Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Daar sluit ik mij helemaal bij aan 

2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@Coyote, ik vind eea. via Momondo op de dagen die je aangeeft, zie:
https://cutt.ly/MTwxOec
Eventueel ook te boeken direct via BA, zodat je in ieder geval je vouchers op kunt maken. Weet niet wat BA longhaul voor de koffers rekent.
Goedkoopste optie is met Star Alliance, echter geeft je dit wel een ellendige overstap op de terugweg, maar levert een tarief op van <500 (ex bagage).
https://cutt.ly/MTwxOec
Eventueel ook te boeken direct via BA, zodat je in ieder geval je vouchers op kunt maken. Weet niet wat BA longhaul voor de koffers rekent.
Goedkoopste optie is met Star Alliance, echter geeft je dit wel een ellendige overstap op de terugweg, maar levert een tarief op van <500 (ex bagage).
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@peterd87 Bedankt voor het uitzoeken.
Is echter al niet meer nodig. Ticket in de pocket!
Rechtstreeks geboekt via ba.com zodat ik mijn voucher kon inzetten. Mooie vliegtijden, heen naar SFO, terug vanaf LAX, vluchten uitgevoerd door BA met heen en terug een overstap op LHR.
Roland

Is echter al niet meer nodig. Ticket in de pocket!

Rechtstreeks geboekt via ba.com zodat ik mijn voucher kon inzetten. Mooie vliegtijden, heen naar SFO, terug vanaf LAX, vluchten uitgevoerd door BA met heen en terug een overstap op LHR.
Roland

- bedeve
- Amerika-expert
@Coyote : Gefeliciteerd . Mooi vooruitzicht !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Even dubbel check, maar heen vlucht zoals hieronder is waarschijnlijk onmogelijk haalbaar? Vraag me dan eigenlijk af waarom ze dit toch voorstellen?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
De MTC (minimum connection time) International to USA op YUL is exact 1h10min dus in theorie zou het kunnen/mogen. Maar onhaalbaar, dus kijk of er later die dag nog andere vluchten gaan naar LAX in het geval van het niet halen.
De vliegmaatschappij is wel verantwoordelijk om je dan op een andere vlucht te boeken.
Maar ook kans dat je in de toekomst een schema wijziging krijgt.
De vliegmaatschappij is wel verantwoordelijk om je dan op een andere vlucht te boeken.
Maar ook kans dat je in de toekomst een schema wijziging krijgt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Vermoedelijk die vlucht voor 575 euro excl bagage? Geen gekke prijs zo vlak voor de tijd in een rare markt!
Veel plezier

Reisgeschiedenis:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Nee, iets duurdere vlucht. Mede ook omdat ik vanaf LAX terugvlieg. Maar doordat ik mij voucher kon inzetten hoef ik toch maar weinig (bij) te betalen.

Hoewel ik natuurlijk graag een goedkoop ticket wil, zijn vliegtijden (en daarmee de totale vliegduur) ook belangrijk voor mij. Ik kijk dus niet puur naar de prijs. Ik kom nu vroeg in de middag aan op SFO en vertrek pas om 18:00 u vanaf LAX. Betekent dat ik voor zowel aankomst- als vertrekdag niet persé dichtbij het vliegveld hoef te zitten.
Roland
-
- Amerika-expert
In antwoord op eerdere vragen: Delta gaat vanaf 26 maart weer vanaf BRU naar JFK vliegen lees ik.
Net onverwacht kunnen inchecken voor onze vlucht met tap air Portugal , kreeg opeens email dat check in open was 36 uur van te voren ipv 24 uur wat er stond .hierdoor gratis kunnen inchecken op stoelen met meer beenruimte en recline , USB Outlet en waar je anders voor moet betalen
wat wel fijn was dat ik mijn dochter die op een aparte boeking staat bij mijn eigen check in gelijk toevoegen bij de check in zodat we bij elkaar zitten . Kreeg gelijk mijn boardingpass . We reizen heen met alleen handbagage dus in theorie zouden we gelijk naar de gate kunnen zonder checks van vaccinatie en testen 
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Voor de liefhebbers op het ogenblik stunt BA met Eur 495 voor een retour LAX komend jaar.
Mensen recente ervaringen met Iberia? Zag een mooie prijs staan voor naar Amerika maar op internet lees je wel veel negativiteit.
Edit: ook de Corona voorwaarde vind ik maar wazig. Je moet flexibele tickets kopen maar zie deze optie niet staan. Of is dit de basic optima
Edit: ook de Corona voorwaarde vind ik maar wazig. Je moet flexibele tickets kopen maar zie deze optie niet staan. Of is dit de basic optima
- UtopiaX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Iemand tips voor vluchten oostkust ergens juli - augustus?
Bij voorkeur vanuit Brussel maar Amsterdam, Parijs en alles daartussen is ook oké.
Bij voorkeur naar Washington - Philadelphia - Miami
Hebben New York reeds gedaan, al is een dag of 2 altijd welkom als het niet anders kan
Heb geen idee welke maatschappij rechtstreeks naar waar vliegt en welke luchthavens het goedkoopst uitkomen.
Bij voorkeur vanuit Brussel maar Amsterdam, Parijs en alles daartussen is ook oké.
Bij voorkeur naar Washington - Philadelphia - Miami
Hebben New York reeds gedaan, al is een dag of 2 altijd welkom als het niet anders kan

Heb geen idee welke maatschappij rechtstreeks naar waar vliegt en welke luchthavens het goedkoopst uitkomen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
- Contacteer:
@UtopiaX
Ik gebruik voor zoiets Google Flights. Waar je vertrek- en aankomstluchthaven invoert kan je op het plusje klikken en zo meerdere luchthavens tegelijk invoeren. Bij 'tussenstops' kan je dan 'enkel rechtstreeks' selecteren. Zo kan je dus snel een overzicht hebben.
Ik gebruik voor zoiets Google Flights. Waar je vertrek- en aankomstluchthaven invoert kan je op het plusje klikken en zo meerdere luchthavens tegelijk invoeren. Bij 'tussenstops' kan je dan 'enkel rechtstreeks' selecteren. Zo kan je dus snel een overzicht hebben.
juli - aug 2024: rondje Denver https://www.polarsteps.com/LienDlhy
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen 2019: ook op bovenstaande blog
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen 2019: ook op bovenstaande blog
Even een vraagje hier omdat KLM telefonisch niet zo makkelijk bereikbaar is. Tijdens het boeken (Ams-Phx) zie ik bij mijn geselecteerde vluchten staan: Teruggave van kosten mogelijk voor vluchten gepland op of voor 30 juni 2022**
en bij die sterretjes staat dan vervolgens:
** Terugbetaling in de vorm van een voucher als u annuleert vóór de 1e vlucht van uw reis. Vouchers zijn terugbetaalbaar en ze zijn 1 jaar geldig vanaf de uitgiftedatum.
Echter als je de voorwaarden van KLM leest bij de banner, die automatisch verschijnt op de KLM site, staat er nog steeds dat vluchten na 1 april alleen om te boeken zijn.
Ergens anders op de site lees ik weer: check uw ticketvoorwaarden om te zien of u recht heeft op een teruggave. U vindt deze voorwaarden in de bevestigingsmail die u na het boeken van uw vlucht heeft ontvangen.
Ik ga natuurlijk niet boeken om dan achteraf te kunnen zien of ik wel of geen recht heb op restitutie. Wij willen 14 april vertrekken, wat denken jullie? Kunnen we alsnog ons geld terug krijgen als we onverhoopt niet zouden vertrekken?
en bij die sterretjes staat dan vervolgens:
** Terugbetaling in de vorm van een voucher als u annuleert vóór de 1e vlucht van uw reis. Vouchers zijn terugbetaalbaar en ze zijn 1 jaar geldig vanaf de uitgiftedatum.
Echter als je de voorwaarden van KLM leest bij de banner, die automatisch verschijnt op de KLM site, staat er nog steeds dat vluchten na 1 april alleen om te boeken zijn.
Ergens anders op de site lees ik weer: check uw ticketvoorwaarden om te zien of u recht heeft op een teruggave. U vindt deze voorwaarden in de bevestigingsmail die u na het boeken van uw vlucht heeft ontvangen.
Ik ga natuurlijk niet boeken om dan achteraf te kunnen zien of ik wel of geen recht heb op restitutie. Wij willen 14 april vertrekken, wat denken jullie? Kunnen we alsnog ons geld terug krijgen als we onverhoopt niet zouden vertrekken?
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
-
- Amerika-expert
Het spreekt elkaar inderdaad tegen. Als ik een proefboeking na 1 april maak dan staat er inderdaad boekingen met vertrek Op of Voor 30 juni 2022 en na 1 juli 2022. Als je vervolgens naar de omboekvoorwaarden gaat conform https://www.klm.nl/information/faq/rebook-cancel
Dan staat daar boekingen met vertrek op of voor 31 maart en na 1 april 2022.
Ik denk dat het 30 juni 2022/ 1 juli 2022 moet zijn ipv 31 maart/1april 2022 en dat KLM even haar covid pagina moet aanpassen. Ik zou ze toch even contacten als ik u was voor de zekerheid. Welke datum is het nou.
Kan ook via whatsapp of facebook messenger bijvoorbeeld
Overigens is het wel een verschil of jij zelf annuleert of de airline de vlucht annuleert. In het laatste geval krijg je je geld terug. In het eerste geval zal het of een voucher worden, of alleen omboeken. Afhankelijk van de voorwaarden, waarvan ze de datums dus even goed moeten vermelden
Dan staat daar boekingen met vertrek op of voor 31 maart en na 1 april 2022.
Ik denk dat het 30 juni 2022/ 1 juli 2022 moet zijn ipv 31 maart/1april 2022 en dat KLM even haar covid pagina moet aanpassen. Ik zou ze toch even contacten als ik u was voor de zekerheid. Welke datum is het nou.

Overigens is het wel een verschil of jij zelf annuleert of de airline de vlucht annuleert. In het laatste geval krijg je je geld terug. In het eerste geval zal het of een voucher worden, of alleen omboeken. Afhankelijk van de voorwaarden, waarvan ze de datums dus even goed moeten vermelden

-
- Amerika-expert
Nee dat maakt niet uit bij KLM tot 1 april (of 30 juni als dat klopt). Als je een voucher aanvraagt als je zelf annuleert, is het inderdaad zo: "Vouchers zijn terugbetaalbaar".
@Elendan inderdaad klopt er iets niet, ik zou dit even per DM navragen.
-
- Amerika-expert
@harryh Ja oke op die manier kun je alsnog je geld terugvragen. Dat klopt ja 

op internet vind je allerlei berichten over verlenging van flexibel boeken met teruggave van 31 december 2020 naar 31 maart 2021. Er is echter niets te vinden over een nieuwe verlenging.
Zou wel mooi zijn als het wordt verlengd. Maar nog mooier als de reis gewoon door kan gaan.
Zou wel mooi zijn als het wordt verlengd. Maar nog mooier als de reis gewoon door kan gaan.
Vanmiddag zijn de voorwaarden van KLM ook aangepast en in overeenstemming met de tekst op de reserveringspagina. Dus je kunt nu tickets met een vertrek op uiterlijk 30 juni 2022 niet alleen doorschuiven maar ook uit laten keren in vouchers. De vouchers zijn restitueerbaar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19923 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties