Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite Nat.Park.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

horekaatje schreef:Ik heb gekeken naar de lodges op yosemitepark.com maar die zijn toch wel wat duurder zie ik (logisch ook midden in het park). Nou heb ik als alternatief het yosemite bug hostel gezien, zit in midpines, 25 mijl van het park vandaan. Nou ben ik erg benieuwd of iemand dit kent en zo ja of het wat is.
Ik ken het niet maar uit de Lonely Planet begrijp ik dat het echt low budget accomodatie is. Internationaal, jong publiek.

Houd er wel rekening mee dat 25 mijl van het park betekent dat je 25 mijl van de parkgrens zit. Reken voor Yosemite valley meer dan een uur rijden + de tijd die je nodig hebt om je auto kwijt te raken. Als je meerdere dagen hebt voor Yosemite is dat niet zo'n probleem, maar heb je minder tijd dan zou ik toch overwegen om in het park te gaan zitten. De (tent) cabins in Camp Curry zijn misschien wel duurder maar nog steeds goed betaalbaar.

Marianne
horekaatje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door horekaatje »

Gelukkig zijn wij ook niet al te oud (26 en 28) maar nog ruim een uur en dan nog de auto zien kwijt te raken vind ik toch wel een puntje. We gaan er 2 nachten in de buurt verblijven. Maar ik denk dat ik misschien een kleine routewijziging doe om het wat beter uit te laten komen.
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

Nog een vraag.

Wij willen eigenlijk gewoon met de tent gaan, maar in begin augustus in het weekend, dus first come first served gaan we toch maar niet riskeren. dat betekent: ofwel een plaatsje op een camping reserveren, ofwel (als we niks meer kunnen reserveren) zo'n tent cabin.

We zitten daar toch met ons tentje, dus liefst dat. Op http://www.nps.gov/yose staan de 13 "popular campgrounds" beschreven, en daar is natuurlijk nergens nog plaats. Op http://www.recreation.gov vind je dan weer wel nog een heel aantal beschikbare plaatsen voor een tent...

Maar van de campings die recreation.gov opsomt die nog vrij zijn vind ik verder weinig info. Mijn vraag: hoe kom je erachter waar die liggen? Want Yosemite is wel erg groot, we zijn er een dag of drie en ik zou liefst zo centraal mogelijk zitten om zoveel mogelijk te voet te kunnen doen!

En nog een ander vraagje: als je een staanplaats voor je tent reserveert, hoe raak je dan aan zo'n bear box? Is die inbegrepen, moet je die daar dan ergens kopen / huren ... ?

Bedankt!
Plien
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

plien schreef: Maar van de campings die recreation.gov opsomt die nog vrij zijn vind ik verder weinig info. Mijn vraag: hoe kom je erachter waar die liggen? Want Yosemite is wel erg groot, we zijn er een dag of drie en ik zou liefst zo centraal mogelijk zitten om zoveel mogelijk te voet te kunnen doen!
Via http://www.nps.gov/yosi kan je doorklikken op camping daar kan je ook een kaart bekijken waar de campgrounds liggen.
Net voor de parkingang op Tioga Pass heb je een kleine cg van de NFS, dat is maar een paar mile van de ingang.
En nog een ander vraagje: als je een staanplaats voor je tent reserveert, hoe raak je dan aan zo'n bear box? Is die inbegrepen, moet je die daar dan ergens kopen / huren ... ?
De Bear boxen staan over heel de campground verdeeld bij elke campsite hoort een BB, vaak staat er een # op wat weer met je site# overeen komt, deze zitten in de prijs in.

Bedankt!
Plien
plien
Amerikafan

Bericht door plien »

Rob,

Bedankt voor je snelle antwoord! Wat betreft de bear boxes ben ik helemaal tevreden :-)

Maar wat die campgrounds betreft: via de site die je aangeeft vind ik alleen een kaart met die 13 campinggrounds, en die zitten al vol... Er staat op de site "Yosemite National Park has 13 popular campgrounds, of which up to seven are on a reservation system." Zijn er naast die dertien dan nog andere, kleinere?

Via recreation.gov krijg ik o.a. deze campings om te reserveren: Silver Lake Campground, Oh Ridge, Agnew Meadows Group Camp, Crags CG, Honeymoon Flat, Old & New Shady Rest CG... Mijn vraag was hoe ik de locatie van die CG's vind. Of zijn dat er die buiten Yosemite liggen??

Plien
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Klik eens op fees & reservation dan krijg je veel meer mogelijk heden.
Je kan dan per cg informatie zien ook zit er een kaartje van de cg bij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer