Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ValerieLe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door ValerieLe »

Ah okay, dus we kunnen ervan uit gaan dat we ongeveer beginnen november alle restricties weten?

Ik heb namelijk net iemand aan de telefoon gehad van AirEuropa die aangeven dat we een negatieve COVID test moeten afleggen en idd volledig gevaccineerd zijn. Deze meneer wist niks over dat we misschien de luchtvaartmaatschappijen op de hoogte moeten stellen met wie we contact hebben gehad. Of was dit ook nog niet zeker?

Is het dan handig dat ik mijn pcr test voor naar Amerika al online boek voor 16 november eind deze maand?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

IK heb mijn antigen test (dat volstaat ook) idd wel geboekt. ik vlieg terug naar de US op 11 november en heb de anti gen test bij een Belgische apotheek geboekt voor op 9 november in de morgen. Ik had dat toch wel liever geregeld.
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

As maandag 25 oktober worden deze bekend
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

@Terpies Het verschil tussen jouw thuistest en testen op een testlocatie is dat er bij jou GEEN QR code op het formulier staat en bij die van de testcentra's staat die wel.

Er is dus wel degelijk verschil in het certificaat en de zelftest zelf voldoet niet aan de CDC regels zoals het online toezicht. Of het certificaat straks geaccepteerd wordt zullen we wel horen van je.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Ik weet niet waar je het vandaan haalt maar op de reiscertificaaten die je bij 1 van de vele bestaande bedrijven koopt staat geen QR code
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Degene die ik heb gehad voor mijn reizen naar de USA hadden in augustus een QR code die uit te lezen zou zijn met de app voor de coronacheck en op Schiphol werd die QR code ook gescand door medewerkers van de airline.Een certificaat zoals onderstaand kregen we toen via een inlog.

https://www.ad.nl/reizen/veel-onduideli ... 204895094/[
Laatst gewijzigd door JeroenB op 21 okt 2021, 23:19, 2 keer totaal gewijzigd.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Was dat een commercieel gekochte, of via testen voor reizen (gratisp via overheid) in elk geval is een qr code niet nodig. Dit staat ook niet in cdc regels

Does a self-test meet the conditions of the Order?
International air passengers traveling to the United States can use a self-test (sometimes referred to as home test) that meets the following criteria:

The test must be a SARS-CoV-2 viral test (nucleic acid amplification test [NAAT] or antigen test) with Emergency Use Authorization (EUA) from the U.S. Food and Drug Administration (FDA).

The testing procedure must include a telehealth service affiliated with the manufacturer of the test that provides real-time supervision remotely through an audio and video connection. Some FDA-authorized self-tests that include a telehealth service may require a prescription.

The telehealth provider must confirm the person’s identity, observe the specimen collection and testing procedures, confirm the test result, and issue a report that meets the requirements of CDC’s Order (see “What information must be included in the test result?” below).

Airlines and other aircraft operators must be able to review and confirm the person’s identity and the test result details. The passenger must also be able to present the documentation of test results to U.S. officials at the port of entry and local/state health departments, if requested.
Gast

Bericht door Gast »

@JeroenB Als de US QR codes zou accepteren zouden we toch ook met de Corona app kunnen reizen.
Jij reist toch al steeds op en neer…vertel je geheim…

Opmerking moderator

Bericht aangepast ivm regel 3 van de forumregels
Gast

Bericht door Gast »

JeroenB schreef:
21 okt 2021, 23:09
Degene die ik heb gehad voor mijn reizen naar de USA hadden in augustus een QR code die uit te lezen zou zijn met de app voor de coronacheck en op Schiphol werd die QR code ook gescand door medewerkers van de airline.Een certificaat zoals onderstaand kregen we toen via een inlog.

https://www.ad.nl/reizen/veel-onduideli ... 204895094/[
Dat is gewoon het geprinte certificaat uit de Corona app…bewijs dat je gevaccineerd bent…geen test bewijs.

Overigens is de test die ik heb besteld gecertificeerd en approved door de FDA, dus gewoon geldig. :thumbup:

https://www.centerforhealthsecurity.org ... ular-Tests
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

De test was via testen voor je reis van de overheid. Ik geef aan dat die QR code niet op het certificaat van de zelftests staat van Terpies.

Verder staat er in jouw qoute uit het CDC verhaal ook dat er toezicht moet zijn zoals ik ook aangeef bij de zelftest en aan die voorwaarden voldoen deze testen niet.

En ja, ik had een vrijstelling om te reizen maar heb wel elke keer opnieuw getest en het certificaat moeten laten zien bij de airline voor inchecken. De corona check app werkte toen bij mij neit omdat ik in de USA gevaccineerd was toen ik er in April was en die is inmiddels ook toegevoegd in NL zodat bij mij nu de corona check app ook werkt.

En ik geef net aan dat ik zo een certificaat kreeg na de test van de overheid, mijn vaccinatie stond toen niet in de coronacheck app zie hierboven.

Maar jij neemt het risico ik niet voor die paar centen meer.
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

Reizen met een QR code is helemaal niet verplicht , ook niet binnen europa.ik heb gewoon getest en email geprint met testresultaat en voldoet gewoon.ll die ik trouwens van de zomer niet eens uitgeprint had maar gewoon op mijn telefoon heb laten zien de 1e x.
Dus een commerciële test zonder QR code mag gewoon
Er zijn meerdere aanbieders met officiële reiscertificaten die niet een QR code aanleveren . Nergens staat dat een QR code verplicht is . Duitsland zelfs heeft aangegeven dat de app maar bijzaak is en een papieren versie de standaard is
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

JeroenB schreef:
21 okt 2021, 23:25
De corona check app werkte toen bij mij niet omdat ik in de USA gevaccineerd was toen ik er in April was en die is inmiddels ook toegevoegd in NL zodat bij mij nu de corona check app ook werkt.
Hoe heb je die Amerikaanse vaccinatie in Nederland erkend gekregen voor de mobile applicatie?
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

@Big Al - Dat kan je bij de GGD in Utrecht en Groningen laten doen als je aan bepaalde eisen voldoet: Vaccinatiebewijs na vaccinatie in het buitenland
Mensen die hun niet-EU-vaccinatie kunnen laten registreren

Bent u volledig gevaccineerd in een land buiten de EU? Dan kunt u uw vaccinatie laten registreren in Nederland als:

> u Nederlander bent; of
> u in Nederland woont; of
> u gevaccineerd bent op Aruba, Curaçao of Sint Maarten.

Ook als u 1 prik buiten de EU hebt gehad en 1 prik in Nederland kunt u uw vaccinatie laten registreren.

Bellen voor een afspraak in Utrecht of Groningen

U kunt hiervoor een afspraak maken via 030 - 8002899. Komt u met meerdere personen? Maak dan meerdere afspraken.

U krijgt het adres in de afspraakbevestiging. Voor deze afspraak neemt u de volgende documenten mee:

> Identiteitsbewijs. De gegevens op het identiteitsbewijs moeten hetzelfde zijn als de gegevens op het vaccinatiebewijs, en/of;
> een bewijsstuk waar uw BSN op staat. Dit is niet nodig als uw BSN op het identiteitsbewijs staat. Heeft u geen BSN? U moet dan aantonen dat u Nederlands bent of in Nederland woont. Bijvoorbeeld met een inschrijving van een studie-instelling of een werkgeversverklaring, en;
> het vaccinatiebewijs dat u heeft gekregen in het land waar u de vaccinatie hebt gekregen. Het vaccinatiebewijs moet voldoen aan de eisen voor vaccinatiebewijzen.

Europees vaccinatiebewijs via CoronaCheck

Zo kunt u voor uw buitenlandse vaccinatie een coronabewijs krijgen dat geldig is in Nederland en de Europese Unie. Dit coronabewijs kunt u vervolgens uploaden in CoronaCheck.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

b_talens schreef:
22 okt 2021, 00:34
Reizen met een QR code is helemaal niet verplicht , ook niet binnen europa.
In een aantal gevallen / landen is de QR code ook niet helemaal afdoende. Je krijgt een groen vinkje in de Corona-app als je óf gevaccineerd, óf genezen óf recent getest bent. Ik was 2 weken geleden in Oostenrijk en daar geldt op veel plaatsen de 2G regel: Geimpft oder Genesen. (gevaccineerd of genezen). Een negatieve test was niet voldoende voor bijv. toegang in OV of theaters. Dus moet je alsnog je print laten zien met de vaccinatiedetails.
Dus ik ga ook niet uit van de Corona-app voor mijn aankomende reis naar de VS. Ik heb alle vaccinatiebewijzen op print en PDF op zak.
En dan waarschijnlijk een -commerciële- test 2 dagen voor vertrek. Daarvan is het nog even afwachten welke testen en certificaten straks geaccepteerd worden. Ik heb nog even; ik vlieg pas op 8 november om 10u :D .
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

JeroenB schreef:
21 okt 2021, 23:25
Maar jij neemt het risico ik niet voor die paar centen meer.
Hier ook niet. Maar kan mij wel voorstellen dat als je met een gezin reist of een beetje op de kosten moet letten dat het dan aardig kan schelen. Antigeen sneltest kost max 4/5 tientjes. De oplossing van @Terpies 18,95.

Ben sowieso wel benieuwd naar de ervaringen straks van forumleden die begin november gaan. Los van het gedoe en de discussie, laten we wel blij zijn dat we weer mogen :thumbup:

In hoeverre denken jullie dat de boostershots die de VS nu aan alle Amerikanen gaat aanbieden (o.a. AD en NOS berichten hierover) roet in het eten gaat gooien? M.a.w. gaan ze deze straks ook verplicht stellen aan reizigers? Ik zie ze dat gerust doen :roll: De EMA gaat hier pas over 3 maanden een oordeel over vellen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 22 okt 2021, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

De antigeen test hoeft niets eens goedgekeurd zijn door de fda zolang de test maar goedgekeurd is door het land waar de test wordt afgenomen
Bijlagen
Screenshot_2021-10-22-10-29-25-137_com.facebook.katana.jpg
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Frasi schreef:
22 okt 2021, 09:25
Ik heb alle vaccinatiebewijzen op print en PDF op zak.
En dan waarschijnlijk een -commerciële- test 2 dagen voor vertrek. Daarvan is het nog even afwachten welke testen en certificaten straks geaccepteerd worden. Ik heb nog even; ik vlieg pas op 8 november om 10u :D .
Wat heb je precies geprint dan?
Misschien zien we elkaar op Schiphol. Wij vliegen 8 Nov om 10.30 uur!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

b_talens schreef:
22 okt 2021, 10:30
De antigeen test hoeft niets eens goedgekeurd zijn door de fda
Ik ben er blij mee hoor dat er verschillende tests mogen worden gebruikt. En ik ga er zeker gebruik van maken. Maar ben ik dan de enige die het moeilijk te rijmen vind dat de VS aan de ene kant een enorm streng inreisbeleid had mbt Covid? Met zelfs een travelban en aan de andere kant kun je dus een test gebruiken die je bij wijze van spreken op elke hoek van de straat kunt krijgen. Even los van goedkeuring ect.

Je zou dan verwachten dat de VS zijn strenge beleid zou voortzetten en het op zijn minst een PCR test zou moeten zijn als test voorwaarde.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 22 okt 2021, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@asv60 Ik heb mijn vaccinatiepapieren geprint: de PDF versie van de Corona-app (deze bevat ook de vaccinatie details), een kopie van het papier dat ik direct na de vaccinatie kreeg én het gele boekje. Alles geprint en als PDF online bij de hand.
https://coronacheck.nl/nl/print/

Ik vlieg om 10:10u met KLM naar SFO. Een eerdere reiziger die vanuit AMS naar Canada vloog (op de eerste dag dat dit weer kon) had op Youtube zijn hele verhaal gepost. Net als vroeger bij Delta vluchten, moest hij zich eerst melden bij gate F1 voor een extra check. Pas daar krijg je de gegevens van de echter vertrek-gate. Ik verwacht nu ook zoiets. De titel is overigens misleidend: het was juist geen chaos.

Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Gast

Bericht door Gast »

Testen is heel wat anders dan vaccineren. Dat je gevaccineerd bent is de voorwaarde om het land binnen te komen, de test is om te mogen vliegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer