Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!
Als je de site goed doorleest dan je onder FAQ een disclaimer waarin staat dat er landen zijn waar de test niet geldig kan zijn. Ik zou er dus niet zomaar van uitgaan dat je testen straks ook geldig zijn.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ho Ho @Terpies rustig aan.. Ik zeg ''volgens mij''
Je komt een beetje aangevallen en aanvallend over.. We zijn er toch ook om elkaar te helpen? En nee ik heb geen officiële bronvermelding. Ik zeg er alleen bij dat ik mij afvraag of ze dit gaan accepteren.
Dit is dan de eerste aanbieder die ik tegenkom waar zo'n zelftest dus blijkbaar geaccepteerd wordt. Ik was in de veronderstelling (so shoot me) dat het een zelfde idee zou zijn als een zelftest die je bij de Jumbo of de Kruidvat kunt halen.
Kijk er wel van op want het lijkt mij erg fraudegevoelig en past naar mijn mening ook helemaal niet bij de VS die erg streng zijn (geweest) met inreisbeperkingen, ESTA ect.
Wat @mtl ook aangeeft staat er in de FAQ een enorme disclaimer dat zij niet gaan over welke landen deze testen wel dan niet accepteren.
Maar goed we gaan het zien

Dit is dan de eerste aanbieder die ik tegenkom waar zo'n zelftest dus blijkbaar geaccepteerd wordt. Ik was in de veronderstelling (so shoot me) dat het een zelfde idee zou zijn als een zelftest die je bij de Jumbo of de Kruidvat kunt halen.
Kijk er wel van op want het lijkt mij erg fraudegevoelig en past naar mijn mening ook helemaal niet bij de VS die erg streng zijn (geweest) met inreisbeperkingen, ESTA ect.
Wat @mtl ook aangeeft staat er in de FAQ een enorme disclaimer dat zij niet gaan over welke landen deze testen wel dan niet accepteren.
Maar goed we gaan het zien

Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 21 okt 2021, 12:22, 3 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
@d_vdploeg Ik heb geen idee hoe zo'n test op afstand werkt (heb überhaupt geen idee hoe een test werkt, ben nog nooit getest
)
Ik zag alleen in de voorwaarden bij BA dat het geaccepteerd wordt door de US. Lijkt me ideaal als je die testen, zoals Terpies, aangeeft mee kan nemen, zodat je in ieder geval iets bij je hebt, mocht testen op de terugweg noodzakelijk zijn.
Ik hoop dat er voor mijn vertrek (23/12) mensen zijn met ervaring; kan ik weer van leren (of het afkijken).

Ik zag alleen in de voorwaarden bij BA dat het geaccepteerd wordt door de US. Lijkt me ideaal als je die testen, zoals Terpies, aangeeft mee kan nemen, zodat je in ieder geval iets bij je hebt, mocht testen op de terugweg noodzakelijk zijn.
Ik hoop dat er voor mijn vertrek (23/12) mensen zijn met ervaring; kan ik weer van leren (of het afkijken).
Klopt en daarom heb ik ze gebeld en het certificaat is ook geldig voor de US

Ik snap mensen niet die gewoon maar wat roepen en andere mensen op het verkeerde been zetten met onzin aannames zonder zich in feiten te verdiepen.
Lijkt me inderdaad bijzonder fraudegevoelig.... Maar goed, als het wordt geaccepteerd is het een goedkope oplossing.
Je zegt "volgens mij"... waar baseer je je dan op? je roept maar wat.d_vdploeg schreef: ↑21 okt 2021, 12:17Ho Ho @Terpies rustig aan.. Ik zeg ''volgens mij''Je komt een beetje aangevallen en aanvallend over.. We zijn er toch ook om elkaar te helpen? En nee ik heb geen officiële bronvermelding. Ik zeg er alleen bij dat ik mij afvraag of ze dit gaan accepteren.
Dit is dan de eerste aanbieder die ik tegenkom waar zo'n zelftest dus blijkbaar geaccepteerd wordt. Ik was in de veronderstelling (so shoot me) dat het een zelfde idee zou zijn als een zelftest die je bij de Jumbo of de Kruidvat kunt halen en het lijkt mij erg fraudegevoelig.
Denk je dat je mensen helpt met jouw ongefundeerde opmerkingen? Op welke manier helpt dat dan?
Need I say more?Deze zelftest is goedgekeurd en gevalideerd door het RIVM.
die disclaimer dat niet alle landen de test accepteren staan bij alle bedrijven waar je een antigeentest kunt doen omdat 1 niet alle landen een antigeentest accepteren en 2 niet alle landen een remote afgenomen test accepteren. USA accepteert beide wel maar kan begrijpen dat dit soort bedrijven niet verantwoordelijk willen zijn voor alle wisselende regels wereldwijd en dat je dit dus zelf moet uitzoeken.
-
- Amerika-expert
Ik roep niet gewoon maar wat. Ik heb mij wel degelijk ingelezen. En inderdaad blijkbaar accepteert de VS deze zelftest. Prima. Ben benieuwd en hoop dat dit zo blijft. Het zou namelijk wel makkelijk zijn en schelen in de kostenTerpies schreef: ↑21 okt 2021, 12:19maar wat roepen

Maar als ik met deze zelftest een kroeg binnenstap met uiteraard zo'n certificaat ben ik benieuwd of ik binnengelaten word.
Volgens mij hebben alle horeca, theaters ect. In Nederland de opdracht (of ze dat ook doen is een andere discussie

Deze test wordt geaccepteerd voor reizen binnen Europa .ik zit op diverse reisfora van verschillende landen en honderden mensen hebben van de zomer met deze test gevlogen . Dus ervaring genoeg .ja hij wordt geaccepteerd op Schiphol en om naar Nederland terug te reizen .
In de uk zijn deze telehealthtests aan de orde van de dag en worden zelfs door de overheid benoemd als keuze test .
Als je de voorwaarden leest zie je dat een telehealth test voldoet aan de voorwaarden gesteld door de VS. Het wordt zelfs specifiek benoemd als optie .
In de uk zijn deze telehealthtests aan de orde van de dag en worden zelfs door de overheid benoemd als keuze test .
Als je de voorwaarden leest zie je dat een telehealth test voldoet aan de voorwaarden gesteld door de VS. Het wordt zelfs specifiek benoemd als optie .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Ik heb hierover contact met ze gehad, en ze hebben bewust de US niet vermeld, omdat er nog een travel ban is.ONYX666 schreef: ↑21 okt 2021, 12:28die disclaimer dat niet alle landen de test accepteren staan bij alle bedrijven waar je een antigeentest kunt doen omdat 1 niet alle landen een antigeentest accepteren en 2 niet alle landen een remote afgenomen test accepteren. USA accepteert beide wel maar kan begrijpen dat dit soort bedrijven niet verantwoordelijk willen zijn voor alle wisselende regels wereldwijd en dat je dit dus zelf moet uitzoeken.
Zodra deze er af gaat zullen ze het op de website toevoegen aan de lijst van landen die deze test accepteren.
Ze hebben mij verzekerd dat de verklaring geldig is voor de US en ik krijg mijn geld terug als het alsnog wordt afgewezen.
Ik vlieg op 11 november, dus op 8 november weet ik of de verklaring 100% geaccepteerd is, omdat ik deze dan moet uploaden in de United App.
Dit zou ook mijn voorkeur hebben. Maar rechtstreekse vlucht is € 507 pp zonder bagage en de vlucht met overstap in Londen en dus via Dusseldorf is € 335 incl. bagage. Wel gratis om te boeken. Aangezien we met 5 personen gaan, is het dus best een flink verschil. Vandaar ook mijn twijfels.
Aangezien februari nog ver weg is, is het lastig in te schatten hoe de situatie omtrent de regels dan zal zijn.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
-
- Amerika-expert
Volgens mij heb ik mijn mening inmiddels wat bijgesteldTerpies schreef: ↑21 okt 2021, 12:22Je zegt "volgens mij"... waar baseer je je dan op? je roept maar wat.

Ik baseer dat ''volgens mij'' op 2 dingen namelijk dat ik zo'n test wel heel laagdrempelig en fraudegevoelig vindt.
Omdat we hier vooral met de coronacheck app werken. Daarnaast is zo'n zelftest hier nog niet echt gemeengoed. Als je niet gevaccineerd bent en je moet testen om een restaurant in te kunnen dan ga je naar testen voor toegang of een andere aanbieder waarbij je het testresultaat kunt uploaden in de coronacheck app. Ik ben benieuwd of ik met het certificaat van deze test een willekeurige kroeg of restaurant in kan lopen en dat dit geaccepteerd wordt.
Maar goed, laten we verder gaan

Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 21 okt 2021, 12:50, 7 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Dat de testverplichting eraf gaat bij terugkomst is heel goed nieuws. Ik had altijd al het vermoeden dat de USA daar maar op de 'oranje' lijst staat (zoals jullie het in NL noemen) omdat USA geen wederkerig inreisbeleid had voor Europeanen (een beetje, wij niet dan maken we het jullie ook wat moeilijker).
In BE staat USA al een hele tijd op de hoogrisicolanden-lijst, maar niet op de zeerhoogrisicolanden-lijst, wat betekent dat we ons als Belg mogen laten testen na thuiskomst, gratis, op dag 1 of 2 én op dag 7, zonder quarantaine als we volledig gevaxxed zijn. Ik diende echter rekening te houden met de regels van NL want vlieg terug via Schiphol.
Zeer goed nieuws, hopelijk blijft het zo...
In BE staat USA al een hele tijd op de hoogrisicolanden-lijst, maar niet op de zeerhoogrisicolanden-lijst, wat betekent dat we ons als Belg mogen laten testen na thuiskomst, gratis, op dag 1 of 2 én op dag 7, zonder quarantaine als we volledig gevaxxed zijn. Ik diende echter rekening te houden met de regels van NL want vlieg terug via Schiphol.
Zeer goed nieuws, hopelijk blijft het zo...

- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Waar ik nog niemand over heb gehoord is de volgende voorwaarde op nederlandwereldwijd.nl voor inreizen naar de VS.
Daar staat;
Bij aankomst in de Verenigde Staten van Amerika:
Als u volledig gevaccineerd bent (minimaal 14 dagen geleden na de 2e vaccinatie) dan:
Hoeft u niet in quarantaine.
Laat u zich 3-5 dagen na uw aankomst in de VS testen.
Als deze testuitslag positief is, dan gaat u in zelfisolatie.
Je moet je dus laten testen als je 3 tot 5 dagen in de VS bent.
Daar staat;
Bij aankomst in de Verenigde Staten van Amerika:
Als u volledig gevaccineerd bent (minimaal 14 dagen geleden na de 2e vaccinatie) dan:
Hoeft u niet in quarantaine.
Laat u zich 3-5 dagen na uw aankomst in de VS testen.
Als deze testuitslag positief is, dan gaat u in zelfisolatie.
Je moet je dus laten testen als je 3 tot 5 dagen in de VS bent.
-
- Amerika-expert
Ik dacht dat dit niet van toepassing zou zijn, geen idee waar ik dat gelezen heb.
Ik heb dat ook gelezen, maar vraag me af wie dat gaat controleren en wat de consequenties zijn.
Ik ben na 3-5 dagen na aankomst niet meer op het vliegveld, maar hopelijk een 1000 km verderop.
Ik ben na 3-5 dagen na aankomst niet meer op het vliegveld, maar hopelijk een 1000 km verderop.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het niet van toepassing is, maar het staat wel op de officiele nederlandse site.
Misschien wordt het komende periode wel duidelijk...
Voor mij zou het lastig worden, want ik zit dan in de "middle of nowhere". Misschien een zelftest in dit geval oke?
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus
Misschien wordt het komende periode wel duidelijk...
Voor mij zou het lastig worden, want ik zit dan in de "middle of nowhere". Misschien een zelftest in dit geval oke?
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Tiens, moet ik mij dus laten testen? Ik bel al 3 jaar niet meer in BE geweest. Ik dacht dat je je niet hoefde laten testen bij aankomst als je gevaccineerd was? (ik arriveer in BE op 4 november) Controleren ze dat? Is dat met zelftesten? Wat een gedoe allemaal. Denk je dat je als gevacinneerde imboorling welkom bentTimothy555 schreef: ↑21 okt 2021, 12:36In BE staat USA al een hele tijd op de hoogrisicolanden-lijst, maar niet op de zeerhoogrisicolanden-lijst, wat betekent dat we ons als Belg mogen laten testen na thuiskomst, gratis, op dag 1 of 2 én op dag 7, zonder quarantaine als we volledig gevaxxed zijn. Ik diende echter rekening te houden met de regels van NL want vlieg terug via Schiphol.

-
- Amerika-expert
@Tipsy_1 Komende van de US, ja. Je moet een PLF invullen voor aankomst als je met het vliegtuig aankomt, en via die PLF krijg je als Belg een code om je te laten testen.
Als je doorreist naar NL moet het niet volgens mij (je blijft minder dan 48u in België).
Dat is het gevolg van het feit dat USA een 'rood land' buiten de EU is, en dan moet je je laten testen als je gevaccineerd bent (2x). Als je niet gevaccineerd bent moet je ook in quarantaine.
Regels hier:
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
Als je doorreist naar NL moet het niet volgens mij (je blijft minder dan 48u in België).
Dat is het gevolg van het feit dat USA een 'rood land' buiten de EU is, en dan moet je je laten testen als je gevaccineerd bent (2x). Als je niet gevaccineerd bent moet je ook in quarantaine.
Regels hier:
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
Ik ga met dochterlief woensdagavond naar Vegas, en zondagmiddag weer terug. Na 5 dagen ben ik dus al weer retour, neem dus aan dat dit voor mijn specifieke sitiuatie niet van topassing is.Terpies schreef: ↑21 okt 2021, 13:20Ik heb dat ook gelezen, maar vraag me af wie dat gaat controleren en wat de consequenties zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht