Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
Zie hier een nieuw samenvattend sticky topic:
viewtopic.php?f=10&t=77360
Ook een afdeling België als ik het goed heb
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dan moet het altijd goedkomen!

Overigens spreken we hier steeds over 72 uur maar Amerika hanteert '3 dagen' vooraf. Dus dat kan in principe > 72 uur zijn.
Bron: CDCFully vaccinated: The viral test must be conducted on a sample taken no more than 3 days before the flight’s departure from a foreign country if you show proof of being fully vaccinated against COVID-19.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dank u !IngridUSA schreef: ↑14 nov 2021, 12:52Zie hier een nieuw samenvattend sticky topic:
Update over de reis .
We waren vroeg op Schiphol , ondanks dat we online hadden ingechecked en onze boardingpasses al hadden . 2 uur van te voren want eerste vlucht was Europese vlucht . We vlogen ams-lisabon-miami. We moesten immers testen en vaccinatiebewijs overleggen . Van de zomer duurde het enorm lang dat allemaal te laten zien en enorme rij ten gevolg.
We kwamen aan en geen rij , 3 mensen voor ons dus binnen 10 minuten liepen we richting de douane Na de check van de vereiste papieren . Geen rij bij de douane dus dat ging soepel. We gingen op tijd boarden en 15 minuten voor vertrek gingen de deuren dicht en waren we klaar voor vertrek .echter kreeg het toestel geen toestemming om op de geplande tijd te vertrekken
we vertrokken met 45 minuten vertraging maar oh jee we hadden maar 65 minuten overstap
geen probleem gaf de stewardess aan want door de ruim ingeplande vlucht zouden we toch rond de geplande aankomsttijd aankomen. Dat klopte met 15 minuten vertraging kwamen we aan in Lissabon .onze eerste keer overstappen daar , vervelende is dat je niet via een slurf gaat maar net bussen . Inmiddels begrepen dat er meer dan 20 passengiers uit het vliegtuig de aansluitende vlucht naar Miami moesten halen en dus ik was wat gerustgesteld . Meestal zorgen ze dan wel dat je overstap haalt .
De busrit duurde eeuwig , letterlijk en had me erin berust , wat kan je anders doen .we stapten om 9.40 uit de bus en onze vlucht naar Miami was om 10.05 . Toen we uitstapten stond er iemand klaar die riep "Miami ? Gate 45 " en we werden via een speciaal afgezette route gelijk naar de paspoort controle geleid die speciaal daarvoor leek te zijn . De andere rij voor de paspoortcontrole was enorm lang. Binnen 3 minuten langs de douane en in een flink wandeltempo door naar de gate. Niet rennen want er kwamen nog genoeg achter ons aan en ze wachten op ons .
Aangekomen bij gate 45 was het een chaos , wat een mayhem . Hoe ordelijk en rustig de checks op Schiphol waren hoe bizar was het hier .er stonden 10 minuten voor vertrektijd nog meer dan 100 mensen in de rij om te boarden . Ze hadden in Lissabon bedacht dat het een goed idee was om de check pas bij de gate uit te voeren . Je kreeg daar pas het CDC attest formulier en de Amerikaanse immigratie check. Moet je voorstellen niet eens bij de gate maar in het looppad naar de gates toe . Hele families die nog de formulieren moesten invullen die de Paden blokkeren . Het schoot totaal niet op .stonden letterlijk stil . Gelukkig had ik alles van te voren ingevuld en uitgeprint . Pas om 10.25 waren we aan de beurt . Eerst testen en vaccinatiebewijs laten zien . Toen de vraag of ik mijn esta bij mij had. ..Ugg nee natuurlijk niet die hoef je niet uit te printen . Daarna de vraag of ik mijn retourticket kon laten zien , uhmm die heb ik uiteraard ook niet uitgeprint
. Ik in mijn mail alle mails van de airline zoeken. Hoe vind ik die zo snel tussen alle mails met aanbiedingen , boardingpasses, upgrade aanbiedingen
.de immigratie medewerker was duidelijk geïrriteerd en overwhelmed tja dat begrijp ik want er was geen tafel waarop hij de papieren even kon uitstallen dus zat te Hannessen met alle printjes in zijn hand .
Uiteindelijk goedgekeurd en konden we aan boord . We hadden bij de incheck gratis economy extra stoelen kunnen reserveren met niet alleen extra beenruimte maar vooral de extra recline wat geweldig was .verder nog USB en poweroutlet, de reis verliep erg comfortabel We hebben nog wat tijd ingehaald en landen uiteindelijk met omg 20 minuten vertraging Op Miami staan helaas geen returning esta machines meer dus in de vrij lange rij. Duurde ong 45 minuten en dat valt voor Miami redelijk mee . De douane daar hoefde geen papieren te zien en was super vriendelijk en snel .
We are here

NB de healthcheckcenter certificaat voldeed, er werd goed gelet op de datum .
We waren vroeg op Schiphol , ondanks dat we online hadden ingechecked en onze boardingpasses al hadden . 2 uur van te voren want eerste vlucht was Europese vlucht . We vlogen ams-lisabon-miami. We moesten immers testen en vaccinatiebewijs overleggen . Van de zomer duurde het enorm lang dat allemaal te laten zien en enorme rij ten gevolg.
We kwamen aan en geen rij , 3 mensen voor ons dus binnen 10 minuten liepen we richting de douane Na de check van de vereiste papieren . Geen rij bij de douane dus dat ging soepel. We gingen op tijd boarden en 15 minuten voor vertrek gingen de deuren dicht en waren we klaar voor vertrek .echter kreeg het toestel geen toestemming om op de geplande tijd te vertrekken
De busrit duurde eeuwig , letterlijk en had me erin berust , wat kan je anders doen .we stapten om 9.40 uit de bus en onze vlucht naar Miami was om 10.05 . Toen we uitstapten stond er iemand klaar die riep "Miami ? Gate 45 " en we werden via een speciaal afgezette route gelijk naar de paspoort controle geleid die speciaal daarvoor leek te zijn . De andere rij voor de paspoortcontrole was enorm lang. Binnen 3 minuten langs de douane en in een flink wandeltempo door naar de gate. Niet rennen want er kwamen nog genoeg achter ons aan en ze wachten op ons .
Aangekomen bij gate 45 was het een chaos , wat een mayhem . Hoe ordelijk en rustig de checks op Schiphol waren hoe bizar was het hier .er stonden 10 minuten voor vertrektijd nog meer dan 100 mensen in de rij om te boarden . Ze hadden in Lissabon bedacht dat het een goed idee was om de check pas bij de gate uit te voeren . Je kreeg daar pas het CDC attest formulier en de Amerikaanse immigratie check. Moet je voorstellen niet eens bij de gate maar in het looppad naar de gates toe . Hele families die nog de formulieren moesten invullen die de Paden blokkeren . Het schoot totaal niet op .stonden letterlijk stil . Gelukkig had ik alles van te voren ingevuld en uitgeprint . Pas om 10.25 waren we aan de beurt . Eerst testen en vaccinatiebewijs laten zien . Toen de vraag of ik mijn esta bij mij had. ..Ugg nee natuurlijk niet die hoef je niet uit te printen . Daarna de vraag of ik mijn retourticket kon laten zien , uhmm die heb ik uiteraard ook niet uitgeprint
Uiteindelijk goedgekeurd en konden we aan boord . We hadden bij de incheck gratis economy extra stoelen kunnen reserveren met niet alleen extra beenruimte maar vooral de extra recline wat geweldig was .verder nog USB en poweroutlet, de reis verliep erg comfortabel We hebben nog wat tijd ingehaald en landen uiteindelijk met omg 20 minuten vertraging Op Miami staan helaas geen returning esta machines meer dus in de vrij lange rij. Duurde ong 45 minuten en dat valt voor Miami redelijk mee . De douane daar hoefde geen papieren te zien en was super vriendelijk en snel .
We are here
NB de healthcheckcenter certificaat voldeed, er werd goed gelet op de datum .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Bedankt voor je uitgebreide update @b_talens. Fijn dat het nog net gelukt is. Ik heb ook vergelijkbare ervaringen op Madrid met Air Europa van voor corona, ook daar moest je uitgeprinte ESTAs laten zien. Het was daar niet zo'n chaos met die bus enz.
Denk dat we in de stickie van het andere draadje maar moeten toevoegen om bij een 1e overstap in Europa ook een print van ESTA bij je te hebben.
Voor mij persoonlijk een extra reden om een eventuele overstap in de US te hebben, niet in Europa. In de VS is mij nooit gevraagd om mijn ESTA, dat ziet Immigrations wel.
Miami had in november 2019 ook al geen returning ESTA line meer.
Op ATL gisteren ook niet. Maar daar waren er maar 2 personen voor ons
Denk dat we in de stickie van het andere draadje maar moeten toevoegen om bij een 1e overstap in Europa ook een print van ESTA bij je te hebben.
Voor mij persoonlijk een extra reden om een eventuele overstap in de US te hebben, niet in Europa. In de VS is mij nooit gevraagd om mijn ESTA, dat ziet Immigrations wel.
Miami had in november 2019 ook al geen returning ESTA line meer.
Op ATL gisteren ook niet. Maar daar waren er maar 2 personen voor ons

@harryh ik vlieg eigenlijk altijd met een overstap binnen Europa en er is nog nooit eerder naar de esta gevraagd
Madrid is inderdaad ook een drama , ooit overgestapt voor een vakantie naar Tenerife en Lissabon is dus ook niet bevallen doordat je sowieso met bussen getransporteerd moet worden tussen vliegtuig/vliegveld en die rit duurde niet als normaal 2 of 3 minuten maar eerder 10 minuten
Madrid is inderdaad ook een drama , ooit overgestapt voor een vakantie naar Tenerife en Lissabon is dus ook niet bevallen doordat je sowieso met bussen getransporteerd moet worden tussen vliegtuig/vliegveld en die rit duurde niet als normaal 2 of 3 minuten maar eerder 10 minuten
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Die is prima, hebben wij ook gebruikt en tot vervelens toe 3x naar gevraagd.
Onze ervaring met Lufthansa via Frankfurt was dramatisch.
Gisteren gevlogen, met een krappe overstap van 1uur op Fra.
T begon al met 25 mins te laat vertrekken van Ams, waar t inchecken wel vlot ging. Maar alles werd gecheckt bij ons met lufthansa, ook je esta.Waar t trouwens wel erg druk was met inchecken was bij KLM balie
Toen nog 10 mins moeten w88 op de landingsbaan in FRA, omdat er geen gate vrij was. Onze stress nam dus alleen maar toe, de douane was tot overmaat van ramp ook enorm druk. Gelukkig lieten wat vriendelijke mensen ons voor.
Rennen naar de meest uiterste gate en 2 kleine kinderen is een ramp. Kwamen we met nog 2 gates te gaan nog een covid controle punt tegen waar t enorm druk was en wij nog 5 mins over hadden voor onze vlucht. We werden niet extra geholpen ondanks de dringende vraag van ons en medepassagiers die op dezelfde vlucht zaten. Gelukkig wel nog kunnen boarden. Service in t vliegtuig was niet top, wel vriendelijk personeel.
Eindelijk geland na een lang durende vlucht, duurde t bij de douane ook nog bijna een uur. Wat voor onze ervaring iets langer dan normaal is.
Gelukkig kwam al snel de kinderwagen voor de meiden, maar de koffers kwamen maar niet. Meeste mensen waren wel weg en onze koffers waren er nog niet. Dan maar ff rondvragen, bleek er al een lijst te zijn met vertraagde koffers van de 1e vlucht die de aansluiting gemist had op FRA naar MCO. Niet dat dit even verteld via een omroeper of contact persoon van lufthansa. Want je telefoon aanzetten mocht daar nog niet, want ik had t wel per email ontvangen al.
Goed balen dus en totaal geen service en medewerking van lufthansa, we mogen de koffers vanavond zelf ophalen of nog een dag extra w88 als we ze geleverd willen hebben, wat geen optie is met 2 kleine kinderen.
We hebben wel een gloed nieuwe auto (1e huurder) via avis gekregen en hebben een mooi uitzicht op ons universal resort wat de pijn enigsinds verzachte. Hopelijk vanavond onze koffers en dan snel ontspannen en genieten hier.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dank @b_talens en @marc08 voor jullie updates 

2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Bedankt voor het delen van jullie updates. Ik hoop dat het allemaal wat vlotter gaat lopen.
Ik ben zeer blij dat ik BRU - AMS - LAS vlieg, de meeste mensen lijken me hier te zeggen dat op Schiphol alles goed geregeld is, plus ik heb een overstap van 3u35 dus kan al eens een vertraginkje hebben vanuit Brussel…
Ik ben zeer blij dat ik BRU - AMS - LAS vlieg, de meeste mensen lijken me hier te zeggen dat op Schiphol alles goed geregeld is, plus ik heb een overstap van 3u35 dus kan al eens een vertraginkje hebben vanuit Brussel…
Weet iemand of ze bij immigrations moeilijk doen als je in de VS verblijft voor 88 dagen op de esta? (En natuurlijk niet werkt)
Dit kan inderdaad extra vragen opleveren. Bijvoorbeeld of jij jezelf financieel kan onderhouden in die 88 dagen.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voordat dit heel erg off topic gaat: dit kun je het beste bespreken in het centrale ESTA-topic:
viewtopic.php?t=60738
Daar heb je ook een grotere kans op nuttige reacties dan hier.
viewtopic.php?t=60738
Daar heb je ook een grotere kans op nuttige reacties dan hier.
Ervaring San Francisco.. 10 minuten na landen stond ik buiten het vliegveld. Ook hier geen covid gerelateerde documenten hoeven laten zien. Enkel mijn paspoort en de vraag wat ik kwam doen bij de douane.
-
- Amerika-expert
Kan iemand me eigenlijk zeggen wat ik nodig heb van documentatie om op Schiphol over te stappen?
Moet ik de ‘gezondheidsverklaring’ invullen? En zo ja, twee keer? (Heenvlucht en terugvlucht zijn beiden met overstap op Schiphol).
Nog andere zaken?
Moet ik de ‘gezondheidsverklaring’ invullen? En zo ja, twee keer? (Heenvlucht en terugvlucht zijn beiden met overstap op Schiphol).
Nog andere zaken?
-
- Amerika-expert
Ik zou gewoon de reisadviezen van de Belgische overheid aanhouden als je naar Nederland reist. Dan zit je altijd goed.
In ieder geval dus een coronabewijs. (Test, vaccinatie of herstelbewijs) zal in bijna alle gevallen een vaccinbewijs zijn want anders kom je de VS niet in.
Verder inderdaad de gezondheidsverklaring 2x keer. Je kunt het maar bij je hebben. Verder geen extra documenten.
In ieder geval dus een coronabewijs. (Test, vaccinatie of herstelbewijs) zal in bijna alle gevallen een vaccinbewijs zijn want anders kom je de VS niet in.
Verder inderdaad de gezondheidsverklaring 2x keer. Je kunt het maar bij je hebben. Verder geen extra documenten.
-
- Amerika-expert
@d_vdploeg Ik ben inderdaad gevaccineerd, zal bij de heenreis ook negatief getest zijn. Dit plan ik allemaal op papier mee te nemen.
De gezondheidsverklaring is wat ik hier https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... nederlands kan vinden?
De gezondheidsverklaring is wat ik hier https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... nederlands kan vinden?
-
- Amerika-expert
Ja dat is de juiste.
Voor de terugweg zou ik voor de zekerheid de Engelstalige versie meenemen. Ik weet niet in hoeverre dat ding gecheckt wordt aan de gate in de VS. De plaatselijke baliemedewerker zal de Nederlandse versie niet kunnen lezen denk ik.
https://www.government.nl/documents/pub ... ation-form
edit: het woord variant even aangepast in versie.
Voor de terugweg zou ik voor de zekerheid de Engelstalige versie meenemen. Ik weet niet in hoeverre dat ding gecheckt wordt aan de gate in de VS. De plaatselijke baliemedewerker zal de Nederlandse versie niet kunnen lezen denk ik.
https://www.government.nl/documents/pub ... ation-form
edit: het woord variant even aangepast in versie.

-
- Amerika-expert
Goede tip, ik hou er rekening mee 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even toch hoor. Ik zie hier weinig in wat Lufthansa anders had kunnen doen....Vertraging vanuit Ams meestal komt niet door hen. Je moest op FRA rennen naar de gate met nog 10 min en had een enorm drukke covid controle waar je in slechts 5 min al doorheen was....Douane hebben ze ook geen invloed op...Koffers, al is dat altijd zuur, ligt meestal bij een aparte bagageafhandelaar...Laten we het houden op dat je wat vakantiereisstress hadmarc08 schreef: ↑14 nov 2021, 17:54Onze ervaring met Lufthansa via Frankfurt was dramatisch.
Gisteren gevlogen, met een krappe overstap van 1uur op Fra.
T begon al met 25 mins te laat vertrekken van Ams, waar t inchecken wel vlot ging. Maar alles werd gecheckt bij ons met lufthansa, ook je esta.Waar t trouwens wel erg druk was met inchecken was bij KLM balie
Toen nog 10 mins moeten w88 op de landingsbaan in FRA, omdat er geen gate vrij was. Onze stress nam dus alleen maar toe, de douane was tot overmaat van ramp ook enorm druk. Gelukkig lieten wat vriendelijke mensen ons voor.
Rennen naar de meest uiterste gate en 2 kleine kinderen is een ramp. Kwamen we met nog 2 gates te gaan nog een covid controle punt tegen waar t enorm druk was en wij nog 5 mins over hadden voor onze vlucht. We werden niet extra geholpen ondanks de dringende vraag van ons en medepassagiers die op dezelfde vlucht zaten. Gelukkig wel nog kunnen boarden.

Door je ticketscan in AMS kunnen de meeste vliegtuigmaatschappijen zien waar hun overstap passagiers uithangen. Missen ze er nog veel dan wacht de vlucht meestal wel (een bepaalde tijd). Alleen als de vlucht gebonden is aan strikte tijdsslots of vliegveldsluitingen (bv geen nachtvluchten toegestaan) wordt er niet gewacht.
Maar jullie zijn er, dus een hele fijne vakantie!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht