Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Yep, er staat dat je eigen risico bij CDW 0 is, dus heb je ook CDW 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ondertussen de wagen geboekt via Usacarhire. Na nog wat heen en weer gemail met hen (zeer vlotte mailing
) telkens binnen het uur een antwoord 
De wagen staat ondertussen 75 euro duurder, dus best dat we toch al iets hebben vast gelegd. Op hoop dat de prijzen toch nog stukken zullen zakken!
Blijkbaar moeten we de wagen gewoon binnen 24u na vast gelegde ophaal uur afhalen. Zo konden we dus rap een keuze maken rekening houdend met de landingsuren die dag
Inleveren doen we toch twee dagen vroeger dan vliegen, dus daar ook zeker geen probleem
Bedankt voor jullie tips en hulp!!!
De wagen staat ondertussen 75 euro duurder, dus best dat we toch al iets hebben vast gelegd. Op hoop dat de prijzen toch nog stukken zullen zakken!
Blijkbaar moeten we de wagen gewoon binnen 24u na vast gelegde ophaal uur afhalen. Zo konden we dus rap een keuze maken rekening houdend met de landingsuren die dag
Inleveren doen we toch twee dagen vroeger dan vliegen, dus daar ook zeker geen probleem
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@PieterSilke Mooi dat het gelukt is!
Ik heb in het verleden ook enkele keren via mail contact met ze gehad en ik deel jouw ervaring. Ook ik kreeg steeds vlot antwoord terug. Persoonlijk, dus geen standaard mailtje. Mooi om te horen dat dat nog steeds gebeurt.
Roland

Ik heb in het verleden ook enkele keren via mail contact met ze gehad en ik deel jouw ervaring. Ook ik kreeg steeds vlot antwoord terug. Persoonlijk, dus geen standaard mailtje. Mooi om te horen dat dat nog steeds gebeurt.
Roland
Nou contact gehad met Avis Amerika omdat in de app preferred staat terwijl ik op mijn Avis profiel pc heb.
De upgrade krijg je met een Europees profiel niet in Amerika . Staat ook inderdaad toen ik goed las in de voorwaarden .de VS staat niet genoemd als landen waar je pc voordelen hebt . Apart maar het staat er echt
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@b_talens ter info ik heb met mijn presidents club status bij AVIS telkens via de NL site geboekt en zowel op LAX, SFO en HNL (dubbele) upgrades gehad. Ga er natuurlijk niet van uit maar het is telkens zeker mooi meegenomen.
de medewerker gaf aan mijn pc status niet te kunnen zien omdat het een NL account is en dat ze dat in de us niet kunnen zien en het ook niet geldt
als je national elite gewend bent blijft het karig 

1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik heb zojuist een prijs opgevraagd bij USCARHire.com
ik zie enorme verschillen wij willen in april een convertible huren zoals andere jaren, prijs is veel hoger inderdaad maar toen zag ik deze en viel de prijs mee. Maar ook bij deze site grote verschillen tussen eerste en tweede. Zijn er addertjes onder het gras die ik nu niet zie ?
ik zie enorme verschillen wij willen in april een convertible huren zoals andere jaren, prijs is veel hoger inderdaad maar toen zag ik deze en viel de prijs mee. Maar ook bij deze site grote verschillen tussen eerste en tweede. Zijn er addertjes onder het gras die ik nu niet zie ?
2017 Florida Passe a Grill & New York
2016 Florida Tampa bay Area & New York
2015 St Pete Beach Treasure Island Orlando en New York
eind april 2014 Florida en dan New York
april 2013 San Francisco , Las Vegas New York
2012 New York !!
2016 Florida Tampa bay Area & New York
2015 St Pete Beach Treasure Island Orlando en New York
eind april 2014 Florida en dan New York
april 2013 San Francisco , Las Vegas New York
2012 New York !!
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Sibi Je laat net een deel van de afbeelding weg bij de huurauto van Alamo. Daar staat wat erbij zit. En anders bij beide de 'What's included' lezen.
Ja, er zijn soms best grote prijsverschillen van de verschillende aanbieders via USCarhire dus dat is niet zo gek.
Roland
Ja, er zijn soms best grote prijsverschillen van de verschillende aanbieders via USCarhire dus dat is niet zo gek.
Roland
Hallo, net als velen van jullie ben ik op zoek naar een betaalbare huurauto voor volgend jaar zomer. Nu kwam ik onderstaande tegen bij economybookings.com via Skyscanner. Is dit wat of zit er een adder onder het gras?
Zitten alle benodigde verzekeringen erbij? In de voorwaarden staan de verzekeringen genoemd. Waarom kun je bij het boeken dan alsnog kiezen voor Full Coverage? Daar worden toch deels dezelfde verzekeringen genoemd?
En is de ophaallocatie wel in Los Angeles? Wij hebben een B&B geboekt in Hollywood en dat is op loopafstand van de Avis vestiging in Hollywood. Dus dat zou goed uitkomen. Maar ik ben er een beetje onzeker over omdat nergens Los Angeles wordt genoemd.
Het lijkt te mooi om waar te zijn in de huidige markt. Is dat het ook?
Zitten alle benodigde verzekeringen erbij? In de voorwaarden staan de verzekeringen genoemd. Waarom kun je bij het boeken dan alsnog kiezen voor Full Coverage? Daar worden toch deels dezelfde verzekeringen genoemd?
En is de ophaallocatie wel in Los Angeles? Wij hebben een B&B geboekt in Hollywood en dat is op loopafstand van de Avis vestiging in Hollywood. Dus dat zou goed uitkomen. Maar ik ben er een beetje onzeker over omdat nergens Los Angeles wordt genoemd.
Het lijkt te mooi om waar te zijn in de huidige markt. Is dat het ook?
Beste mensen,
ik ga volgend jaar mei mijn droom verwezenlijken, alleen betreft de huur auto ben ik nog niet echt over uit.
Wij zijn met zijn tweeën en de bedoeling is om een roadtrip te maken van San Fransisco - Natuurparken - Las Vegas - Natuurparken - Los Angeles en weer terug naar SF dus met ook reizen in binnensteden waar dit toelaat. Ik zoek een auto die zuinig is op lange afstanden met comfort en verder ook niet te veel benzine verbruikt in de binnenstad.
Via Hotwire had ik vorige week onderstaande vastgelegd met betalen bij aankomst, extra verzekering heb ik al wel direct gekocht via Rentalcover.com.

Als ik inlog met mijn Alamo reservering op de website van Alamo staat er een VW Jetta of soortgelijk.
Maar ik kan voor 150/200 euro minder een economy/mid-size reserveren op dit moment, wel direct betalen en op dit moment via FOX.
Als ik alle maatschappijen op SFO vergelijk dan zijn de recensies in het algemeen niet goed dus wat is verstandig op dit moment in mijn geval?
ik ga volgend jaar mei mijn droom verwezenlijken, alleen betreft de huur auto ben ik nog niet echt over uit.
Wij zijn met zijn tweeën en de bedoeling is om een roadtrip te maken van San Fransisco - Natuurparken - Las Vegas - Natuurparken - Los Angeles en weer terug naar SF dus met ook reizen in binnensteden waar dit toelaat. Ik zoek een auto die zuinig is op lange afstanden met comfort en verder ook niet te veel benzine verbruikt in de binnenstad.
Via Hotwire had ik vorige week onderstaande vastgelegd met betalen bij aankomst, extra verzekering heb ik al wel direct gekocht via Rentalcover.com.

Als ik inlog met mijn Alamo reservering op de website van Alamo staat er een VW Jetta of soortgelijk.
Maar ik kan voor 150/200 euro minder een economy/mid-size reserveren op dit moment, wel direct betalen en op dit moment via FOX.
Als ik alle maatschappijen op SFO vergelijk dan zijn de recensies in het algemeen niet goed dus wat is verstandig op dit moment in mijn geval?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als er één ding is waar ik niet op let bij een huurauto in Amerika dan is het wel het verbruik.
Comfort is voor mij belangrijker tijdens mijn vaak lange trips.
Wil je een zuinige auto dan moet je voor een klein model gaan. Maar ja, is die ook comfortabel op de lange afstanden??
Ik weet niet op wat voor recensies je doelt, maar ik heb in al die jaren nog nooit een slechte ervaring gehad met de verhuurders. Ik heb gehuurd bij Hertz, Alamo, Dollar, Avis en National.
Waarom moet je via rentalcover nog apart de verzekering regelen??? Dat zit normaal gesproken bij de huur in. Even gekeken op de site en ik zie dat je daar of LDW/CDW of LIS/SLI kunt afsluiten zonder huur van een auto. Heel apart.
Roland

Ik weet niet op wat voor recensies je doelt, maar ik heb in al die jaren nog nooit een slechte ervaring gehad met de verhuurders. Ik heb gehuurd bij Hertz, Alamo, Dollar, Avis en National.
Waarom moet je via rentalcover nog apart de verzekering regelen??? Dat zit normaal gesproken bij de huur in. Even gekeken op de site en ik zie dat je daar of LDW/CDW of LIS/SLI kunt afsluiten zonder huur van een auto. Heel apart.
Roland
Wil ook niet gek veel kwijt aan een auto alles bij elkaar, denk dat een mid-size dan wel ok is in ons geval en alleen afwachten wat je krijgt.
Als je zoekt op SFO als locatie van de verhuurbedrijven zijn de recensie veel geklaag, heb mij er niet extreem in verdiept maar overigens hoor.
Denk dat ik bij een Alamo wel goed zit sowieso.
Polis heb ik dus rechtstreeks afgesloten voor 119 euro van 15 mei t/m 3 juni, website is een onderdeel van Rentalcars.com en sommige sites gebruikt zelfde polis ook maar voor iets duurder.
Dus vandaar dat ik deze los heb aangeschaft van autohuur maar gewoon kan gebruiken zodra dit nodig is.
Onderstaande is wat ik na mijn boeking heb ontvangen.
Wat u moet weten over verzekering in United States.
In United States wordt huurautoverzekering verkocht met een “eigen risico”, wat een te betalen bedrag is als er een ongeval of schade is. Deze Extra Cover for USApolis dekt ongevallen en schade tot € 2.200,00. Dat is meer dan voldoende om het eigen risico te dekken op huurauto’s in United States.
Wat te doen bij het verhuurbedrijf.
Bij het verhuurbedrijf wordt u een gelijksoortig product als deze aangeboden, maar met minder bescherming tegen een dubbele prijs. Sommige verhuurbedrijven verkopen hun polissen agressief. Dit is wat u moet doen.
Uw Extra Cover for USApolis van RentalCover.com dekt tot € 2.200,00 voor pechhulp en schade die mogelijk niet verzekerd is door pechhulppolissen van verhuurbedrijven, waaronder:
Voertuigongevallen
Diefstal/brand/vandalisme
Reparatie/vervanging van ruiten
Reparatie/vervanging van lekke banden
Schade aan de onderzijde
Sleutelverlies/vervanging
Wegslepen
Verlies van gebruik, verplaatsing en andere ongevalgerelateerde kosten.
Noodsituatie op de weg?
Extra dekking dekt alle kosten voor assistentie langs de weg en extra kosten die door het verhuurbedrijf kunnen worden toegepast in het geval van een ongeval of noodgeval. Sleutelsverlies / vervanging, GPS-verlies, reparatie / vervanging, slepen, kosten voor verlies van gebruik, noodbrandstofvoorziening en kosten van onjuiste brandstof zijn allemaal inbegrepen.
Gebruik in geval van een noodgeval het nummer van de pechverhelping in het handschoenenkastje door uw autoverhuurbedrijf. Ga naar www.rentalcover.com/claim voor snelle terugbetaling van enige wegkant of "eigen kosten".
Als je zoekt op SFO als locatie van de verhuurbedrijven zijn de recensie veel geklaag, heb mij er niet extreem in verdiept maar overigens hoor.
Denk dat ik bij een Alamo wel goed zit sowieso.
Polis heb ik dus rechtstreeks afgesloten voor 119 euro van 15 mei t/m 3 juni, website is een onderdeel van Rentalcars.com en sommige sites gebruikt zelfde polis ook maar voor iets duurder.
Dus vandaar dat ik deze los heb aangeschaft van autohuur maar gewoon kan gebruiken zodra dit nodig is.
Onderstaande is wat ik na mijn boeking heb ontvangen.
Wat u moet weten over verzekering in United States.
In United States wordt huurautoverzekering verkocht met een “eigen risico”, wat een te betalen bedrag is als er een ongeval of schade is. Deze Extra Cover for USApolis dekt ongevallen en schade tot € 2.200,00. Dat is meer dan voldoende om het eigen risico te dekken op huurauto’s in United States.
Wat te doen bij het verhuurbedrijf.
Bij het verhuurbedrijf wordt u een gelijksoortig product als deze aangeboden, maar met minder bescherming tegen een dubbele prijs. Sommige verhuurbedrijven verkopen hun polissen agressief. Dit is wat u moet doen.
Uw Extra Cover for USApolis van RentalCover.com dekt tot € 2.200,00 voor pechhulp en schade die mogelijk niet verzekerd is door pechhulppolissen van verhuurbedrijven, waaronder:
Voertuigongevallen
Diefstal/brand/vandalisme
Reparatie/vervanging van ruiten
Reparatie/vervanging van lekke banden
Schade aan de onderzijde
Sleutelverlies/vervanging
Wegslepen
Verlies van gebruik, verplaatsing en andere ongevalgerelateerde kosten.
Noodsituatie op de weg?
Extra dekking dekt alle kosten voor assistentie langs de weg en extra kosten die door het verhuurbedrijf kunnen worden toegepast in het geval van een ongeval of noodgeval. Sleutelsverlies / vervanging, GPS-verlies, reparatie / vervanging, slepen, kosten voor verlies van gebruik, noodbrandstofvoorziening en kosten van onjuiste brandstof zijn allemaal inbegrepen.
Gebruik in geval van een noodgeval het nummer van de pechverhelping in het handschoenenkastje door uw autoverhuurbedrijf. Ga naar www.rentalcover.com/claim voor snelle terugbetaling van enige wegkant of "eigen kosten".
@Coyote, zou je ook willen reageren op mijn bericht hierboven over EconomyBookings.com? Jij hebt er veel verstand van. Is dit te vertrouwen of niet? Op TrustPilot lees ik vooral negatieve reviews over deze broker, maar ik weet ook wel dat vooral mensen met een slechte ervaring een review schrijven. Zou jij het doen? Of toch voor de dubbele prijs via UScarhire?
-
- Amerika-expert
@BiaD ik zit je eerdere post nog even te lezen.
Ik vind $45 een "ok" prijs maar ook niet meer dan dat, ik betaal voor mijn reis a.s. weekeind $35/d voor een full size bij National, plus kan ik daar uitzoeken uit de rij en met iets groters/mooiers weg.
Die verzekeringen die worden aangeboden zijn zoals je zelf al zegt inderdaad niet nodig.
Ten 1e heb je in de VS geen eigen risico. Ook geen excess. Dus je verzekert je extra voor iets waarvoor je het niet nodig hebt.
Verder als je bij Avis huurt als Europeaan huurt zit er standaard al een diefstal/schade en aansprakelijkheidsverzekering bij, daar hoef je niets extra's voor te betalen.
Sleutels kwijt en ruitschade: Ja dat is niet gedekt, maar de meesten van ons lossen dat anders op en hoe vaak komt het voor? Als je ANWB/Touring lid bent is sleutel kwijt al gedekt bij AAA.
Locatie: geen idee, maar dat kun je zelf wel op internet vinden bv op Google maps.
Negatieve reviews: Ik zou er dan zeker niet aan beginnen.
Waarom ga je niet voor een rechtstreekse boeking bij Avis?
Ik vind $45 een "ok" prijs maar ook niet meer dan dat, ik betaal voor mijn reis a.s. weekeind $35/d voor een full size bij National, plus kan ik daar uitzoeken uit de rij en met iets groters/mooiers weg.
Die verzekeringen die worden aangeboden zijn zoals je zelf al zegt inderdaad niet nodig.
Ten 1e heb je in de VS geen eigen risico. Ook geen excess. Dus je verzekert je extra voor iets waarvoor je het niet nodig hebt.
Verder als je bij Avis huurt als Europeaan huurt zit er standaard al een diefstal/schade en aansprakelijkheidsverzekering bij, daar hoef je niets extra's voor te betalen.
Sleutels kwijt en ruitschade: Ja dat is niet gedekt, maar de meesten van ons lossen dat anders op en hoe vaak komt het voor? Als je ANWB/Touring lid bent is sleutel kwijt al gedekt bij AAA.
Locatie: geen idee, maar dat kun je zelf wel op internet vinden bv op Google maps.
Negatieve reviews: Ik zou er dan zeker niet aan beginnen.
Waarom ga je niet voor een rechtstreekse boeking bij Avis?
Laatst gewijzigd door harryh op 09 nov 2021, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
@Resetovic voor jou geldt hetzelfde, die extra verzekering heb je niet nodig.
Lees ook het openingstopic van dit draadje hierover!
Lees ook het openingstopic van dit draadje hierover!
Optionele verzekeringen
Ter plaatste kun je twee extra verzekeringen afsluiten: Road Assistance en een persoons- en bezittingenverzekering.
Road Assistance is handig voor het vervangen van lekke banden, indien je vergeten bent om te tanken of je de sleutels in de auto laat zitten.
Ben je ANWB / Touring lid dan heb je recht op 90 dagen Basic Road Assistance via AAA (Amerikaanse wegenwacht, vooraf even informatie opvragen).
Een persoons- en bezittingenverzekering (inzittende en bagageverzekering), meestal genoemd als Personal Accident Insurance / Personal Effects Coverage. Indien je een goede reisverzekering incl. medische kosten in USA hebt is deze overbodig
@harryh niet echt een eerlijke vergelijking .jij hebt een oude boeking bij national met codes . de prijzen nu liggen gewoon veel hoger . Worden ze nog weer een beetje normaal , niemand weet het .
Ik wou dat ik nog een oude national boeking had , voor het eerst in jaren geen national want die vragen nu gewoon 100 euro per dag
Ik wou dat ik nog een oude national boeking had , voor het eerst in jaren geen national want die vragen nu gewoon 100 euro per dag
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
-
- Amerika-expert
Fair point @b_talens mbt die National prijs. Ik heb al een tijdje niet meer gezocht maar ik zou een postpaid boeking maken bij een van de gerenommeerde verhuurders en wachten tot het beter wordt. Niet bij zo'n tussenpersoon met onnodige verzekeringen. My 2cts.
-
- Amerika-expert
Pfff wat een prijzen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19855 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-