Type tests zijn niet aangepast zo te zien. Zolang het maar een viral test is. Zoals @harryh hierboven ook aangeeft.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Testen kan hier nog steeds gratis, incl. reiscertificaat. https://healthcheckcenters.nl/ Ik heb een afspraak gemaakt voor de 8e november.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@Terpies Thnx! Scheelt weer
En gewoon op dezelfde locatie als die ik op het oog had
Kleine kanttekening :

Kleine kanttekening :
Maar ik ken de locatie, ben daar nu al 3x geweest en had telkens binnen 30 minuten de uitslag. Daarnaast laten wij ons 48u van te voren testen dus tijd zat.Maak u via Testen voor Toegang toch een afspraak voor een antigeentest voor uw reis? Dan is Testen voor Toegang niet aansprakelijk voor het op tijd ontvangen van uw testuitslag.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
heb je al contact gehad of dit een "normaal" engels reiscertificaat is
ik weet niet of er ook een vermelding rivm goedkekeurd ofzo op moet staan (omdat dit wel een eis van CDC is)
ik weet niet of er ook een vermelding rivm goedkekeurd ofzo op moet staan (omdat dit wel een eis van CDC is)
Ja is hetzelfde type certificaat als wat ik in augustus ook kreeg...
Overigens....je moet bij de locatie keus wel een HealthCheckCenter test centrum kiezen, dan is de test gratis! (tenminste, zo staat het op de site)Internationaal erkend (Non)-Covid-19 certificaat voor reizigers. Op reis? We leveren bij een negatieve test (PCR-test en antigeen sneltest) een wereldwijd erkend reiscertificaat dat geschikt is voor nationaal en internationaal reizen.
Let wel op dat die gratis test waarschijnlijk niet wordt geaccepteerd voor Amerika. Testen voor je reis is sinds 1 oktober niet meer gratis; testen voor toegang (om als ongevaccineerde een groen vinkje te krijgen voor een bezoek aan het theater bijvoorbeeld) nog wel. Via Testen voor Toegang krijg je bij mijn weten geen PDF of certificaat, maar krijg je een code die je via je DigiD in je coronacheck-app kunt toevoegen en waarbij je QR-code je gedurende een X aantal uur geldig blijft voor een groen vinkje. Als je binnen de EU op reis gaat, wordt dat geaccepteerd als 'coronatoegangsbewijs' (bijvoorbeeld wanneer je naar de Canarische Eilanden wilt vliegen). Waarschijnlijk is dat (de QR-code die je er als ongevaccineerde mee kan genereren) wat ze bedoelen met 'mogelijkheid tot gratis reiscertificaat'. Als er geen addertje onder het gras zat, hoefden ze dat voorbehoud immers niet op de site te zetten.
Op Testen voor Toegang, waar HealthCheckCenters direct naar verwijst als je via die gratis mogelijkheid een afspraak probeert te maken, staat immers ook:
Ik lees op https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html ook:
Op Testen voor Toegang, waar HealthCheckCenters direct naar verwijst als je via die gratis mogelijkheid een afspraak probeert te maken, staat immers ook:
Ik vermoed dus dat je de gratis test dus niet kan gebruiken om mee te reizen naar de VS. Ze worden immers allebei gebruikt voor dezelfde QR-code - die je al had op basis van je vaccinatie.Hoe kom ik aan een coronatoegangsbewijs?
Nog geen vaccinicatiebewijs, herstelbewijs en negatief getest? Dan ontvang je een unieke code in je e-mail met de negatieve testuitslag. In de CoronaCheck-app zet je deze code om in een digitaal coronatoegangsbewijs.
Voor een geprint coronatoegangsbewijs kan je deze code via www.coronacheck.nl omzetten. Het testresultaat zelf geldt niet als geldig toegangsbewijs.
Kijk voor meer informatie op www.coronacheck.nl.
Ik lees op https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html ook:
TL;DR: je zult hoogstwaarschijnlijk niet onder een betaalde test uitkomen voor reizen naar de VS, ik zou even heel goed navragen hoe dat reiscertificaat er volgens HealthCheckCenters concreet uitziet en in welke vorm je dat ontvangt.A test result must be in the form of written documentation (paper or digital copy). The documentation must include:
Type of test (indicating it is a NAAT or antigen test)
Entity issuing the result (e.g., laboratory, healthcare entity, or telehealth service)
Sample collection date
A negative test result must show the sample was taken no more than 3 days before the flight for air passengers who have proof of being fully vaccinated, or no more than 1 day before the flight if the air passenger is not fully vaccinated.
A positive test result for documentation of recovery from COVID-19 must show the sample was taken within the 90 days before the flight.
Information that identifies the person (full name plus at least one other identifier such as date of birth or passport number)
Test result
Before boarding a flight to the U.S., you will need to show a paper or digital copy of your test result for review by the airline and for review upon request by public health officials after you arrive in the U.S.
Laatst gewijzigd door GJ op 26 okt 2021, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb zojuist een ticket voor 20 november geboekt! Ben van plan om een weekje langs bij mijn familie te gaan voor thanksgiving! Nu dat Het Witte Huis een verklaring heeft gedaan omtrent nov 8 komt het wss wel allemaal goed 

- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Wat betreft de verwarring omtrent de test van 24 uur of 72 uur voor vertrek, het verschil zit hem volgens mij in de vaccinatiestatus:
Gevaccineerd: Vliegen uiterlijk op de vierde dag na het afnemen van het monster voor de test.
Niet gevaccineerd: Vliegen uiterlijk op de dag na het afnemen van het monster.
Derhalve:
Updated Oct. 25, 2021
What You Need to Know
If you plan to travel internationally, you will need to get a COVID-19 viral test (regardless of vaccination status) before you travel by air into the United States. You must show your negative result to the airline before you board your flight.
Fully vaccinated: The viral test must be conducted on a sample taken no more than 3 days before the flight’s departure from a foreign country if you show proof of being fully vaccinated against COVID-19.
Not fully vaccinated: The viral test must be conducted on a sample taken no more than 1 day before the flight’s departure from a foreign country if you do not show proof of being fully vaccinated against COVID-19.
If you recently recovered from COVID-19, you may instead travel with documentation of recovery from COVID-19 (i.e., your positive COVID-19 viral test result on a sample taken no more than 90 days before the flight’s departure from a foreign country and a letter from a licensed healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel).
Bron: CDC
Gevaccineerd: Vliegen uiterlijk op de vierde dag na het afnemen van het monster voor de test.
Niet gevaccineerd: Vliegen uiterlijk op de dag na het afnemen van het monster.
Laatst gewijzigd door Big Al op 26 okt 2021, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Big Al
- Amerika-expert
Misschien wel, misschien niet. Het is immers aan de luchtvaartmaatschappijen om de test te controleren:GJ schreef: ↑26 okt 2021, 14:37Let wel op dat die gratis test waarschijnlijk niet wordt geaccepteerd voor Amerika. Testen voor je reis is sinds 1 oktober niet meer gratis; testen voor toegang (om als ongevaccineerde een groen vinkje te krijgen voor een bezoek aan het theater bijvoorbeeld) nog wel. Via Testen voor Toegang krijg je bij mijn weten geen PDF of certificaat, maar krijg je een code die je via je DigiD in je coronacheck-app kunt toevoegen en waarbij je QR-code je gedurende een X aantal uur geldig blijft voor een groen vinkje. Als je binnen de EU op reis gaat, wordt dat geaccepteerd als 'coronatoegangsbewijs' (bijvoorbeeld wanneer je naar de Canarische Eilanden wilt vliegen). Waarschijnlijk is dat (de QR-code die je er als ongevaccineerde mee kan genereren) wat ze bedoelen met 'mogelijkheid tot gratis reiscertificaat'. Als er geen addertje onder het gras zat, hoefden ze dat voorbehoud immers niet op de site te zetten.
[KNIP]
Daar het resultaat van "Testen voor Toegang" slechts 24 uur geldig is zou dit voldoen aan de eis van de CDC die zowel voor gevaccineerden als niet-gevaccineerden geldt. Luchtvaartmaatschappijen accepteren dit bewijs al voor vluchten binnen de EU en zouden dat derhalve ook kunnen doen voor vluchten naar de VS.Updated Oct. 25, 2021
If you plan to travel internationally, you will need to get a COVID-19 viral test (regardless of vaccination status) before you travel by air into the United States. You must show your negative result to the airline before you board your flight.
Bron: CDC
PS (23:55 op 26/10):
Ik ben erop gewezen dat het resultaat van Testen voor Toegang wellicht langer dan 24 uur geldig is. Mijn reactie was gebaseerd op informatie van de rijksoverheid, maar wellicht heb ik het verkeerd geïnterpreteerd.
Laatst gewijzigd door Big Al op 27 okt 2021, 00:07, 2 keer totaal gewijzigd.
@GJ Ik Snap echt niet dat je deze discussie steeds maar weer wil blijven voeren, zonder de achtergrond en de inhoud van de testen te kennen. Denk je nu echt dat ik simpel ben en me niet heb verdiept in hoe te testen en welke testen wel of niet toegang geven?
Kom eens met feiten in plaats van continu onzin te roeptoeteren.
Waar staat volgens jou dat de test niet geldig is? Waaruit blijkt volgens jou dat het test resultaat niet geaccepteerd wordt.
De test die ze afnemen is namelijk NIETS anders dan een test die (voor 10 oktober 2021 nog gratis) werd afgenomen en waarvan het certificaat toen ook geldig was om naar de US te reizen.
Totdat je met feiten komt die mijn verhaal en het verhaal van de testen onderuit halen vraag ik je vriendelijk om te stoppen met het posten van onzin hierover.
Waar staat volgens jou dat de test niet geldig is? Waaruit blijkt volgens jou dat het test resultaat niet geaccepteerd wordt.
De test die ze afnemen is namelijk NIETS anders dan een test die (voor 10 oktober 2021 nog gratis) werd afgenomen en waarvan het certificaat toen ook geldig was om naar de US te reizen.
Totdat je met feiten komt die mijn verhaal en het verhaal van de testen onderuit halen vraag ik je vriendelijk om te stoppen met het posten van onzin hierover.
ik begrijp de reactie van GJ ook niet echt
bij het testen voor toegang via healthcenterkijg je onderstaand certificaat gewoon via email
https://healthcheckcenters.nl/non-covid-19-certificaat
bij het testen voor toegang via healthcenterkijg je onderstaand certificaat gewoon via email
https://healthcheckcenters.nl/non-covid-19-certificaat
Ik dacht jij van die fancy thuistesten had gekocht die je zeer enthouisiast beschreef een paar dagen terug? Zijn die toch niet goed genoeg?Terpies schreef: ↑26 okt 2021, 12:42Testen kan hier nog steeds gratis, incl. reiscertificaat. https://healthcheckcenters.nl/ Ik heb een afspraak gemaakt voor de 8e november.
image.png
- Big Al
- Amerika-expert
De sfeer in deze draad is helaas een beetje aan het verharden...

@ribruijn Zeker, daar heb ik ook nog twee van, de rest heb ik terug gestuurd.
Deze tests die ik nu in NL ga laten afnemen zijn gratis, voorlopig op de terugweg hoeft er (nog) niet getest te worden, dus die thuistesten neem ik mee als backup voor het geval er ergens iets verandert in de reisvoorwaarden als ik in december terugvlieg.
Deze tests die ik nu in NL ga laten afnemen zijn gratis, voorlopig op de terugweg hoeft er (nog) niet getest te worden, dus die thuistesten neem ik mee als backup voor het geval er ergens iets verandert in de reisvoorwaarden als ik in december terugvlieg.

Deze link is misschien ook handig voor een aantal mensen hier:
Find out if you can board a flight to the United States
Find out if you can board a flight to the United States
Het spijt me dat ik het zeg, maar mag het misschien een tandje minder? Dit is mijn eerste (!) post hierover, dus je eerste zin begrijp ik niet helemaal.Terpies schreef: ↑26 okt 2021, 15:32@GJ Ik Snap echt niet dat je deze discussie steeds maar weer wil blijven voeren, zonder de achtergrond en de inhoud van de testen te kennen. Denk je nu echt dat ik simpel ben en me niet heb verdiept in hoe te testen en welke testen wel of niet toegang geven?
Maar goed. Zelf ben ik meer van het vriendelijke communiceren, dus bij dezen mijn argumenten waarom ik zelf er toch nog even een telefoontje aan zou wagen.
Testen voor Toegang is een systeem waarbij de uitslag via de RIVM koppeling rechtstreeks naar de Corona Check App wordt gestuurd. Je krijgt dus geen los certificaat als PDF. Dat is één.
Met de QR-code in die app kun je vervolgens aantonen óf gevaccineerd, óf getest, óf genezen te zijn - dan komt er een groen vinkje op het scherm van degene die het scant. Dat is voldoende voor reizen binnen de EU, waarbij je op basis van één van deze drie opties toegang krijgt.
De VS wil echter dat je aan twee eisen voldoet: gevaccineerd én getest. Maar de QR-code laat op basis van 1 parameter resultaat zien, lijkt me. Althans als ik de Nederlandse code scan met de check scanner. Ik weet niet wat ze te zien krijgen als ze de internationale code scannen, volgens mij zag ik in Frankrijk wel mijn vaccinatiedata verschijnen. En als je een recente negatieve test hebt, zonder gevaccineerd te zijn, zal die info in beeld verschijnen. Maar ik betwijfel of ze met diezelfde QR-code tegelijkertijd ook informatie over zowel vaccinatie als testen gecombineerd in beeld krijgen. Anders zou er in Nederland volgens mij ook niet zoveel ophef bestaan over dat je, ondanks een positieve test, toch je groene vinkje kan houden?
Nogmaals, ik help je hopen dat het gratis kan en dat ik ongelijk heb. Ik hoop dat mensen het goed uitzoeken voor ze niet blijken te mogen inchecken ofzo. En sorry dat 1 bericht daarover als zodanig storend wordt gezien dat het wordt ervaren als meerdere posts.
Eens met Big Al dat de sfeer vervelend wordt, dus doe hiermee wat jullie willen. Ik trek me terug uit deze draad na mijn klaarblijkelijke stortvloed aan berichten.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Mensen laten we het wel gezellig houden
We zitten hier om elkaar te helpen en niet om elkaar onderuit te halen. Laten we respect hebben voor elkaars mening. Wellicht dat @Terpies mij bedoeld, wij hebben al eerder een discussie gehad over welke tests je kunt gebruiken.
Ik zie een aantal dingen waar ik vragen over heb. Ik vind die site wel onduidelijk moet ik zeggen.
Als je naar de website van health check centre gaat dan zie ik 3 buttons.
Eentje met ''veilig op reis'', je kunt hier (blijkbaar) een PCR test doen. Prijs vanaf 50 euro, een button met een ''virus veilig'' een antistoffentest en een button met ''testen voor toegang''. Daar staat inderdaad bij (net als bij de button ''veilig op reis'') dat je een reiscertificaat kunt krijgen. in FAQ staat dat dit certificaat in het Engels is. Tot zo ver prima, dit wekt inderdaad de indruk dat het allemaal klopt.
Als je op die button klikt van testen voor toegang wordt je (logischerwijs) door gelinkt naar testen voor toegang website, waar inderdaad ongevaccineerden zich kunnen laten testen voor een bezoek aan bijvoorbeeld een restaurant. Tot 1 oktober kon je je ook laten testen voor een reis binnen de EU en was dit gratis. Naar mijn weten vanaf 1 oktober niet meer, maar dit kan veranderd zijn? Dat heb ik dan gemist...
Vervolgens geef je de reden op van je test. Hier kun je niet kiezen voor de optie reizen. Je kunt wel kiezen voor optie overig. Prima. Maar waarom staat er dan geen optie reizen? Vervolgens kun je kiezen waar je de test kunt laten afnemen en krijg je een sms. Maar je moet toch ook informatie opgeven zoals paspoortnummer e.d.? Dat zal daarna wel zijn dan?
En tenslotte, kun je ook nog gewoon een sneltest laten doen via de website van health check centre zelf, hier kun je wel aangeven wat de reden van je test is, moet je zelfs opgeven waar de reis naar toe gaat, je vertrekdatum en je vertrektijd. Ook kun je hier aanvinken dat je een reiscertificaat wil. Bij deze website kan ik bijvoorbeeld ook al een reservering maken voor januari, als wij gaan. Bij testen voor toegang kan ik dat (tot nu toe) maar tot en met 9 november.
Toch wel verschillen tussen testen voor toegang en een commerciële aanbieder.

We zitten hier om elkaar te helpen en niet om elkaar onderuit te halen. Laten we respect hebben voor elkaars mening. Wellicht dat @Terpies mij bedoeld, wij hebben al eerder een discussie gehad over welke tests je kunt gebruiken.
Ik zie een aantal dingen waar ik vragen over heb. Ik vind die site wel onduidelijk moet ik zeggen.
Als je naar de website van health check centre gaat dan zie ik 3 buttons.
Eentje met ''veilig op reis'', je kunt hier (blijkbaar) een PCR test doen. Prijs vanaf 50 euro, een button met een ''virus veilig'' een antistoffentest en een button met ''testen voor toegang''. Daar staat inderdaad bij (net als bij de button ''veilig op reis'') dat je een reiscertificaat kunt krijgen. in FAQ staat dat dit certificaat in het Engels is. Tot zo ver prima, dit wekt inderdaad de indruk dat het allemaal klopt.
Als je op die button klikt van testen voor toegang wordt je (logischerwijs) door gelinkt naar testen voor toegang website, waar inderdaad ongevaccineerden zich kunnen laten testen voor een bezoek aan bijvoorbeeld een restaurant. Tot 1 oktober kon je je ook laten testen voor een reis binnen de EU en was dit gratis. Naar mijn weten vanaf 1 oktober niet meer, maar dit kan veranderd zijn? Dat heb ik dan gemist...

Vervolgens geef je de reden op van je test. Hier kun je niet kiezen voor de optie reizen. Je kunt wel kiezen voor optie overig. Prima. Maar waarom staat er dan geen optie reizen? Vervolgens kun je kiezen waar je de test kunt laten afnemen en krijg je een sms. Maar je moet toch ook informatie opgeven zoals paspoortnummer e.d.? Dat zal daarna wel zijn dan?
En tenslotte, kun je ook nog gewoon een sneltest laten doen via de website van health check centre zelf, hier kun je wel aangeven wat de reden van je test is, moet je zelfs opgeven waar de reis naar toe gaat, je vertrekdatum en je vertrektijd. Ook kun je hier aanvinken dat je een reiscertificaat wil. Bij deze website kan ik bijvoorbeeld ook al een reservering maken voor januari, als wij gaan. Bij testen voor toegang kan ik dat (tot nu toe) maar tot en met 9 november.
Toch wel verschillen tussen testen voor toegang en een commerciële aanbieder.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 26 okt 2021, 21:14, 6 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@GJ ik heb testen voor toegang zelf nooit gebruikt, maar als je testuitslag in de coronacheck app komt is de testuitslag dan niet uit te printen op https://coronacheck.nl/nl/print/?
Of weet iemand anders dat?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Voor mijn reis afgelopen zomer naar Griekenland moest ik voor de heenweg een test doen. Ik heb dit gedaan via www.spoedtest.nl
Deze organisatie doet dit nog steeds. Als je naar de website gaat, kan je kiezen uit verschillende soorten testen.
Kies de test die je wilt laten afnemen, kies een locatie en maak een afspraak.
Ik moest vooraf GEEN paspoortgegevens invullen. Dat moest daar ter plaatse. Dit zal misschien per organisatie anders zijn.
In de mail die je krijgt met je uitslag, zit ook een certificaat welke je kan uitprinten met alle benodigde gegevens die de vliegmaatschappij wil hebben.
Daarnaast zit er ook een code bij, welke je kan invoeren in de corona check app.
Ik ga er helemaal vanuit dat bovenstaand procedure ook voor Amerika goedgekeurd gaat worden.
Je kan alles namelijk uitprinten en digitaal laten zien in de app.
Deze organisatie doet dit nog steeds. Als je naar de website gaat, kan je kiezen uit verschillende soorten testen.
Kies de test die je wilt laten afnemen, kies een locatie en maak een afspraak.
Ik moest vooraf GEEN paspoortgegevens invullen. Dat moest daar ter plaatse. Dit zal misschien per organisatie anders zijn.
In de mail die je krijgt met je uitslag, zit ook een certificaat welke je kan uitprinten met alle benodigde gegevens die de vliegmaatschappij wil hebben.
Daarnaast zit er ook een code bij, welke je kan invoeren in de corona check app.
Ik ga er helemaal vanuit dat bovenstaand procedure ook voor Amerika goedgekeurd gaat worden.
Je kan alles namelijk uitprinten en digitaal laten zien in de app.
Loves Vegas!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ja dit is correct. Als je het in kan voeren in de app, kan je het via de website die je noemt ook uitprinten.harryh schreef: ↑26 okt 2021, 20:52@GJ ik heb testen voor toegang zelf nooit gebruikt, maar als je testuitslag in de coronacheck app komt is de testuitslag dan niet uit te printen op https://coronacheck.nl/nl/print/?
Loves Vegas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 6304 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens