Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Preclearance op BRU gaat er voorlopig niet komen. En de vraag is of het er ooit van komt.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Het was vorig jaar toch goedgekeurd?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

ja dit is het laatste bericht wat ik er over vind, akkoord was vorig jaar al ondertekend https://be.usembassy.gov/nl/belgie-en-d ... s-airport/
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Okee. Maar sinds het bericht is het oordovend stil rond deze zaak.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Bericht door Artemis20 »

Hallo,
wij willen graag in juli 2022 naar Amerika (vliegen naar San Francisco, terugkeren vanaf Los Angeles). Nu dus aan het kijken om te boeken.
Kanshebber is een rechtstreekse heenvlucht vanuit Parijs, en dan terugkeren van Los Angeles via Newark. De overstap in Newark heeft 52 minuten.
Details:
12:15 Los Angeles - 20u38 Newark (5h23m)
52 min connection
21:30 Newark - 10h55* Paris (7h25m)

Nu hebben wij een overstap al altijd weten te vermijden dus ken ik daar ook niets van.
Hoe verloopt dat:
- Moeten we onze bagage ophalen en dan terug laten inchecken, dan kunnen we toch nooit op tijd zijn? Moeten we in Newark aanschuiven aan de customs (slechte ervaring mee toen we 2j geleden toekwamen vanuit Dusseldorf, duurde al een uur om tot bij onze bagage te geraken).
- Los van bagage: wat gebeurt er als je die overstap mist door vertraging van het vliegtuig? Ik neem aan dat je sowieso toch naar Parijs geraakt zonder bijbetaling, al doe je er dan dus wel vervelend lang over? En als je in theorie wel de aansluiting kan halen maar wij zijn gewoon ' te traag' omdat we er te lang over gedaan hebben, wat dan?

Bedankt voor alle tips :)
juli - aug 2024: rondje Denver https://www.polarsteps.com/LienDlhy
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen 2019: ook op bovenstaande blog
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Op de terugreis gaat je bagage door naar je eindbestemming, daar heb je geen omkijken naar. En op de terugreis heb je ook niet meer te maken met US Immigrations. In Newark stap je over van het ene naar het andere vliegtuig, meer is het niet. En bij vertraging wordt alles gedaan om de aansluiting alsnog te halen. En als dat niet lukt wordt je op een andere vlucht overgeboekt. Hoezo zijn jullie te traag?
Artemis20
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Artemis20 »

Wauw bedankt mtl voor je duidelijke antwoord, en dat stelt me gerust :thumbup:

We reizen met onze kinderen van dan 11j en 8j.
Vorige keer waren ze 7 en 5 dus toen geen overstap genomen want ik mocht er niet aan denken om met hun kleine beentjes door een hal te moeten crossen :D Maar zeker aangezien we enkel op onszelf moeten 'letten' en niet op onze bagage lijkt het me nu wel goed te doen.
Ik schat ons dus gewoon wat trager in dan een koppel volwassenen door onze kinderen.
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Is Parijs de 'echte' vertrek en terugkeer? (de meesten hier vertrekken vanaf Amsterdam, Brussel of net over de grens in Duitsland)
Zo ja; geen probleem. Maar mocht je eerst nog een losse vlucht naar Parijs overwegen, bedenk dan dat deze overstap niet gegarandeerd is.
Wil je zekerheid dat je ook met vertragingen of annuleringen echt op de eindbestemming aankomt, zorg er dan voor dat de hele reis op 1 ticket staat.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Artemis20
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Artemis20 »

Bedankt voor de tip, Frasi!
Maar inderdaad effectief vanaf Parijs: we wonen in West-Vlaanderen op 1,5u van Brussels Airport en 2u45 van Charles De Gaulle.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Er zijn vast ook non-stop vluchten van LA naar Parijs, dat geeft in ieder geval minder gedoe. Ik vind de 52 minuten connectie erg krap, je bent zo’n 10 minuten bezig met uitstappen, 10 minuten voor vertrek van de volgende vlucht gaat de gate dicht, dan blijft er nog een krappe half uur over. Een beetje vertraging op de eerste vlucht en je mist je aansluiting. Waarschijnlijk vertrekt de volgende vlucht naar Parijs pas de volgende dag, dan zit je de hele nacht met kinderen op de luchthaven. Ik zou het niet doen. :D
Artemis20
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Artemis20 »

Bedankt Harry:
:shock: nee daar zit ik inderdaad niet op te wachten.
Ik dacht dat we dan een nachtje op een hotel bij de luchthaven zouden 'krijgen' maar dat is dus niet zo?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Artemis20 schreef:
27 sep 2021, 16:40
Ik dacht dat we dan een nachtje op een hotel bij de luchthaven zouden 'krijgen' maar dat is dus niet zo?
Tja, dat is maar de vraag. En ik zou er niet vanuit gaan dat dat vanzelfsprekend is. Afgezien van het feit dat je wellicht eerst uren bezig bent dat voor elkaar te krijgen. Dan zit je nog eens zonder bagage. Of die krijg je toch, moet je het de andere dag weer afgeven. Dan nog het vervoer van- en naar het vliegveld...

Ik ben het met @Harry eens dat 52 minuten krap is, zelfs voor de terugweg. Ik zie die overstappen ook vaak staan, net iets minder dan een uur op de terugweg. Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere en kies ik voor een overstap die langer is. Vergeet niet dat men de tijd rekent vanaf moment van landen tot vertrek van je aansluitende vlucht. Want ik heb ook wel meegemaakt dat er eerst nog een kwartier getaxied werd voor we goed en wel bij de gate stonden. Dan moet iedereen nog uitstappen.... Een half uur is niets voor je goed wel het vliegtuig uit bent ná de landing.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Daar zou ik niet op rekenen, wij zijn vele malen naar Amerika gevlogen ook met een overstap, zo ongeveer één op de 10 vluchten is er wel iets mis gegaan. Meestal door de weersomstandigheden, maar ook een kapot vliegtuig, vliegtuig te laat binnen van de vorige bestemming. We zijn wel eens uit Las Vegas vertrokken met een overstap in Houston, en het duurde heel lang voor we in konden stappen, het was in Houston heel slecht weer, uiteindelijk zelf maar besloten om een dag extra in Las Vegas te blijven, de kans dat we later zouden stranden in Houston was heel groot, de volgende dag zijn we via Newark naar Amsterdam gevlogen. Een andere keer weer vanaf Las Vegas met een overstap in Washington, we vertrokken een uur te laat, door heel slecht weer onderweg moest het vliegtuig omvliegen en duurde de vlucht een uur langer, toen we landen vertrok net het toestel naar Amsterdam. Toen konden we aansluiten in een rij en waren we 2 uur later omgeboekt via Parijs en vanaf daar door naar Amsterdam, we waren ipv in de ochtend pas in de avond weer thuis.
De laatste jaren wil ik geen overstap meer, en als het dan echt niet anders zou kunnen, dan minimaal 2 uur.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Hmmm, dat beloofd wat met die krappe overstap tijden. Ik dacht in het verleden hier op het forum wel gelezen te hebben dat krappe overstap op de terugweg over het algemeen wel ok was…, maar misschien was de wens wel vader van de gedachten toen ik 2 weken geleden onze terugweg voor aanstaande zomer geboekt heb.

LAX - SLC - AMS, met 55 minuten overstap.

We hopen maar dat het goed komt, dacht dat ze het toch ook niet aanbieden als het niet haalbaar is?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

@Pepito volgens mij is SLC een klein overzichtelijk vliegveld. Ik ben eigenlijk ook aan het kijken naar tickets via SLC omdat het zoveel rustiger is dan via Houston of een ander groot vliegveld. 55 minuten moet volgens mij wel te halen zijn.

We hadden ooit een overstap van 40 minuten in Houston geboekt via Tioga en dat doen we nooit meer. Het is dat de vlucht Houston-Amsterdam 45 minuten vertraging had anders hadden we dat nooit gered. We hebben het op een rennen gezet om het te halen en toen stond er een lange rij omdat er nog niemand geboard was. Dat was ons geluk.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Raar dat er een ticket naar voren komt waarvan de MCT niet aangehouden wordt.
https://princeoftravel.com/blog/what-ar ... ion-times/
Voor Newark domestic to international staat ie dus op 75 min…

Maar idd als dit op 1 ticket uitgeschreven staat is de airline verantwoordelijk. Dus in geval van gemiste aansluiting kan je eventueel een hotelovernachting bekomen. Want zoals gezegd is er wellicht maar 1 vlucht per dag van Newark naar Parijs met die maatschappij. Maar normaal doen ze dat niet als deze vertraging er gekomen is door het weer bvb.

2 positieve noten. De aangeduide vluchttijd is altijd meer dan wat het in de meeste normale gevallen effectief is. Dus LAX - EWR zal eigenlijk slechts 5 u vliegen zijn. Maar ze rekenen altijd wat extra, dus als alles vlot gaat heb je zo direct 20 min extra.
2 de punt: die uren liggen wellicht nog niet helemaal vast voor volgende zomer dus kan er nog geschoven worden, al kan je hier ook wel uitkomen dat plots de vlucht naar Parijs een half uur eerder vertrekt maar dan zullen ze iets anders voorstellen of je op een vroegere vlucht vanuit LAX zetten want van die zullen er zeker meerdere per dag zijn naar EWR.

Eigenlijk kort… voor een goede gemoedsrust bij de terugkeer kies zelf iets met een langere overstap. Kan me niet inbeelden dat het bekomen van een ‘gratis’ hotelnacht opweegt tegen een onvoorziene dag extra -stress (met kinderen…)
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Dank voor de reacties. Na wat zoeken lijkt de MCT op SLC voor all others 60 minuten te zijn, daar zal onze 55 minuten dan eigenlijk net te kort zijn, maar scheelt ook niet heel veel. En we zitten voor in het vliegtuig, kunnen er snel uit, dus ik ga er van uit dat dit goed komt.
Het is inderdaad een award-ticket maar wel als 1 ticket geboekt, kwam ook zo uit de zoekmachine. En LAX -AMS direct was 4 a 5 keer meer awards als via SLC, dus dacht ik de overstap maar te nemen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gast

Bericht door Gast »

Pascal schreef:
27 sep 2021, 18:30
Raar dat er een ticket naar voren komt waarvan de MCT niet aangehouden wordt.
https://princeoftravel.com/blog/what-ar ... ion-times/
Voor Newark domestic to international staat ie dus op 75 min…

Maar idd als dit op 1 ticket uitgeschreven staat is de airline verantwoordelijk. Dus in geval van gemiste aansluiting kan je eventueel een hotelovernachting bekomen. Want zoals gezegd is er wellicht maar 1 vlucht per dag van Newark naar Parijs met die maatschappij. Maar normaal doen ze dat niet als deze vertraging er gekomen is door het weer bvb.
Volgens mij kies je bij het selecteren van een vlucht zelf voor hoe je deze legs wilt uitvoeren: de overstap tijd wordt genoemd: bij mijn weten vervalt dan de aansprakelijkheid van de airline. Als ik een Routeplanner gebruik voor het OV gaat dat ook uit van de optimale omstandigheden. Als je dan een aansluiting mist kun je volgens mij geen aansprakelijkheid verleggen naar de vervoerder.

Ik zou het inderdaad nooit zo boeken en sluit me qua comments aan bij de voorgaande Posts.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Artemis20 »

Aha, bedankt voor alle reacties, ik ben al zoveel wijzer geworden!

Ik had wat kop-in-het-zand nagedacht van 'als het me zo wordt voorgesteld, en we missen de overstap, dan moeten zíj het voor ons oplossen' maar inderdaad, op een hele nacht al dan niet in een hotel doorbrengen zitten we absoluut niet te wachten op het einde van onze reis.

Ik ga verder op zoek naar ofwel een rechtstreekse vlucht ofwel iets met minimum 2 uur overstaptijd.
Bedankt allemaal!
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

@Terpies neen je hebt een contract van a naar c via b. De maatschappij moet je dus in c krijgen en in uitzonderlijke omstandigheden kan dat via d zijn, of gewoon later of zelfs met een andere maatschappij.
Tenzij je 2 aparte segmenten hebt geboekt. En idd soms zie je zoiets in de booking engines staan met een uitdrukkelijke vermelding dat het 2 aparte tickets betreft en dat je voor elk apart/opnieuw moet inchecken.

Vergelijken met OV kan je enkel doen met bvb TGV, Thalys, ICE oid, omdat je ook daar weer gereserveerd hebt voor een bepaalde trein op een bepaald uur. De stadsbus of tram gemist, dan neem je gewoon de volgende toch.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer