Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hemmie
Amerika-expert

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Bericht door hemmie »

Zoals altijd gelden voor permanent residents exact dezelfde regel als voor US citizens, die mogen dus ook ongevaccineerd naar de VS reizen, maar moeten dan wel een test van max. 1 dag oud overleggen en na aankomst quarantaine en testen. https://travel.state.gov/content/travel ... ation.html
Terug in Texas!
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

@tddft_ Het staat toch vrij duidelijk op de website van het cdc:
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... vid19.html

International Travel

Information for U.S. Citizens, U.S. Nationals, U.S. Lawful Permanent Residents (dit is oa Green Card bezitters) , and Immigrants
....
scroll naar beneden tot 'Before Traveling to the United States'
ValerieLe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ValerieLe »

@Ing sorry voor misschien een domme vraag, maar waar moet je je vingerafdruk/irisscan laten afnemen als je dit nog nooit gedaan hebt?
Wordt dit gewoon bij de douane gedaan?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Tijdens de paspoortcontrole.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

Al op de luchthaven in Europa of pas in de VS?
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

In de VS, tenzij het een luchthaven met preclearance is (ik dacht voorlopig enkel Dublin).
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@ValerieLe Bij Immigrations in de US, da's voor de douane want daar ga je pas heen als je je koffer hebt opgehaald.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ing schreef:
12 nov 2021, 15:07
oen stonden we wel al na 20 min met onze bagage bij de connections band en heb ik even stoute schoenen aangetrokken. Een overstap van 5 uur weten te verkleinen naar 2 uur, door op standby te mogen van ee vroegere vlucht en uiteindelijk op de ruime exitrow stoelen mee te mogen naar LA.

Daarna busje naar AVIS en daar een mooie witte Kia Sorrento meegekregen. We kunnen los!
Mooi hoor dat dat gelukt is! :thumbup: Scheelt toch weer enkele uurtjes. :D

Auto is niets mis mee, daar kun je wel mee vooruit. Hoe was het aanbod? Zelf uitgezocht of toegewezen gekregen? En bij wie? Moet de auto nou ook eerder ingeleverd worden omdat je 'm eerder opgehaald hebt en komt dat uit voor de laatste dag? Zoveel vragen... :lol:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Precies! En vooral; op een normale tijd (rond 10 uur) aankomen bij je hotel ipv om 1 uur...

Ik zal in het autotopic je andere vragen verder beantwoorden :)
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Timothy555
Amerika-expert

Hier ondertussen m’n testafspraak bij de apotheek vastgelegd binnen 27 dagen. 69 uur voor vertrek, wou het niet jinxen (ik weet dat het drie dagen is, maar uiteindelijk wil ik de discussie niet hoeven aan te gaan met niemand die denkt het beter te weten). Kwartier later resultaat, mocht het positief zijn kan ik nog annuleren.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

@harryh okay dus ik hoef daarvoor niks in Nederland al te regelen als ik dat nog nooit heb gedaan?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Foto's en vingerafdrukken vinden inderdaad pas plaats bij aankomst. Niet op Schiphol. Wel wordt je esta op schiphol gecontroleerd.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

ValerieLe schreef:
12 nov 2021, 18:03
@harryh okay dus ik hoef daarvoor niks in Nederland al te regelen als ik dat nog nooit heb gedaan?
Nee hoor komt goed!
TienKS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TienKS »

Ik vlieg begin december naar KS om familie en vrienden op te zoeken. Ik kom er niet helemaal uit: ik was onder de indruk dat ik voor mijn terugreis in Amerika ook moest testen. Maar lees nu ook dat dit toch niet nodig is omdat ik gevaccineerd ben? De website van Rijksoverheid vind ik onduidelijk, met alle regels en uitzonderingen en het feit dat je steeds naar andere pagina’s wordt verwezen. Misschien heeft een van jullie het antwoord: moet ik me laten testen voordat ik terugvlieg naar Nederland?
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

@TienKS
Volgensmij op dit moment niet als je rechtstreeks naar Nederland toe vliegt, maar het kan zijn als je een tussenstop hebt wel.
https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl/ Hier kan je kijken wat je nodig hebt om terug naar Nederland te reizen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@TienKS Op dit moment is een Coronabewijs voldoende, maar let op zoiets kan altijd gewijzigd worden:
Vanaf 8 november 2021 mogen volledig gevaccineerde reizigers de Verenigde Staten van Amerika weer inreizen. Voor uw reis zult u ook een COVID-test moeten doen. De kleurcode voor de Verenigde Staten van Amerika is oranje, want het land is door het coronavirus een hoogrisicogebied. Reis alleen naar de Verenigde Staten van Amerika als dat noodzakelijk is. Als u vanuit de Verenigde Staten van Amerika naar Nederland reist moet u een coronabewijs laten zien. Meer informatie en voorwaarden over de in de Verenigde Staten van Amerika en Nederland geldende (reis)maatregelen vindt u in de rubriek ‘Coronavirus’. Lees het hele reisadvies.
Bron.

Zie ook de link van @ValerieLe hierboven.

Alleen als je niet gevaccineerd zou zijn moet je een negatieve test doen. Maar wij vakantiegangers komen zonder vaccinatie Amerika niet eens in.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

TienKS schreef:
12 nov 2021, 19:18
De website van Rijksoverheid vind ik onduidelijk, met alle regels en uitzonderingen en het feit dat je steeds naar andere pagina’s wordt verwezen.
Daar erger me ik ook continue aan, ze maken het veel te ingewikkeld. Je kreeg hierboven al goed advies, maar soms (niet altijd!) helpt het om naar de engelstalige versie te kijken.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Ragjee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Ragjee »

@Timothy555 ik ben ook volop aan het bekijken hoe, waar en wanneer ik me ga laten testen. Apotheek of in een testcentra met PCR. Mijn apotheker wist ons te zeggen dat de antigeen testen hier in België na 48u niet meer geldig zijn en vervallen. Wij wouden ons zaterdag namiddag laten testen voor onze vlucht dinsdagochtend en dit wordt niet toegestaan. Dus we zitten een beetje vast. Op zondag testen ze niet want ja, apotheken toe en maandag is wel een close call vind ik. Antigeen was mijn voorkeur omwille van de prijs en snel resultaat.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Timothy555
Amerika-expert

@Ragjee de test vervalt in België wel, maar hij is goed om naar de US mee te reizen. Eenmaal je hem hebt, kan je hem uploaden/afdrukken en klaar.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

@Ragjee dat een anti gen test maar 48 u geldig is doet er niet toe hoor. Daar geven ze in de US niet om.
Ik ben gisteren teruggevlogen naar de US. Vlucht dus donderdag en ik had mij dinsdag morgen (meer dan 48 u vooraf) laten testen. Was OK. Gewoon printje opladen en laten zien. Ik heb mij laten testen in onze lokale apotheek en was zeer tevreden; test resultaat was er snel. Een anti gen test binnen de 3 dagen vooraf is OK.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer