Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Almere vak V
Amerika-expert

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Almere vak V »

b_talens schreef:
01 nov 2021, 10:03
dat is heel persoonlijk dat je dat weinig vind 39 euro
Het gaat mij niet om de waarde van €39. Die is voor iedereen verschillend.

Het gaat mij vooral om de negatieve energie die ik er aan zo moeten besteden om dit allemaal uit te zoeken om vervolgens te hopen dat het allemaal maar goed gaat. Dat is mij die €39 in de verste verte niet waard...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Almere vak V Dat is ook een beetje mijn gedachte hierbij. :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Ook mijn gedachten, mij is het 2x 39 euro niet waard, maar dat ligt voor anderen misschien anders. Keuzes genoeg, dankzij dit forum :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

ik begrijp niet zo goed waarom je denkt dat de betaalde versie van spoedtest wel goed is en de gratis van healthcenter niet.
De betaalde van healthcenter is exact dezelfde als de gratis.
Dus de betaalde is ook niet goed ?

Waarom is de betaalde van spoedtest dan wel goed ?
Als je zo denkt zou ik me daar ook zorgen over maken.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Het gaat niet om de kwaliteit van de test, maar of het al dan niet krijgen van het internationale certificaat.

Ik heb op zaterdag (11u) een antigeentest afgesproken bij healthcenter. Met de bedoeling om een int. certificaat te krijgen voor mijn vlucht van maandag 8 nov. Dus in de loop van zaterdagmiddag weet ik het. En mocht het mislopen kan ik zaterdagmiddag alsnog via spoedtest een test aanvragen. Enige schade in dat geval is dat ik dan twee keer in m'n neus heb laten peuren.
Ik laat het jullie weten.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Garanties heb je ook niet bij spoedtest.nl.

Maar mij is het risico te groot dat ik bij de incheck een baliemedewerker tref die bijdehand gaat lopen doen, in lijn met de discussie die we hier in dit staartje gehad hebben. Van ja daar is testen voor toegang niet bedoeld bla bla bla, dat kan bij spoedtest.nl of een andere betaalde aanbieder ook wel maar die kans lijkt mij kleiner. Dat is denk ik ook wat @Almere vak V bedoeld.

Bovendien moet ik een extra handeling doen om dat certificaat te krijgen. Het gaat waarschijnlijk gewoon goed, maar wel een extra handeling.

Ze zijn ook de enige aanbieder waar het op deze manier nog mee kan.Via testen voor toegang en dan een aanbieder zoals spoedtest selecteren die geven GEEN certificaat af. Alleen als je je betaald laat testen via spoedtest.nl (of een andere aanbieder) Waarom doet health check centre dat dan wel?

Een medewerker van health check centre die roept dat je beter een pcr test kan laten doen omdat een sneltest maar 24 uur geldig zou zijn, onzin natuurlijk. En zal een momentopname zijn. Maar dat wekt bij mij argwaan. Waarschijnlijk onterecht, dat hoop ik oprecht. Maar dat maakt dat ik een andere keuze maak.

Gelukkig gaan er nog een aantal mensen voor mij :thumbup: en echt ik hoop dat het gewoon werkt. No hard feelings verder.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 nov 2021, 21:17, 6 keer totaal gewijzigd.
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

Almere vak V schreef:
01 nov 2021, 19:46
b_talens schreef:
01 nov 2021, 10:03
dat is heel persoonlijk dat je dat weinig vind 39 euro
Het gaat mij niet om de waarde van €39. Die is voor iedereen verschillend.

Het gaat mij vooral om de negatieve energie die ik er aan zo moeten besteden om dit allemaal uit te zoeken om vervolgens te hopen dat het allemaal maar goed gaat. Dat is mij die €39 in de verste verte niet waard...
Ik hoop niet , geen negatieve energie .ik weet dat het goed gaat en levert juist positief gevoel op ☺️
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
ValerieLe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ValerieLe »

@d_vdploeg

Wat bedoelt u precies met geen garantie om de VS binnen te komen?

Als je alle documenten etc. hebt die vereist zijn om naar de VS te reizen dan kunnen je ze niet weigeren, alleen bij de grens controle in de VS kunnen ze dit dan nog doen. Als ze dat zouden doen lijkt het mij niet voor de documenten (buiten de esta)
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

ValerieLe schreef:
01 nov 2021, 21:05
@d_vdploeg

Wat bedoelt u precies met geen garantie om de VS binnen te komen?
Precies dat gedeelte mbt ESTA. Maar dat is niet anders dan voor corona. Heb mijn post aangepast. Is inderdaad wat verwarrend nu ik het teruglees.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/0 ... ijding-cd/

Straks komen er op de valreep van 8 november nog extra maatregelen… :(
Of slechter nog, wijzigingen die ingaan wanneer je daar bent.

Ik heb nog 2 weken verlof staan vanaf volgende week maar nog niets geboekt en ga het maar laten passeren. Dit is geen vakantie situatie. Op naar 2022 :roll:
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Zou ik me geen zorgen over maken. Ze hebben al maandenlang mensen toegelaten die niet uit Schengen, maar wel uit landen die op die zogenaamde lijst stonden kwamen.

Het is een advies en nooit dwingend geweest. Bovendien heeft de VS altijd te kennen gegeven dat het openen net zo lang duurde omdat ze voor alle landen tegelijk open wilden gaan.

Komt wel goed.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Zal wel loslopen denk ik. Is maar een advies :thumbup: vooral bedoeld voor hun eigen burgers om daar niet naar toe te gaan als het niet noodzakelijk is. Jij bent inwoner van het land waar het om gaat in dit artikel (BE) Ze houden je daar echt niet :wink: en het zou mij zeer verbazen als de VS opeens elk schengenland apart gaat beoordelen. Dat hebben ze 1,5 jaar niet gedaan, waarom dan nu opeens wel en waarom dan de travelban opheffen?

Wat @Timothy555ook aangeeft.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 nov 2021, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

@d_vdploeg jij denkt dat op het certificaat van healtcenter ergens staat vermeld dat het via testenvoortoegang is gedaan ? Dat verwacht ik niet maar wellicht kan frasi daar helderheid over geven als hij hem heeft
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Nee dat denk ik niet, dat zal inderdaad niet zo zijn nee. Zal wel health check centre op staan he. Of misschien de onderliggende vergunninghouder die de tests mag uitvoeren. Zal meer in het verkrijgen van het reiscertificaat zitten. Als dat goed gaat dan loopt het wel los. Dat is ook niet alleen het punt wat ik wilde maken. Maar goed het is bijna 8 nov en als jullie ervaringen positief zijn, ik ga pas in januari (hopelijk) dus ik kan nog switchen tegen die tijd
generator
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door generator »

ONYX666 schreef:
01 nov 2021, 22:11
@d_vdploeg jij denkt dat op het certificaat van healtcenter ergens staat vermeld dat het via testenvoortoegang is gedaan ? Dat verwacht ik niet maar wellicht kan frasi daar helderheid over geven als hij hem heeft
Wij hebben een proeftestje gedaan bij Testen voor Toegang / HealthCheckCenter, je krijgt gewoon een normaal reiscertificaat met alle benodigde informatie erop in het engels. Zie zelf niks wat eventueel problemen zou kunnen geven.
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

Dank je @generator 👍😁 dat roep ik al een tijd maar schijnbaar denken mensen dat ze bij health check tijd hebben om iets aan te passen en zichzelf in een slecht daglicht te zetten door te adverteren met een gratis reiscertificaat en die dan niet te leveren of wat ik nu lees zelfs te weinig of verkeerde info opzetten om te reizen 🙄
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

voor diegenen die de komende dagen vliegen: hou je al maar vast; dat testen is maar een van de worries. Nadat united een tijdje terug mijn terugvlucht afschafte en ik moest veranderen van datum kreeg ik net melding dat de airplane configuratie veranderd is en kan ik niet eens mijn seat assignment voor woensdag meer zien :evil: (business class van 11 rijen naar 7 rijen gegaan dus al flink ongerust over mijn mooie zitje). Dat is nu al probemen met beide legs van mijn vlucht. En AA heeft blijkbaar ook duizenden gecancelde vluchten de laatste dagen. Fun fun fun. :cry: Ik zie me daar al staan op de airport aanschuiven bij de desk voor een overboekte vlucht.
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

Waarom zoveel stressen allemaal
Alle testers met rreiscertificaten voldoen. De VS heeft hele schappelijke regels .
Je komt heus wel op je bestemming na vertraging
Komt er een travelban ga ik ervan uit dat iedereen een annuleringsverzekering heeft die dit dekt naast dat je bv onder de EU verordening recht hebt op geld terug van je tickets en betaald met je cc haalt je cc het terug of annuleerbare tickets /hotel
Test je positief heb je hopelijk annuleringsverzekering
Heb je business ticket maar overbookeddan vlieg je toch evonomy , ook geen ramp of een andere vlucht plus je aanspraak maken op EU verordening

Time to chill , het komt echt wel goed allemaal
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
ValerieLe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ValerieLe »

@b_talens

Ik kan je wel vertellen door gewerkt te hebben op een luchthaven dat waarschijnlijk een van de redenen is dat zoveel vluchten zijn geannuleerd is, omdat er geen animo voor is of ze geen crewleden hebben om deze vluchten uit te voeren.
Ze zouden nooit vluchten schrappen waar veel mensen op zitten zonder reden, dit kost namelijk de luchtvaartmaatschappijen enorm veel geld.

Buiten dat stel dat het wel zo is lijkt het me sterk dat als ze weten dat er veel overboekingen zijn ze er niks van aangeven voordat u gaat vliegen. Schilt hun weer compensatie kosten etc.

Overboekingen gebeuren niet vaak, behalve als je stand-by vliegt.
jastsali
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 75
Contacteer:

Bericht door jastsali »

Ben ik nu de enige die een beetje simpel word van al dit gezeur over welke test kan/mag. Iedereen blijft maar steeds de ander overtuigen van zijn/haar gelijk. Laat iedereen vrij in uitzoeken wat nodig is en zelf kiezen. Het is voor mij heel simpel: HealthCheckCenter is geen optie, want dat zit voor mij te ver weg. Daarom hebben ze het hier waar ik woon ook de Achterhoek genoemd. :shock: Dus wordt het voor ons Spoedtest en neem ik de extra kosten graag voor lief.
"The way to get started is to quit talking and start doing" (W.E. Disney)
Tot 2020 jarenlang eigenaar van een vakantievilla in Clermont FL. Nu fanatieke camperaars. Binnenkort met een eigen RV prachtige roadtrips en overwintering in de VS
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer