Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welke muziek neem je mee ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Wat ik meeneem:

Janis Ian, John Denver, Joe Cocker, Bruce Springsteen, Fleetwood Mac, Norah Jones, Blof, Rowwen Heze en natuurlijk niet te vergeten: de muziek van Once Uppon a time in the West. Niets mooier als door Monument Valley te rijden met die muziek...

En voor de rest COUNTRY Radio, je moet tenslotte in de sfeer blijven.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Wij nemen altijd musical cd's mee, en dan vooral de laatste musicals waar we naar toe zijn geweest. Zoals Beauty&The Beast, Cats, The Wiz enz. :)
Uiteraard dit jaar dan de cd van High School Musical.
Maar ik heb ook graag de radio aan. Dat is toch wel speciaal vind ik, die amerikaanse radio stations.

Demi zal nu wat meer muziek die zij leuk vind branden op cd's,en de MP3speler gaat natuurlijk ook mee.

Louise
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Bruce Springsteen (bóóórn in the USA), Billy Joel, Rolling Stones, James Taylor, Joe Jackson
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Vorig jaar hadden we The best of the Eagles daar gekocht. Als ik nu een liedje van die cd hoor krijg ik spontaan kippenvel en ben in weer in de states! :wink:
Dit jaar hadden we een paar zenders gevonden iets met zender 1:50's, volgende zender 60's, volgende zender 70's, volgende zender 80's en de laatste zender 90's muziek. (weet iemand welke ik bedoel??)
Waren hele sterke zenders, we konden ze zelfs midden in Nevada ze ontvangen! Heerlijke muziek, en lekker afwisselend!

Manon
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Radio in een ander is zeker leuk, en al helemaal als je het verstaat!!!
De commercials en de spelletjes zijn ook altijd véél leuker als in Nederland of ... komt dat omdat je op vakantie bent?
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Clint schreef:Ik luister meestal naar de radio, soms ook naar mijn iPod. Wat trouwens een tip is, is om een tape adapter te kopen. Dit is een normale tape waaraan een draadje zit die je aan kan sluiten op je mp3-speler. Op die manier kan je de muziek van je mp3-speler over het geluidsysteem van de auto afspelen.
Dit hoor ik voor het eerst!! Ik heb nog een oude radio met cassette in mijn autootje in NL en ik heb altijd mijn mp3 aan in de auto. Kun je die op elkaar aansluiten ?? :D :D :D :D :D :D

Voor op vakantie heb ik vanallerlei muziek op mijn laptop. Van Nelly Furtado, Bon Jovi, Bryan Adams, tot top-40 muziek en country.
In Texas vind ik het erg leuk om een christian-music zender op te zetten. Niet omdat ik zo gelovig ben, maar omdat de muziek soms best leuk is en wel in het sfeertje past.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

phillybilly schreef:Dit hoor ik voor het eerst!! Ik heb nog een oude radio met cassette in mijn autootje in NL en ik heb altijd mijn mp3 aan in de auto. Kun je die op elkaar aansluiten ?? :D :D :D :D :D :D
http://www.pixmania.nl/nl/nl/168312/art ... oradi.html
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
phillybilly
Amerika-expert

Bericht door phillybilly »

antonia schreef:
phillybilly schreef:Dit hoor ik voor het eerst!! Ik heb nog een oude radio met cassette in mijn autootje in NL en ik heb altijd mijn mp3 aan in de auto. Kun je die op elkaar aansluiten ?? :D :D :D :D :D :D
http://www.pixmania.nl/nl/nl/168312/art ... oradi.html
Geweldig dank je wel !!!
Ik heb er meteen een besteld :-)
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij nemen ook een hele map met cd's mee, lekker in stijl door het noorwesten toeren met country & western en bluegrass.
's avonds bij het kampvuur lekker banjo/fiddle muziek.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Ik lees hier altijd over countrymuziek in het zuidwesten... Maar kan je er ook gewone radiozenders nemen, met de hits zoals hier? Ik wil mij wel een beetje onderdompelen in de amerikaanse cultuur, maar het moet binnen de perken blijven. Na een aantal uurtjes country, zal ik het wel gehad hebben :lol:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

In de States is muziek voor een ieder te vinden...ik ben totaal geen country-liefhebber. Mijn voorkeur gaat uit naar old skool Soul and R&B, dan zet ik de radio op 94.5 FM, een landelijk station.
Dochterlief luistert naar Top 10 en (C) Rap en heeft haar eigen station daarvoor, hubby luistert altijd naar de Groove, een smooth jazz station, op 93.7 FM.
Gewoon zoeken en vastleggen op je voorkeur, ook zijn er veel Spaans-talige zenders met Salsa en Ragga-ton.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

wiepster schreef: Mijn voorkeur gaat uit naar old skool Soul and R&B, dan zet ik de radio op 94.5 FM, een landelijk station.
Voor de duidelijkheid... het mag dan een landelijk station zijn, dat betekent niet dat dat station overal in Amerika op 94.5 FM uitzend. 94.5 FM in Dayton, Ohio is bijvoorbeeld een Mexicaans radiostation (http://www.thebeat945.com/main.html)
daydreamy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door daydreamy »

Ben een groot Westlife fan dus daar gaan absoluut wat cd-tjes van mee, daarbij ook kelly Clarkson, Bon Jovi en Pussycat Dolls en voor m'n vriend wat R'n'B en Eminem :roll:
2006 = Zuidwesten (CA-NV-AZ)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

GoBucks schreef:
wiepster schreef: Mijn voorkeur gaat uit naar old skool Soul and R&B, dan zet ik de radio op 94.5 FM, een landelijk station.
Voor de duidelijkheid... het mag dan een landelijk station zijn, dat betekent niet dat dat station overal in Amerika op 94.5 FM uitzend. 94.5 FM in Dayton, Ohio is bijvoorbeeld een Mexicaans radiostation (http://www.thebeat945.com/main.html)
Is ook gezellig toch.... :wink:

En op zondagmorgen is er veel Gospel te vinden.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Op lange ritten staat bij ons meestal de dvd speler aan.
Ben net van vakantie terug en kan vertellen dat ik de film de little mermaid wel 3 keer gehoord heb. Gezien heb ik hem nog niet.......... :oh:
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Wij luisteren naar van alles en nog wat, maar als we zondagochten door midden Arizona rijden, wordt het altijd een radiostation die uitzend in de Navajo taal, met Navajo muziek. Dit hoor je nergens anders, en voor ons iets om niet uren naar te luisteren, maar wel heel interessant dat dit nog bestaat.

Het is 660 KTNN-AM uit Window Rock, Arizona.

Verder altijd wat CDs omdat je niet overal radio ontvangst hebt.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

In Arizona is Calexico heel geschikte automuziek; een band uit Tucson die veel Mexicaanse invloeden in hun muziek heeft. Past helemaal bij de omgeving!
Plex
Amerika-ontdekker

Bericht door Plex »

Ik zorg altijd dat ik het betere stamp- en beukwerk bij me heb 8)
Tja, dat kennen ze daar niet echt en het blijft leuk om de reacties van iedereen te horen op deze "muziek".
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

bij ons is het een allegaartje.... Johny Winter, stevie ray Vaughn, Jamie Cullum, U2, metallica...

met andere woorden alles is goed buiten R&B en Rap
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Eric schreef: met andere woorden alles is goed buiten R&B en Rap
Ik heb altijd geleerd dat je moet zeggen: alles vind ik goed, behalve ... :lol: Het gaat om smaak, niet om feiten :wink:

Nog eventjes muggeziften vooraleer ik het land verlaat
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer