MaaikeVM schreef: ↑21 okt 2021, 21:12
Nu vraag ik me af hoe jullie ervaringen zijn met Delta en Lufthansa. Welke draagt jullie voorkeur uit?
Met Delta airlines zijn mijn ervaringen prima. Geen ervaring met Lufthansa.
Sluit mij wel aan bij
@harryh. Ik zou ook kiezen voor een overstap in de VS. Waarom? Je bent dan maar vast in de VS. Lijkt een open deur, maar...
Kijk even hoeveel directe vluchten er vanaf Europa (voor Lufthansa is dat vaak Frankfurt of München) naar de VS gaan.
Vaak gaat er maar 1 rechtstreekse vlucht vanaf Europa richting de VS per dag, als je deze mist zit je voor de rest van de dag vast op de airport en kun je pas een dag later met dezelfde vlucht mee.
Je wordt wel in een hotel gestopt, maar dan kun je beter een overstap hebben in de VS. Hier gaan vaak meerdere vluchten per dag van je HUB in de VS, naar je eindbestemming. Mocht je overstap daar missen wordt je op de volgende vlucht geplaatst, zit deze vol? Dan kun je vaak wel met de vroege ochtendvlucht mee de volgende dag.
Scheelt je toch een halve dag in je aankomsttijd. Let wel goed op je overstaptijd in de VS, als je niet van stressen en rennen houdt zou ik hier minimaal 2 uur voor rekenen. Het kan bij immigrations druk zijn en als je een korte overstaptijd hebt van <2 uur kan het krap worden.