Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spreekt geen Engels maar moet naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
DimitriNL
Amerika-newbie

Spreekt geen Engels maar moet naar Amerika

Bericht door DimitriNL »

Ik heb een vraagje. Mijn moeder (70+) moet naar Amerika voor familie bezoek maar spreekt niet goed de engelse taal.
Hebben jullie tips en tricks voor de douane? Alle andere zaken kan ik online boeken (taxi, hotel etc)
mtl
Amerika-expert

Re: Spreekt geen Engels maar moet naar Amerika

Bericht door mtl »

Lastig. Je moeder kan het beste vooraf duidelijk aangeven dat haar kennis van de engelse taal beperkt is. Of dat helpt is af te wachten.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Je kunt overwegen rolstoel begeleiding aan te vragen. Hangt een beetje tegen “misbruik” aan maar op die manier wordt ze wel over de luchthaven en langs immigrations en douane geloodst. En op haar leeftijd misschien ook wel fijn dat ze die afstanden niet hoeft te lopen / in rijen hoeft te staan. Plus misschien een kort en bondig briefje meegeven voor immigrations.

Mevrouw spreekt weinig Engels,
datum retourvlucht,
doel bezoek.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het belangrijkste punt zal zijn de Immigrations, niet de douane. Met welke luchtvaartmaatschappij vliegt ze, is daar Nederlandssprekend personeel aanwezig? En heeft ze een rechtstreekse vlucht? Naar welk vliegveld? Als wij ergens aankomen (meestal SFO) zijn er altijd bosjes mensen die geen woord Engels spreken en toch binnen komen, dus het gaat ongetwijfeld lukken.
Wat bedoel je met "spreekt niet goed de engelse taal"? Wel een beetje? Kan ze borden begrijpen? Iets zeggen? Misschien kun je wat zinnen oefenen en haar een boekje "wat en hoe in het engels" meegeven?
Vertel haar in elk geval wat ze kan verwachten. Dus dat ze zowel door Immigrations moet (en haar vingerafdrukken moet laten scannen) als door de douane. En tussendoor haar bagage op moet halen - als ze die heeft. En zorg dat ze niets hoeft aan te geven bij de douane, dus geen onverpakte etenswaren enzo.
Het idee van de rolstoelbegeleiding is niet gek.
Of misschien is er iemand op dezelfde vlucht die met haar mee wil lopen. Bedenk wel dat ze alleen door Immigrations moet, niet-gezinsleden mogen niet mee lopen.

Marianne
DimitriNL
Amerika-newbie

Bericht door DimitriNL »

We zitten te denken aan Las Vegas als rechtstreekse vlucht met KLM. Ik ben zelf een paar keer naar Las Vegas geweest en het is een relatief klein vliegveld en alles is goed geregeld daar.

Ze is al een keer met me mee gegaan naar New York en daar heeft ze ook al de vinger afdrukken gedaan.

Dank je wel al voor de tips. En als er nog meer tips zijn dan hoor ik die graag.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ze MOET naar Amerika voor familiebezoek? Als het 'van moetens' is, is er misschien een familielid dat met haar mee kan vliegen?

Zorg er voor dat de familie haar ophaalt op de luchthaven, en geef haar een brief mee waarin wat meer uitleg staat, en dat familielid ABC haar op komt halen, en op welk telefoonnummer dat familielid bereikt kan worden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Ik weet niet hoe handig ze is met een mobiel? Google translate werkt redelijk goed met gesproken taal. Als ze er thuis mee oefent kan het een extra hulp zijn. Truuk is wel altijd met dit soort dingen om simpele zinnen te gebruiken.
Screenshot_20211108-165436_Chrome.jpg
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Heb je voor het vertalen geen internetverbinding nodig?

Anders is het inderdaad wel handig natuurlijk.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
BonnyR
Amerika-expert

Bericht door BonnyR »

@Roland denk het eigenlijk wel, ik zat het thuis even uit te proberen. Anders gok ik dat het vliegveld gratis WiFi heeft.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@BonnyR Bij IOS (apple) kun je een taal offline gebruiken dmv downloaden in de google translate app. Weet niet of dit bij Android ook kan. Er is dan geen internet nodig.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Volgens mij kun je in android ook gewoon een taal in Google translate op je telefoon downloaden, tot 6 jaar geleden veel gebruikt toen we in Brazilie woonden. Ik weet echter niet zeker of dat ook werkt met spreken, ik heb altijd alleen getypt.
Terug in Texas!
BonnyR
Amerika-expert

Bericht door BonnyR »

hemmie schreef:
09 nov 2021, 14:59
. Ik weet echter niet zeker of dat ook werkt met spreken, ik heb altijd alleen getypt.
Ik heb het uitgeprobeerd met inspreken. Klikken op microfoon en in spreken. Ging perfect.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen