Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!
@harryh Ik meen mij te herinneren dat ik ergens had gelezen dat je je moest laten testen en dat een zelftest niet voldoende was.
Momenteel is een vaccinatiebewijs voldoende om terug te vliegen.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus
Momenteel is een vaccinatiebewijs voldoende om terug te vliegen.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Een BSN is niet verplicht voor het aanvragen van een vaccinatiebewijs bij de GGD, mits je kan bewijzen dat je Nederlander bent.hemmie schreef: ↑02 nov 2021, 20:04@Big Al wij vliegen de 3e, ben van plan de 31e vroeg te testen (neem aan dat dat wel zal lukken, dan kunnen we zonodig de 2e ook nog eens testen. Of later op de 31e nog een PCR test als er iemand vals positief test op de antigen test (dramaverhaal van een vriendin, dus ik vertrouw er niet meer helemaal op).
Wij gaan de vaccinatie waarschijnlijk niet registreren, tenzij ze een lokatie in/dichtbij limburg openen, want daar zijn we de eerste week, en als het zonder BSN kan, want die heeft 13-jarige dochter niet (jongste ook niet, maar die hoeft niet gevaccineerd te zijn). We gaan de 2e week in NL waarschijnlijk wel naar NL om BSN te regelen, dus misschien bendenk ik me nog, maar het is dan niet meer echt de moeite. Geen restaurants voor ons dus, dat vind ik niet zo erg. Wel jammer dat musea nu ook niet meer kunnen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... buitenland
Wel vreemd dat Amsterdam nog niet is toegevoegd aan die pagina, terwijl een medewerker van de GGD mij gisteren al vertelde dat het daar nu ook kan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
In het plaatje is duidelijk dat een zelftest niet is toegestaan. Je zou de optie van @Terpies kunnen gebruiken van een aantal pagina's terug. De vraag is wordt dat geaccepteerd door de airlines bij vertrek? En wordt dit geaccepteerd bij terugkomst in Nederland? Kun je er aan zien dat het een zelftest is waar je dmv digitale middelen moet aantonen dat je test negatief is? Wordt er bijvoorbeeld actief gecontroleerd op een test bij terugkeer in Nederland of gebeurd dit steekproefsgewijs? En dan kom je vervolgens terug op de discussie die we hier al enige tijd hebben in dit staartje, ga je het risico lopen of niet?
Ik vind het echt een hele lastige. We kunnen ook nog niet putten uit ervaringen die mensen hier op het forum hebben opgedaan. We willen allemaal super graag die kant op, maar ons terecht ook goed voorbereiden. Het is te hopen dat we voorlopig niet hoeven te testen bij terugkeer, maar wat @mtl al aangeeft, het kan per dag veranderen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Volgens mij neemt terpies testen van toegangsbewijs.nu mee voor eventueel terug testen
@Big Al ja, ik zie het, zou nu zonder moeten lukken, maar dan zitten we nog steeds met een logistiek probleem. Ik ga geen dag familiebezoek opofferen om een vaccinatie te registreren, heb daar ook heen tijd voor de eerste week (paspoortaanvraag is veel belangrijker).
Terug in Texas!
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
@hemmie Bij een grensgemeente? Toen ik dat probeerde werd me verteld dat ze dat niet konden doen - ik zou volgens hun naar het consulaat moeten. Die informatie was incorrect, maar probeer een ambtenaar maar eens te overtuigen van z'n ongelijk...hemmie schreef: ↑03 nov 2021, 13:11@Big Al ja, ik zie het, zou nu zonder moeten lukken, maar dan zitten we nog steeds met een logistiek probleem. Ik ga geen dag familiebezoek opofferen om een vaccinatie te registreren, heb daar ook heen tijd voor de eerste week (paspoortaanvraag is veel belangrijker).
Tussen haakjes, eigenlijk hebben we op dit forum een nieuwe categorie nodig voor informatie voor Nederlanders die in de VS wonen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik ben net terug van een rondreis van twee maanden door West USA. Wij zijn eind augustus vertrokken vanuit Brussel, met een tussenstop van twee weken in de Dominicaanse Republiek. Een keuze die we ons niet beklagen... Wat een fantastische reis! Wat een land... En we hebben nauwelijks 'last' ondervonden van de geldende coronamaatregelen...
Moest er iemand praktische vragen hebben, stel ze gerust, ik zal proberen om ze te beantwoorden.
Moest er iemand praktische vragen hebben, stel ze gerust, ik zal proberen om ze te beantwoorden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@Diemie13 Misschien best via PM gezien dit een USA-forum is, maar de Dominicaanse Republiek staat voor volgende zomer op mijn verlanglijstje voor een zon/strandvakantie. Ben er laatst geweest in 2018, daarvoor in 2014.
Hoe heb je de coronamaatregelen ervaren? Ik lees dat ze geen eisen meer stellen aan toeristen?
Met welke maatschappij heb je gevlogen?
Thanks!
Hoe heb je de coronamaatregelen ervaren? Ik lees dat ze geen eisen meer stellen aan toeristen?
Met welke maatschappij heb je gevlogen?
Thanks!
Heeft iemand ook tips om zo goedkoop mogelijke tickets te vinden?
Ik reis pas eind december dus ik heb nog niet geboekt (ook omdat ik het nu nog een risico vind gezien de huidige omstandigheden), maar ik kan me voorstellen dat alles vanaf volgende week duurder wordt!! Hebben jullie tips?

I left my heart in LA
Er is een topic over vliegtickets. In de allereerste posting staan handige tips. Al is eind december nogal duur.
Voor de VS is zo'n landelijke voorspelling nutteloos voor individuele reizen. De getallen verschillen zo enorm per regio/staat. Je risico om besmet te raken hangt dus heel erg af van waar je naartoe reist.Coyote Buttes schreef: ↑03 nov 2021, 10:09Forecast van de CDC voor het aantal positieve testen de komende maand.
Aan deze grafiek zie ik nog geen significante verandering (gemiddelde 7 dagen).
Laten we hopen dat de voorspelling redelijk betrouwbaar is.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ik denk langzaamaan ook net als Big Al ook al zegt dat jullie als Nederlanders/Belgen in de VS misschien een apart topic zouden kunnen openen 
Want voor ons NLers die naar de VS en terug reizen zijn die landelijke cijfers juist wel relevant @Dutchess want die gaan mede bepalen of voor ons de oranje status weer van de VS afgaat en of er voor de terugreis weer moet worden gaan getest...

Want voor ons NLers die naar de VS en terug reizen zijn die landelijke cijfers juist wel relevant @Dutchess want die gaan mede bepalen of voor ons de oranje status weer van de VS afgaat en of er voor de terugreis weer moet worden gaan getest...
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Vraagt die bij mij rijst, heeft iedereen een reisverzekering kunnen vinden die 'oranje' gebieden ook dekt? Het is hier al vaker voorbij gekomen maar ben ben benieuwd of iedereen daar ook aan gedacht heeft.
Roland
Roland
-
- Amerika-expert
Een paar weken terug was de status dat de NL regering 4 november een besluit neemt over het laten vervallen van die oranje status in het algemeen.
Ik wacht dat nog even af, zou best kunnen dat het intussen van de agenda is. Dan ga ik voor vertrek eind volgende week nog over naar een reisverzekering die oranje wel dekt.
Ik wacht dat nog even af, zou best kunnen dat het intussen van de agenda is. Dan ga ik voor vertrek eind volgende week nog over naar een reisverzekering die oranje wel dekt.
@harryh wanneer reist u naar de VS toe?
-
- Amerika-expert
13 november @ValerieLe
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@Coyote
Roland, als Belg heb ik gekozen voor een verzekering van Touring. Meteen de jaarpolis voor het hele gezin afgesloten (€117), want er staat een solotrip naar Vegas in december, een solotrip naar Vegas in april, een gezinsvakantie naar de Dominicaanse Republiek en en trip naar Vegas in september/oktober op de planning. Lijkt me lekker veel value for money
Roland, als Belg heb ik gekozen voor een verzekering van Touring. Meteen de jaarpolis voor het hele gezin afgesloten (€117), want er staat een solotrip naar Vegas in december, een solotrip naar Vegas in april, een gezinsvakantie naar de Dominicaanse Republiek en en trip naar Vegas in september/oktober op de planning. Lijkt me lekker veel value for money

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@harryh Ah, dat wist ik niet. Dat inderdaad even afwachten dus.
@Timothy555 Als Nederlander heb ik niks aan een Belgische verzekering.
Maar als ik al besluit op korte termijn naar Amerika te gaan moet ik ook even om mij heen kijken. Mijn huidige doorlopende reis- en annuleringsverzekering van ABNAMRO dekt Covid-gerelateerde kosten niet.
Dus wellicht moet er dan een 2e bij komen. Wil in principe mijn huidige ook behouden.
Roland
@Timothy555 Als Nederlander heb ik niks aan een Belgische verzekering.

Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Voor zo ver ik weet dekken alleen de Allianz en de ANWB nu oranje reisadviezen. Als je je huidige verzekering wil houden kun je ook kijken naar een kortlopende, alleen voor deze VS reis.
2018: Rondreis Zuid West
-
- Amerika-expert
Volgens https://www.nu.nl/economie/6164553/alle ... n-mee.html:
ANWB, Unigarant, De Friesland, Allianz en AXA maken geen uitzondering meer.
ANWB, Unigarant, De Friesland, Allianz en AXA maken geen uitzondering meer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht