Hey ik ben hier nieuw op deze site en ik heb al heel veel informatie gevonden. Maar nog niet goed genoeg ik ben van plan om later in de toekomst naar Los angeles te wonen. Maar is het daar wel goed om te wonen??
iK ben nog nooit in amerika geweest en wil er eerste een paar keer gan bezoeken en dan mijn keuze maken of ik er wel degelijk wil wonen werken en men liefde delen.
maar is het dan egt zo moeilijk om daar te werken.
Ik heb maar een A2 diploma(geen hogeschool gevolgd, beroeps onderwijs kantooradministratie). en om daar dan uiteindelijk te gaan wonen. ? alvast bedankt voor jullie aandacht.
Kusjes Ellen..
btw prachtige site
Zoals je waarschijnlijk na enig zoeken op dit forum wel zult ondervinden, is het niet makkelijk om uiteindelijk in Amerika te kunnen gaan wonen. Hoe wil jij dat gaan doen, als ik zo vrij mag zijn om te vragen?
Ellenwiltnaarlosangeles schreef:Hey ik ben hier nieuw op deze site en ik heb al heel veel informatie gevonden. Maar nog niet goed genoeg ik ben van plan om later in de toekomst naar Los angeles te wonen. Maar is het daar wel goed om te wonen??
iK ben nog nooit in amerika geweest en wil er eerste een paar keer gan bezoeken en dan mijn keuze maken of ik er wel degelijk wil wonen werken en men liefde delen.
maar is het dan egt zo moeilijk om daar te werken.
Ik heb maar een A2 diploma(geen hogeschool gevolgd, beroeps onderwijs kantooradministratie). en om daar dan uiteindelijk te gaan wonen. ? alvast bedankt voor jullie aandacht.
Kusjes Ellen..
btw prachtige site
Ten eerste welkom, ten tweede, je vraag is enorm vaag en je spreekt of later in de toekomst, dus onmogelijk deze vraag te beantwoorden zonder dat iemand over paranormale gaven beschikt. Ik zou er maar vanuit gaan dat het heel moeilijk is en eerst maar eens naar LA gaan en waarschijnlijk schikken van de enorme hoge huisprijzen en veel ellende en daarna een plan maken, succes.
Hey merci om al te antwoorde.
Hehe,,, hzo dus het is moeilijk. en duur wrs. Nee ik ben van plan om nog drie a vier jaar wachten eerst genoeg geld verdiene en er een paar keer gan bezoeken, en ook jah achter werk zoeken en genoeg informatie verzamelen om er tog uiteindelijk er te kunnen wonen.
jah ik weet men vraag is nogal vaag. maarjah ik wil egt wel naar los angeles gan wonen. ma dan zal men dromen stilaan stil vallen.
ja en ik vroeg mij af; iedereen daar heeft hogeschool gedaan en universiteit en jah ik heb maar een klein diplomake en ik heb wa schrik dak daar tog geen kans maak.
Alvast bedankt !
Ellenwiltnaarlosangeles schreef: wtf ik kan goed engels,frans,duits en nederlands wa zit gij nu te zegge dak ni kan leren spellen. En dit en dat??
Ellen, je kan je schrijfstijl bezwaarlijk 'behoorlijk Nederlands' noemen. De gangbare taal hier op het forum is AN. Dat is makkelijk, omdat we hier zitten met mensen uit Nederland, België, Amerika,...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Ha alvast bedankt voor de tip.
Ja ik denk dat het een klein beetje een gewoonte is van msn en niet SMS.
En jah ik zag deze uitspraak meer als een beledeging.. Maar als jullie het zeggen.
Alvast bedankt en tot de volgende. En nee het zijn geen spelfout ! meer dialect mocht je het niet door hebben .
Elln
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT 2013: NY
Neen helemaal niet, ik bedoel dan mijn zinnen die soms in het dialect zijn mijn naam is dus helemaal niet in het dialect. Het is gewoon Ellen of ja sommige schrijven mijn naam Elln daarmee het is gewoon mijn naam.
Oke En ben jij al naar Amerika geweest? of ben je van plan om ook daar naar toe te gaan??
Als je ooit in de VS aan de slag wilt, zul je al snel ervaren dat eerste indrukken hier erg tellen.
Om mezelf en mijn eigen ervaringen in Amerika als voorbeeld te nemen: als goed 'revolutionair' (ik heb in de jaren 60 en 70 aan de universiteit van Amsterdam gestudeerd, dus kun je nagaan hoe ik er indertijd bijliep), heb ik geleerd, dat je dat niet kunt in de VS.
Bijvoorbeeld: als ik met trui, geitewollen sokken en sandalen bij de VN kwam in New York, moest ik overal mijn (journalisten)pasje laten zien. Als ik een jasje en een das had, dan ging alles veel makkelijker (en dat was lang voor 9/11, tegenwoordig zijn ze een stuk strenger).
Ik heb dus geleerd dat ik me aan moet passen als ik voor vol wil worden aangezien.
Jimmy Carter was daarbij mijn voorbeeld: die liep als dat nodig was in smoking, maar trok zijn spijkerbroek aan, als hij gewoon 'thuis' was (voor zover je 'gewoon thuis' kunt zijn in het Witte Huis.)
Ik heb geleerd dat ik dat ook moet doen: netjes aangekleed als ik ergens heen ga, zodra je thuis bent weer je oude kleren aan.
"Als je hartje maar rood is, dan geeft het niet hoe je er van buiten uitziet" zeg ik altijd maar tegen mezelf.
Met taal en taalgebruik is dat hetzelfde. Als je ergens gaat solliciteren, is een brief/email toch altijd het eerste wat men van je ziet. Tenzij je een genie bent, of iets heel bijzonders kan, ligt jouw brief/email op een grote stapel met berichten van andere sollicitanten. De persoon die de keuze moet maken, gaat daar zo snel mogelijk doorheen. Een slordige brief, vooral als er spelfouten en/of dialect in zit, wordt al heel snel in de prullenbak gegooid (op een forum is dat natuurlijk anders, gelukkig).
Misschien is het allemaal wat hard overgekomen, maar je kunt dit soort dingen niet vroeg genoeg leren. Vooral in de VS, waar het leven iets harder is dan in Europa.
Bennogr schreef:(op een forum is dat natuurlijk anders, gelukkig).
Ik denk dat het zelfs hier op het forum al speelt. Iemand die de moeite neemt een goed verhaal neer te zetten i.p.v. afgebroken woorden, halve zinnen, zinnen zonder hoofdletters, punten en komma's, msn-taal, zal veel eerder een serieuze reactie krijgen.
lelie schreef:Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik snel afhaak als er getypt wordt in msn-taal.
ja zeg. Sorry dat ik niet de spelregels hier ken. Van de AN taalgebruik. Wat kan ik nu nog meer zeggen dat het mij spijt dat ik dialect of msn taal gebruikte?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.