Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@Coyote Dan zoek je toch niet echt goed. Ik vind bijvoorbeeld voor 1-10 dec Amsterdam-Orlando €442 met united excl incl ruimbagage EDIT Tarief is incl ruimbagage..
AMS -DFW. Zelfde data INCL ruimbagage met United €496
AMS -PHX zelfde data INCL ruimbagage met United €541
Oké 14 dagen in feb
4-18 feb AMS -PHX incl ruimbagage €541 met united.
4-18 feb AMS-MCO incl ruimbagage met united €442
AMS -DFW. Zelfde data INCL ruimbagage met United €496
AMS -PHX zelfde data INCL ruimbagage met United €541
Oké 14 dagen in feb
4-18 feb AMS -PHX incl ruimbagage €541 met united.
4-18 feb AMS-MCO incl ruimbagage met united €442
Laatst gewijzigd door Gast op 28 okt 2021, 21:23, 4 keer totaal gewijzigd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Misschien handig om erbij te vermelden waar??
Overigens wil ik incl. ruimbagage.
Roland
Overigens wil ik incl. ruimbagage.
Roland
Tarieven toegevoegd en aangepast incl ruimbagage op verzoek 

- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@Coyote
31/1 tm 16/2 AMS-SJC .....€ 435 INCL koffer !
3/2 tm 16/2 AMS-SJC .....€ 435 INCL koffer !
31/1 tm 16/2 AMS-SJC .....€ 435 INCL koffer !
3/2 tm 16/2 AMS-SJC .....€ 435 INCL koffer !
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Jammerdat je dit niet deelt want als ik zo de reacties lees op het subforum zijn goede tips zeker gewenst. De huurprijzen rijzen overal de pan uit en ik denk dat veel mensen graag voor het bedrag wat jij noemt voor 3 weken een auto huren

- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@FamHuijsjes en @HennyCox Dat zijn mooie tarieven alleen ik krijg ze echter niet allemaal tevoorschijn via United of Google Flights.
Mijn vraag was dan ook waar? Via welke site?? Dat is duidelijker dan enkel aangeven 'United'.
SJC is een mooie tip! Die prijs krijg ik wel.
Ga ik dit weekend eens mee aan de slag. Wellicht een mooi alternatief als aanvliegstad. Heb nl. nog een voucher van BA maar wil graag de hele vlucht door AA laten uitvoeren (dus niet via Londen vliegen).
Roland.
Mijn vraag was dan ook waar? Via welke site?? Dat is duidelijker dan enkel aangeven 'United'.
SJC is een mooie tip! Die prijs krijg ik wel.

Ga ik dit weekend eens mee aan de slag. Wellicht een mooi alternatief als aanvliegstad. Heb nl. nog een voucher van BA maar wil graag de hele vlucht door AA laten uitvoeren (dus niet via Londen vliegen).
Roland.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@FamHuijsjes Je wilt geen info delen waar jij die mooie ticketprijzen ziet??
Roland

Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Eens met bovenstaande, bij overbooked vluchten is mijn ervaring dat KLM eerst pax met hoogste status gaat upgraden. Wat betreft BC upgrades is mijn ervaring dat KLM het product toch wel beschermt, wat ik tot zekere hoogte op begrijp. Ik vermoed dat ze ook kijken naar wat je betaald hebt voor je economy ticket wat betreft aanbieden van betaalde upgrades (en wederom status). Persoonlijk is mijn ervaring dat KLM zuinig is met het aanbieden van BC upgrades zelfs in verhouding met Air France.Grouchy schreef: ↑25 okt 2021, 19:11Tot op zekere hoogte natuurlijk, als je elke keer goedkoop en makkelijk kan upgraden vanuit economy dan is dat binnen de korste keren bekend en zullen mensen een economy fare+upgrade kopen in plaats van een premium class ticket. 12 December is trouwens nog een week of zes dus heeft Skyteam nog genoeg tijd om nog wat tickets te slijten.Timothy555 schreef: ↑25 okt 2021, 16:17Je hebt gelijk, benaming klopte niet.
Ik vlieg met de 787 van AMS naar LAS op 12/12, vraag me af wat mogelijk is qua upgrade. Zou ook graag eens business vliegen, en wil er best voor betalen, vraag me af dat mogelijk is als upgrade. Ik kan me niet voorstellen dat business helemaal vol zit in december naar een bestemming als Las Vegas. Willen airlines dan niet graag nog 'enkele honderden euro' scoren door mensen betalend te laten upgraden?
Beste upgrade prijzen heb je vaak wanneer economy flink oversold is en ze pax soieso een gratis operationele upgrades moeten geven. Wanneer economy niet oversold is dan 'beschermen' ze vaak hun premium cabines en valt het wel mee met de deals.
Wil je perse een upgrade dan kan je altijd bellen met flying blue, ze zullen aangeven hoeveel (Miles) dat gaat kosten…
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Upgraden met FB miles kan ook aan de incheckbalie nog. Uiteraard afhankelijk van beschikbaarheid. Ik heb er een 5 jaar geleden 60.000 miles voor betaald (LAX-AMS).
Mijn ervaring is ook dat KLM heel terughoudend is met complementary upgrades. Zeker bij intercontinentale vluchten (zelf nog nooit meegemaakt en ook nog nooit van gehoord). Op EU vluchten ben ik zelf al wel een paar keer geupgrade (als FB Gold member). Dat is dan vaak omdat economy vol zit. Maar ook daar is KLM heel terughoudend: wel eens met een volledig volle economie gevlogen maar de BC was en bleef helemaal leeg.
Aan de ene kant begrijp ik wel dat ze de exclusiviteit van hun BC willen bewaken (zeker op de intercontinentale vluchten), aan de andere kant kan een incidentele upgrade zeker voor hun vaste klanten (FB Elite) ook veel goodwill kweken. Delta upgrade veel meer op hun binnenlandse vluchten.
Nu vlieg ik op m'n FB punten: heen economy (AMS-SFO) en terug lekker business class (LAS-AMS). Op de overdag vlucht heen hoeft BC niet zo perse van mij, maar voor de lange nachtvlucht terug is het toch wel fijn (en de extra baggage van 3x 32kg; heb tenslotte al 2 jaar niet in de VS kunnen shoppen).
Mijn ervaring is ook dat KLM heel terughoudend is met complementary upgrades. Zeker bij intercontinentale vluchten (zelf nog nooit meegemaakt en ook nog nooit van gehoord). Op EU vluchten ben ik zelf al wel een paar keer geupgrade (als FB Gold member). Dat is dan vaak omdat economy vol zit. Maar ook daar is KLM heel terughoudend: wel eens met een volledig volle economie gevlogen maar de BC was en bleef helemaal leeg.
Aan de ene kant begrijp ik wel dat ze de exclusiviteit van hun BC willen bewaken (zeker op de intercontinentale vluchten), aan de andere kant kan een incidentele upgrade zeker voor hun vaste klanten (FB Elite) ook veel goodwill kweken. Delta upgrade veel meer op hun binnenlandse vluchten.
Nu vlieg ik op m'n FB punten: heen economy (AMS-SFO) en terug lekker business class (LAS-AMS). Op de overdag vlucht heen hoeft BC niet zo perse van mij, maar voor de lange nachtvlucht terug is het toch wel fijn (en de extra baggage van 3x 32kg; heb tenslotte al 2 jaar niet in de VS kunnen shoppen).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Voor de duidelijkheid: ik wil er best voor betalen.
Ik heb nog geen airmiles, heb nog nooit gevolgen met KLM, dit is de eerste keer…
Ik heb nog geen airmiles, heb nog nooit gevolgen met KLM, dit is de eerste keer…
Ik volg al meerdere maanden de prijzen voor vluchten van Brussel naar MCO (of eventueel vanuit AMS). Maar die blijven erg hoog. Ik zit wel vast aan vaste data (wegens disney boeking en schoolvakantie). Daarnaast ook nog een aantal eisen zoals niet via canada of UK en liefst geen aankomst na 18u in MCO. Ik zoek via de websites van de airlines en skyscanner. Maar ik kom niet onder een prijs van 650 euro incl baggage. Data 2-17 april.
Nog andere tips (en nee 'flexibiliteit' is er niet 1 van
)?
Nog andere tips (en nee 'flexibiliteit' is er niet 1 van

Ik gooi hem er toch maar in . Op Miami vliegen ? Ik heb voor deze maand geboekt .350 pp op Miami vanaf Amsterdam (landen om. 14.30 in Miami ) , mco of Tampa lagen rond de 800 .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Ja die had ik ook al geprobeerd maar voor die data zelfs nog duurder dan MCO. Toch bedankt voor de tip!
Met zoveel eisen gaat het gewoon lastig worden. Of genoegen nemen met 650 euro inclusief bagage of wachten met het risico dat de prijs nog verder omhoog gaat. Moeilijke keuze.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vraagje...
Vliegt American Airlines momenteel wel vanaf Schiphol?
Ik kan nl. geen enkele vlucht vanaf AMS kiezen met American Airlines, zelfs niet als ik rechtstreeks bij AA zou willen boeken. Alles gaat via British Airways en LHR.
2e vraag: Wie vliegt er binnenkort via LHR of Duitsland? Nog iets speciaals waar je rekening mee moet houden inzake Covid?
Roland
Vliegt American Airlines momenteel wel vanaf Schiphol?
Ik kan nl. geen enkele vlucht vanaf AMS kiezen met American Airlines, zelfs niet als ik rechtstreeks bij AA zou willen boeken. Alles gaat via British Airways en LHR.
2e vraag: Wie vliegt er binnenkort via LHR of Duitsland? Nog iets speciaals waar je rekening mee moet houden inzake Covid?
Roland
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@Coyote
Ik vlieg in december AMS - LHR - LAS.
Op de website van BA kun je je reis (van X naar Y + datum) ingeven en dan krijg je alle restricties / tests / documenten te zien die voor jouw reis gelden. Ik heb echter gemerkt dat de info die je krijgt niet volledig is.
In mijn geval vul ik als vliegvelden AMS en LAS in, en dan krijg ik een leuk overzichtje, maar alleen geldig voor AMS en LAS.
De tussenstop in LHR wordt dan niet vermeld.
Wat onderzoek van mijn kant leerde dat je (ook als tussenstop / transit) een "attestation form", zeg maar een eigen gezondheidsverklaring, voor de UK nodig hebt. Die kun je downloaden en invullen.
Je hebt die voor zowel de heenreis als de terugreis nodig.
Voor een tussenstop waar je "airside blijft", heb je m.i. geen corona-test nodig, althans op dit moment.
Op dit moment ben ik aan het onderzoeken welke documenten ik allemaal kan / moet uploaden naar BA, alvorens ik kan inchecken. Ook de verifly app wordt genoemd op de site van BA.
Ik vlieg in december AMS - LHR - LAS.
Op de website van BA kun je je reis (van X naar Y + datum) ingeven en dan krijg je alle restricties / tests / documenten te zien die voor jouw reis gelden. Ik heb echter gemerkt dat de info die je krijgt niet volledig is.
In mijn geval vul ik als vliegvelden AMS en LAS in, en dan krijg ik een leuk overzichtje, maar alleen geldig voor AMS en LAS.
De tussenstop in LHR wordt dan niet vermeld.
Wat onderzoek van mijn kant leerde dat je (ook als tussenstop / transit) een "attestation form", zeg maar een eigen gezondheidsverklaring, voor de UK nodig hebt. Die kun je downloaden en invullen.
Je hebt die voor zowel de heenreis als de terugreis nodig.
Voor een tussenstop waar je "airside blijft", heb je m.i. geen corona-test nodig, althans op dit moment.
Op dit moment ben ik aan het onderzoeken welke documenten ik allemaal kan / moet uploaden naar BA, alvorens ik kan inchecken. Ook de verifly app wordt genoemd op de site van BA.
@Coyote
Geen AA vluchten op moment inderdaad, pas weer vanaf midden/eind december op dallas (enige)
Mijn vluchten van begin december met AA met 1 overstap in PHL zijn omgeboekt naar met overstap in LHR en dan nog 1 overstap in USA met British Airways.
@Coyote Buttes
Heb het ook uitgezocht, zoals het er nu naar uitziet alleen die verklaring inderdaad voor overstap op LHR zolang je airside blijft. Al heb je voor USA toch een negatieve test nodig dus heenweg zou geen probleem moeten zijn als ze regels veranderen.
In ieder geval regelmatig blijven checken wat de voorwaarden zijn.
Geen AA vluchten op moment inderdaad, pas weer vanaf midden/eind december op dallas (enige)
Mijn vluchten van begin december met AA met 1 overstap in PHL zijn omgeboekt naar met overstap in LHR en dan nog 1 overstap in USA met British Airways.
@Coyote Buttes
Heb het ook uitgezocht, zoals het er nu naar uitziet alleen die verklaring inderdaad voor overstap op LHR zolang je airside blijft. Al heb je voor USA toch een negatieve test nodig dus heenweg zou geen probleem moeten zijn als ze regels veranderen.
In ieder geval regelmatig blijven checken wat de voorwaarden zijn.
De enige echte Ticketbaas
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Coyote Buttes en @Maxmannl Bedankt voor de info!
Ben nog aan het zoeken voor begin december.
Roland

Ben nog aan het zoeken voor begin december.

Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Ik vlieg 11 november met AA van AMS naar Dallas...
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19990 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties