Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GoBucks
Amerikakenner

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door GoBucks »

MattRob schreef:
21 okt 2021, 09:46
Wel mooi nieuws met dat 'niet hoeven testen' voor de terugreis, maar wij moeten ook nog binnenlandse vlucht (MCO - JFK) voordat we naar Nederland terugvliegen. Hoef je dan ook geen test te overleggen, weten iemand dat ? Alhoewel natuurlijk ook nog veel kan veranderen in de komende weken.
Zoals je zegt, het kan iedere dag veranderen, maar de huidige status volgens de website van de cdc: Nee. volledig gevaccineerd hoef je niet te testen. https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... vid19.html

People who are fully vaccinated with an FDA-authorized vaccine or a vaccine authorized for emergency use by the World Health Organization can travel safely within the United States.

Ongevaccineerd.... de meeste 'regels' zijn 'recommendations' dus daar hoef je je niet aan te houden als je dat niet wilt.

Coyote Buttes schreef:
21 okt 2021, 13:10
Waar ik nog niemand over heb gehoord is de volgende voorwaarde op nederlandwereldwijd.nl voor inreizen naar de VS.
Daar staat;
Bij aankomst in de Verenigde Staten van Amerika:
Als u volledig gevaccineerd bent (minimaal 14 dagen geleden na de 2e vaccinatie) dan:
Hoeft u niet in quarantaine.
Laat u zich 3-5 dagen na uw aankomst in de VS testen.
Als deze testuitslag positief is, dan gaat u in zelfisolatie.
Je moet je dus laten testen als je 3 tot 5 dagen in de VS bent.
Nee hoor, dat is ook een 'recommendation' dus het wordt aangeraden maar je hoeft het zeker niet verplicht te doen.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... dance.html
(Even naar beneden scrollen, ongeveer halverwege bij 'International travel' staat:

International travelers arriving in the United States are still recommended to get a SARS-CoV-2 viral test 3-5 days after travel regardless of vaccination status.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Dank je @GoBucks , dat is pas info.

Recommended test, dus geen verplichting. In dat geval neem ik zelftests mee die ik na 3 dagen uitvoer.
Afhankelijk van het resultaat daarvan kan ik eventueel een vervolgactie plannen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Dat testen na 3 tot 5 dagen is nu. Het is de vraag of dat straks ook nog gaat zijn. Van wat er nu aan inreisvoorwaarden is uitgelekt staat nergens dat je na 3 tot 5 dagen een test moet doen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

d_vdploeg schreef:
21 okt 2021, 14:07
Dat testen na 3 tot 5 dagen is nu. Het is de vraag of dat straks ook nog gaat zijn. Van wat er nu aan inreisvoorwaarden is uitgelekt staat nergens dat je na 3 tot 5 dagen een test moet doen.
Inderdaad. Het verandert met de dag/week. Zie bijvoorbeeld nu Marokko!
Blijven checken!
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Over checken gesproken: Ga ook niet alleen af op de reisadviezen van wijsopreis.nl. Maar raadpleeg ook een bron in het land van aankomst. Als je inderdaad de website van cdc raadpleegt wordt het dus aangeraden om je na 3 tot 5 dagen opnieuw te testen. Maar zo staat het niet in het reisadvies van wijs op reis. Daar staat letterlijk '' Laat u zich 3-5 dagen na uw aankomst in de VS testen.''

Sowieso is dat hele reisadvies aan een update toe want je komt straks niet eens meer de VS in zonder vaccinatie. Dat hele stuk over als je niet gevaccineerd bent kan er uit.

Weet niet of dat recommended altijd al was of dat dit recent is aangepast/toegevoegd?
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Het lijkt mij niet dat deze zelftest (toegangsbewijs.nu) voldoet aan de eisen van de CDC.
Ik neem het zekere voor het onzekere: ik heb digitale zelftesten met internationaal reiscertificaat besteld, en neem deze sowieso mee als ik op de 11e November naar de US vlieg.
Ik vind het te onzeker...stel dat de US weer op oranje gaat als ik op 10 December terugvlieg, dan moet ik alsnog testen. Beter mee verlegen dan om verlegen, en deze zijn maar € 18,50 per stuk
Ik begrijp dat er door leden telefonisch contact is geweest met de aanbieder van de test, maar als je onderstaande richtlijnen van de CDC leest, komt de test niet in aanmerking.

De CDC meldt dat er realtime supervisie (middels Video en Audio) moet zijn op het afnemen van de test, en (juridisch gesproken) biedt deze test dat niet.

Een risico'tje lijkt mij. Ik vertrouw er niet op.
Does a self-test meet the conditions of the Order?
International air passengers traveling to the United States can use a self-test (sometimes referred to as home test) that meets the following criteria:

The test must be a SARS-CoV-2 viral test (nucleic acid amplification test [NAAT] or antigen test) with Emergency Use Authorization (EUA) from the U.S. Food and Drug Administration (FDA).
The testing procedure must include a telehealth service affiliated with the manufacturer of the test that provides real-time supervision remotely through an audio and video connection. Some FDA-authorized self-tests that include a telehealth service may require a prescription.
The telehealth provider must confirm the person’s identity, observe the specimen collection and testing procedures, confirm the test result, and issue a report that meets the requirements of CDC’s Order (see “What information must be included in the test result?” below).
Airlines and other aircraft operators must be able to review and confirm the person’s identity and the test result details. The passenger must also be able to present the documentation of test results to U.S. officials at the port of entry and local/state health departments, if requested.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

@Coyote Buttes : Ja zo doe ik dat hier in Ohio. Een app op de telefoon en een computer met Webcam en je doet je test thuis, maar er kijkt iemand mee via de webcam.
https://www.globalpointofcare.abbott/en ... st-us.html

Weet niet hoe het in andere staten is maar ik kan deze gewoon gratis afhalen bij de plaatselijke bibliotheek!
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Coyote Buttes schreef:
21 okt 2021, 15:17
biedt deze test dat niet.
Dat lijkt mij ook niet want als je de instructie leest en het filmpje bekijkt op de website van de aanbieder van die test, moet je een foto maken. Dat is geen realtime supervisie dmv video en audio. Dat laatste is natuurlijk bedoeld om fraude te voorkomen. Anders zou je bijvoorbeeld de truc kunnen uithalen die ik hierboven in mijn post beschrijf door iemand anders ook die test te laten afnemen en deze te gebruiken.

De vraag is wel, als de VS inderdaad deze testen blijft toestaan, hoe men dan gaat controleren dat het juist is uitgevoerd. Ze checken natuurlijk alleen je reiscertificaat met negatieve uitslag bij incheck. Het is als je het zo leest inderdaad een risico'tje. Het is straks de vraag, ga je die nemen. Verschil tussen deze test en een antigeensneltest bij andere aanbieders is niet megagroot.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 21 okt 2021, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@GoBucks Top! Wij in Europa kunnen daar niets mee voor de heenweg uiteraard, want hoe komen wij aan zo'n test.
Het is wel ingewikkeld, want de test moet zowel aan de Europese eisen voldoen ivm controle op het vliegveld, als aan de eisen bij aankomst in de VS.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

harryh schreef:
21 okt 2021, 15:34
Top! Wij in Europa kunnen daar niets mee voor de heenweg uiteraard, want hoe komen wij aan zo'n test.
Je kunt hem bestellen via https://www.toegangsbewijs.nu/. De discussie is of die geldig gaat zijn naar de VS. Er is hier door forummers contact geweest met de aanbieder en die geven aan van wel. Als je de website van het CDC raadpleegt dan vraag ik mij (en @Coyote Buttes) dat af.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Even lezen @d_vdploeg ;) die korte lontjes hier...
Ik reageerde op
GoBucks schreef:
21 okt 2021, 15:29
Ja zo doe ik dat hier in Ohio. Een app op de telefoon en een computer met Webcam en je doet je test thuis, maar er kijkt iemand mee via de webcam.
https://www.globalpointofcare.abbott/en ... st-us.html

Weet niet hoe het in andere staten is maar ik kan deze gewoon gratis afhalen bij de plaatselijke bibliotheek!
Als je naar die site gaat lees je dat je een test kunt bestellen in de VS...
Die discussie over https://www.toegangsbewijs.nu/ kan niemand zijn ontgaan 3 pagina's lang haha
Laatst gewijzigd door harryh op 21 okt 2021, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

harryh schreef:
21 okt 2021, 15:41
Als je naar die site gaat lees je dat je een test kunt bestellen in de VS...
Niet gezien, excuus :wink:
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

MattRob schreef:
21 okt 2021, 09:46
Wel mooi nieuws met dat 'niet hoeven testen' voor de terugreis, maar wij moeten ook nog binnenlandse vlucht (MCO - JFK) voordat we naar Nederland terugvliegen. Hoef je dan ook geen test te overleggen, weten iemand dat ? Alhoewel natuurlijk ook nog veel kan veranderen in de komende weken.
Wij hebben hier dit jaar meermaals binnenlands gevlogen en nooit "iets" moeten voorleggen. Behalve dan een masker dragen.
Gast

Bericht door Gast »

Coyote Buttes schreef:
21 okt 2021, 15:17
Het lijkt mij niet dat deze zelftest (toegangsbewijs.nu) voldoet aan de eisen van de CDC.

Ik begrijp dat er door leden telefonisch contact is geweest met de aanbieder van de test, maar als je onderstaande richtlijnen van de CDC leest, komt de test niet in aanmerking.

De CDC meldt dat er realtime supervisie (middels Video en Audio) moet zijn op het afnemen van de test, en (juridisch gesproken) biedt deze test dat niet.

Een risico'tje lijkt mij. Ik vertrouw er niet op.
En wat is het resultaat van de test? Juist ja, een certificaat. Laat je dat certificaat nou juist moeten uploaden, en niet de video van hoe de test is afgenomen. Je mag best kritisch zijn en je eigen conclusie trekken, maar als er al 100en mensen mee gereisd hebben, dan is het voor mij prima.
Het gaat mij om het certificaat en dat voldoet aan alle voorwaarden zoals gesteld door RIVM en ook door de CDC.

De CDC vereist namelijk het volgende:
What information must be included on the test result?
A test result must be in the form of written documentation (paper or electronic copy). The documentation must include:

Type of test (indicating it is a NAAT or antigen test)
Entity issuing the result (e.g. laboratory, healthcare entity, or telehealth service)
Specimen collection date. A negative test result must show the specimen was collected within the 3 days before the flight. A positive test result for documentation of recovery from COVID-19 must show the specimen was collected within the 3 months before the flight.
Information that identifies the person (full name plus at least one other identifier such as date of birth or passport number)
Test Result
Hoe denk je dat deze verklaring afwijkt van het formulier wat je krijgt na een test bij een test centrum?
Ik heb hier nog een test verklaring liggen van toen ik in augustus 2021 naar de US zou gaan, en dat formulier bevat in de basis dezelfde elementen.

Hoe denk je dat de CDC het verschil gaat zien?
Maar goed, iedereen die meer geld dan nodig wil uitgeven moet dat voor zichzelf maar beslissen, maar bij voorbaat zeggen dat het onzin is, niet werkt of niet geaccepteerd wordt is onjuist tot het tegendeel bewezen wordt. We gaan het zien, zoals gezegd, op de 8e november.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Terpies schreef:
21 okt 2021, 16:15
Hoe denk je dat de CDC het verschil gaat zien?
Dat verschil dat gaan ze natuurlijk niet zien. Zij zien natuurlijk niet hoe jij die test afneemt. Net zo min als de airline, die jouw test moet controleren bij incheck of elders in het proces voor je aan boord stapt.

Volgens de FAQ staat de test wel te boek als antigen rapid test.

Aangezien je aangeeft deze tests besteld te hebben, zou je je ervaringen met ons willen delen na je reis?
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

harryh schreef:
21 okt 2021, 15:34
@GoBucks Top! Wij in Europa kunnen daar niets mee voor de heenweg uiteraard, want hoe komen wij aan zo'n test.
Het is wel ingewikkeld, want de test moet zowel aan de Europese eisen voldoen ivm controle op het vliegveld, als aan de eisen bij aankomst in de VS.
Oh, het was alleen maar bedoelt als voorbeeld. Gebaseerd op de discussie van de laatste 3 pagina's..... lijkt het erop dat je in NL met wat fotootjes weg komt. Hier in de US of A is dat niet zo. Daar gaat het via een video controle zoals het op de cdc website staat.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Timothy555 schreef:
21 okt 2021, 13:50
@Tipsy_1 Komende van de US, ja. Je moet een PLF invullen voor aankomst als je met het vliegtuig aankomt, en via die PLF krijg je als Belg een code om je te laten testen.
Als je doorreist naar NL moet het niet volgens mij (je blijft minder dan 48u in België).

Dat is het gevolg van het feit dat USA een 'rood land' buiten de EU is, en dan moet je je laten testen als je gevaccineerd bent (2x). Als je niet gevaccineerd bent moet je ook in quarantaine.

Regels hier:

https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
En wat gebeurt er als je je niet laat testen? Wie kijkt dat na?
Als ik het zo lees is het zo simpel als in Zaventem een test laten doen zo gauw je arriveert en ik vertrek sowieso na 7 dagen en moet mij dus sowieso dan ook weer laten testen. of als je nu invult dat je doorreist naar NL, en dan terugkomt,dan moet het ook niet? wat een gedoe.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

@Tipsy_1 De laatste keer dat ik gereisd heb was in juli naar de Canarische Eilanden. Ik was toen nog niet gevaccinneerd (nog maar 1 prik gekregen) en volgens mijn PLF was het testen bij aankomst, quarantaine tot resultaat van die test en dan 'vrij'.

'S ochtends in de Canarische Eilanden PLF ingevuld. Deze doet een check op je telefoonnummer (je moet een sms bevestigen). 'S avonds om 23u30 getest op de luchthaven. 'S anderendaags, een zondag nota bene, om 14u telefoon van contacttracing om te kijken of toch zeker wist dat ik binnen moest blijven tot m'n resultaat er was.

Je niet laten testen = telefoon met de vraag om dat te doen.
Dat negeren = politie aan je deur en €250 GAS-boete.
ValerieLe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ValerieLe »

Even snel een vraagje. We weten dus pas de reis restricties 8 november? Hoe zit het dan voor de mensen die echt al op 8 november gaan reizen?

Ze moeten toch wel eventjes van te voren laten weten wat de precieze restricties zijn?

Waar kunnen we deze precieze restricties straks terug lezen? (Betrouwbare bron)
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

ValerieLe schreef:
21 okt 2021, 18:16
We weten dus pas de reis restricties 8 november?
Ik ga er vanuit dat het iets eerder gaat zijn dan 8 november. Maar zekerheid hebben we niet. Meestal is het een aantal dagen van te voren bekend.

Betrouwbare bronnen die ik gebruik:

Centers for Disease control & prevention (CDC,= zeg maar het Amerikaanse RIVM) via https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... vid19.html

Nederlandse reisadviezen via www.wijsopreis.nl en dan ''kies uw bestemming'' en dan de Verenigde Staten intikken, je kunt ook de reisapp van buitenlandse zaken downloaden, dan kun je de VS als favoriet instellen en krijg je vanzelf een push notificatie als het reisadvies veranderd.

Belgische reisadviezen via https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... isadviezen

Als verder de ''mainstream'' media zoals NOS, AD, CNN, Reuters ect. het gaan melden kun je er ook wel vanuit gaan dat het klopt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer