Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!
@Ing
Bedankt voor je info. Ik heb vergelijkbare verzekering bij Unive, een dochter van VGZ. Unive beweert per telefoon dat het niet gedekt is. Ga daar met deze gegevens nog eens achteraan.
Wat overstappen naar andere reis- en annuleringsverzekering betreft. Als je bv rechtsbijstand oversluit, hanteren meeste maatschappijen geen ongedekte startperiode als je kunt aantonen dat je al eerder verzekerd was bij een andere mij. Zou dat hier ook niet mogelijk zijn?
Bedankt voor je info. Ik heb vergelijkbare verzekering bij Unive, een dochter van VGZ. Unive beweert per telefoon dat het niet gedekt is. Ga daar met deze gegevens nog eens achteraan.
Wat overstappen naar andere reis- en annuleringsverzekering betreft. Als je bv rechtsbijstand oversluit, hanteren meeste maatschappijen geen ongedekte startperiode als je kunt aantonen dat je al eerder verzekerd was bij een andere mij. Zou dat hier ook niet mogelijk zijn?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dan zou je goed naar de voorwaarden moeten kijken. Maar over het algemeen geldt dat als jij een reist boekt voor de ingangsdatum van je annuleringsverzekering dat dit meestal niet verzekerd is. Voor reisverzekeringen is dit anders omdat ze hier uitgaan van je reisdatum.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Bij oversluiten naar een andere doorlopende verzekering zou het inderdaad normaal gesproken wel moeten kunnen. Daar zou ik even naar informeren bij de nieuwe verzekeraar. Die 7-14 dagen hebben betrekking op aflopende verzekeringen (dus kortlopend alleen voor die betreffende reis). Daarvan wordt de premie van de annuleringsdekking bepaald door een percentage (rond de 5 à 6%) van de reissom. Vandaar dat die niet meer zo vaak afgesloten worden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Misschien is het trouwens handig om onder algemeen een nieuwe sticky te maken met een kopje 'verzekeringen' (en/of bankzaken)?
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
De eis voor een negatief testresultaat komt van de Amerikaanse overheid en niet van de luchtvaartmaatschappijen.ribruijn schreef: ↑04 nov 2021, 12:12Ja, dat gaat niet he. Negatieve test kan je pas minimaal 72 uur van te voren afnemen.....d_vdploeg schreef: ↑04 nov 2021, 12:01Voor de mensen die via Delta/KLM naar de VS vliegen. Ik zag zojuist op de KLM app de mogelijkheid om je reisdocumenten (negatieve test, vaccinatiebewijs) te uploaden. Ze checken deze documenten dan van te voren. Er wordt aangeraden dit max 72u van te voren te uploaden.
Je vraagt je af waarom KLM/Delta dan strengere eisen stelt dan nodig. Ik heb zo'n vermoeden dat het aan de programmeurs ligt die gekozen hebben voor een termijn in uren in plaats van naar de datum te kijken...
Overigens, je heb het over opladen binnen 72 uur. Dat zou in principe los staan van het tijdstip waarop de test is afgenomen.
Aan de andere kant, ik denk dat iedereen hier wel voorbeelden heeft van beambten die voet bij stuk hielden terwijl ze er helemaal naast zaten...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Vreemd, ik krijg die pop-up ook niet ingelogd op klm.nl, ook geen link te vinden daar (en nee ik gebruik geen pop-up blocker oid). Rechtstreeks bij KLM geboekt...
Wanneer vertrek jij ook weer? Wij 13 november, misschien dat het met de vertrekdatum te maken heeft?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik vertrek pas in januari (hopelijk, ivm de stijgende cijfers). Dus dat kan het niet zijn.. vreemd..
2018: Rondreis Zuid West
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Raar idd. Ik probeer het volgende week wel via die link...
@Ing @IngridUSA @harryh
Nogmaals contact gehad met Unive en ze bevestigen nu inderdaad dat de aanvullende zorgverzekering wel degelijk dekt.
Alleen kosten als reisverlenging en extra hotelkosten en vliegkosten zijn niet verzekerd.
Nogmaals contact gehad met Unive en ze bevestigen nu inderdaad dat de aanvullende zorgverzekering wel degelijk dekt.

Alleen kosten als reisverlenging en extra hotelkosten en vliegkosten zijn niet verzekerd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Voor iedereen die met KLM vliegt (en wellicht Delta, geen ervaring), je krijg vanzelf bericht over het uploaden van de documenten. Ik had dit hier al enkele keren genoemd.d_vdploeg schreef: ↑04 nov 2021, 12:01Voor de mensen die via Delta/KLM naar de VS vliegen. Ik zag zojuist op de KLM app de mogelijkheid om je reisdocumenten (negatieve test, vaccinatiebewijs) te uploaden. Ze checken deze documenten dan van te voren. Er wordt aangeraden dit max 72u van te voren te uploaden.

Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Klopt, je moet wel Werelddekking hebben. Maar ook belangrijk: zorg dat je medische kosten meeverzekert op je (doorlopende) reisverzekering! Dat is in de regel een voorwaarde voor je (doorlopende) reisverzekering om de extra medische kosten vergoed te krijgen die je zorgverzekeraar niet vergoedt.markro schreef: ↑04 nov 2021, 11:51Kijk voor je op vakantie gaat of het land van bestemming onder de dekking van de reisverzekering valt. Bij de meeste reisverzekeraars kun je kiezen uit een Europa- of werelddekking. Ga je buiten Europa op vakantie dan moet je een werelddekking nemen. Heb je een doorlopende reisverzekering, controleer dan ook of er sprake is van werelddekking.
Overigens mag dit voor iedereen die vaker naar Amerika geweest is geen nieuwtje zijn. Ik mag aannemen dat iedereen voorheen ook voor een goede (doorlopende) reis- en annuleringsverzekering gekozen heeft.

Roland
Anders misschien deze links proberen?
https://www.klm.nl/information/faq/covi ... heck-forms
https://klforyou.force.com/s/covidform? ... ted_States
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Super! Fijn dat je t even hebt kunnen uitzoeken zo.
Reisverlenging en extra hotelkosten zijn gedekt met de basisverzekering van de ANWB... Dus met die combinatie zit je volgens mij goed! (Dat ga ik in ieder geval doen..)
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Thanks Ingrid, @Trom en @d_vdploeg voor deze adviezen rondom overstappen van reisverzekering met annulering. Wie weet waag ik er maandag nog even een telefoontje aan!IngridUSA schreef: ↑04 nov 2021, 15:45Bij oversluiten naar een andere doorlopende verzekering zou het inderdaad normaal gesproken wel moeten kunnen. Daar zou ik even naar informeren bij de nieuwe verzekeraar. Die 7-14 dagen hebben betrekking op aflopende verzekeringen (dus kortlopend alleen voor die betreffende reis). Daarvan wordt de premie van de annuleringsdekking bepaald door een percentage (rond de 5 à 6%) van de reissom. Vandaar dat die niet meer zo vaak afgesloten worden.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik lees net op een Amerikaans forum dat enkele Britten die 72h voor de vlucht incheckten, hun ESTA ingetrokken zagen.
Zou dat nog te maken hebben met het feit dat de travel ban er officieel nog niet af is?
Zou dat nog te maken hebben met het feit dat de travel ban er officieel nog niet af is?
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Pfff, lijkt me niet echt prettig als je dat meemaakt.
Daar sta je dan met je ingetrokken visum.
Enige optie is dan toch opnieuw aanvragen van de ESTA? (en opnieuw betalen)
Daar sta je dan met je ingetrokken visum.
Enige optie is dan toch opnieuw aanvragen van de ESTA? (en opnieuw betalen)
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Kunnen Britten dan 72 uur van te voren inchecken? Wij vliegen maandagochtend en kunnen dus zondagochtend inchecken.
Twijfel nu toch of het beter is om pas op Schiphol in te checken.
Twijfel nu toch of het beter is om pas op Schiphol in te checken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
@Timothy555 ik denk het inderdaad wel omdat het nog geen 8 november is. Ik heb zelf ook nog nooit gezien dat je kan inchecken 72 uur van te voren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht