Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!
Je kunt al 3 dagen voor vertrek testen, dus zelfs als er iets misgaat heb je waarschijnlijk nog ruim de tijd voor nog een test (en nog één). Helaas hebben wij zelf straks nieuwjaarsdag binnen die 3 dagen, maar zelfs dan kan ik me er nog niet heel erg druk om maken.
Op FB overigens nog ervaring gelezen van iemand die via testen voor toegang de gratis test bij spoedtest.nl had gedaan, kreeg reiscertificaat, en gisteren daarmee naar de VS gevlogen. Hier blijft iedereen beweren dat dat onmogelijk is in theorie, maar de praktijk is blijkbaar toch anders.
Op FB overigens nog ervaring gelezen van iemand die via testen voor toegang de gratis test bij spoedtest.nl had gedaan, kreeg reiscertificaat, en gisteren daarmee naar de VS gevlogen. Hier blijft iedereen beweren dat dat onmogelijk is in theorie, maar de praktijk is blijkbaar toch anders.
Terug in Texas!
- Almere vak V
- Amerika-expert
De vraag is niet dat het mogelijk/onmogelijk is.
Maar de discussie is of je wel/niet al die poppenkast op je nek wilt halen terwijl je het voor €39 ook kunt regelen. En dat moet iedereen lekker voor zichzelf weten. Want dat kunnen mensen ook alleen voor zichzelf bepalen.
Alleen op het moment dat ik zeg dat die €39 mij een rotzorg zal wezen. Voelt iemand anders zich weer genoodzaakt om te roepen dat die €39 voor hem of haar heel veel geld is. Dat snap ik, daar geef ik ook geen waardeoordeel aan. Maar we zitten op een forum daar mag iedereen zijn mening geven.
Mensen geven of vragen hier om advies. Ik heb altijd een beetje moeite als daar dan meteen het woord moeten aan gekoppeld wordt. Je moet helemaal niks. Ik vlieg inmiddels al weer langer dan een jaar minstens 2 keer per maand op en neer naar Amerika. Dat moet in ieder geval tot 8 november met een negatieve PCR test. Daar kan ik heel ingewikkeld over doen met afspraken maken en plannen dat alles op het juiste moment binnenkomt met alle risico's van dien. Dus zegt mijn werkgever, doe de spoedtest op Schiphol. Uitslag binnen een half uur. Kost geloof ik €289. Maar je hebt geen gezeur.
Ook hier kunnen we weer alles van vinden. Maar dit is voor het gemak waar mijn werkgever voor kiest. Terwijl het ook voor €79 kan.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Hoor, hoor!
Uiteindelijk besluit de luchtvaartmaatschappij (en niet de Amerikaanse overheid) of ik mee kan en voor zover ik weet hebben die nog geen enkele schriftelijke negatieve uitslag geweigerd.
Het zou mij vooral gaan om de zekerheid dat ik die uitslag (op papier) netjes op tijd krijg, met zo min mogelijk rompslomp voor mij. Ik heb daar wel wat extra geld voor over.
Ik zal echter de minst dure aanbieder kiezen die aan die eisen kan voldoen.
Uiteindelijk besluit de luchtvaartmaatschappij (en niet de Amerikaanse overheid) of ik mee kan en voor zover ik weet hebben die nog geen enkele schriftelijke negatieve uitslag geweigerd.
Het zou mij vooral gaan om de zekerheid dat ik die uitslag (op papier) netjes op tijd krijg, met zo min mogelijk rompslomp voor mij. Ik heb daar wel wat extra geld voor over.
Ik zal echter de minst dure aanbieder kiezen die aan die eisen kan voldoen.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Dat vraag ik me ook af. Mijn retourvlucht naar de VS is op twee januari.hemmie schreef: ↑02 nov 2021, 14:06Je kunt al 3 dagen voor vertrek testen, dus zelfs als er iets misgaat heb je waarschijnlijk nog ruim de tijd voor nog een test (en nog één). Helaas hebben wij zelf straks nieuwjaarsdag binnen die 3 dagen, maar zelfs dan kan ik me er nog niet heel erg druk om maken.
Vragen jullie ook een coronapas aan? Ik hoorde net vanochtend van de GGD in Utrecht dat buitenlanders nu ook in Amsterdam terecht kunnen (naast Utrecht en Groningen).
Denken jullie dat de maatregelen in Nederland impact zullen hebben op onze reizen naar de VS?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Lastig in te schatten. We hebben hier allemaal geen glazen bol.
Wat ik zelf denk?
Voorlopig denk ik in ieder geval (nog) niet. De mensen die vanaf 8 november zullen vertrekken zitten wel “safe” Wat er daarna gebeurd, geen idee. Ik vrees dat als de zaak verder uit de klauwen loopt het kabinet niet zal nalaten om maatregelen te nemen welke ook het reizen gaan raken en dus onze reizen naar de VS.
Ergens hoop dat het mee valt omdat ik niet geloof in lockdowns (zie Australië/Nieuw Zeeland) die werken alleen om een piek plat te slaan en is geen middel om een blijvertje als corona te beheersen. Je kunt niet jaren aan de gang blijven.
Wat ik zelf denk?
Voorlopig denk ik in ieder geval (nog) niet. De mensen die vanaf 8 november zullen vertrekken zitten wel “safe” Wat er daarna gebeurd, geen idee. Ik vrees dat als de zaak verder uit de klauwen loopt het kabinet niet zal nalaten om maatregelen te nemen welke ook het reizen gaan raken en dus onze reizen naar de VS.
Ergens hoop dat het mee valt omdat ik niet geloof in lockdowns (zie Australië/Nieuw Zeeland) die werken alleen om een piek plat te slaan en is geen middel om een blijvertje als corona te beheersen. Je kunt niet jaren aan de gang blijven.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 03 nov 2021, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Mee eens, ik geloof wel dat de aankomende 2 weken iedereen nog sws zal kunnen gaan. Alleen het terug komen word misschien dan een probleem.
-
- Amerika-expert
In het slechtste geval zul je bij terugkomst moeten testen en in quarantaine, maar dat heeft vooral betrekking op de situatie in de VS lijkt mij. Het blijft een onzekere tijd waarin dingen die vanzelfsprekend zijn, opeens veranderen. Voor de rest is het vooral speculeren.
@Big Al wij vliegen de 3e, ben van plan de 31e vroeg te testen (neem aan dat dat wel zal lukken, dan kunnen we zonodig de 2e ook nog eens testen. Of later op de 31e nog een PCR test als er iemand vals positief test op de antigen test (dramaverhaal van een vriendin, dus ik vertrouw er niet meer helemaal op).
Wij gaan de vaccinatie waarschijnlijk niet registreren, tenzij ze een lokatie in/dichtbij limburg openen, want daar zijn we de eerste week, en als het zonder BSN kan, want die heeft 13-jarige dochter niet (jongste ook niet, maar die hoeft niet gevaccineerd te zijn). We gaan de 2e week in NL waarschijnlijk wel naar NL om BSN te regelen, dus misschien bendenk ik me nog, maar het is dan niet meer echt de moeite. Geen restaurants voor ons dus, dat vind ik niet zo erg. Wel jammer dat musea nu ook niet meer kunnen.
Wij gaan de vaccinatie waarschijnlijk niet registreren, tenzij ze een lokatie in/dichtbij limburg openen, want daar zijn we de eerste week, en als het zonder BSN kan, want die heeft 13-jarige dochter niet (jongste ook niet, maar die hoeft niet gevaccineerd te zijn). We gaan de 2e week in NL waarschijnlijk wel naar NL om BSN te regelen, dus misschien bendenk ik me nog, maar het is dan niet meer echt de moeite. Geen restaurants voor ons dus, dat vind ik niet zo erg. Wel jammer dat musea nu ook niet meer kunnen.
Terug in Texas!
@d_vdploeg
Dus u denkt wel dat we voorlopig nog naar de VS kunnen reizen?
Ik ga zelf de 16de voor 3 maanden met mijn verloofde en vind het allemaal maar eng):
Dus u denkt wel dat we voorlopig nog naar de VS kunnen reizen?
Ik ga zelf de 16de voor 3 maanden met mijn verloofde en vind het allemaal maar eng):
-
- Amerika-expert
@ValerieLe Nogmaals, Ik heb geen glazen bol. Ik zit ook niet bij Jaap van Dissel of Marc van Ranst op schoot(voor de Belgen hier op het forum). Garanties kan ik je niet geven, niemand niet. Maar op basis van wat ik vanavond gehoord heb denk ik niet dat het op korte termijn onze reizen (naar de VS) zal raken. Je weet het nooit. Wat gaat de VS doen als in heel Europa de cijfers weer oplopen? Geen idee, ze zijn er gek genoeg voor om de boel weer dicht te doen.
Ik probeer de boel te relativeren. Al is dat voor mij makkelijker dan voor mensen die (naaste) familie hebben wonen in de VS.
Het zal in ieder geval een andere situatie zijn dan vorig jaar. Persoonlijk denk ik niet dat ze snel alles weer op slot gooien, incl. reizen. Oke je kunt besmet raken en het virus doorgeven ook als je gevaccineerd bent en ja er zijn ook verhalen dat vaccins niet (volledig) helpen. Maar over het algemeen werken deze tegen ernstig ziek worden.
Maar een enge onzekere tijd is het en zal het helaas nog even blijven
Ik probeer de boel te relativeren. Al is dat voor mij makkelijker dan voor mensen die (naaste) familie hebben wonen in de VS.
Het zal in ieder geval een andere situatie zijn dan vorig jaar. Persoonlijk denk ik niet dat ze snel alles weer op slot gooien, incl. reizen. Oke je kunt besmet raken en het virus doorgeven ook als je gevaccineerd bent en ja er zijn ook verhalen dat vaccins niet (volledig) helpen. Maar over het algemeen werken deze tegen ernstig ziek worden.
Maar een enge onzekere tijd is het en zal het helaas nog even blijven
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik denk dat het wel los zal lopen. Denk eraan, van NL mag je al een hele tijd wel naar de VS reizen, het was de VS die besliste dat je niet binnen mocht.
Eventueel testverplichting als je thuis komt (in België is die er sowieso al).
Eventueel testverplichting als je thuis komt (in België is die er sowieso al).
De laatste cijfers in de us laten een einde aan de daling daar zien . Hoop niet dat het weer een stijging wordt en dat het terug naar nederland testen weer terugkomt
-
- Amerika-expert
Als je ook moet testen bij terugkomst uit de VS is dat irritant maar dat is nog net te doen (voor ons dan). Even wat geregel maar volgens mij is het testen goed geregeld in de VS als ik het forum de afgelopen maanden mag geloven. Ik ben benieuwd hoe dat voor jullie is.
Het wordt (voor ons) anders als je ook in quarantaine moet na terugkomst. Ik ben eerder bang dat ze dat gaan terugdraaien. Dat je ondanks dat je gevaccineerd bent weer in quarantaine moet omdat je het virus nog kunt verspreiden, ook als je gevaccineerd bent. Je hoort toch signalen dat je besmettelijk bent als je gevaccineerd bent. In hoeverre dat in de praktijk ook echt zo is...
Ik vind het erg ingewikkeld allemaal qua nieuwsvoorziening. Zoveel meningen, zoveel virologen met hun snuit op tv, die weer bij dat programma, die weer daar.
Zolang de VS niet als zeer hoog risicogebied wordt aangemerkt is er niks aan de hand. Maarja als alles daar weer gaat oplopen..
Het wordt (voor ons) anders als je ook in quarantaine moet na terugkomst. Ik ben eerder bang dat ze dat gaan terugdraaien. Dat je ondanks dat je gevaccineerd bent weer in quarantaine moet omdat je het virus nog kunt verspreiden, ook als je gevaccineerd bent. Je hoort toch signalen dat je besmettelijk bent als je gevaccineerd bent. In hoeverre dat in de praktijk ook echt zo is...
Ik vind het erg ingewikkeld allemaal qua nieuwsvoorziening. Zoveel meningen, zoveel virologen met hun snuit op tv, die weer bij dat programma, die weer daar.
Zolang de VS niet als zeer hoog risicogebied wordt aangemerkt is er niks aan de hand. Maarja als alles daar weer gaat oplopen..

testen is wellicht nog wel te regelen alhowel je met een gezin redelijk wat geld kwijt bent. Maar het risico dat er iemand positief test en je dan dus niet terug kunt voor wie weet hoe lang (zou alleen je terugvlucht wijzigen voor een gedeelte van je groep ook onder de flexibele voorwaarden vallen?)
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Forecast van de CDC voor het aantal positieve testen de komende maand.
Aan deze grafiek zie ik nog geen significante verandering (gemiddelde 7 dagen).
Laten we hopen dat de voorspelling redelijk betrouwbaar is.
Aan deze grafiek zie ik nog geen significante verandering (gemiddelde 7 dagen).
Laten we hopen dat de voorspelling redelijk betrouwbaar is.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Vraagje: Denken jullie dat mocht er toch besloten worden dat we voor de terugreis een negatief testresultaat moeten overleggen, er alleen Amerikaanse tests zullen worden geaccepteerd? Of is er een kans dat een remote test met een certificaat uit NL door de airlines in de VS geaccepteerd wordt, voor de terugreis dus?
Want in dat laatste geval kan het nog handig zijn te kijken of er testaanbieders zijn die dat bieden en dan een test mee te nemen naar de VS. Ik meen me te herinneren dat testen in de VS voor ons met meerdere personen behoorlijk prijzig was.
Want in dat laatste geval kan het nog handig zijn te kijken of er testaanbieders zijn die dat bieden en dan een test mee te nemen naar de VS. Ik meen me te herinneren dat testen in de VS voor ons met meerdere personen behoorlijk prijzig was.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik maak mij niet zo zeer druk over de maatregelen maar wel over de manier waarop er in Nederland gecommuniceerd wordt. Het is een grote comedyshow.
Maar laten we het hier over de travelban hebben en hoe ongelofelijk fijn het is dat we vanaf maandag weer die kant uit mogen!
Maar laten we het hier over de travelban hebben en hoe ongelofelijk fijn het is dat we vanaf maandag weer die kant uit mogen!

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Er valt echt niks te zeggen in hoeverre de maatregelen in Nederland invloed hebben op de reizen naar Amerika straks. Elke dag kan anders zijn. Het zou zomaar kunnen dat je bij terugkomst in Nederland toch met extra eisen te maken krijgt. Of niet. We gaan het zien.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Dat begrijp ik maar heb ik weinig aan, mijn vraag gaat specifiek over als weer nodig testen voor de terugreis, ik vlieg eind volgende week, misschien dat ik er op voorbereid kan zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht