Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
tous14
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door tous14 »

ribruijn schreef:
02 nov 2021, 11:20
Klopt, zo heb ik mijn reservering voor april 2022 ook gedaan. Scheelde mij 142 euro met toch hele goede annulerings voorwaarden.
marc08
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door marc08 »

Voor de komende trip dus een boeking gemaakt via avis, tijdens t boeken was ik nog preferred member. Maar zojuist via status match toegetreden tot de presidents circle (pc). Achteraf misschien andersom moeten doen.

De auto upgrade bij pc, wordt dat daar ter plaatse gedaan? En hoe strikt zijn ze met hun max 14 dagen eis? Want onze reis duurt langer dan dat.

En heeft t later verkrijgen van de deze status invloed op de 2e gratis bestuurder?
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

Via waar heb je dat gedaan (welke email bv ) want ik kreeg terug van de Amerikaanse kant dat ze het niet kunnen omdat het geen Amerikaans account is
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

marc08 schreef:
03 nov 2021, 14:20
En heeft t later verkrijgen van de deze status invloed op de 2e gratis bestuurder?
Ik weet niet of de 2e bestuurder je partner is, die is bij Avis altijd gratis. (die geef je dus ook niet op als extra bestuurder)
marc08
Amerikafan

Bericht door marc08 »

@b_talens via de website van avis gedaan. Binnen 3 dagen reactie.
Link
https://www.avis-preferred.com/statusmatch/

Edit// als je dat bedoelt met je vraag tenminste :?:

@Harry we zijn getrouwd. Dus dat zit dan wel goed.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

Dat werkte niet 😔 kreeg het antwoord om het in eigen land te doen .net via Twitter contact gelegd met Avis Nederland en is het nu wel omgezet naar president circle
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Ik heb ook een avis preferred upgrade. Die zie ik wel in mijn Europese profiel maar niet in het Amerikaanse. Chatmedewerker verwees me naar telefoon om info. Daar heb ik ff geen zin in. Ik neem mijn Avis preferred plus card wel mee in mijn app.
marc08
Amerikafan

Bericht door marc08 »

Kijk je dan op .com en .nl voor jou status tussen eu en usa? En wat is t verschil dan in gebruik?

Gekke is dat mijn profiel in de app niet de nieuwe status laat zien en met inloggen op de .nl website wel. Mijn gegevens in de app zijn ook deels anders (bv land van herkomst, die ik niet kan aanpassen).
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Ik zie mijn status wel in avis.nl en niet in de app.
Via de site kun je lidmaatschapskaart downloaden en opslaan in telefoon. Dan heb je een bewijs dat je in de VS kunt laten zien. Maar of ze hem dan ook overnemen....geen idee.
Als je voor het eerst via Avis huurt, moet je trouwens altijd langs de counter. Pas bij een volgend gebruik kun je van eventuele rechten als skip the counter gebruik maken.
Gilster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Gilster »

marc08 schreef:
03 nov 2021, 14:20
Voor de komende trip dus een boeking gemaakt via avis, tijdens t boeken was ik nog preferred member. Maar zojuist via status match toegetreden tot de presidents circle (pc). Achteraf misschien andersom moeten doen.

De auto upgrade bij pc, wordt dat daar ter plaatse gedaan? En hoe strikt zijn ze met hun max 14 dagen eis? Want onze reis duurt langer dan dat.

Tot nu toe met PC altijd upgrade gehad (ook in USA) niets voor hoeven doen.

Kijk bij je reservering op AVIS onder extra’s en dan zie je extra bestuurder als optie staan voor 0 euro :-).
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PieterSilke »

Na nu toch al een tijdje de prijzen van de huurwagens in de gaten te houden merken we hier ook dat deze niet direct nog zakken ...
Iemand tips voor ons? Of moeten we ons er gewoon bij neerleggen dat het plus 2000 euro wordt voor een wagen?

We zouden een wagen nodig hebben vanaf 9 april 2022 tot 28 april 2022. Ophalen LAX vliegveld en afzetten San Francisco (stad).
Zijn enkel Avis Preferred lid. (in 2018 wagen gehuurd via hen in Florida, enorm tevreden over! Betaalden toen 370 euro voor 15 dagen voor een Mazda CX5, gouden tijden blijkbaar :blink: )
Thijs86
Amerika-ontdekker

Bericht door Thijs86 »

Als ik die data invoer op UScarhire.com (met code 388) zijn er wel goedkopere opties. Ongeveer € 1170 +$125 one-way toeslag. Dat is voor een standard SUV (SFAR), dan heb je iets van minimaal het formaat van een CX-5, waarschijnlijk groter. Een IFAR is er al voor €1000 + one way. Extra bestuurders en alle verzekeringen zijn inbegrepen.

Als je meer opties wil kan je ook je auto op SFO inleveren en een uber naar de stad nemen voor 30-40 dollar. Afgelopen maand twee keer een auto via UScarhire geboekt, ging prima.

Je hoeft je zeker nu ook nog niet neer te leggen bij die prijs, maar ik zou wel een auto vastleggen voor die prijs. Je kan tot 2 dagen van tevoren annuleren en wijzigen. Als de prijzen gaan dalen moet je daar zeker je voordeel mee doen, als ze gaan stijgen heb je in elk geval al een betere prijs vastliggen.
PieterSilke
Amerika-ontdekker

@Thijs86
Dat is een duidelijk antwoord, hier kunnen we wel wat mee! Ga gelijk een wagen boeken (en vervolgens de prijzen dus verder in de gaten houden).
De code 388 weet je toevallig ook voor wat deze staat?
Thijs86
Amerika-ontdekker

Bericht door Thijs86 »

Het is in dit topic volgens mij wel eens genoemd waar die code vandaan komt, maar ik weet het niet uit mijn hoofd. Er komen op het voucher in elk geval geen vreemde voorwaarden. Het zijn prijzen gericht op ons als toeristen, dus mensen die zelf in de VS wonen zijn uitgesloten.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Kijk even bij bericht Chippie 777 van 14 mrt 2019. In deel 9 van dit topic.
PieterSilke
Amerika-ontdekker

Ok, dat is duidelijk (wat de code betreft).
We staan op het punt een wagen vast te leggen via Uscarhire.
Echter nog twee zaken onduidelijk voor ons.

We hebben deze op het oog, hier staat niets vermeld over extra One way fees.
(Ophalen LAX airport achterlaten SF stad)
image.png
Wanneer ik de zoekopdracht verander naar ophalen LAX airport en achterlaten SFO airport, dan komen er ook opties van Dollar bij.
Bij deze opties staat dan wel terug vermeld dat er 125 dollar extra bijkomt (one way fee)
image.png
Hoe weet ik nu zeker dat er geen extra kosten bijkomen bij de eerste afbeelding (alamo)?
Ik zie op de website van Alamo dat ze geen one way fees aanrekenen tussen LAX, SFO en LAS (airport).
Nu bij de eerste optie (Alamo) heb ik ingesteld om de wagen achter te laten in de stad zelf. (valt dit dan ook onder de geen toeslag voor one way?)

We zouden graag vandaag de wagen nog vast leggen, maar weten ook nog geen exacte ophaal en achterlaat uur, daar we nog geen vluchten hebben vast gelegd, kunnen we dit nadien nog wat aanpassen?
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Volgens mij is het zo (maar ik ben zo iemand die normaliter de auto 'veilig maar veel te duur' bij Sunnycars huurt) dat Alamo geen one-way fee rekent binnen Californië of tussen Californië en Nevada. Heb nog nooit gehad dat je een drop off fee moest betalen als het er vooraf niet bij stond.

Voor wat betreft aanpassen van de huurtijden: dat zal meestal niet zomaar kosteloos gaan. Maar normaal gesproken zit er wel wat speling in de ophaaltijd. Je kunt immers maar net enorme rijen treffen bij immigrations, je koffer komt niet van de band, of het vliegtuig had vertraging. Je zult zelden je auto precies op de minuut ophalen. Maar goed, dat was voor corona, geen idee of 'ze' daar nu strenger in zijn geworden.

Ik heb ook al een huurauto geboekt voor juni/juli 2022 maar nog geen vlucht. Qua huurtijd heb ik gekeken naar mogelijke vluchttijden en aan de hand daarvan een ophaaltijd bedacht. In ons geval leek een uur of 14.00 ophalen me wel logisch, ook in verband met tijden van mogelijke terugvluchten.
En vaak kun je (al dan niet achteraf) je vluchtnummer nog invullen. Dan is ook duidelijk hoe laat je aankomt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

PieterSilke schreef:
05 nov 2021, 16:30
We zouden graag vandaag de wagen nog vast leggen, maar weten ook nog geen exacte ophaal en achterlaat uur, daar we nog geen vluchten hebben vast gelegd, kunnen we dit nadien nog wat aanpassen?
Ik zou de auto niet eerder vastleggen dan dat je de vliegtickets hebt. En je dus weet hoe laat je aankomt (en weer vertrekt). Soms kan dat een huurdag schelen. Bijv. doordat je 's ochtens vroeg vliegt en de auto de avond ervoor al inlevert. Zo doe ik het vaak bij vroege vluchten.

Zoals gezegd, je kunt later niet zomaar de afhaal- en inlevertijden veranderen van de huurauto.

Wat die code 388 betreft, die kun je zonder problemen gebruiken op de website. Als je nl. de app van USCarhire gebruikt, rekent die met dezelfde prijzen als de website mét code. :wink:

Ik heb al meerdere keren bij USCarhire gehuurd en altijd met code 388.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Bij een aantal verhuurders (en brokers) kan je wel zonder kosten een bestaande reservering aanpassen. Dus een uurtje eerder of later is dan geen probleem.
Echter; bij een aanpassing wordt de actuele (dag)prijs herberekend. Dus bij een aanpassing ga je de nieuwe prijs betalen die op dat moment geldt. Dit heeft zowel zijn voordelen als nadelen: als de prijs is gezakt kan je hier eenvoudig van meeprofiteren door een half uurtje met je reservering te spelen.
Ik heb dit bij o.a. Autoeurope al een aantal keer gedaan: binnen 2 dagen krijg je dan het prijsverschil teruggestort op je cc.
Nu echter laat ik mijn reserving staan en neem mijn -beperkte- verlies: ik heb mijn ticket moeten aanpassen van 5 naar 8 november. De autoreservering (in San Francisco) heb ik staan op 9 november: mijn oorspronkelijke vertrek uit SF. Nu ga ik pas op 10 nov rijden maar aanpassing van de reservering zou me honderden euro's extra kosten. Dan maar 1 dag à $40 parkeren bij het hotel.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Zitten alle benodigde verzekeringen bij Autoeurope, heb op Nederlands gezet.

Onbeperkte kilometers.
Eigen risico bij schade (C.D.W.): USD 0.00.
Eigen risico bij diefstal: USD 0.00.
Aansprakelijkheidsverzekering: inbegrepen in de huursom. Dekking bedraagt maximaal USD 1,000,000.00 per gebeurtenis.

+

Zonder Blijvend Eigen Risico met Super Breakdown Cover

Normaal bij National zitten deze verzekeringen: LDW/CDW (schade) en LIS/SLI (aansprakelijkheid) vermeld.

Gaat om de LDW ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer