Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!
Misschien even een gekke vraag en wellicht dat ik wat gemist heb maar waarom kan je je nu (ineens?) GRATIS laten testen voor de negatieve Covid test?
Nu las ik ergens ineen reply dat zij hier eenvergoeding voor krijgen maar is dat het?
Wij vliegen ook op 8 november en hebben hiervoor een anderhalve week geleden een afspraak gemaakt bij testsnelcovid.nl en hebben hiervoor EUR 68 betaald voor 2 antigeentests met reiscertifaat. Nu lees ik hier dus dat dat ook “gewoon” gratis kan?
Wij hebben destijds gegoogeld maar volgens mij was het nergens kosteloos. Het verbaasd me dan ook dat het dan toch wel kan.
Iemand een idee?
Nu las ik ergens ineen reply dat zij hier eenvergoeding voor krijgen maar is dat het?
Wij vliegen ook op 8 november en hebben hiervoor een anderhalve week geleden een afspraak gemaakt bij testsnelcovid.nl en hebben hiervoor EUR 68 betaald voor 2 antigeentests met reiscertifaat. Nu lees ik hier dus dat dat ook “gewoon” gratis kan?
Wij hebben destijds gegoogeld maar volgens mij was het nergens kosteloos. Het verbaasd me dan ook dat het dan toch wel kan.
Iemand een idee?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@BASolga Omdat er enkele forumleden zijn die dat hebben uitgezocht en een manier vonden met een van de aanbieders via testen voor toegang, dus ja, het kan
. De testaanbieder krijgt betaald door de NL overheid.
Ik heb onze gratis testafspraak ook gemaakt.

Ik heb onze gratis testafspraak ook gemaakt.
-
- Amerika-expert
Daarvoor heb je die, naar mijn mening weinig toevoegende, app niet nodig; de bron https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus
Ze krijgen niet meer betaald voor capaciteit per 10okt maar per test .zelfde reden dat Efteling bv midweek kaartjes voor 29 euro verkoopt via actievandedag . Ook al verdien je minder per test het is meer dan niets verkopen .daarbij rijst bij mij de vraag .schijnbaar zou 12 euro per test die ze krijgen van de overheid al rendabel moeten zijn . De reistest prijs van rond de 35 euro is gewoon ver ver overpriced aan de werkelijke kosten
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Nou ok dan gaan we dat ook doen dan! 

Ik vraag me af wat ze met het volgende antwoord bedoelen en of de Nederlandse antigeen testen (sneltesten) voldoende zijn?
Link: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.htmlRapid tests are acceptable if they are a viral test that meet the requirements under the Order.
I left my heart in LA
-
- Amerika-expert
Ja, op die zelfde pagina staat:
The test used must be authorized for use by the relevant national authority for the detection of SARS-CoV-2 in the country where the test is administered.
The test used must be authorized for use by the relevant national authority for the detection of SARS-CoV-2 in the country where the test is administered.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Als ik het goed heb dan zijn er in principe twee soorten testen: virale en antistof-testen.
De CDC accepteren alleen een virale test voor toegang tot the VS via het luchtruim. Zowel de PCR- als de antigen-test zijn virale testen.
Alleen virale testen kunnen aantonen of iemand op dat moment de ziekte heeft.
Bron: https://health.ucdavis.edu/health-news/ ... ed/2020/11
De CDC accepteren alleen een virale test voor toegang tot the VS via het luchtruim. Zowel de PCR- als de antigen-test zijn virale testen.
Alleen virale testen kunnen aantonen of iemand op dat moment de ziekte heeft.
Bron: https://health.ucdavis.edu/health-news/ ... ed/2020/11
Als het maar een NAAT of een antigen test is dan is het goed, dat staat ook op die pagina.
Terug in Texas!
Ik heb een afspraak gemaakt via testenvoortoegang bij spoedtest.nl krijg ik dan ook gewoon dat gratisreiscertificaat?
Nee nogmaals dat is alleen als je dat via health check doet .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Ah okay en dat reiscertificaat krijg je automatisch mee gestuurd als je test negatief is of moet je dat nog aangeven bij de test locatie?
-
- Amerika-expert
@ValerieLe het staat al in dit zelfde draadje beschreven zie hier met screenshot viewtopic.php?p=1267120#p1267120
@Moderatorteam tijd voor een stickie?b_talens schreef: ↑27 okt 2021, 14:53Dat heb ik eerder in het geval van healthcheck uitgelegd aan de hand van de mail .gewoon gratis afspraak maken bij testenvoortoegang , kiezen voor test bij healthcheck .telefoonnummer kan je gewoon invullen etc, afspraak is annuleerbaar . Dan ga je testen op het moment dat je een afspraak hebt en dan krijg je de mail met negatief testresultaat. Maar hoe dat dus bij testenvoortoegang.org gaat weet ik niet
En volg je instructies uit onderstaande mail van health check
Alleen bij hun werkt het zo .
Nogmaals voor de duidelijkheid spoedtest.nl heeft op GEEN ENKELE manier een gratis reiscertificaat via gratis testen .alleen maar betaald
Via healthcheck wel !!!
Opmerking moderator
Gezien de doorlopende discussie in dit topic, is het steeds in de bovenste regionen van het subforum terug te vinden. Daarom is een stickie (nog) niet nodig.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Als je via testen voor toegang spoedtest.nl als aanbieder selecteert blijkbaar niet. Als je het via hun eigen site doet, dus zonder doorlink vanuit testen voor toegang, dan wel.
Let op, als je via de website van spoedtest.nl een afspraak maakt ZONDER doorlink via testen voor toegang, dan moet je gewoon betalen voor de test. Je kunt beter even kijken bij health check center, dan krijg je een reiscertificaat. Maar apart aanvragen na de test. Je krijgt hem niet automatisch.
Goed opletten dus.
Let op, als je via de website van spoedtest.nl een afspraak maakt ZONDER doorlink via testen voor toegang, dan moet je gewoon betalen voor de test. Je kunt beter even kijken bij health check center, dan krijg je een reiscertificaat. Maar apart aanvragen na de test. Je krijgt hem niet automatisch.
Goed opletten dus.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Goed om te horen dat je met een sneltest van hier gewoon kan reizen naar de VS. De gratis optie via healthcheck klinkt wel een beetje “illegaal” want zo kunnen we straks allemaal gratis reizen en hebben we geen dure pcr-testen meer nodig.
Ik ben dus ook heel erg benieuwd of het allemaal vlekkeloos zal gaan bij de eerste mensen die naar de VS reizen op 8 november.

I left my heart in LA
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@tddft_ dat is een reeds beëindigde discussie
Het is aan een ieder om het via testen voor toegang te doen, of via een andere (betaalde) aanbieder. Keuze genoeg. De ervaringen worden vanaf 8 november vanzelf gedeeld. Ben uiteraard ook erg beniuwd 

2018: Rondreis Zuid West
Ik las ergens anders dat iemand na de gratis test van spoedtest.nl wél een reiscertificaat had gekregen. Wij vligene pas begin januari terug naar de VS, dua ik heb me er nog niet verder in verdiept, maar wellicht is die dus ook een optie.
Terug in Texas!
Via Spoedtest.nl is GEEN optie voor een gratis reiscertificaat meer ! Weet niet hoe vaak ik dat moet herhalen en door hier steeds weer op in te gaan raken mensen in de war .
Van 1 juli Tot 1 oktober kon je gratis reistest doen via testenvoorjereis.nl . Dit was door de overheid gefinacieerd. Dit is GESTOPT . Spoedtest was daar onderdeel van . Toen kon het wel
Op dit moment dus NIET
Alleen via health check is een gratis certificaat mogelijk. (Copy paste voor de volgende die weer gelooft dat spoedtest een gratis certificaat geeft
)
Van 1 juli Tot 1 oktober kon je gratis reistest doen via testenvoorjereis.nl . Dit was door de overheid gefinacieerd. Dit is GESTOPT . Spoedtest was daar onderdeel van . Toen kon het wel
Op dit moment dus NIET
Alleen via health check is een gratis certificaat mogelijk. (Copy paste voor de volgende die weer gelooft dat spoedtest een gratis certificaat geeft
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Bij spoedtest wel als je een betaalde afspraak hebt staan toch? Dubbelcheck...
Betaald wel inderdaad .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida