Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Doden door schietpartij op universiteit Virginia
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Jij en Benno hebben gelijk, PeeJay, natuurlijk. Het is menselijk om zoveel mogelijk te willen weten en de journalisten doen enkel hun werk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Waarschijnlijk is het inderdaad wel menselijk, tenslotte heeft de tv of radio hier ook wel de hele dag aangestaan, maar daarom blijft het nog wel een ontzettend naar idee om te bedenken dat een journalist op zoek is naar iemand die een kind heeft verloren in zoiets tragisch.
Petra, verschrikkelijk om te moeten horen dat iemand toch om het leven is gekomen, nadat je aanvankelijk dacht dat het wel goed ging met die persoon. Veel sterkte toegewenst.
Overigens vind ik het niet egoistisch over komen hoor dat je je eerst af vraagt of een bekende is omgekomen, ik denk dat dat niet meer dan menselijk is en dat iedereen zich zoiets wel af zou vragen. Ik zou het in ieder geval ook doen.
Petra, verschrikkelijk om te moeten horen dat iemand toch om het leven is gekomen, nadat je aanvankelijk dacht dat het wel goed ging met die persoon. Veel sterkte toegewenst.
Overigens vind ik het niet egoistisch over komen hoor dat je je eerst af vraagt of een bekende is omgekomen, ik denk dat dat niet meer dan menselijk is en dat iedereen zich zoiets wel af zou vragen. Ik zou het in ieder geval ook doen.
onze blog - Bouwmanfamily
-
- Amerika-expert
Wat komt het opeens een stuk dichterbij door Petra. Ik was natuurlijk ontsteld toen ik het hoorde maar ging gewoon verder met mijn dag in het kader van: het is net zo erg als de dagelijkse doden in Iraq, en de rest van de wereld. hoewel, wij hadden hier op mijn eigen UW vorige week een moord (Domestic Violence situation) en de gesprekken over beveiliging zijn al hard aan de gang. dat was echt al tragisch en het ging maar om een dode. dit is natuurlijk te gek voor woorden. ik ben nu veel meer van slag dan voorheen, ook omdat ik me nu herinner een uitgebreid verslag in de krant van een jaar na de Capitol Hill moorden, waar een of andere gek op een rave party 10 odf 12 mensen had vermoord. zonder een echte aanleiding. ik weet helaas hoe makkelijk het is om aan wapens te komen en hoe makkelijk het is om iemand te vermoorden als je dat wil. ik vraag me altijd af waarom het eigenlijk zo weinig gebeurt en ben doodsbang dat dit tot copy cats gaat leiden. er zijn zoveel mensen hier die om de een of andere reden niet goed in mekaar zitten en met de ease waarmee je aan wapens kan komen, is het een wonder dat dit zo zelden genburt dat het nieuws is.
misselijkmakend dus ik ga maar gauw wat leuks doen. ik word hier depressief van. en dan is het niet eens dicht bij huis.
misselijkmakend dus ik ga maar gauw wat leuks doen. ik word hier depressief van. en dan is het niet eens dicht bij huis.
SEEING IS BELIEVING
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit is precies, wat Rick vanavond zei. Of een terreuraanslag, heel makkelijk, gewoon een aantal personen tegelijk in meerdere scholen/malls, waar ook. Bah, ik moet er niet aan denken. Maar doe het natuurlijk toch. Daarom: carpe diem. Je weet nooit, wat er morgen zal gebeuren (maar dat geldt ook voor auto ongelukken etc.).doreennicole schreef:ik vraag me altijd af waarom het eigenlijk zo weinig gebeurt en ben doodsbang dat dit tot copy cats gaat leiden. er zijn zoveel mensen hier die om de een of andere reden niet goed in mekaar zitten en met de ease waarmee je aan wapens kan komen, is het een wonder dat dit zo zelden genburt dat het nieuws is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Ben ik het helemaal mee eens. Als je vandaag toch eens zou weten waar morgen je voeten zouden liggen........Petra/VS schreef:Daarom: carpe diem.....
onze blog - Bouwmanfamily
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het is afschuwelijk wat er is gebeurd, ik weet niet wat ik nog kan toevoegen aan alles dat reeds is gezegd. In elk geval sterkte voor iedereen!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is een heel normale reactie hoor, ik denk dat we die allemaal wel hebben.Petra/VS schreef:Toen ik, bij het horen van de berichten, meteen aan de kinderen dacht, die ik ken, voelde ik me eerst best egoistisch.
En zoals DoreenNicole ook al aan gaf: als je iemand kent die er dichter bij betrokken is, dan volg je het ook beter. Tien jaar geleden zou dit een fait divers voor mij geweest zijn (hoe erg het ook is), maar als je dan zelf een tijdje daar gewoond hebt, er mensen kent, er terug naartoe wilt, dan voel je je op een andere manier betrokken bij zo'n nieuws.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerikakenner
Het is gewoon allemaal niet te bevatten.
Ik heb de hele nacht slecht geslapen.
Wat moet er een paniek zijn geweest!
En in wat voor staat moet zo'n dader wel niet zijn geweest, om tot zo'n daad te komen.
Je kan er met je hoofd soms gewoon niet bij...
Ik heb de hele nacht slecht geslapen.
Wat moet er een paniek zijn geweest!
En in wat voor staat moet zo'n dader wel niet zijn geweest, om tot zo'n daad te komen.
Je kan er met je hoofd soms gewoon niet bij...
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Inderdaad heel erg. Ik snap niet dat mensen zo blind van egoïsme worden, want dat is het eigenlijk... "ik voel me slecht dus jullie ook" of "ik ben boos dus jullie moeten boeten"
Waar ik persoonlijk een schurfthekel aan heb is al die Hollanders die nu op de radio roepen "zie je wel dat Amerika gevaarlijk is" (hoe groot is Amerika?) en dat het wel door computerspelletjes zal komen, en dat het in Amerika zo makkelijk is om aan wapens te komen... Natuurlijk wordt die documentaire van Michael More er weer bijgehaald. Hier in Nederland is het net zo makkelijk aan een wapen te komen - alleen moet het dan illegaal.
Het is heel eng als zoiets dichtbij komt, Petra, veel sterkte.
Waar ik persoonlijk een schurfthekel aan heb is al die Hollanders die nu op de radio roepen "zie je wel dat Amerika gevaarlijk is" (hoe groot is Amerika?) en dat het wel door computerspelletjes zal komen, en dat het in Amerika zo makkelijk is om aan wapens te komen... Natuurlijk wordt die documentaire van Michael More er weer bijgehaald. Hier in Nederland is het net zo makkelijk aan een wapen te komen - alleen moet het dan illegaal.
Het is heel eng als zoiets dichtbij komt, Petra, veel sterkte.
Laatst gewijzigd door Mack op 17 apr 2007, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
is de NRA al gearriveerd om een pleidooi VOOR wapenbezit te houden?
Die komen bij dit soort gebeurtenissen toch altijd meteen in actie met hun eigenbelangetjes? Walgelijk vind ik dat altijd.
Ik snap werkelijk niet waarom Amerikanen niet eens wakker worden en massaal protesteren TEGEN wapenbezit, maar ja...blijkbaar hecht het merendeel grote waarde aan het kunnen bezitten van zo'n ding.
Terwijl 99% er helemaal niks aan heeft natuurlijk.....wij overleven hier toch ook allemaal prima zonder een wapen?
Alleen als je in een van god verlaten oord op het platteland woont in je eentje kan ik me voorstellen dat je misschien een wapen wilt hebben....maar verder?
Die komen bij dit soort gebeurtenissen toch altijd meteen in actie met hun eigenbelangetjes? Walgelijk vind ik dat altijd.
Ik snap werkelijk niet waarom Amerikanen niet eens wakker worden en massaal protesteren TEGEN wapenbezit, maar ja...blijkbaar hecht het merendeel grote waarde aan het kunnen bezitten van zo'n ding.
Terwijl 99% er helemaal niks aan heeft natuurlijk.....wij overleven hier toch ook allemaal prima zonder een wapen?
Alleen als je in een van god verlaten oord op het platteland woont in je eentje kan ik me voorstellen dat je misschien een wapen wilt hebben....maar verder?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee of deze gevens reeds grondig gecontroleerd zijn, maar dit komt van Persbureau Belga:
Dader schietpartij Virginia "had ruzie met vriendin"
TAIPEI - (Belga) De schutter die maandag op een universiteitscampus in Virginia 32 studenten doodschoot en zelfmoord pleegde, was een Aziatische student die even voordien ruzie gemaakt had met zijn vriendin. Dat getuigde een Taiwanese student dinsdag.
Volgens Chen Chia-hao die studeert aan Virginia Tech, begon de jongen te schieten na de ruzie. Dat verklaarde hij aan het Taiwanese televisiestation CTI. De dader zou afkomstig zijn uit China. Eerst schoot hij zijn vriendin op een studentenkamer dood om nadien de rest van de campus onveilig te maken. "Ze hadden een zware discussie in de West Ambler Johnston Hall en hij schoot op haar. Dan kwam de supervisor, en ook die schoot hij neer", verklaarde Chen aan de telefoon. Vanuit de studentenkamer zou hij dan naar het gebouw met klaslokalen Norris Hall zijn getrokken. Daar deed hij de voor- en achterdeur op slot met een ketting. Zo'n 25 studenten volgden er Duitse les. De schutter opende het vuur op de studenten en sloeg daarna de hand aan zichzelf. Bij de schietpartij kwamen 33 mensen om. Vijftien anderen raakten gewond. (SVR)
BELGA (BELGA)17/04/2007
Dader schietpartij Virginia "had ruzie met vriendin"
TAIPEI - (Belga) De schutter die maandag op een universiteitscampus in Virginia 32 studenten doodschoot en zelfmoord pleegde, was een Aziatische student die even voordien ruzie gemaakt had met zijn vriendin. Dat getuigde een Taiwanese student dinsdag.
Volgens Chen Chia-hao die studeert aan Virginia Tech, begon de jongen te schieten na de ruzie. Dat verklaarde hij aan het Taiwanese televisiestation CTI. De dader zou afkomstig zijn uit China. Eerst schoot hij zijn vriendin op een studentenkamer dood om nadien de rest van de campus onveilig te maken. "Ze hadden een zware discussie in de West Ambler Johnston Hall en hij schoot op haar. Dan kwam de supervisor, en ook die schoot hij neer", verklaarde Chen aan de telefoon. Vanuit de studentenkamer zou hij dan naar het gebouw met klaslokalen Norris Hall zijn getrokken. Daar deed hij de voor- en achterdeur op slot met een ketting. Zo'n 25 studenten volgden er Duitse les. De schutter opende het vuur op de studenten en sloeg daarna de hand aan zichzelf. Bij de schietpartij kwamen 33 mensen om. Vijftien anderen raakten gewond. (SVR)
BELGA (BELGA)17/04/2007
Elke
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
nou dat is niet helemaal waar, het is hier toch echt een stuk lastigerMack schreef:I Hier in Nederland is het net zo makkelijk aan een wapen te komen - alleen moet het dan illegaal.
Bovendien is het hier ook niet toegestaan.....dat is nogal een groot verschil
In amerika kan elke imbeciel zo'n ding aanschaffen...zo is ook gisteren maar weer gebleken.
- Louise
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het is in een woord gewoon afschuwelijk!
Het is aan de ene kant wel jammer dat de dader dood is; nu kan misschien niet meer achterhaald worden wat hem tot deze daad gebracht heeft. Op deze manier ontloopt hij zijn straf.
Petra, ik vind het niet zo gek dat je eerst denkt of er geen bekenden bij de slachtoffers zitten!
Het is dan ook heel erg om te horen dat er een bekende onder de dodelijke slachtoffers is! Ik denk dat dat bijna niet voor te stellen is hoe dat moet zijn.
Ik hoor net op het nieuws dat de politie een ID bewijs bij de dader heeft gevonden.
Louise

Het is aan de ene kant wel jammer dat de dader dood is; nu kan misschien niet meer achterhaald worden wat hem tot deze daad gebracht heeft. Op deze manier ontloopt hij zijn straf.
Petra, ik vind het niet zo gek dat je eerst denkt of er geen bekenden bij de slachtoffers zitten!
Het is dan ook heel erg om te horen dat er een bekende onder de dodelijke slachtoffers is! Ik denk dat dat bijna niet voor te stellen is hoe dat moet zijn.
Ik hoor net op het nieuws dat de politie een ID bewijs bij de dader heeft gevonden.
Louise
-
- Amerikakenner
Doet me denken aan het grapje: uit onderzoek is gebleken dat de helft van de scholieren een wapen draagt. Sindsdien draagt iedereen een wapenTinkerbell schreef:Ik zit tv te kijkenen hoor een voorstander van wapenbezit zeggen dat als alle studenten een wapen hadden gehad de dader nooit zoveel slachtoffers had kunnen maken.
Ze hadden hem dan zelf dood kunnen schieten.!!!!
Ik heb hier geen woorden voor.
Op zich zijn de wapens niet het probleem: eerder de mensen die ze gebruiken... Ik snap werkelijk niet hoe iemand onschuldige mensen kan doodschieten omdat hijzelf boos of verdrietig is.
Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als wapenbezit niet vrij is, gebeuren er ook nog zo'n schietpartijen. Alleen zullen het er dan waarschijnlijk minder zijn, omdat je niet in een vlaag van verstandverbijstering plots naar je wapen kan grijpen dat toch al in je kast ligt, maar je moet gaan nadenken waar je zo'n wapen gaat kopen, welk soort wapen je nodig hebt, enz. Op die tijd die er verstrijkt tussen 'het idee' en 'het wapen in bezit hebben', is de kans groot dat je tot je zinnen komt en je bedenkt. Maar uitsluiten kan je het nooit, dat hebben we vorig jaar in België nog meegemaakt: Hans Van Temsche schoot die dag 2 mensen dood en verwondde er een, nadat hij zich een jachtgeweer had aangeschaft.
De trigger die hem overhaalde was het feit dat hij betrapt was op roken op zijn kamer op school, en dus dreigde van school/internaat gesmeten te worden. Hij heeft ook toegegeven doelbewust op allochtonen geschoten te hebben omdat zij hem tijdens zijn tienerjaren gepest hebben. Dus ondanks het feit dat je in België heel wat minder vlot aan een wapen komt, is dus deze 18-jarige toch een wapenwinkel binnen gestapt en heeft een jachtgeweer gekocht.
De trigger die hem overhaalde was het feit dat hij betrapt was op roken op zijn kamer op school, en dus dreigde van school/internaat gesmeten te worden. Hij heeft ook toegegeven doelbewust op allochtonen geschoten te hebben omdat zij hem tijdens zijn tienerjaren gepest hebben. Dus ondanks het feit dat je in België heel wat minder vlot aan een wapen komt, is dus deze 18-jarige toch een wapenwinkel binnen gestapt en heeft een jachtgeweer gekocht.

Elke
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1862 Weergaves