Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Doden door schietpartij op universiteit Virginia
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vergeef me even, Zappy, ik weet nog steeds niet of de kinderen van onze vrienden ok zijn. Het lijkt me, dat je zelf het antwoord wel weet op die vraag. Word jij iedere keer als je je school binnenloopt gefouilleerd?ZappyVlaams schreef:
En geweren mag men zomaar binnennemen?
Heb je enig idee hoe enorm de universiteits campuses hier zijn? Het zou niet alleen vrijwel onmogelijk zijn om iedereen te checken, maar ook gigantisch duur.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoorde wel van scholen voor Technisch en Beroepsonderwijs in België waar je eerst door de metaaldetector moet vooraleer je binnen kan komen. Maar eerlijk gezegd kan ik mij geen universiteit hier voorstellen waar men je gaat controleren op wapens... Jij wel?ZappyVlaams schreef: En geweren mag men zomaar binnennemen?
M'n zoon zat enkele jaren geleden zelfs op een lagere school waar een 10-jarige klasgenoot hem met een knipmes bedreigde. (we zijn nadien van school veranderd door de zeer lakse houding van de school tegenover dit wegens "het zijn toch nog maar kinderen, die bedoelen het zo niet"

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, ik las het bericht rond 19.00 uur ook op de persberichten, met slechts 3 doden (meen ik mij te herinneren). Even overwoog ik nog om het hier op het forum te plaatsen, maar ik heb het dan toch niet gedaan. En dan nu dit! Wat een catastrofe voor alle betrokkenen!TedjevanEs schreef:Ongelooflijk dit nieuws, 2 uur geleden toen ik subs ging halen bij Lenny's stond CNN aan haddden ze het over 1 dode en 17 gewonden, nu 2 uur later misschien wel 30 doden. Dit is toch elke keer weer schrikken, onvoorstelbaar gewoon.....sprakeloos.....
Elke
-
- Amerikafan
Nee, maar hier is in augustus ook geen moord gebeurd en onze school heeft geen politie (wel strenge leraren) en geen campus noch beveiliging.Petra/VS schreef:Vergeef me even, Zappy, ik weet nog steeds niet of de kinderen van onze vrienden ok zijn. Het lijkt me, dat je zelf het antwoord wel weet op die vraag. Word jij iedere keer als je je school binnenloopt gefouilleerd?ZappyVlaams schreef:
En geweren mag men zomaar binnennemen?
Overigens zou ik proberen mij niet te veel zorgen te maken om hen en er gewoon vanuit gaan dat alles goed is, maar ik heb dan ook makkelijk praat en ben sowieso tamelijk stoïcijns. Alleszins sterkte gewenst voor de komende uren.
EDIT: Toch voor de zekerheid nog even toevoegen dat ik de doden ook betreur, de situatie allesbehalve goedkeur en het leed van de ouders/mensen als Petra inzie, voor ik hier als een allesnuchterziende ******** overkom.
Laatst gewijzigd door ZappyVlaams op 16 apr 2007, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Bovendien moet je bedenken dat de universiteit natuurlijk niet uit één gebouw bestaat. Deze universiteit is heel erg groot (heeft zelf een eigen vliegveld). Het is in feite een kleine stad. Het lijkt mij niet werkbaar om elk gebouw d.m.v. detectiepoortjes en fouilleren te beveiligen. Ergens ligt er natuurlijk een grens.ZappyVlaams schreef:En geweren mag men zomaar binnennemen?
Roland
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog een aanvulling:
Door het slechte weer en de hevige wind is het niet mogelijk om de gewonden per helikopter naar het ziekenhuis te brengen.
(...)
Nooit eerder zijn bij een schietpartij in de Verenigde Staten zoveel doden gevallen. Ter vergelijking: bij het bloedbad op de Colombine High School in Colorado vielen dertien doden.
In Killeen in de staat Texas vermoordde een man in 1991 23 mensen. Daarna pleegde hij zelfmoord. Op de Universiteit van Texas opende in 1966 een man het vuur vanuit een klokkentoren. Hij doodde zestien mensen voordat de politie hem dood kon schieten.
Door het slechte weer en de hevige wind is het niet mogelijk om de gewonden per helikopter naar het ziekenhuis te brengen.
(...)
Nooit eerder zijn bij een schietpartij in de Verenigde Staten zoveel doden gevallen. Ter vergelijking: bij het bloedbad op de Colombine High School in Colorado vielen dertien doden.
In Killeen in de staat Texas vermoordde een man in 1991 23 mensen. Daarna pleegde hij zelfmoord. Op de Universiteit van Texas opende in 1966 een man het vuur vanuit een klokkentoren. Hij doodde zestien mensen voordat de politie hem dood kon schieten.
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De moord in augustus gebeurde niet op de campus, maar in de buurt, er was een gevangene ontsnapt. De universiteit is toen die man nog los rondliep gesloten geweest. Zeker in een plaatsje als Blacksburg, dat feitelijk alleen uit de universiteit bestaat, zou het wel heel overdreven zijn om daarom overal metaldetectors te plaatsen en iedereen te gaan fouilleren. Dit is heel tragisch, maar ik ben bang, dat het niet voorkomen kan worden. En dat maakt het ook meteen zo eng, want zo'n gek kan overal besluiten zijn wraak te gaan nemenZappyVlaams schreef:Nee, maar hier is in augustus ook geen moord gebeurd en onze school heeft geen politie (wel strenge leraren) en geen campus noch beveiliging.

- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wat een tragische gebeurtenis weer. Al die jonge mensen, en dan de achterblijvers vreselijk hoor. Petra hopelijk zitten er geen bekenden van jullie tussen.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Net werd ik teruggebeld door een van de moeders en hun dochter, Charlie's zusje, is veilig, maar enorm aangeslagen door het hele gebeuren (natuurlijk, het is haar eerste jaar op college en weg van huis en dan gebeurt zoiets). Ik wacht nog op woord over Jimmy, onze buurjongen.
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat is in ieder geval al een opluchting Petra, hopelijk is er ook niets met jullie buurjongen aan de hand.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Verschikkelijk!
Ik hoorde net dat president Bush om 22:15 NL tijd een toespraak zal geven op tv. In NL zal het via CNN te zien zijn..
Om even terug te komen op die detectiepoorten e.d. Bij een dergelijk grote universiteitscampus zijn dat soort beveiligingen idd niet te doen. Bij mij hier op de Universiteit van Amsterdam ken ik ook slechts één gebouw waar poortjes staan (UvA Bibliotheek bij het Spui).
Hier trouwens een kaartje van de gebeurtenissen van vandaag:

Ik hoorde net dat president Bush om 22:15 NL tijd een toespraak zal geven op tv. In NL zal het via CNN te zien zijn..
Om even terug te komen op die detectiepoorten e.d. Bij een dergelijk grote universiteitscampus zijn dat soort beveiligingen idd niet te doen. Bij mij hier op de Universiteit van Amsterdam ken ik ook slechts één gebouw waar poortjes staan (UvA Bibliotheek bij het Spui).
Hier trouwens een kaartje van de gebeurtenissen van vandaag:

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoeveel scholen in Belgie hebben bij elke toegang een detectiepoort + personeel daarbij? Dat getal zal ook niet erg hoog zijn.ZappyVlaams schreef:En geweren mag men zomaar binnennemen?Petra/VS schreef: Deze universiteit heeft zijn eigen politie en er is heel wat campus security. Maar gekken zijn niet tegen te houden, helaas, of je zou er een bunker van moeten maken, wat ook niet erg prettig naar school gaan is. Blacksburg is een klein plaatsje, niet dicht bij een grote stad, dus de misdaad is er over het algemeen heel laag. En ik denk, dat bij zulk soort gebeurtenissen iedereen zich afvraagt "Waarom".
Jij snapt volgens mij toch ook wel dat zulks ondoenelijk is. Waarschijnlijk heb je zelfs geen idee over wat voor een formaat je spreekt.
Ik durf over deze universiteit geen uitspraak te doen, maar de Michigan State University heeft 50,000 studenten en is qua oppervlakte gelijk aan een kleine Nederlandse stad.
Daarnaast, zijn er ook schoten gelost in de Dorms. Die kun je natuurlijk ook niet beveiligen. Dorms zijn appartementen waar studenten wonen. Een detectiepoort zou totaal geen nut hebben.
- Mike
persconferentie is net geweest, 15 min eerder dus ik heb het net gemist.. wel veel amateurbeelden nu op CNN.
@ Michigan: idd, op MSU is het totaal niet te beveiligen. Sommige gebouwen hebben zoveel ingangen etc. Een campus hier is niet te vergelijken met een campus daar. Daar spreek je vaak van hele steden. East Lansing, MI is gewoonweg de campus van MSU.
@ Michigan: idd, op MSU is het totaal niet te beveiligen. Sommige gebouwen hebben zoveel ingangen etc. Een campus hier is niet te vergelijken met een campus daar. Daar spreek je vaak van hele steden. East Lansing, MI is gewoonweg de campus van MSU.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Virginia Tech heeft 26000 studenten en is ook een dorp op zich. Inmiddels heb ik gelukkig vernomen, dat Jimmy, onze buurjongen, ook veilig is. Helaas is zijn beste vriend, die wij ook kennen, in zijn been geschoten, maar gelukkig buiten levensgevaar.
- manja
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is goed nieuws, hopelijk vallen de verwondingen aan het been van zijn vriend mee.Petra/VS schreef:Virginia Tech heeft 26000 studenten en is ook een dorp op zich. Inmiddels heb ik gelukkig vernomen, dat Jimmy, onze buurjongen, ook veilig is. Helaas is zijn beste vriend, die wij ook kennen, in zijn been geschoten, maar gelukkig buiten levensgevaar.
Groetjes, Anja
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Fijn dat Jimmy en Charlies zusje veilig zijn, Petra. Wat zal dit helaas diep ingrijpen in hun leven, voor Jimmy komt het toch allemaal wel heel dichtbij nu zijn vriend bij de gewonden blijkt te horen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Niet alleen de verwondingen aan zijn been baren me zorgen. Hij heeft waarschijnlijk ook mensen gedood zien worden. Ik hoop dat hij (en vele andere getuigen/studenten) daar geestelijk mee om kunnen gaan.manja schreef:Dat is goed nieuws, hopelijk vallen de verwondingen aan het been van zijn vriend mee.Petra/VS schreef:Virginia Tech heeft 26000 studenten en is ook een dorp op zich. Inmiddels heb ik gelukkig vernomen, dat Jimmy, onze buurjongen, ook veilig is. Helaas is zijn beste vriend, die wij ook kennen, in zijn been geschoten, maar gelukkig buiten levensgevaar.
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Verbijsterend... Onvoorstelbaar dat iemand zoiets kan aanrichten. Arme studenten hun toekomst ontnomen, arme ouders met een gruwelijke toekomst, wat moet er in die doodsbange studenten zijn omgegaan.
Hier past alleen stilte...
Hier past alleen stilte...
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
- manja
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is zo, verschrikkelijk wat er voor hun ogen afgespeeld heeft.ikkedus schreef:Niet alleen de verwondingen aan zijn been baren me zorgen. Hij heeft waarschijnlijk ook mensen gedood zien worden. Ik hoop dat hij (en vele andere getuigen/studenten) daar geestelijk mee om kunnen gaan.manja schreef: Dat is goed nieuws, hopelijk vallen de verwondingen aan het been van zijn vriend mee.
Groetjes, Anja
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1862 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 7 Reacties