Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
UsaMarlous
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door UsaMarlous »

Ik heb echt alles, maar dan ook alles uitgeprint.

Zelfs een kopie van mijn paspoort, een kopie van mijn verzekeringspas, alle formulieren.

Ik ga het risico niet nemen.
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door W0uter »

Jethz schreef:
09 nov 2021, 09:03
Zijn er toevallig mensen die via Heathrow gepasseerd zijn? Zou graag wat ervaringen horen hoe het verloopt naar je connecting flight ginds.
Ik vertrek 18 november van AMS via SLC naar LAS.
Op 28 november vertrek ik van LAS via LHR weer terug naar AMS.

Terug via LHR is nog wel even een dingetje, op https://www.gov.uk/uk-border-control/la ... transiting kun je iets meer informatie vinden hierover. Je gaat niet door de UK border control, dus ben je geloof ik officieel Verenigd Koninkrijk ook niet binnengekomen.

Zoals het er nu uitziet hoef je geloof ik van de Verenigde Staten naar het Verenigd Koninkrijk, wanneer je een overstap hebt, dus geen test te laten zien (tenzij de VS door de UK als rood land wordt gezien (https://www.gov.uk/guidance/red-list-of ... erritories)). Wel moet je altijd maximaal 48 uur voor vertrek het Passenger Locator Form (PLF) invullen. Dit kan via https://provide-journey-contact-details ... erQuestion.

Ik heb hier voor het gemak alvast een online account aangemaakt, zodat ik op de terugweg makkelijk even via mijn mobiel kan inloggen en het formulier kan invullen.

Meer info omtrent layovers/transsiting via het Verenigd Koninkrijk hier: https://www.gov.uk/guidance/coronavirus ... gh-england
Afbeelding
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

d_vdploeg schreef:
09 nov 2021, 15:43
Vrouwlief werkt in de zorg en heeft 1 februari 2021 haar tweede prik gehad. Hopelijk komt zij vrij snel (zeg medio december) in aanmerking voor een boosterprik.
Begin dit jaar werkte ik ook in een zorginstelling. Weliswaar niet aan het bed, maar de hele organisatie werd geprikt, vandaar dat ik ook bij de eerste ronde hoorde. Sinds april ben ik met pre-pensioen en kan dus geen aanspraak meer maken op een "zorgprik". Ik ben 60 en zal dus moeten wachten tot het laatste staartje van de 3e prik.... Het enige voordeel is dat die dan langer houdbaar is :wink:
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Beetje :offtopic: maar hopelijk maakt ome Hugo een beetje vaart met die boosters.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
JDGH
Amerika-ontdekker

Bericht door JDGH »

Wellicht ten overvloede, hierbij een berichtje vanuit de kuipstoeltjes bij de gate over hoe het verliep op Schiphol:

Ik kwam aan bij de rij voor de incheckbalie 26 van AA. Voordat ik de rij in kon stond er een vriendelijke dame met een losse tafel die mij aansprak. Of ik met AA vloog en zo ja, of ik dan bij haar mijn paspoort, vaccinatiebewijs en testbewijs kon laten zien. Testbewijs had ik overigens enkel in PDF mee, dat was geen probleem. Nadat dit gedaan was gaf ik aan dat ik ook alles in de VeriFly app had staan. Reactie: oh, dan had je dit bij mij niet hoeven laten zien :lol:

Vervolgens mocht ik meteen door naar de incheck en het afgeven van de bagage waar alles hetzelfde verliep als normaal.. conclusie; uur te vroeg bij de gate. Ik ben benieuwd hoe het na aankomst in Dallas (en met overstappen naar Nashville) verloopt.
2019: Nashville, Louisville & Montgomery
2020: Nashville
November 2021: Nashville
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Vandaag ook met AA richting Dallas en vervolgens LA. Verifly app laten zien en binnen 5 minuten waren m'n koffer ingeleverd en kon ik richting de gate. Hele papierwinkel kon in m'n tas blijven.

Alles uploaden met Verifly ging ook makkelijk en heb getest via Testen voor Toegang - Health Check Center. Ook dat ging vlotjes. Reiscertificaat snel binnen.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Weet iemand of je op je Corona test ook je doopnamen moet staan?

En mogen US citizens ook een antigen test afnemen om naar de VS te reizen?
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik zou alle namen conform paspoort opgeven bij je test, ongeacht of dat een doopnaam is of niet, want het lijkt erop dat het anders niet wordt goedgekeurd. @harryh heeff hier nu last van bij Delta, waar hij alleen de eerste voornaam van zijn vrouw heeft opgegeven op het ticket. Op je officiele documenten zoals je vaccinatiebewijs en je paspoort staan namelijk al je voornamen.

Als jij je roepnaam gebruikt matcht het niet met je paspoort en je vaccinatiebewijs.

Wat testen betreft is er geen onderscheid tussen US citizens en non citizens. Er is alleen verschil tussen gevaccineerd en niet gevaccineerd. Ook ongevaccineerde Amerikanen mogen aan boord, maar met een test van max een dag oud. Bij non citizens moet je gevaccineerd zijn en een test van max 3 dagen. Mag een antigeen sneltest zijn.

Zie https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... index.html
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 11 nov 2021, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@ValerieLe Yep, alle namen zoals in je paspoort moeten op je testcertificaat, vaccinaties én je vliegticket staan.
Antigeen test is toegestaan door CDC, dus ook voor US citizens.
Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy »

Gisteren bij Health check geweest voor de test en uur later lag er een reiscertificaat in de email. Nog bedankt voor deze tip :thumbup: . So far so good.

Dan helaas het uploaden van de documenten bij Delta komt m'n vlucht niet in aanmerking:

This service is only for select flights. If the problem persists, contact a Delta representative for assistance. To determine if your flight is eligible or if you are interested in changing your flight to receive this service, visit My Trips.

De trip is trouwens BRU-AMS-VS (KL-DL-DL)

Bij KLM geen email of pop-up gehad, wel met Upload @ Home de documenten gisteren richting KLM gestuurd maar tot nu toe is het stil vanuit die kant. Beetje Deja-vu hier...was de vorige twee keer met andere bestemmingen ook al zo, uiteindelijk veilig en wel op de bestemming maar nooit meer iets gehoord vanuit KLM.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

@harryh @d_vdploeg ik heb op een van mijn tickets van Madrid naar Miami alleen mijn eerste voornaam erin gezet, omdat ze niet om doopnamen vroegen.

Kan ik dit nog aanpassen bij de plek waar ik mijn Corona test laat doen zodat mijn doopnamen er ook in staan?
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Is je eerste voornaam wel conform je paspoort? Of dat een doopnaam is, is niet relevant. Of is dit een roepnaam? Bijvoorbeeld Eerste voornaam conform paspoort is Cornelia, roepnaam Corrie.

Als je je ticket op alleen je eerste voornaam hebt en de rest van je documenten (paspoort, vaccinatiebewijs en testbewijs) op al je voornamen (ook al zijn dit je doopnamen) dan zou ik je ticket laten aanpassen naar al je voornamen. Anders loop je misschien tegen hetzelfde aan als @harryh

Als je je test op alleen je eerste voornaam (doopnaam) doet dan loop je kans dat ze gaan zeggen dat het niet conform paspoort is. Daar staan immers al je voornamen (doopnamen) op.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Mijn eerste naam in mijn paspoort is Valerie, dit is ook mijn roepnaam. Hier onder heb ik alles geboekt, mijn vliegtickets naar MIA en mijn antigen test. Alleen op mijn vlucht van MIA-AUS staan mijn doopnamen omdat ze hierom vroegen bij southwest.

Mijn ervaring is dat zolang de eerste naam en je achternaam kloppen met het paspoort er geen probleem is.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

ValerieLe schreef:
11 nov 2021, 14:28
Mijn ervaring is dat zolang de eerste naam en je achternaam kloppen met het paspoort er geen probleem is.
Hoeft niet bij een ticket, dat klopt. Maar het geeft nu toch problemen bij het uploaden. Eigenlijk vul ik overal alle voornamen conform paspoort in. Dat hoeft dus niet bij een ticket. Maar het is in ieder geval consequent. In het topic over de checklist voor het vliegen naar de VS viewtopic.php?f=10&t=77360
loopt @harryh er tegenaan dat hij voor zijn vrouw bij het ticket alleen de eerste voornaam heeft ingevuld, maar de rest van de documenten, paspoort, vaccinatiebewijs en testbewijs staan allen voornamen op. Het wordt nu dus bij Delta vooralsnog niet goedgekeurd en heeft een wijziging van ticket plaatsgevonden naar alle voornamen conform paspoort.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 11 nov 2021, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Ik kan mijn documenten niet online uploaden omdat AirEuropa dit niet heeft. Hoe moet ik nu controleren of AirEuropa dit wel accepteert tijdens het inchecken of niet?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Let op dat zowel op zowel het vaccinatiebewijs als je testcertificaat automatisch al je (paspoort) voornamen staan. Dat zal ook op je ticket moeten staan anders matcht het niet. Bij mij heeft Delta het ticket net aangepast met alle namen, maar het werkt nog steeds niet. Ik moet dus langs de incheckbalie, kan niet online inchecken morgen.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

ValerieLe schreef:
11 nov 2021, 14:39
Hoe moet ik nu controleren of AirEuropa dit wel accepteert tijdens het inchecken of niet?
open deur, maar je hebt 2 opties. Even contacten met Air Europa of het zo laten en de gok nemen dat het wel los loopt. Ik zou voor optie 1 gaan. Nu kun je nog dingen repareren, aan de incheckbalie wordt dat lastiger.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

@d_vdploeg dankjewel, ik ben nu even met AirEuropa aan het bellen van hoe en wat.

Heb even voor de zekerheid gecontroleerd en mijn test staat wel op al mijn voornamen😊

Ze hebben het nu aangepast naar al mijn voornamen. Dus in alles staat hetzelfde. Bedankt voor het helpen! @harryh
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Grouchy schreef:
11 nov 2021, 13:46
Bij KLM geen email of pop-up gehad, wel met Upload @ Home de documenten gisteren richting KLM gestuurd maar tot nu toe is het stil vanuit die kant.
Ik heb KLM tickets maar alle vluchten worden uitgevoerd door Delta. Vanmorgen alles aangeleverd bij KLM (en Delta, maar dat gaat mis, zie andere topic), geen reactie van KLM tot nu toe.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Grouchy schreef:
11 nov 2021, 13:46
De trip is trouwens BRU-AMS-VS (KL-DL-DL)
Wat is je vlucht AMS-VS? Misschien is het voor selectieve airports richting de VS. Al vraag je je waarom want het uploaden lijkt mij vooral bedoeld om het proces te versnellen vanaf vertrek luchthaven richting VS. In jouw voorbeeld, en voor de meesten van ons is dat AMS
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer