Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstaptijd op Salt Lake City International Airport (SLC).

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ryanv
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Overstaptijd op Salt Lake City International Airport (SLC).

Bericht door ryanv »

Weet overigens niet of ik hiermee in het juiste topic zit, of dat ik hiervoor beter even een apart draadje moet aanmaken. Maar ik heb een overstap van 2,5 uur in SLC naar Vegas. Iemand die ik van een pokerforum ken waarschuwde mij dat dat misschien zelfs krap kan worden ivm douane/immigrations etc.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Vorige vluchten waren telkens direct, dus weet niet hoe spannend het is om in Amerika over te stappen. Ik heb overigens alleen handbagage mee, mocht dat nog iets uitmaken. Stel dat iemand hier iets over kan zeggen, wordt het zeer gewaardeerd!

Opmerking moderator

Afgesplitst van een ander topic, hier een nieuw topic voor aangemaakt.
mtl
Amerika-expert

Re: All about Las Vegas (LV)

Bericht door mtl »

Normaal gesproken is dat ruim, zeker op een kleinere luchthaven als SLC. Ik weet echter niet of er extra controles bijkomen vanwege covid.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Overstaptijd op Salt Lake City International Airport (SLC).

Bericht door harryh »

@ryanv de officiële MTC (minimum connection time) voor SLC International to Domestic is 60 min. Daar zit je dus heel ruim boven. Die 2,5u lijkt mij prima, ik heb zelf ook 2,5u op ATL volgende week. Voor corona durfde ik het wel aan om met 1,5u overstap te boeken, maar 2,5u nu lijkt me verstandig. Bovendien, als het onverhoopt toch misgaat zal de vliegmij een andere vlucht voor je (moeten) regelen.
Kijk zelf even of er later die dag nog andere vluchten gaan, op SLC-LAS zal er wel ieder uur een andere vlucht gaan vermoed ik.
ryanv
Amerika-ontdekker

Bericht door ryanv »

pfiew! dat is een kopzorg minder, heel hartelijk dank voor het meedenken en snelle reacties. Mijn beide vluchten zijn ook met Delta, dus ik hoopte al dat het met afstanden afleggen wel mee zou vallen. Eerlijk gezegd had ik er niet zo bij stilgestaan toen ik boekte, tot een bekende mij erop wees dat het wel eens krap kon worden.

nogmaals dank! ik ga vol vertrouwen die kant op. en mocht het om wat voor reden dan ook anders lopen, dan is het volgens mij een populair traject dus verwacht dan snel iets anders te kunnen vinden.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Je zou ook even kunnen kijken hoeveel internationale vluchten er tegelijkertijd met jou toestel landen.
2,5u moet normaal gesproken voldoende zijn en mocht je het onverhoopt niet halen? Dan gaan er zo te zien genoeg vluchten die kant op
image.png
image.png (30.25 KiB) 2996 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door ryanv »

dejong89 schreef:
04 nov 2021, 13:11
Je zou ook even kunnen kijken hoeveel internationale vluchten er tegelijkertijd met jou toestel landen.
2,5u moet normaal gesproken voldoende zijn en mocht je het onverhoopt niet halen? Dan gaan er zo te zien genoeg vluchten die kant op

image.png
ow wat een goeie, dank dat je het plaatje er meteen hebt bijgevoegd. Zo te zien is de maximale schade, mocht ik het onverhoopt niet halen, dat ik een paar uurtjes later in Vegas aankom. Dat is helemaal te overzien, dank je!
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Dat is inderdaad de ‘maximale schade’. Het kan je stress bezorgen maar als je niet per sé ergens MOET zijn om een bepaald uur is het hoogstens een ongemak.

In 2019 had ik een krappe overstap op JFK en door een gigantische shitshow 4,5 uur staan aanschuiven bij immigrations. Het leek alsof er 100 volle vliegtuigen net voor mij geland werden met mensen die ook door immigrations moesten. Uiteindelijk heb ik de laatste rechtstreekse vlucht kunnen boeken naar Vegas en was ik 5u te laat op mijn bestemming. Was snel vergeten eens ik er was :D (en voor wat het waard is: de service van Delta was toen top).
Maxmannl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Maxmannl »

Ooit overstap gehad op SLC.. jaartje of 4 geleden. AMS was toen de enige internationale non-stop bestemming. Zie dat Parijs er ook is bijgekomen inmiddels. Zowel Amsterdam als Parijs dagelijkse vluchten wel flink wat uren van elkaar dus geen issue daar.

Mijn ervaring is dat het er niet druk is, alleen..... omdat er maar 2 internationale vluchten per dag landen (toen dus 1 per dag). Zetten ze niet heel veel officers op international arrivals (destijds 1,5 :lol: ). Stond nog best een lange rij en uiteindelijk mochten de mensen met krappe overstap en ESTA die al eerder gebruik was naar domestic officers.

Dus no worries heel relaxt vliegveld, veel vriendelijker dan Los Angeles, New York of San Francisco.
De enige echte Ticketbaas
ryanv
Amerika-ontdekker

Bericht door ryanv »

thanks Timothy en Max, ik was aardig bang gemaakt door iemand die aangaf dat een overstap van 3 uur het absolute minimum was. Ging er al een beetje van uit dat het mee zou vallen, maar fijn om te horen dat het geen big deal lijkt te zijn. Plus ik heb alle vertrouwen in Delta, fijne maatschappij dus mocht er toch iets tegenzitten dan weet ik dat het toch wel goedkomt.

en wat je zegt, eenmaal in Vegas gearriveerd ben je de reis direct vergeten, prachtig vooruitzicht

nogmaals dank voor alle reacties!
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Houd er rekening mee dat het SLC vliegveld sinds september 2020 compleet nieuw is! Er wordt veel geklaagd over hoe ver je moet lopen voor binnenlandse vluchten. Er wordt nog verder gebouwd, dus er is nog een tijdelijke tunnel etc.

Ook de aankomst vanuit het buitenland is anders: je moet nu eerst je bagage van de band halen en daarna met bagage langs immigration (voor paspoortcontrole) en eventueel nog langs de bagagecontrole (dit laatste alleen als ze denken dat je dingen meebrengt die over de $ limiet zijn of niet mogen).

[Ik begrijp dat ryanv alleen maar handbagage heeft en dat zal veel schelen omdat je dan als een van de eersten in de rij zal staan voor paspoortcontrole.]
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Wat een heerlijk vliegveldje ....
Vrijdag 21 januari kwam ik er aan uit Amsterdam.
Liep verbijsterd langs allerlei afzetten waar niemand stond.
Ik ben zo gewend twee uur in de rij te staan zei ik tegen de Immigrations officer .
"Niet hier " zei hij en stempelde zonder verdere vragen of vingertoppen fotoos mijn paspoort.
Voor mijn vlucht naar Las Vegas even door security ...
Hier nog ouderwets , schoenen uit , alles leeg etc....
Maar dan is er de lichte , vrolijke terminal....
Laten we het naar boven afronden.....
Uit vliegtuig naar volgende vliegtuig ....15 minuten ...
Wat een heerlijk gemoedelijk vliegveldje
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Geen bagage?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
07 feb 2022, 14:51
Wat een heerlijk gemoedelijk vliegveldje
Die ervaring kan ik delen. :wink:

In 2018 hier een tussenstop gemaakt toen ik op weg was van ORD naar LAX.

Heel erg rustig en omdat ik meer dan een uur de tijd had op mijn gemakje nog even naar buiten gelopen om van de zon te genieten. Ook daar viel het mij op dat het rustig was met ophalers en brengers. En inderdaad, bij security geen rijen, kon zo doorlopen.

Dit is inderdaad een ideaal vliegveld om als tussenstop te gebruiken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Vergeleken bij ORD en LAX (en natuurlijk Schiphol) inderdaad nog steeds een klein vliegveld. De drukte is heel erg afhankelijk van de tijd van de dag, en uiteraard ook het seizoen. Er wordt door reizigers die veel ervaring hebben met zowel het oude als het nieuwe vliegveld wel geklaagd over het lange lopen naar de gate (afhankelijk van welke gate/terminal - de B gates schijnen het ergst te zijn), en lange rijen bij security. Ik vond het wel meevallen, maar ik heb nog maar 2 keer via dit nieuwe vliegveld gevlogen sinds het geopend is. Eén keer kon ik doorlopen, de andere keer stonden er idd lange rijen. Voor mensen die slecht ter been zijn is het ook een uitdaging dat ze niet meer van die elektrische karretjes ter beschikking hebben. In de toekomst komt er een ondergronds treintje, maar dat duurt nog jaren.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

En hoe zijn de ervaringen met de overstap de andere kant op?

Voor de zomer stappen we op onze terugreis in SLC over richting AMS.
Overstaptijd is met een aantal vlucht wijzigingen aan het teruglopen.
Toen ik in september boekte, was het 55, ondertussen nog maar 49 minuten.

En ik had ondertussen al ergens begrepen dat het in eerste instantie al vreemd was om een overstap te krijgen van maar 55 minuten, omdat er in SLC een minimal connection time van een uur voor domestic to international schijnt te zijn.

Een eerdere vlucht naar SLC gaat 5 uur eerder, dus dat levert dan wel heel lang wachten op, daar zit ik niet echt op te wachten.

Ik krijg aan een kant de neiging om KLM te bellen met de zorg in de hoop dan naar een directe vlucht geplaatst te worden. Maar ik wil eigenlijk niet het risico lopen om op de vlucht 5 uur eerder geplaatst te worden.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Als je eerste vlucht geen vertraging heeft, en je zitplaats zo is dat je snel van boord kan, zal het wel lukken met vlot lopen, want je hoeft niet meer door security. Maar dat is natuurlijk altijd het zwakke punt, die eerste vlucht. Zelf zou ik bij een overstap naar een internationale vlucht liever niet zo weinig tijd willen hebben, zelfs op zo'n klein vliegveld als SLC.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Eens da's wel erg kort. Daarnaast is er ook meer kans dat eventuele koffers niet op tijd bij de 2e vlucht aankomen. Kun je dat weer op Schiphol regelen na een lange reis.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ik had dat ticket ook gezien LAX-SEA-AMS met 49 minuten overstap......was combinatie met traject trein ZWE erbij in juli. Rechtstreeks AMS LAX kost ticket 3700 euro voor 3 zonder koffer, met trein erbij 2265 voor 3 (koffer later pas boeken) Ik twijfel nog omdat het terugtesten naar AMS er nog is en die 49 minuten overstap, andere vlucht is 200 euro duurder.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy »

Normaal gesproken heb je zeeën van tijd, bloktijden zijn altijd ruim. De minimum connection time op SLC voor deze verbinding is 30 minuten.
De keer dat we vertraging hadden en het echt krap werd ook alles goed geregeld door Delta daarzo, koffers kwamen ook mee, wel met een expedite label.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Dank voor de reacties,

Is er ergens een goed overzicht van die minimum connection times? Ik kom vooral forum posts tegen en baseer me er nu op dat Delta Domestic naar KLM International onder of “Domestic-International”, of “All others” valt, en hier zie ik steeds 60 minuten. 30 minuten zie ik alleen maar bij “Delta-Delta”, wat ik me bij domestic flights nog wel kan voorstellen dat het zo snel kan.
Of telt KLM hier dan toch als Delta?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer