Ik heb niet veel gemist op het forum blijkbaar want er worden nog steeds enorm veel aannames gepost zonder echt te weten hoe en wat….
Anyway, hier mijn update. Via de link (
https://healthcheckcenters.nl/testenvoortoegang) die ik al eerder postte een GRATIS antigeen test aangevraagd via een health check center. Binnen half uur negatief resultaat, ook beschikbaar in de Corona app. In de mail van het resultaat staat een link waarmee je (wederom) GRATIS een reiscertificaat kan aanvragen (met QRcode). Dit certificaat in PDF formaat is voorzien van alle benodigde informatie. Omdat er hierop ALLEEN een afname datum staat voldoet deze aan de gestelde eis (mits je test maximaal 3 dagen voor je vertrekdag is afgenomen).
Bij het plannen moet je dus even hiermee rekening houden (ik gaf dus bij het maken van mijn afspraak aan dat ik op 9 november zou vertrekken (wat eigenlijk pas op de 11e was) anders kon ik niet op de 8e testen (het testen voor toegang in normaliter 24 uur voor het event, vandaar dat je even een beetje creatief moet plannen). Aangezien er alleen een test datum op het certificaat staat is dat dus voldoende.
Bij united beide formulieren geüpload in de app en binnen paar uur approval. Uiteraard alle formulieren uitgeprint: BEIDE COVID vaccinatie certificaten, test uitslag en gele boekje. Op Schiphol werd bij de incheck balie van United naar ALLE papierwerk gevraagd. In de app van United moest ik het attest online invullen, ik had echter ook dit formulier uitgeprint bij me.
Bij aankomst in de US wordt nergens meer naar gevraagd.
In Florida zijn face masks recommended en NIET verplicht (wel verplicht op vliegveld).
Inmiddels paar dagen in Florida (25 graden!

)
en er wordt nergens naar COVID certificaat gevraagd. We gaan de komende tijd zien hoe dat in overige Staten is.
Vandaag heeft mijn vrouw bij Walmart haar GRATIS Pfizer booster shot laten zetten: We waren er toch voor boodschappen dus gelijk maar geregeld, kon gelijk zonder afspraak: controle paspoort en paar formulieren invullen en het was zover. Hiervoor ook officiële verklaring gekregen en ook op laten nemen in het gele boekje, ik moet helaas nog even wachten omdat deze 3e prik minimaal 180 dagen na de tweede vaccinatie gezet mag worden. Vanaf 24 november mag ik ook 3e prik halen, dus dat gaan we zeker doen.