Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
Even iets ander, want ik had laatste een discussie met iemand. Als neder-amerikaan kan je natuurlijk met een BSN nummer aan een QR code komen. Dat hebben wij aan de hand gehad met familie uit Amerika. Dank nog voor alle informatie die ik hier heb kunnen vinden. Tevens over het testen voor hun voor de terugweg. Ik heb ze €160 bespaard terwijl de medewerkster bij spoed test beweerde dat het een PCR test moest zijn. Ik had ze nog meer kunnen besparen. Maar was net ff te laat met bijlezen om het gratis testen via TVT uit te proberen. Maar dat even terzijde allemaal.
Als je als echte Amerikaan voor zaken naar nederland moet. Is het verkrijgen van een QR code niet mogelijk toch? Is de enige oplossing dan in een hotel zitten, eten en drinken via roomservice en TVT als je eens naar een restaurant of museum wil? Daar zijn toch nog geen andere oplossingen voor?
Groetjes Judy
Als je als echte Amerikaan voor zaken naar nederland moet. Is het verkrijgen van een QR code niet mogelijk toch? Is de enige oplossing dan in een hotel zitten, eten en drinken via roomservice en TVT als je eens naar een restaurant of museum wil? Daar zijn toch nog geen andere oplossingen voor?
Groetjes Judy
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Om te beginnen vind ik persoonlijk dat die vraag niet in dit draadje thuis hoort @judy.
Er is al eerder het idee geopperd om een apart draadje te maken voor Reizen vanuit de USA naar NL/BE. @Moderatorteam wat vinden jullie?
Inhoudelijk op jouw vraag: Ik heb er verder geen ervaring mee, maar volgens https://www.khn.nl/veelgestelde-vragen/ ... -bezoekers zou het zo moeten:
"Bezoekers uit landen waar geen EU DCC wordt gebruikt (zoals het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten), moeten zich vooraf testen via Testen voor Toegang. Zij ontvangen dan een e-mail met daarin een code. Daarmee kunnen zij de testuitslag ophalen en omzetten in een QR-code die aan de deur gescand kan worden. Dat geldt ook voor geldig vaccinatiebewijs."
Er is al eerder het idee geopperd om een apart draadje te maken voor Reizen vanuit de USA naar NL/BE. @Moderatorteam wat vinden jullie?
Inhoudelijk op jouw vraag: Ik heb er verder geen ervaring mee, maar volgens https://www.khn.nl/veelgestelde-vragen/ ... -bezoekers zou het zo moeten:
"Bezoekers uit landen waar geen EU DCC wordt gebruikt (zoals het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten), moeten zich vooraf testen via Testen voor Toegang. Zij ontvangen dan een e-mail met daarin een code. Daarmee kunnen zij de testuitslag ophalen en omzetten in een QR-code die aan de deur gescand kan worden. Dat geldt ook voor geldig vaccinatiebewijs."
Excuus......komt omdat ik hier zat mee te lezen.
Bedankt voor je antwoord in ieder geval!
Bedankt voor je antwoord in ieder geval!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
@judy ik heb hier ook al vragen gesteld over dat topic hoor. Het is gelinkt en er is niks mee. (los daarvan is een uitkuis van dit topic misschien geen slecht idee, met aparte topics voor ervaringen BE > US, NL > US, en US > Benelux)
anyway, ik ben nu dus als Belg wonende in Amerika in Belgie op bezoek. Ik ben REUZEblij dat ik een trucje heb gevonden om mijn US vaccinatie om te zetten naar iets geldig in de app. Het is echt allemaal niet zo simpel. Voor buitenlanders die naar de US reizen is er een link die je kan invullen en dat wordt je vaccinatie certificaat geladen in de covid safe app en krijg je dus de beruchte QR code.(Belgisch dus) Die heb je echt nodig. Ik heb hem veel moeten laten zien. Ook voor de test voor de terugreis naar de US (ook heel belangrijk) was ik blij een Belgisch rijksregisternummer + de juiste Belgische apps te hebben. Dat maakt het allemaal veel makkelijker. Mijn persoonlijke ervaring doet me denken dat het voor buitenlandse toeristen of bezoekers een heel gekukel is om in Europa zich een weg te vinden in het app en test landschap
.
anyway, ik ben nu dus als Belg wonende in Amerika in Belgie op bezoek. Ik ben REUZEblij dat ik een trucje heb gevonden om mijn US vaccinatie om te zetten naar iets geldig in de app. Het is echt allemaal niet zo simpel. Voor buitenlanders die naar de US reizen is er een link die je kan invullen en dat wordt je vaccinatie certificaat geladen in de covid safe app en krijg je dus de beruchte QR code.(Belgisch dus) Die heb je echt nodig. Ik heb hem veel moeten laten zien. Ook voor de test voor de terugreis naar de US (ook heel belangrijk) was ik blij een Belgisch rijksregisternummer + de juiste Belgische apps te hebben. Dat maakt het allemaal veel makkelijker. Mijn persoonlijke ervaring doet me denken dat het voor buitenlandse toeristen of bezoekers een heel gekukel is om in Europa zich een weg te vinden in het app en test landschap

Opmerking moderator
Wat mij betreft is dat prima als leden dat initiatief nemen. Het is voor mods niet bij te benen dat allemaal te moderaten in zo'n drukbezocht topic met tientallen reacties per dag. In principe valt het allemaal onder dezelfde paraplu maar als men behoefte heeft dit te splitsen is dat ook prima.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!
Hoe laat zijn jullie uiteindelijk aangekomen? Hoorde inderdaad veel mensen in de rij die hun aansluiting zouden missen.asv60 schreef: ↑09 nov 2021, 00:07Hier ook even een update over onze reis naar Orlando via Atlanta.
Vanochtend 3 uur van te voren op `schiphol. Was megadruk, bij Delta balies. Werden op zijn minst 3 vluchten tegelijk ingecheckt. 2 uur in de rij gestaan. In de rij kregen we een cdc formulier (had ik zelf ook al mee eigelijk) waar je op aan moet geven dat je gevaccineerd bent. Verderop in de rij werd de QR code gescand en moesten we het negatieve test resultaat laten zien.
Helaas op Atlanta ook heel druk, 2 uur in de rij bij immigrations. Hier werd niet meer gevraagd naar documenten, alleen paspoort uiteraard.
Door de drukte wel vlucht van 4.15 Pm gemist, net als 49 anderen van onze vlucht.
Staan nu op standby list voor 6.45, maar dat gaat 'm niet worden. Alle 49 anderen staan ook op standby en het is een volle vlucht.
Wordt een latertje nu pas 7.55 pm vertrekken uit Atlanta.
We hadden dezelfde vlucht en hebben in de rij voor immigration snel maar onze autohuur omgezet naar ophalen in Atlanta en de vlucht naar Orlando geskipped. Onze reis zou toch vanaf Orlando naar New Orleans gaan dus kwam stiekem ook beter uit.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Snap ik. Voor mij is het handiger als het gesplitst is in ieder geval.Mrvanilla schreef: ↑09 nov 2021, 13:12Wat mij betreft is dat prima als leden dat initiatief nemen. Het is voor mods niet bij te benen dat allemaal te moderaten in zo'n drukbezocht topic met tientallen reacties per dag. In principe valt het allemaal onder dezelfde paraplu maar als men behoefte heeft dit te splitsen is dat ook prima.
Wie van degenen met vragen over US > Benelux opent even een apart topic

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Zijn er al mensen met ervaring met een andere testaanbieder dan de testen voor toegang constructie via health check centre? Bijvoorbeeld spoedtest.nl?
Ben blij om te lezen dat deze constructie via health check centre werkt.
Is dus ook een serieuze optie. Echter zit de dichtstbijzijnde vestiging van health check centre voor ons op een half uur rijden en die van spoedtest zit hier in het centrum van ons dorp. Daar kan ik naar toe lopen. Gemak dient de mens in deze 
Ben blij om te lezen dat deze constructie via health check centre werkt.

2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Ik zal een topic opstarten en mijn eigen ervaring delen.Mrvanilla schreef: ↑09 nov 2021, 13:12Mod quote: "Wat mij betreft is dat prima als leden dat initiatief nemen. Het is voor mods niet bij te benen dat allemaal te moderaten in zo'n drukbezocht topic met tientallen reacties per dag. In principe valt het allemaal onder dezelfde paraplu maar als men behoefte heeft dit te splitsen is dat ook prima."
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij zouden 5 februari een weekje naar Oostenrijk. Gisteren lazen we dat de laatste vaccinatie niet ouder dan 9 maanden mag zijn als nieuwe maatregel. Dat betekent dat het voor ons niet doorgaat. Mijn laatste prik was 9 februari.
Het is te hopen dat Amerika en Canada niet ook zulk soort maatregelen in gaan stellen. Wij komen inmiddels in aanmerking voor een 3e prik (zeer waarschijnlijk niet op tijd voor Oostenrijk, dus dat hebben we geannuleerd en ingeruild voor Finland), waardoor we een nieuwe einddatum krijgen. Die moet dan goed genoeg zijn om in juni naar Canada te gaan en in september naar Amerika (via Canada). Maar voor jongeren is deze optie er (nog) niet, dus die zouden dan buiten de boot vallen. Heel sneu als je al zo lang op eieren zit.
Het is te hopen dat Amerika en Canada niet ook zulk soort maatregelen in gaan stellen. Wij komen inmiddels in aanmerking voor een 3e prik (zeer waarschijnlijk niet op tijd voor Oostenrijk, dus dat hebben we geannuleerd en ingeruild voor Finland), waardoor we een nieuwe einddatum krijgen. Die moet dan goed genoeg zijn om in juni naar Canada te gaan en in september naar Amerika (via Canada). Maar voor jongeren is deze optie er (nog) niet, dus die zouden dan buiten de boot vallen. Heel sneu als je al zo lang op eieren zit.
Ik ben vanmorgen bij Spoedtest.nl geweest (eerder overigens ook al ervaring mee). Prima ervaring. Zit bij ons op loopafstand (Health Check is bij ons ook niet in de buurt) en de uitslag was er binnen 30 minuten. Inmiddels heeft KLM de engelstalige verklaring in orde bevonden.
-
- Amerika-expert
Dat is mooi. Zou je je verdere ervaringen op het vliegveld met ons willen delen?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
@jojostravelusa over zo'n soort maatregel (zoals Oostenrijk) heb ik in de US media nog niets gehoord. Wel is het zo dat mensen in rap tempo hun booster krijgen. Ik krijg zelf als 41 jarige mijn J&J booster vrijdag (en ik had hem al lang kunnen hebben maar zit momenteel in Europa).
-
- Amerika-expert
Dat is zeker te hopen. Hier ook zo'n situatie. Vrouwlief werkt in de zorg en heeft 1 februari 2021 haar tweede prik gehad. Hopelijk komt zij vrij snel (zeg medio december) in aanmerking voor een boosterprik. En als de VS dat verplicht gaat stellen dan is het hopelijk nog op tijd voor onze reis naar Florida in januari, inclusief papierhandel qua QR code enzo.jojostravelusa schreef: ↑09 nov 2021, 15:29Het is te hopen dat Amerika en Canada niet ook zulk soort maatregelen in gaan stellen.
Overigens zou het mij zeer verbazen, want niet alle landen stellen hun hele bevolking een booster ter beschikking volgens mij. Er zijn zelfs uitzonderingen voor landen waar de vaccinatiegraad nog vele malen lager is. En dan zou je aan de schengenlanden een boosterprik verplicht stellen?
Maar goed het blijft de VS he. Ze hebben ten slotte ook ruim 1,5 jaar een travelban in stand gehouden voor Schengen terwijl het in landen als Turkije er veel slechter aan toe ging. Ik acht ze er wel toe in staat.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik vlieg over 3 weken ook via LHR.

Roland
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik denk dat wij tegen dan al zullen vertrokken zijn en ik zal zeker de ervaring beschrijven hier.
Laatst gewijzigd door Jethz op 09 nov 2021, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@Jethz
Graag!!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht