Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dv-2008 ingeloot......en nu?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Staceybeesie schreef: Elke, ik duim nog even voor je door!
(en ook voor mezelf natuurlijk :wink: )
Bedankt! Ik hoop dat er hier minstens 24 winnaars uit de bus komen! Maar realistisch is dat niet natuurlijk. :-(

Gingen jullie ook voor een Green Card via het bedrijf?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

kastelke schreef:
Bedankt! Ik hoop dat er hier minstens 24 winnaars uit de bus komen! Maar realistisch is dat niet natuurlijk. :-(
En ik hoop voor jou dat jij erbij zit!!! Je verdient het :)
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

kastelke schreef:

Gingen jullie ook voor een Green Card via het bedrijf?
Ja er is aan de procedure begonnen, maar die duurt een paar jaar.
De lottery zou een stuk sneller kunnen zijn.
legssmit
Amerika-ontdekker

Re: dv-2008 ingeloot

Bericht door legssmit »

annemarie2225 schreef:Kosten leven in de usa
property tax doorsnee huis: $ 3500 jaar
verzekering 2000 jaar
electriciteit 400 (maand)
kabel televisie basic 79 (maand)
telefoon + internet + cell 275
zieketekosten verzekering 350 ($ 5000 per persoon eigen risico)
autoverzekering 3 auto's 4200 per HALF JAAR
VASTE LASTEN PER MAAND $ 2350.00 DIT IS ZONDER EVENTUEEL EEN LENING VOOR EEN HUIS.
NU MOET JE NOG ETEN !!!!
Daar zitten inderdaad wel een paar hele grote posten bij!
In navolging van Kastelke vergelijking met NL:
Onroerend Goed belasting, rioolheffing, reinigingsheffingen + alle huisgerelateerde gemeentelijke heffingen: 900 EUR / jaar
Opstalverzekering: 150 EUR/jaar
Electriciteit+gas+energiebelastingen: 263 EUR/maand
Kabel: 45 EUR/maand
Telefoon+internet: 35 EUR/maand
Ziektekostenverz. prive kosten: 2500 EUR/jaar
Ziektekostenverz. premies die mijn vrouw en ik als ondernemer afdragen:
3600 EUR/jaar
Autokostenverz. 1 auto: 600 EUR/jaar, dus 3 auto's: 1800 EUR/jaar

Bij elkaar 1088 EUR/mand vaste lasten = bijna 1500 USD/maand.

Met name de autoverzekering is bij jullie blijkbaar schrikbarend duur, en bij ons de ziektekosten verzekering (dat is ook het grote verschil tussen NL en Belgie).
Overigens zit je met internet en telefoon wel extreem duur, ik heb me verdiept in deze zaken in FL en met bijv. Comcast ben je aanzienlijk goedkoper uit.
Als je 400 USD/maand aan electriciteit verstookt, dan staat je hier nog wat leuks te wachten, als ik mij niet vergis kost bij jullie 1kWH zo'n 10 dollarcent, bij ons is dat 25 eurocent, dus daar ga je van in NL/België voor 4000kWh/maand (!?!) zo'n 1350 USD/maand voor betalen.

V.w.b. kinderen die stenen naar zwervers gooien, naar mijn mening prima dat die kinderen eens een cel van binnen zien (maar een paar uur lijkt me wel voldoende voor 10-11 jarigen), in NL zijn we inmiddels zover dat als een crimineel te lang in voorarrest heeft gezeten hij de teveel gezeten dagen mag verrekenen met toekomstige straffen (zo van: ik moet nog maar eens een berovinkje/inbraakje doen, meestal wordt ik niet gepakt en als ik dan gepakt wordt heb ik de straf al gedaan....).

Zoals met alles, zal het beste wel ergens tussenin liggen...

P.S.: Nee, wij noemen een maaltje McD niet "uit eten gaan", en nee, wij tippen zelden minder dan 15%, omdat we weten dat dit een duidelijk signaal voor ondermaatse service is...
Maar, ik heb het over een relatief dunbevolkt gebied aan de Gulf Coast, stel me zo voor dat er in Miami of Orlando andere prijzen gelden. Dan moet je overigens ook Amsterdamse tarieven aan de prijsvergelijkingen gaan hangen, ik ben gewoon uitgegaan van een provinciestadje in Braboland...
AlemanEnEspana
Amerika-ontdekker

Bericht door AlemanEnEspana »

Nou dat noem ik maar van de topic afwijken ;)

De papieren van de DV2008 heb ik al teruggestuurd.
Ik ben nu begonnen met het aanvragen van papieren. Over twee of drie weken krijg ik mijn nieuwe biometrische passport.
Het Duitse Polizeiliche Fuehrungszeugnis heb ik al thuis liggen, dat was er in minder dan een week.
Het Franse heb ik twee weken geleden aangevraagd, maar nog niets ontvangen... duurt vast wel nog een momentje.
Het Nederlandse kan dus niet, dat moet het Consulaat voor mij doen (voor het geval dat ik er ooit kom).
Internationale geboortecertificaat heb ik toevallig nog thuis liggen.

Kan me iemand vertellen hoe veel passfoto's ik in de loop van het processus nodig heb? 2 heb ik nu al opgestuurd, maar ik heb gelezen dat je bij de arts en op het consulaat ook weer foto's nodig hebt. Dus 6 in totaal?

Groeten
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Kom op legssmit, McD adverteerde er op Valentijns dag nog wel voor.
Een big mac bij kaarslicht......en nee dit was niet verzonnen :lol:
katinka
Amerika-ontdekker

Bericht door katinka »

suebrons schreef:Ik kreeg mijn brief pas eind april vorig jaar en had een laag nummer. het kan dus nog steeds.

Ik kan me niet indenken dat het maar bij twee blijft dit jaar.
Presies ik ook niet dus we houden hoop!

Ik heb nog wel even op .gov gekenen maar daar geeft KCC dit "SELECTION OF APPLICANTS
The computer will select at random individuals from among all qualified entries. They will be notified by
mail between May and July 2007 and will be provided further instructions, including information on fees
connected with immigration to the U.S
." aan!!! en hoop doet leven toch :wink: De winnaars even goed Van Harte Gefeliciteerd en SUCCES
Happiness comes through doors
that you didn't even know you
opened
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Als ik die bedragen allemaal hoor wat annemarie2225 betaald ... dan doet ze iets niet goed of ze moet maar verhuizen.

Want wij betalen hier in het zuiden van Virginia ongeveer het 1/3 van wat zij betaald.

als ik alleen de auto verzekering bekijk..wij betalen $155.00 per maand voor 3 voertuigen...dat is voor een 2005 Jeep Grand Cherokee Limited van $45000.00 en een 2007 Jeep Commander van $44000.00 en een 2002 Honda Goldwing van $16000.00

dat is een totaal van $930.00 per half jaar en zij betaald $4200.00 per half jaar...ik denk toch niet dat haar voertuigen veel meer kosten dan onze voertuigen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik betaal $100 per maand voor 2 voertuigen all risk met een $500 eigen risico. Dit voor een VW touareg en een ford expedition.
Dat is dus $600 per half jaar.
Ik denk inderdaad dat annemarie er goed aan doet haar "rubber burning" son van hun polis afte halen , hem zijn eigen polis te laten nemen en een clausule op te laten zetten dat ie niet in hun auto's mag rijden. Dan zou het nog wel eens kunnen schelen. Ik zou zeggen dat ze dan met haar auto en die van haar man onder de $1000 per half jaar uit moet komen, aannemende dat ze niet in een italiaanse exoot(lees ferrari) rondrijden of zo. Volgens mij maakt het qua premie niet zoveel uit waar je in rijdt als het in dezelfde categorie is. Mijn beide auto's kosten nl bijna net zoveel in premies terwijl de ene nog maar een paar jaar oud is en de ford reeds 9 jaar is.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

AlemanEnEspana schreef:Het Franse heb ik twee weken geleden aangevraagd, maar nog niets ontvangen... duurt vast wel nog een momentje.
Gaat dit nog steeds via Casier Judiciare National in Nantes? Ik meen dat het vroeger twee weken duurde, maar dat kan inmiddels veranderd zijn.

--john
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

AlemanEnEspana schreef: Kan me iemand vertellen hoe veel passfoto's ik in de loop van het processus nodig heb? 2 heb ik nu al opgestuurd, maar ik heb gelezen dat je bij de arts en op het consulaat ook weer foto's nodig hebt. Dus 6 in totaal?
Klopt. 6 in totaal. 2 voor KCC, 2 voor artsenbezoek en 2 voor consulaat.

Op mijn uitnodiging voor het consulaat stond dat ik geen foto mee hoefde nemen als ik al naar KCC fotos had gestuurd. Godzijdank heb ik dat toen genegeerd en toch maar fotos meegenomen naar het consulaat en arts. Want er werd dus toch wel om gevraagd.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
AlemanEnEspana
Amerika-ontdekker

JohnNJ schreef:
AlemanEnEspana schreef:Het Franse heb ik twee weken geleden aangevraagd, maar nog niets ontvangen... duurt vast wel nog een momentje.
Gaat dit nog steeds via Casier Judiciare National in Nantes? Ik meen dat het vroeger twee weken duurde, maar dat kan inmiddels veranderd zijn.

--john
Ja klopt, volgens de website duurt het nu ook twee weken, maar het is al langer geleden sinds ik de brief heb opgestuurd. Maar ja, ik wacht nog een extra week. Dan kan ik het nog steeds opnieuw aanvragen.
AlemanEnEspana
Amerika-ontdekker

vandaag ws het in de post :)
Nu nog laten vertalen, wordt vast wel duur...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer