen. Amerika is zo groot en heeft voor veel verschillende mensen zoveel te bieden.
Ik wens alle DV2008 winnaars in elk geval veel plezier met de voorbereidingen en de spannende tijd die jullie tegemoet gaan.
Ik vind het heel jammer te horen dat de ervaring van Annemarie negatief is uitgevallen en jullie overwegen terug te gaan.
Voor de een zal emigratie naar de VS anders uitpakken dan voor een ander. Het is wat je er zelf van maakt en wat je zelf ervaart. En ja Amerika is een keihard land en dat kan niet makkelijk zijn.
Emigreren is moeilijk en alles werkt op een andere manier in de VS. Zelfs van staat tot staat is het verschillend. Maar het kan zo mooi uitpakken als je je maar goed voorbereidt en informeert zodat je weet wat je zo ongeveer kan verwachten. En bevalt het toch niet...dan kan je altijd nog terug...of beter misschien nog naar een andere staat verhuizen. Amerika is zo groot en heeft voor veel verschillende mensen zoveel te bieden.
Ik wens alle DV2008 winnaars in elk geval veel plezier met de voorbereidingen en de spannende tijd die jullie tegemoet gaan.
Laatst gewijzigd door suebrons op 16 apr 2007, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
-
- Amerika-expert
Elke, ik duim nog even voor je door!kastelke schreef:Nadat we hier twee meldingen hebben van mensen die een NL ontvangen hebben, is het plots weer stil gevallen...Petra/VS schreef:Graag deze discussie weer terug naar het originele topic: Ingeloot voor dv 2008[/color]
Wat ik mij afvraag: je kan dus je Notification Letter verwachten vanaf zowat begin april, tot ergens juni. Maar heb je nog wel een laag case number als je in juni je brief krijgt? Waarschijnlijk niet...
Gaan we hier nu echt maar twee mensen hebben die winnen dit jaar? Verdorie toch, dat zou spijtig zijn.
(en ook voor mezelf natuurlijk

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik kreeg mijn brief pas eind april vorig jaar en had een laag nummer. het kan dus nog steeds.
Ik kan me niet indenken dat het maar bij twee blijft dit jaar.
Ik kan me niet indenken dat het maar bij twee blijft dit jaar.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)