Oei, het enthousiasme... excuses

Oei, het enthousiasme... excuses
Het gele reisadvies staat helaas los van een testverplichting als je NAAR de VS reist. De VS kan straks op geel worden gezet door Nederland, maar dan nog kan er een testverplichting bij vertrek zijn als je naar de VS reist. Daar gaan ze zelf over.
Volledig gevaccineerd wel. Dat betekent 2 prikken. Ook als je al covid gehad hebt. Persé Pfizer niet. Mag ook Moderna, J&J (1 dosis) of AZ zijn.Jumping Jack schreef: ↑21 okt 2021, 09:41Weet iemand of dat je ook voor Canada volledig gevaccineerd moet zijn? Dus ook persé 2 prikken voor Pfizer?
Ja, kijk even op de site van het Robbert Koch Instituut (Duitse RIVM). Duitsland werkt ook met Hoogrisicogebieden ect. Zij kunnen andere inreisvoorwaarden stellen dan Nederland als je uit de VS komt. Geldt trouwens ook voor het VK. En let op, Nederland op zijn beurt weer als je uit het VK komt want dat is na de brexit geen EU meer.
Hier in NL worden die zelftesten niet geaccepteerd volgens mij. Dus ben benieuwd hoe ze daar mee omgaan op Schiphol.Terpies schreef: ↑21 okt 2021, 11:06ik heb digitale zelftesten met internationaal reiscertificaat besteld, en neem deze sowieso mee als ik op de 11e November naar de US vlieg.
Op de site van BA is een mogelijkheid om aan te geven vanaf welke luchthaven je waar naar toe vliegt. Je krijgt dan uitgebreid in beeld waar je aan moet voldoen.Anita74 schreef: ↑21 okt 2021, 10:55Weet iemand hoe dit zit met testen terugvlucht als je via Duitsland vliegt?
Is er in Duitsland ook een soort site met landen-kleuren zoals onze reischeck-app?
Ik heb vluchten gezien met British Airways Düsseldorf-Londen-New York in februari, maar vindt het lastig om te boeken met al die corona-regeltjes, per land weer anders![]()
Ja, ik bedoelde ook niet dat het iets met elkaar te maken heeft, maar als het geel is, is dat weer makkelijker/handiger voor de reisverzekering. Dus waren 3 op zichzelf staande 'wensen'
ga je deze ook voor heenreis gebruiken ?Terpies schreef: ↑21 okt 2021, 11:06Ik neem het zekere voor het onzekere: ik heb digitale zelftesten met internationaal reiscertificaat besteld, en neem deze sowieso mee als ik op de 11e November naar de US vlieg.
Ik vind het te onzeker...stel dat de US weer op oranje gaat als ik op 10 December terugvlieg, dan moet ik alsnog testen. Beter mee verlegen dan om verlegen, en deze zijn maar € 18,50 per stuk
Bijna te mooi om waar te zijn. Ben erg benieuwd of ze dit gaan accepteren. Zowel vanuit NL als de VS. Lijkt mij toch wel erg fraudegevoelig.
Heeft er iemand ervaring dan met dit bedrijf? Wij hebben hier op loopafstand van ons huis een vestiging zitten van Spoedtest. Hoewel je ze vast ergens goedkoper kunt krijgen, goede ervaringen met spoedtest. En dat we kunnen lopen is ook wel praktisch.
Oh vertel? waarop doe je die aanname? De testen die ik heb besteld voldoen aan alle regels, zeker in de EU en ook voor de US. https://www.toegangsbewijs.nu/
Wat een onzin bewering...wat zeggen ze dan meer dan ze waarmaken?