Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!
@Ragjee
Pcr test (NAAT) & de antigen test zijn allebei 3 dagen (niet 72 uur) geldig. De covidsafe app volstaat sowieso niet om naar de VS te reizen. Je moet je vaccinaties en test uitprinten op papier.
Pcr test (NAAT) & de antigen test zijn allebei 3 dagen (niet 72 uur) geldig. De covidsafe app volstaat sowieso niet om naar de VS te reizen. Je moet je vaccinaties en test uitprinten op papier.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik heb de tweede vaccinatie uitgeprint, da’s zo’n blad dat je in vier kan vouwen met daarop duidelijk ‘Europeaan Vaccine Passport’ + alle details (persoonsgegevens + gegevens tweede vaccin) op. Dit lijkt me toch voldoende? Of moet ik vaccin 1 ook uitprinten?
Inderdaad erg druk vanochtend! Familie die vandaag vertrok was er ook meer dan 3 uur van tevoren en toch slechts enkele minuten voor boarding pas bij de gate. Alles ging verder prima en er werd alleen gevraagd naar de Verifly app (groene vinkjes laten zien) en het paspoort. Dit was met AA. Geen geprinte documenten nodig gehad. Benieuwd hoe het straks bij immigration gaat en of ze daar nog wat willen zien 

@Timothy555 ik zou de eerste ook uitprinten voor de zekerheid
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik zou het doen, kleine moeite en voorkomt mogelijk discussie met een bijdehante baliemedewerker. Discussie die niet terecht is, maar daar zit je sowieso niet op te wachten.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-ontdekker
Wij hopen binnenkort met onze zoon van 7 jaar oud naar de VS te reizen. Hij is niet gevaccineerd, maar mag met ons mee op een negatieve testuitslag van maximaal 3 dagen oud. So far so good.
In het Attestation-formulier lees ik echter nog het volgende:
On behalf of …., I attest that such person is excepted from the requirement to present Proof of Being Fully Vaccinated Against COVID-19 and has made or has had the following arrangements made on their behalf (must check all boxes).
■ Testing with a COVID-19 viral test 3-5 days after arriving in the United States, unless such person has documentation of having recovered from COVID-19 in the past 90 days; and
■ Self-isolation if the result of the person’s post-arrival viral test is positive or if the person develops COVID-19 symptoms.
Als ik het goed lees, moeten we dus ook nog een bewijs voor een testafspraak in de VS laten zien. Of lees/begrijp ik het niet goed? En iemand daar (al) ervaring mee?
In het Attestation-formulier lees ik echter nog het volgende:
On behalf of …., I attest that such person is excepted from the requirement to present Proof of Being Fully Vaccinated Against COVID-19 and has made or has had the following arrangements made on their behalf (must check all boxes).
■ Testing with a COVID-19 viral test 3-5 days after arriving in the United States, unless such person has documentation of having recovered from COVID-19 in the past 90 days; and
■ Self-isolation if the result of the person’s post-arrival viral test is positive or if the person develops COVID-19 symptoms.
Als ik het goed lees, moeten we dus ook nog een bewijs voor een testafspraak in de VS laten zien. Of lees/begrijp ik het niet goed? En iemand daar (al) ervaring mee?
Kan iemand ook zijn/haar ervaring kunnen delen omtrent united airlines
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Waar zit het verschil tussen 3 dagen en 72u? Binnen deze redenering zijn ze me kwijt (3x24…

Wij vertrekken dinsdagochtend (december) 10:50 in Amsterdam, dus dan kan ik me vanaf zaterdag middag/avond testen om nog marge in te bouwen?
De stress begint wel te komen na de ervaringen te lezen, hopelijk wordt alles wat duidelijk
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
-
- Amerika-expert
Het verschil tussen 72u en 3 dagen is dat je als jij op dinsdag om 10:50 vliegt je de zaterdag ervoor om 10:50 kunt gaan testen. Of later mag ook. Bij 3 dagen kun je ook nog voor 10:50 getest worden, zolang de test maar op de zaterdag is (in jouw voorbeeld).
Die 3 dagen termijn is met name handig als je laat vliegt, bijvoorbeeld eind middag om 17:00u Je kunt dan 3 dagen terug in de ochtend (zaterdagochtend) nog gaan testen. Als het 72u zou zijn moet je wachten tot zaterdag 17:00 anders overschrijdt je de 72u.
Met de huidige vereisten, waarbij je ook een antigeen sneltest mag gebruiken is die 3 dagen echt heel erg ruim en kun je gerust 48u aanhouden. Je hebt je uitslag vaak al binnen 1 of 2 uur en soms nog sneller. Mocht je dan onverhoopt positief testen, kun je nog een keer testen en/of de boel annuleren/omboeken.
Die 3 dagen termijn is met name handig als je laat vliegt, bijvoorbeeld eind middag om 17:00u Je kunt dan 3 dagen terug in de ochtend (zaterdagochtend) nog gaan testen. Als het 72u zou zijn moet je wachten tot zaterdag 17:00 anders overschrijdt je de 72u.
Met de huidige vereisten, waarbij je ook een antigeen sneltest mag gebruiken is die 3 dagen echt heel erg ruim en kun je gerust 48u aanhouden. Je hebt je uitslag vaak al binnen 1 of 2 uur en soms nog sneller. Mocht je dan onverhoopt positief testen, kun je nog een keer testen en/of de boel annuleren/omboeken.
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Heldere uitleg! Bedankt. Ik voelde me even een domme Belg. 

Zomer 2025: Zuidwesten
-
- Amerika-expert
@JaapofJake Zeker weten doe ik het niet maar ik vraag mij of kinderen onder het attest vallen want die zijn uitgezonderd van de vaccinatieplicht. Kinderen onder de 18 mogen meereizen met een gevaccineerde ouder en die hoeven geen test bij aankomst te doen.
Dit staat op de site van CDC.
Dit staat op de site van CDC.
-
- Amerika-expert
Edit: ik lees de attestion nogmaals en het lijkt er inderdaad op dat kinderen een test moeten doen na 3 tot 5 dagen… je vult namelijk bij section 1 punt 4 in en bij sectie 2 punt 2 (on behalf) en dan vervolgens punt 4. Daar staat inderdaad testen..
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Weer een update:
Het was dus erg druk op Schiphol bij alle controlepunten. Je krijgt dus pas een boardingpass als je documenten zijn gecontroleerd (dus als je online inchecked en pas daarna je documenten upload of pas aan de balie, krijg je dan pas de boardingpass.
Aan de (KLM) gate geen verdere controles gehad.
Bij aankomst op SFO moet iedereen via de balie. Er is geen snelle doorgang voor returning Esta's. Maar het liep snel door. De standaard vragen iver het doel en verloop van de reis (wel heel gedetailleerd)
Hij ging ervan uit dat ik volledig gevaccineerd ben maar hoefde de documenten niet te zien.
Er is geen douaneformulier meer maar je kan steeksproefsgewijze apart genomen worden.
Dus immigratie en douane eigelijk heel soepel.
Binnen 1 uur na landen zat ik al in de Bart trein.
Het was dus erg druk op Schiphol bij alle controlepunten. Je krijgt dus pas een boardingpass als je documenten zijn gecontroleerd (dus als je online inchecked en pas daarna je documenten upload of pas aan de balie, krijg je dan pas de boardingpass.
Aan de (KLM) gate geen verdere controles gehad.
Bij aankomst op SFO moet iedereen via de balie. Er is geen snelle doorgang voor returning Esta's. Maar het liep snel door. De standaard vragen iver het doel en verloop van de reis (wel heel gedetailleerd)
Hij ging ervan uit dat ik volledig gevaccineerd ben maar hoefde de documenten niet te zien.
Er is geen douaneformulier meer maar je kan steeksproefsgewijze apart genomen worden.
Dus immigratie en douane eigelijk heel soepel.
Binnen 1 uur na landen zat ik al in de Bart trein.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@Frasi hartelijk dank dat je de moeite hebt genomen de gehele ervaring bijna realtime te delen.

-
- Amerika-ontdekker
Precies! En daar staat 1) dat je moet testen na 3-5 dagen en 2) je daarvoor een afspraak moet hebben gemaakt. Mijn vraag: Moet je een bewijs bij het inchecken of bij de douane laten zien dat je hiervoor een afspraak hebt gemaakt?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Via Testen voor Toegang - Health Check Centers vandaag getest en dat ging gesmeerd. Binnen 20 minuten het negatieve resultaat binnen en 20 minuten later ook het reiscertificaat.
Zojuist de Verifly app geinstalleerd (ivm reis met AA) en het vaccinatiebewijs gescand (werd direct geaccepteerd) en het testresultaat geupload (pending)..
Bedankt voor ieders ervaringen vandaag, goed om te lezen!
Zojuist de Verifly app geinstalleerd (ivm reis met AA) en het vaccinatiebewijs gescand (werd direct geaccepteerd) en het testresultaat geupload (pending)..
Bedankt voor ieders ervaringen vandaag, goed om te lezen!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Klopt dit ?Reizen naar de VS is met ingang van vandaag weer toegestaan voor mensen die volledig gevaccineerd zijn en een negatieve PCR-test op zak hebben. Alleen telt de VS, in tegenstelling tot Nederland, mensen die hersteld zijn van een coronabesmetting en dus maar één prik hebben gehad niet als volledig gevaccineerd. Dat laat een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken desgevraagd aan NU.nl weten.
"Eén prik van Pfizer of Moderna is niet voldoende om toegang te krijgen tot de VS", zegt de woordvoerder. Wie is ingeënt met het coronavaccin van Janssen en negatief is getest komt het land wel in, omdat van dat vaccin één prik voldoende bescherming bied
Laatst gewijzigd door Pream op 08 nov 2021, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Laatste update uit Seattle van mijn vrouw. Toch nog redelijk op tijd aangekomen. Voor de mensen die daar de situatie kennen. Het stond al vol voordat je de trap af kon. Zie dan maar is bij Global Entry te komen.
Verder geen vragen gehad. Niks hoeven te laten zien.
Verder geen vragen gehad. Niks hoeven te laten zien.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Net als in februari 2020, mijn laatste reis naar de VS, niet eens bovenaan de trap, niet in die gang, maar wachten in die gang ervoor. 1,5u moeten wachten.
Veel plezier samen!
Veel plezier samen!
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Hier ook even een update over onze reis naar Orlando via Atlanta.
Vanochtend 3 uur van te voren op `schiphol. Was megadruk, bij Delta balies. Werden op zijn minst 3 vluchten tegelijk ingecheckt. 2 uur in de rij gestaan. In de rij kregen we een cdc formulier (had ik zelf ook al mee eigelijk) waar je op aan moet geven dat je gevaccineerd bent. Verderop in de rij werd de QR code gescand en moesten we het negatieve test resultaat laten zien.
Helaas op Atlanta ook heel druk, 2 uur in de rij bij immigrations. Hier werd niet meer gevraagd naar documenten, alleen paspoort uiteraard.
Door de drukte wel vlucht van 4.15 Pm gemist, net als 49 anderen van onze vlucht.
Staan nu op standby list voor 6.45, maar dat gaat 'm niet worden. Alle 49 anderen staan ook op standby en het is een volle vlucht.
Wordt een latertje nu pas 7.55 pm vertrekken uit Atlanta.
Vanochtend 3 uur van te voren op `schiphol. Was megadruk, bij Delta balies. Werden op zijn minst 3 vluchten tegelijk ingecheckt. 2 uur in de rij gestaan. In de rij kregen we een cdc formulier (had ik zelf ook al mee eigelijk) waar je op aan moet geven dat je gevaccineerd bent. Verderop in de rij werd de QR code gescand en moesten we het negatieve test resultaat laten zien.
Helaas op Atlanta ook heel druk, 2 uur in de rij bij immigrations. Hier werd niet meer gevraagd naar documenten, alleen paspoort uiteraard.
Door de drukte wel vlucht van 4.15 Pm gemist, net als 49 anderen van onze vlucht.
Staan nu op standby list voor 6.45, maar dat gaat 'm niet worden. Alle 49 anderen staan ook op standby en het is een volle vlucht.
Wordt een latertje nu pas 7.55 pm vertrekken uit Atlanta.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht